Ik moest echt lachen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:21 schreef vandeman54 het volgende:
Ik mag wel zeggen dat ik bij mijn ex onder de plak heb gezeten. Nu schaam ik me er niet meer voor. In de relatie bestond in het begin een lichte dominantie van haar kant wat zich ging ontwikkelen tot een situatie die uiteindelijk onhoudbaar werd. Natuurlijk maak je afspraken met elkaar, houd je rekening met elkaar. Een standje van haar kant als ik later thuis kwam dan verwacht kon ik allemaal inkomen. Tot aan het moment dat ze me verbood een paar weken uit te gaan. In alles moest ik toestemming vragen. Op haar manier ging ze me heropvoeden. Je snapt dat ik vrijwel niets meer mocht. Na weer een ruzie werd ik als een kleine jongen naar boven gestuurd om daar de hele avond verder te blijven en werd de andere dag excuses verwacht. Inderdaad is het zo dat je constant op de tijd let als ik ergens was om maar op tijd thuis te zijn anders zwaaide er weer wat. Dan ga je stiekem ergens vroeg weg met een smoes maar je kunt niet steeds met dezelfde smoes aankomen. Men heeft dat snel door. Zo is dit enkele jaren doorgegaan. Bij (schoon) familie heb ik vaak genoeg aan moeten horen dat ik keurig in het gareel liep hoor, daar zorgde zij wel voor, ik met een rooie kop natuurlijk. "Ik neem hem thuis wel weer even onderhanden", zei ze regelmatig. Meestal was er niets teveel van gezegd. Uiteindelijk de moed gehad de relatie te beëindigen, was natuurlijk niet zonder slag of stoot maar ik kon toen in ieder geval wel de dingen zeggen wat ik toen niet durfde.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:40 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Precies. Chanteren door te stoppen met seks is zo kansloos. Dan is het net alsof de vrouw helemaal niet geniet van seks en het alleen maar doet voor hem. Leuke relatie heb je dan.
Dat ze de broek aan zou hebben wist ik wel voor ik met haar begon. Leek me geen probleem, daar kon ik overheen kijken was mijn idee. Totdat het dus wel heel vernederende vormen begon aan te nemen. Ik wist ook niet wat ik hoorde toen ze zei: En nu naar boven, naar de kamer. Haar ogen en stemverheffing zei mij genoeg om dat toen ook maar te doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:40 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik moest echt lachen.
Lijkt me niks, zo'n bazige partner. Ik vind het best dat iemand mij corrigeert als het nodig is, zegt dat ik even op moet houden met bepaalde dingen en die tegen mij in gaat (graag zelfs, heb ik wel nodig), maar de verhalen die ik hier lees.
Ik moet echt lachen, sorry maar ben ik nou echt de enige?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:18 schreef vandeman54 het volgende:
[..]
Dat ze de broek aan zou hebben wist ik wel voor ik met haar begon. Leek me geen probleem, daar kon ik overheen kijken was mijn idee. Totdat het dus wel heel vernederende vormen begon aan te nemen. Ik wist ook niet wat ik hoorde toen ze zei: En nu naar boven, naar de kamer. Haar ogen en stemverheffing zei mij genoeg om dat toen ook maar te doen.
Nee hoor. Je zult echt niet de enige zijn. Ik vind het ook geen probleem dat je dat doet, daar is het topic toch ook voor? Had ik trouwens ook nog niet gegeten, een honger dat ik toen had......quote:Op zondag 19 juni 2011 21:28 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik moet echt lachen, sorry maar ben ik nou echt de enige?![]()
![]()
![]()
Kon je niet uit het raam klimmen?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:40 schreef vandeman54 het volgende:
[..]
Nee hoor. Je zult echt niet de enige zijn. Ik vind het ook geen probleem dat je dat doet, daar is het topic toch ook voor? Had ik trouwens ook nog niet gegeten, een honger dat ik toen had......
Bang was ik toen wel geworden, voor bij wijze van spreken een minuut te laat thuis. Straf was het zeker. Ik mocht maanden niet uit op een gegeven moment, bankpasje inleveren, dan kon ik geen kant op. Gevolgen verder niet meer, alleen ben ik blij een vrouw gevonden te hebben die niets anders wil dan gelijk aan elkaar zijn. Een bitchy leek me leuk, maarre...toch maar niet meer.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:43 schreef Lastpost het volgende:
De tering dan zit je niet onder de plak maar ben je gewoon bang voor je partner en/of de gevolgen, kan het me eigenlijk niet voorstellen in dit geval als man.
Klinkt net als een levenslange gevangenisstraf i.p.v een relatie als ik dit zo lees.![]()
Heb je er verder nog gevolgen aan over gehouden m.b.t relaties/vrouwen als ik vragen mag?
Wat een raar wijf. Was ze een grevo?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef vandeman54 het volgende:
[..]
Nee, dat lukte niet. Slechts uit het raam kijken....,maar ook dat verveelt
Huh, maar je bent een kerel, dan zeg je toch gewoon nee? Hoezo kon je haar fysiek niet de baas dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:54 schreef vandeman54 het volgende:
Bang was ik toen wel geworden, voor bij wijze van spreken een minuut te laat thuis. Straf was het zeker. Ik mocht maanden niet uit op een gegeven moment, bankpasje inleveren, dan kon ik geen kant op. Gevolgen verder niet meer, alleen ben ik blij een vrouw gevonden te hebben die niets anders wil dan gelijk aan elkaar zijn. Een bitchy leek me leuk, maarre...toch maar niet meer.
Maar waarom zou je iemand fysiek de baas moeten/willen/proberen (te) zijn?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Huh, maar je bent een kerel, dan zeg je toch gewoon nee? Hoezo kon je haar fysiek niet de baas dan?
Hoe reageerde ze daarop? Dat het mannetje wat ze al die tijd 'bestuurd' had ineens tegen haar plannen inging?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:21 schreef vandeman54 het volgende:
Ik mag wel zeggen dat ik bij mijn ex onder de plak heb gezeten. Nu schaam ik me er niet meer voor. In de relatie bestond in het begin een lichte dominantie van haar kant wat zich ging ontwikkelen tot een situatie die uiteindelijk onhoudbaar werd. Natuurlijk maak je afspraken met elkaar, houd je rekening met elkaar. Een standje van haar kant als ik later thuis kwam dan verwacht kon ik allemaal inkomen. Tot aan het moment dat ze me verbood een paar weken uit te gaan. In alles moest ik toestemming vragen. Op haar manier ging ze me heropvoeden. Je snapt dat ik vrijwel niets meer mocht. Na weer een ruzie werd ik als een kleine jongen naar boven gestuurd om daar de hele avond verder te blijven en werd de andere dag excuses verwacht. Inderdaad is het zo dat je constant op de tijd let als ik ergens was om maar op tijd thuis te zijn anders zwaaide er weer wat. Dan ga je stiekem ergens vroeg weg met een smoes maar je kunt niet steeds met dezelfde smoes aankomen. Men heeft dat snel door. Zo is dit enkele jaren doorgegaan. Bij (schoon) familie heb ik vaak genoeg aan moeten horen dat ik keurig in het gareel liep hoor, daar zorgde zij wel voor, ik met een rooie kop natuurlijk. "Ik neem hem thuis wel weer even onderhanden", zei ze regelmatig. Meestal was er niets teveel van gezegd. Uiteindelijk de moed gehad de relatie te beëindigen, was natuurlijk niet zonder slag of stoot maar ik kon toen in ieder geval wel de dingen zeggen wat ik toen niet durfde.
Hij gaf eerder aan dat hij fysiek bang van d'r was. Ik zie een meid mij echt m'n bankpas niet afnemen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:46 schreef Mpj het volgende:
Maar waarom zou je iemand fysiek de baas moeten/willen/proberen (te) zijn?
Nee ik zie dat bij mezelf ook niet gebeuren, maar toch. Mijn moeder mishandelde mijn vader ook (fysiek). En hij deed haast nooit wat terug (wel eens een keer, maar niet vaak), terwijl hij haar wel de baas kon zijn. Waarom hij dat nooit heeft gedaan, weet ik niet maar het gebeurt dus wel om de één of andere vage reden.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij gaf eerder aan dat hij fysiek bang van d'r was. Ik zie een meid mij echt m'n bankpas niet afnemen.
Op het moment dat ik wist dat ik de relatie dan toch kapot ging maken kon ik de dingen eindelijk zeggen wat ik eerder niet durfde. Al huilende besefte ze toen ook wel dat ik me helemaal gekleineerd en vernederd voelde. Zo ging het dan ook wel weer.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:53 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hoe reageerde ze daarop? Dat het mannetje wat ze al die tijd 'bestuurd' had ineens tegen haar plannen inging?
Bizar. En een pleidooi voor (tijdig) communiceren.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:02 schreef vandeman54 het volgende:
[..]
Op het moment dat ik wist dat ik de relatie dan toch kapot ging maken kon ik de dingen eindelijk zeggen wat ik eerder niet durfde. Al huilende besefte ze toen ook wel dat ik me helemaal gekleineerd en vernederd voelde. Zo ging het dan ook wel weer.
Dat is goed vergelijkbaar. Het hangt ook van iemands karakter af hoe ver het kan gaan, vraag is waarom? Weet ik niet, je blokkeert in een relatie. Ook dan moet je je goed houden anders kreeg ik mijn wekelijkse zakgeld!!! niet eens.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:01 schreef Mpj het volgende:
[..]
Nee ik zie dat bij mezelf ook niet gebeuren, maar toch. Mijn moeder mishandelde mijn vader ook (fysiek). En hij deed haast nooit wat terug (wel eens een keer, maar niet vaak), terwijl hij haar wel de baas kon zijn. Waarom hij dat nooit heeft gedaan, weet ik niet maar het gebeurt dus wel om de één of andere vage reden.
Het klinkt bizar, maar het is echt gebeurd..
Bij mijn ouders was het niet zo dat ze elkaar dingen gingen verbieden. En zakgeld, haha.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:06 schreef vandeman54 het volgende:
[..]
Dat is goed vergelijkbaar. Het hangt ook van iemands karakter af hoe ver het kan gaan, vraag is waarom? Weet ik niet, je blokkeert in een relatie. Ook dan moet je je goed houden anders kreeg ik mijn wekelijkse zakgeld!!! niet eens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |