De Oosterparkwijk is wel behoorlijk opgeknapt, in veel straten zijn koopwoningen gekomen. Het is een mooie en leuke wijk, altijd geweest, het heeft alleen wat problematische jonge bewoners gehad, maar dat gaat in generaties en volgens mij is het nu prima. Maar het blijft een wijk met veel laagopgeleiden en werklozen.
Maar het is een grote wijk, ik heb er ooit gewoond maar er waren hele stukken waar ik zelden of nooit kwam, zeg maar alles wat niet tussen mijn huis en het centrum lag. Maar aan de centrumkant kun je tegenwoordig volgens mij prima wonen, je had daar bijvoorbeeld de Gerbrand Bakker als beruchte straat en die is helemaal gerenoveerd en een prima straat geworden.
Je hebt er ook het Blauwe Dorp, dat is ook echt een dorp waar de wijk en dus de stad omheen is gebouwd. Dat is echt heel leuk en ook echt een dorp. Alleen heb je daar en ook elders in de wijk hele donkere straten en paden. Dan zou je misschien even moeten kijken of je daar doorheen moet op weg naar huis, als je daar bang voor bent. Ik zou ook wel even letten op de gehorigheid, dat wisselt nogal, maar ik ken er een appartement waar ik om die reden alleen al niet zou willen wonen.
De Wijert vind ik al minder. Daar heb je ook asociale straten er tussen zitten, en het is gewoon niks. Het is niet gezellig, het is vrij lelijk, het heeft weinig karakter, het is relatief ver van het centrum. Over Corpus hoor ik veel meer goede dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.