Je moeder heeft er ongetwijfeld mee te maken maar het lijkt me sterk dat alcoholist zijn erfelijk is, misschien verslavingsgevoelig zijn wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:28 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
Misschien is het handig om te vermelden dat mijn moeder ook iedere dag best wel veel drinkt. Volgensmij is het namelijk erfelijk...althans dat dacht ik..
Nee dit is geen trol.quote:
Een week lukt me denk ik niet hoor. Dat is vrij lastig..quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:32 schreef Deetch het volgende:
Verslavingsgevoeligheid heeft inderdaad een overdraagbaarheidscomponent. Het is niet helemaal alleen erfelijk maar een combinatie van erfelijkheid en opvoeding/voorbeeldfunctie/acceptatie van "slecht" gedrag.
Zo te lezen heb je inderdaad een alcohol probleem en ben je mogelijk verslaafd. Probeer eens een maand geen alcohol te drinken (of begin met een week) en kijk of je gedrag veranderd of je lichaam "vreemd" gaat doen.
Met zo'n instelling kun je je altijd nog dood zuipen!quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:33 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
Een week lukt me denk ik niet hoor. Dat is vrij lastig..
Wat? alleen op werkdagen neem ik aan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:28 schreef Skv het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholisme
21 standaardglazen per week is schadelijk -> alcoholist.
Ben het zelf overigens ook vaak.Je zit redelijk snel aan die 21.
Waarom drink je niet gewoon iets normaals door de week?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
En trouwens ben ik ook bang dat als ik alleen ga wonen. Of als er niemand thuis is dat het nog 10x zo erg word. Want nu heb ik nog mensen die tegen mij zeggen van stop. Zoals mijn moeder. Maarja als die ook weer staat te drinken..
Nah, dat is een officiele definitie. Je hoeft je daar niet blind op te staren, maar het is wel een indicatie. In mijn beleving zijn er genoeg mensen die +/- 25 glazen per week drinken en niet alcoholist zijn, maar van de andere kant hoef je jezelf ook niet elke dag totaal lam te zuipen om toch een alcoholist te kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:35 schreef Flepke het volgende:
[..]
Wat? alleen op werkdagen neem ik aan?
Doorsnee weekend maakt iedereen alcoholist?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:38 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nah, dat is een officiele definitie. Je hoeft je daar niet blind op te staren, maar het is wel een indicatie. In mijn beleving zijn er genoeg mensen die +/- 25 glazen per week drinken en niet alcoholist zijn, maar van de andere kant hoef je jezelf ook niet elke dag totaal lam te zuipen om toch een alcoholist te kunnen zijn.
Geen excuses zoeken tsquote:Erfelijkheid: alcoholproblemen ontstaan door een combinatie van factoren. Erfelijkheid kan hierbij een rol spelen. De meeste kinderen van ouders met alcoholproblemen krijgen zelf géén alcoholproblemen. Ze hebben wel meer kans op deze problemen dan andere kinderen. Door erfelijke aanleg lopen ze namelijk iets meer risico. Maar erfelijkheid is nooit de enige reden dat iemand alcoholproblemen krijgt. Het karakter van iemand en hoe hij omgaat met problemen zijn ook van invloed. Daarnaast speelt de omgeving een rol, bijvoorbeeld of vrienden veel drinken.
Hoe dom ben je? Écht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:30 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
[..]
Nee dit is geen trol.
Meestal doe ik als ik trol deerbij.
Dat is dus nu absoluut niet het geval.
Hoe kan ik nou weten wat een normaal mens drinkt? Ik ga dat echt niet vragen aan kennisen of vrienden..quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:43 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hoe dom ben je? Écht.
Je drinkt kankerveel, maar je weet niet of het een verslaving is.![]()
Zoek hulp dan ofzo.
De meeste kinderen van ouders met alcoholproblemen krijgen zelf géén alcoholproblemen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:42 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |