abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97882303
Hallo,

Ik ben 21 heb urgentie in groningen voor medische noodzaak.

Nu hoorde ik van vrienden en bekenden welke wijken ze mij tipten. (corpus den hoorn, de wijert rustige wijken) oosterparkwijk werd mij ten zeerste afgeraden.
Aangezien ik chronisch ziek ben zoek ik een rustig plekje. Niet midden tussen de studenten of in de binnenstad.
Ik hoorde alleen van de week van lefier dat de oosterparkwijk de laatste tijd heel anders is geworden.

En daar staan veel meer woningen te huur elke week.

Is het nog steeds af te raden voor een meid alleen, die een beetje rust nodig heeft?

Wat raden jullie aan?
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97882371
Niet naar de Wijert gaan, daar word je als alleenstaande dame lastiggevallen door controleurs van woningcorporaties die met je willen daten.
pi_97882393
quote:
4s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:34 schreef chibibo het volgende:
Niet naar de Wijert gaan, daar word je als alleenstaande dame lastiggevallen door controleurs van woningcorporaties die met je willen daten.
WHahhahaaaaa ja :P ik heet niet Emma dus dat zal wel meevallen.
pi_97882493
In principe is het zo dat elke wijk in Groningen wel veel studenten heeft, daar kom je niet onderuit. De Oosterparkwijk had tot voor een tijdje terug best een slechte naam, maar ik hoorde zelf ook wel dat het tegenwoordig reuze meevalt.

De drukkere wijken zoals Centrum, hoef ik het dus niet over te hebben. Zover ik weet is de Korrewegwijk ook geen rustige wijk, en was/is dit zelfs een 'aandachtswijk'. Familie van mij woont in de Schildersbuurt, maar dat is ook niet echt een rustige wijk. Veel schooljeugd, veel geluid dus.

@ chibibo: Haha. Heeft die faalhaas nog weer ergens laten weten hoe zijn bezoekje was?
:: Toenie ::
pi_97882575
quote:
Korrewegwijk ook geen rustige wijk, en was/is dit zelfs een 'aandachtswijk
Wat is aandachtswijk ? sorry :P
pi_97882608
Ik heb een tijd lang aan de Helperzoom gewoond, officieel onderdeel van "Herewegwijk en Helpman". Als je rust wilt moet je echt daar zijn.

Er is wel bedrijvigheid in de vorm van langsfietsende jeugd maar voor de rest is er gewoon helemaal niets te doen.
pi_97882683
Oke! thanks. Nou mooi dat in elk geval oosterparkwijk niet te erg is nu. Want er staat echt een leuke woning in de bloemenbuurt te huur. :D
pi_97882855
De Oosterparkwijk is wel behoorlijk opgeknapt, in veel straten zijn koopwoningen gekomen. Het is een mooie en leuke wijk, altijd geweest, het heeft alleen wat problematische jonge bewoners gehad, maar dat gaat in generaties en volgens mij is het nu prima. Maar het blijft een wijk met veel laagopgeleiden en werklozen.

Maar het is een grote wijk, ik heb er ooit gewoond maar er waren hele stukken waar ik zelden of nooit kwam, zeg maar alles wat niet tussen mijn huis en het centrum lag. Maar aan de centrumkant kun je tegenwoordig volgens mij prima wonen, je had daar bijvoorbeeld de Gerbrand Bakker als beruchte straat en die is helemaal gerenoveerd en een prima straat geworden.

Je hebt er ook het Blauwe Dorp, dat is ook echt een dorp waar de wijk en dus de stad omheen is gebouwd. Dat is echt heel leuk en ook echt een dorp. Alleen heb je daar en ook elders in de wijk hele donkere straten en paden. Dan zou je misschien even moeten kijken of je daar doorheen moet op weg naar huis, als je daar bang voor bent. Ik zou ook wel even letten op de gehorigheid, dat wisselt nogal, maar ik ken er een appartement waar ik om die reden alleen al niet zou willen wonen.

De Wijert vind ik al minder. Daar heb je ook asociale straten er tussen zitten, en het is gewoon niks. Het is niet gezellig, het is vrij lelijk, het heeft weinig karakter, het is relatief ver van het centrum. Over Corpus hoor ik veel meer goede dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97882900
Beijum was altijd op een slechte manier in het nieuws. Elk weekend vecht/steekpartijen.

Weet niet hoe het tegenwoordig is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97882953
Rustig, alle 20 antillianen zijn inmiddels lekgeprikt.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:03:25 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97883357
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:42 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Oke! thanks. Nou mooi dat in elk geval oosterparkwijk niet te erg is nu. Want er staat echt een leuke woning in de bloemenbuurt te huur. :D
Ik hoor toch nog wel vervelende verhalen. Van buren die het niet raar vinden om ongevraagd je tuin in te komen als je daar zit. M.a.w. een beetje een volksbuurtmentaliteit waar men ook op straat leeft, met de nodige overlast en gebrek aan privacy.

Ik vind het lastig om een wijk te adviseren waar je echt rustig kunt wonen. Als je niet in de buurt van studenten woont, dan woon je al gauw in de buurt van gezinnen met kinderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97883547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Wat is aandachtswijk ? sorry :P
Haha, ik vond de term ook maar op Google. Betekent eigenlijk gewoon Vogelaarswijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_40_wijken_van_Vogelaar
:: Toenie ::
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:11:28 #13
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_97883664
Vinkhuizen: Oogt als een pauperwijk, maar verder geen idee.

Oosterpark: Is beter aan het worden, en delen zijn al prima.

Paddepoel: Delen slecht maar ook delen die goed zijn.

Selwerd: Veel studenten door studentenflats, maar sommige stukken ook prima en leuk.

Binnenstad: NVT voor jou.

Helpman e.o: Prima, goede wijk en rustig.

Weijert: Delen oke maar ook slechtere stukken.

Rivierenbuurt:Veel studenten, maar wel ontzettend leuk en delen 'rustig' en dichtbij het centrum.

Beijum: Slechte naam, delen echt slecht, veel criminaliteit, maar ook mooie rustigere stukken.

Corpus den Hoorn: Volgens mij rustig en delen netjes.

Grunobuurt: Veel studenten verder geen idee.

Oosterpoortwijk: Leuk, wel veel studenten. Dichtbij centrum en station.

De Hoogte, Korrewegwijk en de Indische buurt: Veel studenten, deels goed. Voorheen en nog steeds op bepaalde plekken criminaliteit.

Prinsessenbuurt, Schildersbuurt, Bloemenbuurt, Oranjebuurt, Kostverloren: Geen idee.
pi_97883675
In Groningen zijn het volgens mij ook vooral straten die het probleem zijn dan hele wijken. Zo is de Korrewegwijk en Indische buurt prima, alleen in de Padangstraat gaat het wel eens mis geloof ik en is het stukje achter dat parkje, voorbij de Sionskerk dus, een beetje een probleemgebied.
pi_97883873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
In Groningen zijn het volgens mij ook vooral straten die het probleem zijn dan hele wijken. Zo is de Korrewegwijk en Indische buurt prima, alleen in de Padangstraat gaat het wel eens mis geloof ik en is het stukje achter dat parkje, voorbij de Sionskerk dus, een beetje een probleemgebied.
Volgens mij is dat het vooral.
In vrijwel elke wijk kan je wel een aantal slechte straten noemen, maar de wijk ansich hoeft dan niet als slecht bestempeld te worden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97883890
Hoe rustig wil je het hebben?

Ik heb vier jaar aan de radn van het centrum gewoond (Radesingel, huur van Nijestee) en daar was het bijzonder rustig. Was wel een 'jongeren complex' maar nooit gezeur. Daarna vier jaar in het Oosterpark (huur, nijestee) en ook niet veel noemenswaardige problemen. In de straat woont van alles, student, starters, jonge gezinnen, volkse types. Huizen waren daar wel erg gehorig, maar wordt ook veel opgeknapt.

Ook Beijum en Lewenborg hebben bijvoorbeeld leuke, rustige straten. Ben zelf altijd wel gecharmeerd van Hoornse Meer, lekker dicht bij de hoornse plas, goed openbaar vervoer, relatief veel senioren wellicht.
pi_97884062
Kijk dit is echt goede info dus ik voel me nu gewoon wel goed over die woning in de bloemenbuurt(oosterparkwijk).

Dit kunnen alleen mensen vertellen die er zelf woonden!!!

Ik ken Groningen wel maar wie kent nou elke wijk :P als je er niet vandaan komt :D

thanks!
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:23:35 #18
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97884098
Ik woon in de Oosterpark en echt hier is niks aan de hand, zoals eerder is aangegeven dit zou goed per straat kunnen verschillen maar sowieso vanaf de Gorechtkade richting stad is er niks aan de hand. Voordeel is ook dat je zo bij de stad bent, ik loop in 10 minuten naar de Grote Markt.

Ik vind zelf de Groningen zuid 3x niks. Voor mijn gevoel zit je overal dan net wat te ver van vandaan (ik vind en mijn gevoel dus). Ik heb ook aan de Gerard Doustraat in de schildersbuurt gewoond en ik vond daar de boel toch meer verpauperd.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97884219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik woon in de Oosterpark en echt hier is niks aan de hand,
Ken jij de bloemenbuurt? lindenlaan enzo?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:32:11 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97884431
Pam, ga je boven of beneden wonen? Van bovenburen hoor je over het algemeen meer dan van buren onder je.

Als je rustig wil wonen, is denk ik de gehorigheid een big issue. Je wilt niet in een pand terechtkomen waar je gesprekken van de buren letterlijk kunt volgen.

Dat en niet naast een studentenpand terechtkomen lijken me belangrijker criteria dan de wijk.
pi_97884706
Lienekien, nou die woning is dus een gezinswoning...wel klein maar fijn. en een mini tuintje denk ik!
dus helemaal super!

en ik heb a in een flat gewoond :P met een drugsdealende buurman ...
pi_97884897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Ken jij de bloemenbuurt? lindenlaan enzo?
Volgesn mij is dat bij het blauwe dorp, ik dacht dat dat altijd wel een aardig stukje was.
pi_97885031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgesn mij is dat bij het blauwe dorp, ik dacht dat dat altijd wel een aardig stukje was.
nou daar staat dus bloemenbuurt op google maps
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:47:23 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97885045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:38 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Lienekien, nou die woning is dus een gezinswoning...wel klein maar fijn. en een mini tuintje denk ik!
dus helemaal super!

en ik heb a in een flat gewoond :P met een drugsdealende buurman ...
Ben je in de gelegenheid om er te gaan kijken, in de straat en de buurt bedoel ik dan? Gauw een keer overdag, 's avonds en bijv. dit weekend eens kijken 'hoe het voelt' als je er rondloopt of fietst.
pi_97885258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben je in de gelegenheid om er te gaan kijken, in de straat en de buurt bedoel ik dan? Gauw een keer overdag, 's avonds en bijv. dit weekend eens kijken 'hoe het voelt' als je er rondloopt of fietst.
Ja dat doe ik dan als ik toch naar de woning ga kijken! ik woon een uur van groningen dus anders kan ik n en volgende week mss weer:P

en achter de gorechtkade ligt de de bloemenbuurt? hoe is dat? woont daat iemand. op google maps ziet het er heel leuk uit!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')