WHahhahaaaaa jaquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:34 schreef chibibo het volgende:
Niet naar de Wijert gaan, daar word je als alleenstaande dame lastiggevallen door controleurs van woningcorporaties die met je willen daten.
Wat is aandachtswijk ? sorryquote:Korrewegwijk ook geen rustige wijk, en was/is dit zelfs een 'aandachtswijk
Ik hoor toch nog wel vervelende verhalen. Van buren die het niet raar vinden om ongevraagd je tuin in te komen als je daar zit. M.a.w. een beetje een volksbuurtmentaliteit waar men ook op straat leeft, met de nodige overlast en gebrek aan privacy.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:42 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Oke! thanks. Nou mooi dat in elk geval oosterparkwijk niet te erg is nu. Want er staat echt een leuke woning in de bloemenbuurt te huur.
Haha, ik vond de term ook maar op Google. Betekent eigenlijk gewoon Vogelaarswijk:quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Wat is aandachtswijk ? sorry
Volgens mij is dat het vooral.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
In Groningen zijn het volgens mij ook vooral straten die het probleem zijn dan hele wijken. Zo is de Korrewegwijk en Indische buurt prima, alleen in de Padangstraat gaat het wel eens mis geloof ik en is het stukje achter dat parkje, voorbij de Sionskerk dus, een beetje een probleemgebied.
Ken jij de bloemenbuurt? lindenlaan enzo?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik woon in de Oosterpark en echt hier is niks aan de hand,
Volgesn mij is dat bij het blauwe dorp, ik dacht dat dat altijd wel een aardig stukje was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ken jij de bloemenbuurt? lindenlaan enzo?
nou daar staat dus bloemenbuurt op google mapsquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgesn mij is dat bij het blauwe dorp, ik dacht dat dat altijd wel een aardig stukje was.
Ben je in de gelegenheid om er te gaan kijken, in de straat en de buurt bedoel ik dan? Gauw een keer overdag, 's avonds en bijv. dit weekend eens kijken 'hoe het voelt' als je er rondloopt of fietst.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:38 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Lienekien, nou die woning is dus een gezinswoning...wel klein maar fijn. en een mini tuintje denk ik!
dus helemaal super!
en ik heb a in een flat gewoondmet een drugsdealende buurman ...
Ja dat doe ik dan als ik toch naar de woning ga kijken! ik woon een uur van groningen dus anders kan ik n en volgende week mss weer:Pquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben je in de gelegenheid om er te gaan kijken, in de straat en de buurt bedoel ik dan? Gauw een keer overdag, 's avonds en bijv. dit weekend eens kijken 'hoe het voelt' als je er rondloopt of fietst.
Als ik een keer zo'n googlemobiel zie die bezig is met privacy schenden zal ik hem aanhouden en de chauffeur vertellen hoe het zit met het blauwe dorp.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
nou daar staat dus bloemenbuurt op google maps
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een keer zo'n googlemobiel zie die bezig is met privacy schenden zal ik hem aanhouden en de chauffeur vertellen hoe het zit met het blauwe dorp.
Het is geen offciele aanduiding neem ik aan, het is een apart stukje Groningen met enkele tientallen huizen.
Ja het heet bloemenbuurt omdat die straten zo heten : kamperfoeliestraat, meidoornpad, fuchsiahof! Etc.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een keer zo'n googlemobiel zie die bezig is met privacy schenden zal ik hem aanhouden en de chauffeur vertellen hoe het zit met het blauwe dorp.
Het is geen offciele aanduiding neem ik aan, het is een apart stukje Groningen met enkele tientallen huizen.
dus die wijk is vernieuwend? ofzo ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Ja, het is vlak bij wat men het Blauwe Dorp noemt. Mijn idee is dat zo'n vernieuwingsproject vaak een positief effect heeft op een wijk of in ieder geval de omringende buurt.
Niet de hele wijk, dit is een deel. Vlak bij jouw beoogde huisje.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:58 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
dus die wijk is vernieuwend? ofzo ?goed in elk geval komt iemand daar langs ofzo? vertelll
Ohja die woning is van nijestee ik vond ze daar al niet zo tactisch....aan de telefoon maar blijven uitleggen terwijl je iets anders vraagt en dan doen ze alsof jij hun niet begrijpt terwijl ze mij niet begrijpen ....Grrr....quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Nijestee, wat sowieso een boevenbende is trouwens, hou ze in de gaten, wilde het blauwe dorp afbreken. Daar kwam protest van, uiteindelijk is het deels op de monumentenlijst geplaatst, en heeft Neijstee zijn verlies genomen en nu is of wordt het gerenoveerd.
Geweldigquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet de hele wijk, dit is een deel. Vlak bij jouw beoogde huisje.
http://www.kei-centrum.nl(...)=project&item_id=406
Misschien tref je het wel met je wijkteam/manager. Maar ik heb er aardig wat mee te stellen gehad en ontdekt dat ze als organisatie niet te vertrouwen zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ohja die woning is van nijestee ik vond ze daar al niet zo tactisch....aan de telefoon maar blijven uitleggen terwijl je iets anders vraagt en dan doen ze alsof jij hun niet begrijpt terwijl ze mij niet begrijpen ....Grrr....
wil je daar dan wel huren :S ???quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien tref je het wel met je wijkteam/manager. Maar ik heb er aardig wat mee te stellen gehad en ontdekt dat ze als organisatie niet te vertrouwen zijn.
Mijn idee van marktwerking en concurrentie in de woningbouwsector is dat je zelf de woningbouwvereniging bij je huis mag zoeken die dan de huur incasseert en het onderhoud mag doen. Maar zo werkt het helaas niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:09 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
wil je daar dan wel huren :S ???
Ja lindenlaan aan het begin bij het blauwe dorp bij dat rondlopende stukje, is dat veiligquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:24 schreef Reintji het volgende:
Blauwe dorp is inderdaad super. Wel even kijken welk nummer in de lindenlaan. De irislaan en omstreken waren nooit zo fris.
Ook leuk, merelstraat (uitzicht op het park), vinkenstraat (het begin of het eind), gorechtkade, AP Fokkerstr, JB de la Faillestr
YES! dat opent vele deuren en mogelijkheden! (hopelijk mn eigen voordeur)quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:22 schreef toenie het volgende:
Een vriend van me woont ook daar in die buurt en die vertelde dat het tot 2 jaar geleden vooral anti-kraak was. De buurt is weer vrijwel volledig opgeknapt en rustig.
Great!!!!quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
Destijds toen wij ons aan het orienteren waren op de woningmarkt hebben wij ook gekeken in het blauwe dorp. Kostprijs rond de ton. Moest alleen veel aan het gebeuren met allemaal haken en ogen en het was best klein. Maar ik vond de uitstraling daar echt super!
google maps heeft ook heel lang alle straten in de binnenstad door elkaar gegooid (de grote markt waagplein noemen bijv.)quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoiets wou ik ook tikken. Je kan in een chique wijk wonen, maar als je flat gehorig is en je nog steeds je supernette buren hoort, dan woon je nog steeds niet rustig. Ook nette mensen kunnen enorm lawaai maken. Het is en blijft een gok qua buren.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Pam, ga je boven of beneden wonen? Van bovenburen hoor je over het algemeen meer dan van buren onder je.
Als je rustig wil wonen, is denk ik de gehorigheid een big issue. Je wilt niet in een pand terechtkomen waar je gesprekken van de buren letterlijk kunt volgen.
Dat en niet naast een studentenpand terechtkomen lijken me belangrijker criteria dan de wijk.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:18 schreef Mula het volgende:
[..]
Zoiets wou ik ook tikken. Je kan in een chique wijk wonen, maar als je flat gehorig is en je nog steeds je supernette buren hoort, dan woon je nog steeds niet rustig. Ook nette mensen kunnen enorm lawaai maken. Het is en blijft een gok qua buren.
Net zoals loecje, heb ik me ook nog nooit onveilig gevoeld in Groningen in welke wijk dan ook. Persoonlijk zou ik het prima vinden om in de Oosterparkwijk te wonen. Het is een volksbuurt, maar dat heeft ook wel weer zijn charme.
Ik weet niet wat voor chronische ziekte je hebt en wat voor beperkingen dat met zich meebrengt, maar ik zou vooral letten op voorzieningen die voor jou van belang zijn. Dat je niet in Beijum gaat wonen terwijl je 5x per week in het Martiniziekenhuis moet zijn. Of dat je slecht ter been bent en onhandig gaat wonen mbt openbaar vervoer en dus zelf nauwelijks boodschappen kan doen.
?Waar is dat, nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:42 schreef blomke het volgende:
Sterrenwijk, fantastische mooie wijk en groene omgeving. Echt de moeite waard!
dat is toch utrecht?quote:Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
?Waar is dat, nog nooit van gehoord.
oke
Ik woon nu vijf jaar in Vinkhuizen maar vind het helemaal geen pauperwijk. Net winkelcentrum, nette buren, tuintjes worden keurig verzorgd, ook alle gemeentetuintjes. Vlakbij een natuurgebied, een bos en er is zelfs een kinderboerderij. Er rijdt best vaak een bus richting centrum als je bent aangewezen op openbaar vervoer. Behalve tijdens oud en nieuw (vreugdevuren!) nog nooit iets wereldschokkends meegemaakt. Misschien wel als je in de buurt van de grote flats woont waar veel studenten wonen, dat zou kunnen. Het is hier vele malen rustiger dan in de Wijert en in de Zeeheldenbuurt waar ik ook gewoond heb.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef Radio-silence het volgende:
Vinkhuizen: Oogt als een pauperwijk, maar verder geen idee..
Haha, leuk garpje!quote:Op maandag 13 juni 2011 14:18 schreef Renesite het volgende:
Klopt. Vinkhuizen is een prima wijk (geworden!)
Ligt er net aan waar je zit. Ik bedoel, zelfs Beijum heeft zijn goede kanten.quote:
Maar om dan te zeggen dat de hele wijk goed is...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ligt er net aan waar je zit. Ik bedoel, zelfs Beijum heeft zijn goede kanten.
True. Dat is het jammere van die buitenwijken. Ze hebben niet topverbindingen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar om dan te zeggen dat de hele wijk goed is...
Vinkhuizen heeft wel een paar straten waar minder erge paupers wonen. Maar zelfs als je daar woont woon je knetter ver van het centrum en het UMCG
Grauwig???quote:Op maandag 13 juni 2011 13:58 schreef Renesite het volgende:
Blauwe Dorp is een leuke hoek. Alleen de C1000 aan het Linneausplein is wel eens wat grauwig zeg maar! Maar op zich prima
Vind het geen gezellige supermarkt. Dat mist de Oosterpark wat... een gezellig zonnig winkelcentrum. Maar daarvoor in de plaats bouwen ze alleen maar huizen.quote:
Wij fietsen gewoon naar het centrum voor de rest van onze boodschappenquote:Op maandag 13 juni 2011 14:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vind het geen gezellige supermarkt. Dat mist de Oosterpark wat... een gezellig zonnig winkelcentrum. Maar daarvoor in de plaats bouwen ze alleen maar huizen.
Nouja, dat ligt er maar aan waar in de Oosterpark je woontquote:Op maandag 13 juni 2011 14:38 schreef loecje het volgende:
straks komt er weer een winkelcentrum onder de groenling(wielewaalflat)
jumbo met aldi zit ook vlakbij (korreweg)
Ik redeneer even vanuit Fuchsiahofquote:Op maandag 13 juni 2011 14:41 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Nouja, dat ligt er maar aan waar in de Oosterpark je woont
Aan die kant van de Gorechtkade zou ik nog niet dood gevonden willen wordenquote:Op maandag 13 juni 2011 14:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik redeneer even vanuit FuchsiahofZit je daar middenin Oosterpark
altijd nog dichter bij dan naar het centrum fietsen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:41 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Nouja, dat ligt er maar aan waar in de Oosterpark je woont
Nee hoor.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:47 schreef loecje het volgende:
[..]
altijd nog dichter bij dan naar het centrum fietsen.
en aldi![]()
Fout.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:49 schreef gelly het volgende:
Helpman natuurlijk, alle winkels die je nodig hebt en het is net een dorp. Het is enkel wat prijziger en er zijn minder huurhuizen. En 10 minuten fietsen van het centrum, als is de bus voor een euro ook een alternatief.
Fucsia is halverwege de zaagmuldersweg de wijk in.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:47 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Aan die kant van de Gorechtkade zou ik nog niet dood gevonden willen worden
1,50 ofzo nu ? Ik ga eigenlijk nooit met de busquote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Fout.
Ook de economische recessie heeft hier parten gespeeld.
Ja. 1.50.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:55 schreef gelly het volgende:
[..]
1,50 ofzo nu ? Ik ga eigenlijk nooit met de bus
Inderdaad.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:54 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen waar je niet in Groningen wil wonen. Dat zijn delen van de Wijert, Beijum, leewenborg, delen van de Korrewegwijk, de Hoogte en enkele straten in de Oosterpark. De flats in Vinkhuizen wil je denk ik ook niet zitten.
Eigenlijk is er in Groningen niet echt een buurt waar je vanwege onveiligheid niet zou willen wonen. Wel vanwege overlast.
Het leuke van veel van die winkels daar is dat ze op duur publiek mikken. Uitstekende bakker, met name qua banket, prima slager, die visboer was ook goed, maar de Chinees is ook een goede in die categorie, de indo ook en de snackbar met zijn huisgemaakte kroketten, bamiballen, mayo en stoofvlees heb je niet in elke wijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:49 schreef gelly het volgende:
Helpman natuurlijk, alle winkels die je nodig hebt en het is net een dorp. Het is enkel wat prijziger en er zijn minder huurhuizen. En 10 minuten fietsen van het centrum, als is de bus voor een euro ook een alternatief.
En een AH met een enorm vers assortiment. Ook handig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het leuke van veel van die winkels daar is dat ze op duur publiek mikken. Uitstekende bakker, met name qua banket, prima slager, die visboer was ook goed, maar de Chinees is ook een goede in die categorie, de indo ook en de snackbar met zijn huisgemaakte kroketten, bamiballen, mayo en stoofvlees heb je niet in elke wijk.
Binnen 10 minuten in het UMCG en in 12 in het centrumquote:Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar om dan te zeggen dat de hele wijk goed is...
Vinkhuizen heeft wel een paar straten waar minder erge paupers wonen. Maar zelfs als je daar woont woon je knetter ver van het centrum en het UMCG
Huh wat? Eerder in het UMCG dan in het centrum?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:57 schreef Fratz het volgende:
[..]
Binnen 10 minuten in het UMCG en in 12 in het centrum
Valt wel mee hoor, maar kan me voorstellen dat als je wat jonger bent je wat dichter bij het centrum wilt wonen. Toen ik nog studeerde woonde ik ook veel dichter bij het centrum.
UMCG via Paddepoel, of zo? Vreemdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Huh wat? Eerder in het UMCG dan in het centrum?
Dat is raar
In normaal fietstempo is het trouwens ook 20 minuten fietsen.
thanks!quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:20 schreef Miendientje het volgende:
Wat ook wel een handige site is: http://www.cbsinuwbuurt.nl Daar kun je bijvoorbeeld de gegevens van de bloemenbuurt bekijken en vergelijken met andere buurten. Ik denk dat het onderderdeel arbeid-bijstandsuitkeringen wel wat zegt en de verhouding koop/huurwoningen en bij bevolking-leeftijdsopbouw kun je wel ongeveer zien of er vooral studenten of iets oudere mensen wonen.
Gezellige wijk. Heb er een jaar gewoond. Genoeg voorzieningen in de buurt (supermarkt, slijterij, drogist, cafetaria etc.) En op de fiets binnen 10 minuten in het centrum. Oosterpoortbuurt is een mix van studenten en gezinnen en dat gaat eigenlijk prima. Er hangt verder een goede sfeer!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:01 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Hallo fokkers
Deze week staat er een leuke woning in de oosterpoortbuurt.
Wat vinden jullie van de Oosterpoortbuurt? Is dat leuk wonen?
De Nieuwstraat?
Goed om te weten. Is er veel overlast/lawaai van de oosterpoort? En hoe zit dat met de drukte?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Gezellige wijk. Heb er een jaar gewoond. Genoeg voorzieningen in de buurt (supermarkt, slijterij, drogist, cafetaria etc.) En op de fiets binnen 10 minuten in het centrum. Oosterpoortbuurt is een mix van studenten en gezinnen en dat gaat eigenlijk prima. Er hangt verder een goede sfeer!
Ik heb zelf nooit echt overlast gehad, ik woonde ook in het achterste gedeelte van het huis. Overdag is de Meeuwerderweg vrij druk met verkeer maar 's avonds/'s nachts zeker niet. Lijkt mij dat je er in de Nieuwstraat ook geen last van moet hebben. Overlast/lawaai heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Heb zelf aan de Meeuwerderweg gewoond dus de Nieuwstraat moet zeker nog rustiger zijn!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:17 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Goed om te weten. Is er veel overlast/lawaai van de oosterpoort? En hoe zit dat met de drukte?
Ha! Goed man! dit moet je dus gewoon ffe weten van iemand die er woondequote:Op maandag 20 juni 2011 20:34 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit echt overlast gehad, ik woonde ook in het achterste gedeelte van het huis. Overdag is de Meeuwerderweg vrij druk met verkeer maar 's avonds/'s nachts zeker niet. Lijkt mij dat je er in de Nieuwstraat ook geen last van moet hebben. Overlast/lawaai heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Heb zelf aan de Meeuwerderweg gewoond dus de Nieuwstraat moet zeker nog rustiger zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |