abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97883780
Hallo

Kan iemand mij tips geven? Ik wil van een oud kastje (een kastje waar je een dartbord in kan ophangen, met deurtjes) een fotolijst maken. Nu had ik zelf al bedacht om de achterkant eruit te halen, latjes of hoekjes oid erin maken waar de glasplaat op blijft hangen, de achterkant wil ik er dan zo in vast maken dat deze er weer uitkan.
Heeft iemand een beter idee? En waar kan ik de goede materialen krijgen? Ik weet niet goed hoe ik dit nu aan moet pakken.

BVD
pi_97884661
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97884696
ik neem aan dat het de bedoeling is dat je het dartbordkastje open doet op de normale manier en je dan de foto's ziet?

Kun je dan niet beter de achterwand erin laten zitten en iets bedenken waardoor je de glasplaat in het kastje tegen de achterwand kunt klemmen met de foto ertussen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_97884697
Vrij weinig...
pi_97884785
Ja, het deurtje moet open en dicht kunnen. Ik had ook er ook al aan gedacht om de achterkant te laten zitten maar ik kan niet echt een makkelijk systeem bedenken waardoor de glasplaat makkelijk te verwijderen is en zodat het er ook nog eens mooi uitziet.
pi_97885642
Bij deze een elegante oplossing waarbij je de achterwand kunt laten zitten en de kast dus stevig blijft.

Onderin de kast monteer je een dun latje in dezelfde kleur als het kastje (3 mm dik ofzo, een verflatje oid) waarachter je de glasplaat kunt zetten. Tussen het latje en de achterwand laat je precies genoeg ruimte voor de glasplaat en wat je achter de glasplaat wilt doen.

In de bovenkant van het kastje boor je twee kleine gaatjes waar een spijkertje/pennetje doorheen kan. Zorg er voor dat het pennetje dan precies voor de glasplaat uitkomt. Bij de meeste bouwmarkten kun je wel extra stevige, mooie spijkertjes kopen.

Nu doe je de glasplaat dus eerst scheef in de kast met de onderkant achter het latje en vervolgens doe je de bovenkant tegen de achterwand aan drukken en zet je de bovenkant vast met de spijkertjes van bovenaf.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_97885758
goede tip, bedankt!
pi_97892278
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:15 schreef candlelight-diner het volgende:
Hallo

Kan iemand mij tips geven? Ik wil van een oud kastje (een kastje waar je een dartbord in kan ophangen, met deurtjes) een fotolijst maken. Nu had ik zelf al bedacht om de achterkant eruit te halen, latjes of hoekjes oid erin maken waar de glasplaat op blijft hangen, de achterkant wil ik er dan zo in vast maken dat deze er weer uitkan.
Heeft iemand een beter idee? En waar kan ik de goede materialen krijgen? Ik weet niet goed hoe ik dit nu aan moet pakken.

BVD
Waarom neem je niet een fotolijstje en plakt dat tegen de achterkant. Wel er voor zorgen dat de foto in het lijstje zit voordat je gaat plakken.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')