abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97882303
Hallo,

Ik ben 21 heb urgentie in groningen voor medische noodzaak.

Nu hoorde ik van vrienden en bekenden welke wijken ze mij tipten. (corpus den hoorn, de wijert rustige wijken) oosterparkwijk werd mij ten zeerste afgeraden.
Aangezien ik chronisch ziek ben zoek ik een rustig plekje. Niet midden tussen de studenten of in de binnenstad.
Ik hoorde alleen van de week van lefier dat de oosterparkwijk de laatste tijd heel anders is geworden.

En daar staan veel meer woningen te huur elke week.

Is het nog steeds af te raden voor een meid alleen, die een beetje rust nodig heeft?

Wat raden jullie aan?
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97882371
Niet naar de Wijert gaan, daar word je als alleenstaande dame lastiggevallen door controleurs van woningcorporaties die met je willen daten.
pi_97882393
quote:
4s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:34 schreef chibibo het volgende:
Niet naar de Wijert gaan, daar word je als alleenstaande dame lastiggevallen door controleurs van woningcorporaties die met je willen daten.
WHahhahaaaaa ja :P ik heet niet Emma dus dat zal wel meevallen.
pi_97882493
In principe is het zo dat elke wijk in Groningen wel veel studenten heeft, daar kom je niet onderuit. De Oosterparkwijk had tot voor een tijdje terug best een slechte naam, maar ik hoorde zelf ook wel dat het tegenwoordig reuze meevalt.

De drukkere wijken zoals Centrum, hoef ik het dus niet over te hebben. Zover ik weet is de Korrewegwijk ook geen rustige wijk, en was/is dit zelfs een 'aandachtswijk'. Familie van mij woont in de Schildersbuurt, maar dat is ook niet echt een rustige wijk. Veel schooljeugd, veel geluid dus.

@ chibibo: Haha. Heeft die faalhaas nog weer ergens laten weten hoe zijn bezoekje was?
:: Toenie ::
pi_97882575
quote:
Korrewegwijk ook geen rustige wijk, en was/is dit zelfs een 'aandachtswijk
Wat is aandachtswijk ? sorry :P
pi_97882608
Ik heb een tijd lang aan de Helperzoom gewoond, officieel onderdeel van "Herewegwijk en Helpman". Als je rust wilt moet je echt daar zijn.

Er is wel bedrijvigheid in de vorm van langsfietsende jeugd maar voor de rest is er gewoon helemaal niets te doen.
pi_97882683
Oke! thanks. Nou mooi dat in elk geval oosterparkwijk niet te erg is nu. Want er staat echt een leuke woning in de bloemenbuurt te huur. :D
pi_97882855
De Oosterparkwijk is wel behoorlijk opgeknapt, in veel straten zijn koopwoningen gekomen. Het is een mooie en leuke wijk, altijd geweest, het heeft alleen wat problematische jonge bewoners gehad, maar dat gaat in generaties en volgens mij is het nu prima. Maar het blijft een wijk met veel laagopgeleiden en werklozen.

Maar het is een grote wijk, ik heb er ooit gewoond maar er waren hele stukken waar ik zelden of nooit kwam, zeg maar alles wat niet tussen mijn huis en het centrum lag. Maar aan de centrumkant kun je tegenwoordig volgens mij prima wonen, je had daar bijvoorbeeld de Gerbrand Bakker als beruchte straat en die is helemaal gerenoveerd en een prima straat geworden.

Je hebt er ook het Blauwe Dorp, dat is ook echt een dorp waar de wijk en dus de stad omheen is gebouwd. Dat is echt heel leuk en ook echt een dorp. Alleen heb je daar en ook elders in de wijk hele donkere straten en paden. Dan zou je misschien even moeten kijken of je daar doorheen moet op weg naar huis, als je daar bang voor bent. Ik zou ook wel even letten op de gehorigheid, dat wisselt nogal, maar ik ken er een appartement waar ik om die reden alleen al niet zou willen wonen.

De Wijert vind ik al minder. Daar heb je ook asociale straten er tussen zitten, en het is gewoon niks. Het is niet gezellig, het is vrij lelijk, het heeft weinig karakter, het is relatief ver van het centrum. Over Corpus hoor ik veel meer goede dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97882900
Beijum was altijd op een slechte manier in het nieuws. Elk weekend vecht/steekpartijen.

Weet niet hoe het tegenwoordig is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97882953
Rustig, alle 20 antillianen zijn inmiddels lekgeprikt.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:03:25 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97883357
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:42 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Oke! thanks. Nou mooi dat in elk geval oosterparkwijk niet te erg is nu. Want er staat echt een leuke woning in de bloemenbuurt te huur. :D
Ik hoor toch nog wel vervelende verhalen. Van buren die het niet raar vinden om ongevraagd je tuin in te komen als je daar zit. M.a.w. een beetje een volksbuurtmentaliteit waar men ook op straat leeft, met de nodige overlast en gebrek aan privacy.

Ik vind het lastig om een wijk te adviseren waar je echt rustig kunt wonen. Als je niet in de buurt van studenten woont, dan woon je al gauw in de buurt van gezinnen met kinderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97883547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Wat is aandachtswijk ? sorry :P
Haha, ik vond de term ook maar op Google. Betekent eigenlijk gewoon Vogelaarswijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_40_wijken_van_Vogelaar
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:11:28 #13
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_97883664
Vinkhuizen: Oogt als een pauperwijk, maar verder geen idee.

Oosterpark: Is beter aan het worden, en delen zijn al prima.

Paddepoel: Delen slecht maar ook delen die goed zijn.

Selwerd: Veel studenten door studentenflats, maar sommige stukken ook prima en leuk.

Binnenstad: NVT voor jou.

Helpman e.o: Prima, goede wijk en rustig.

Weijert: Delen oke maar ook slechtere stukken.

Rivierenbuurt:Veel studenten, maar wel ontzettend leuk en delen 'rustig' en dichtbij het centrum.

Beijum: Slechte naam, delen echt slecht, veel criminaliteit, maar ook mooie rustigere stukken.

Corpus den Hoorn: Volgens mij rustig en delen netjes.

Grunobuurt: Veel studenten verder geen idee.

Oosterpoortwijk: Leuk, wel veel studenten. Dichtbij centrum en station.

De Hoogte, Korrewegwijk en de Indische buurt: Veel studenten, deels goed. Voorheen en nog steeds op bepaalde plekken criminaliteit.

Prinsessenbuurt, Schildersbuurt, Bloemenbuurt, Oranjebuurt, Kostverloren: Geen idee.
pi_97883675
In Groningen zijn het volgens mij ook vooral straten die het probleem zijn dan hele wijken. Zo is de Korrewegwijk en Indische buurt prima, alleen in de Padangstraat gaat het wel eens mis geloof ik en is het stukje achter dat parkje, voorbij de Sionskerk dus, een beetje een probleemgebied.
pi_97883873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
In Groningen zijn het volgens mij ook vooral straten die het probleem zijn dan hele wijken. Zo is de Korrewegwijk en Indische buurt prima, alleen in de Padangstraat gaat het wel eens mis geloof ik en is het stukje achter dat parkje, voorbij de Sionskerk dus, een beetje een probleemgebied.
Volgens mij is dat het vooral.
In vrijwel elke wijk kan je wel een aantal slechte straten noemen, maar de wijk ansich hoeft dan niet als slecht bestempeld te worden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97883890
Hoe rustig wil je het hebben?

Ik heb vier jaar aan de radn van het centrum gewoond (Radesingel, huur van Nijestee) en daar was het bijzonder rustig. Was wel een 'jongeren complex' maar nooit gezeur. Daarna vier jaar in het Oosterpark (huur, nijestee) en ook niet veel noemenswaardige problemen. In de straat woont van alles, student, starters, jonge gezinnen, volkse types. Huizen waren daar wel erg gehorig, maar wordt ook veel opgeknapt.

Ook Beijum en Lewenborg hebben bijvoorbeeld leuke, rustige straten. Ben zelf altijd wel gecharmeerd van Hoornse Meer, lekker dicht bij de hoornse plas, goed openbaar vervoer, relatief veel senioren wellicht.
pi_97884062
Kijk dit is echt goede info dus ik voel me nu gewoon wel goed over die woning in de bloemenbuurt(oosterparkwijk).

Dit kunnen alleen mensen vertellen die er zelf woonden!!!

Ik ken Groningen wel maar wie kent nou elke wijk :P als je er niet vandaan komt :D

thanks!
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:23:35 #18
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97884098
Ik woon in de Oosterpark en echt hier is niks aan de hand, zoals eerder is aangegeven dit zou goed per straat kunnen verschillen maar sowieso vanaf de Gorechtkade richting stad is er niks aan de hand. Voordeel is ook dat je zo bij de stad bent, ik loop in 10 minuten naar de Grote Markt.

Ik vind zelf de Groningen zuid 3x niks. Voor mijn gevoel zit je overal dan net wat te ver van vandaan (ik vind en mijn gevoel dus). Ik heb ook aan de Gerard Doustraat in de schildersbuurt gewoond en ik vond daar de boel toch meer verpauperd.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97884219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik woon in de Oosterpark en echt hier is niks aan de hand,
Ken jij de bloemenbuurt? lindenlaan enzo?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:32:11 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97884431
Pam, ga je boven of beneden wonen? Van bovenburen hoor je over het algemeen meer dan van buren onder je.

Als je rustig wil wonen, is denk ik de gehorigheid een big issue. Je wilt niet in een pand terechtkomen waar je gesprekken van de buren letterlijk kunt volgen.

Dat en niet naast een studentenpand terechtkomen lijken me belangrijker criteria dan de wijk.
pi_97884706
Lienekien, nou die woning is dus een gezinswoning...wel klein maar fijn. en een mini tuintje denk ik!
dus helemaal super!

en ik heb a in een flat gewoond :P met een drugsdealende buurman ...
pi_97884897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Ken jij de bloemenbuurt? lindenlaan enzo?
Volgesn mij is dat bij het blauwe dorp, ik dacht dat dat altijd wel een aardig stukje was.
pi_97885031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgesn mij is dat bij het blauwe dorp, ik dacht dat dat altijd wel een aardig stukje was.
nou daar staat dus bloemenbuurt op google maps
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:47:23 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97885045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:38 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Lienekien, nou die woning is dus een gezinswoning...wel klein maar fijn. en een mini tuintje denk ik!
dus helemaal super!

en ik heb a in een flat gewoond :P met een drugsdealende buurman ...
Ben je in de gelegenheid om er te gaan kijken, in de straat en de buurt bedoel ik dan? Gauw een keer overdag, 's avonds en bijv. dit weekend eens kijken 'hoe het voelt' als je er rondloopt of fietst.
pi_97885258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben je in de gelegenheid om er te gaan kijken, in de straat en de buurt bedoel ik dan? Gauw een keer overdag, 's avonds en bijv. dit weekend eens kijken 'hoe het voelt' als je er rondloopt of fietst.
Ja dat doe ik dan als ik toch naar de woning ga kijken! ik woon een uur van groningen dus anders kan ik n en volgende week mss weer:P

en achter de gorechtkade ligt de de bloemenbuurt? hoe is dat? woont daat iemand. op google maps ziet het er heel leuk uit!!!
pi_97885304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

nou daar staat dus bloemenbuurt op google maps
Als ik een keer zo'n googlemobiel zie die bezig is met privacy schenden zal ik hem aanhouden en de chauffeur vertellen hoe het zit met het blauwe dorp.

Het is geen offciele aanduiding neem ik aan, het is een apart stukje Groningen met enkele tientallen huizen.
pi_97885366
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik een keer zo'n googlemobiel zie die bezig is met privacy schenden zal ik hem aanhouden en de chauffeur vertellen hoe het zit met het blauwe dorp.

Het is geen offciele aanduiding neem ik aan, het is een apart stukje Groningen met enkele tientallen huizen.
quote:

[..]

Ja het heet bloemenbuurt omdat die straten zo heten : kamperfoeliestraat, meidoornpad, fuchsiahof! Etc.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:57:41 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97885478
Ja, het is vlak bij wat men het Blauwe Dorp noemt. Mijn idee is dat zo'n vernieuwingsproject vaak een positief effect heeft op een wijk of in ieder geval de omringende buurt.
pi_97885534
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Ja, het is vlak bij wat men het Blauwe Dorp noemt. Mijn idee is dat zo'n vernieuwingsproject vaak een positief effect heeft op een wijk of in ieder geval de omringende buurt.
dus die wijk is vernieuwend? ofzo ? :P goed in elk geval komt iemand daar langs ofzo? vertelll :D
pi_97885660
Nijestee, wat sowieso een boevenbende is trouwens, hou ze in de gaten, wilde het blauwe dorp afbreken. Daar kwam protest van, uiteindelijk is het deels op de monumentenlijst geplaatst, en heeft Neijstee zijn verlies genomen en nu is of wordt het gerenoveerd.

Vaak gaan net geroneveerde straten wat hoger in de markt zitten. Niet eens zozeer omdat de huizen beter geworden zijn. Vaak is renovatie ook een manier om probleemstraten uit elkaar te trekken. Dan komen de probleembewoners elders te wonen en niet meer bij elkaar in de straat, waardoor de probleemveroorzakende dynamiek weg is. Maar daar was bij het blauwe dorp geen sprake van.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:03:12 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97885704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:58 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

dus die wijk is vernieuwend? ofzo ? :P goed in elk geval komt iemand daar langs ofzo? vertelll :D
Niet de hele wijk, dit is een deel. Vlak bij jouw beoogde huisje.

http://www.kei-centrum.nl(...)=project&item_id=406
pi_97885712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Nijestee, wat sowieso een boevenbende is trouwens, hou ze in de gaten, wilde het blauwe dorp afbreken. Daar kwam protest van, uiteindelijk is het deels op de monumentenlijst geplaatst, en heeft Neijstee zijn verlies genomen en nu is of wordt het gerenoveerd.
Ohja die woning is van nijestee ik vond ze daar al niet zo tactisch....aan de telefoon maar blijven uitleggen terwijl je iets anders vraagt en dan doen ze alsof jij hun niet begrijpt terwijl ze mij niet begrijpen ....Grrr....
pi_97885817
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet de hele wijk, dit is een deel. Vlak bij jouw beoogde huisje.

http://www.kei-centrum.nl(...)=project&item_id=406
Geweldig :P hahaha dus dat zou dan aan het eind van de straat zijn. Wat leuk dat project man!!!
Hmm dus daar is dus niet meer zo problematiek denk ik dan?
pi_97885931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Ohja die woning is van nijestee ik vond ze daar al niet zo tactisch....aan de telefoon maar blijven uitleggen terwijl je iets anders vraagt en dan doen ze alsof jij hun niet begrijpt terwijl ze mij niet begrijpen ....Grrr....
Misschien tref je het wel met je wijkteam/manager. Maar ik heb er aardig wat mee te stellen gehad en ontdekt dat ze als organisatie niet te vertrouwen zijn.
pi_97885973
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien tref je het wel met je wijkteam/manager. Maar ik heb er aardig wat mee te stellen gehad en ontdekt dat ze als organisatie niet te vertrouwen zijn.
wil je daar dan wel huren :S ???
pi_97886254
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:09 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

wil je daar dan wel huren :S ???
Mijn idee van marktwerking en concurrentie in de woningbouwsector is dat je zelf de woningbouwvereniging bij je huis mag zoeken die dan de huur incasseert en het onderhoud mag doen. Maar zo werkt het helaas niet.

Nijestee heeft mooie panden op mooie plekken, zoals deze. Dan moet je dat er maar bij nemen. Je moet ze in de gaten houden, en je moet er rekening mee houden dat je in een situatie kan komen dat je er tijd aan moet besteden om te krijgen waar je recht op hebt. Dat is vervelend, maar dat kun je bij andere woningbouwverenigingen ook hebben, hoewel er zeker betere zijn. Zij hebben nou eenmaal dat huis, en jij wilt waarschijnlijk dat huis, daar doe je verder weinig aan.
pi_97886347
Dan is het handig dat ik iemand ken die rechten doet denk ik :D
en zo nu en dan vast wel even wil helpen met een briefje :D
pi_97886592
Blauwe dorp is inderdaad super. Wel even kijken welk nummer in de lindenlaan. De irislaan en omstreken waren nooit zo fris.

Ook leuk, merelstraat (uitzicht op het park), vinkenstraat (het begin of het eind), gorechtkade, AP Fokkerstr, JB de la Faillestr
pi_97886955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:24 schreef Reintji het volgende:
Blauwe dorp is inderdaad super. Wel even kijken welk nummer in de lindenlaan. De irislaan en omstreken waren nooit zo fris.

Ook leuk, merelstraat (uitzicht op het park), vinkenstraat (het begin of het eind), gorechtkade, AP Fokkerstr, JB de la Faillestr
Ja lindenlaan aan het begin bij het blauwe dorp bij dat rondlopende stukje, is dat veilig :P
pi_97888928
Een vriend van me woont ook daar in die buurt en die vertelde dat het tot 2 jaar geleden vooral anti-kraak was. De buurt is weer vrijwel volledig opgeknapt en rustig.
pi_97889355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:22 schreef toenie het volgende:
Een vriend van me woont ook daar in die buurt en die vertelde dat het tot 2 jaar geleden vooral anti-kraak was. De buurt is weer vrijwel volledig opgeknapt en rustig.
YES! dat opent vele deuren en mogelijkheden! (hopelijk mn eigen voordeur)
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:45:33 #42
242204 YskaFredriksson
pi_97897814
Destijds toen wij ons aan het orienteren waren op de woningmarkt hebben wij ook gekeken in het blauwe dorp. Kostprijs rond de ton. Moest alleen veel aan het gebeuren met allemaal haken en ogen en het was best klein. Maar ik vond de uitstraling daar echt super!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97910033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
Destijds toen wij ons aan het orienteren waren op de woningmarkt hebben wij ook gekeken in het blauwe dorp. Kostprijs rond de ton. Moest alleen veel aan het gebeuren met allemaal haken en ogen en het was best klein. Maar ik vond de uitstraling daar echt super!
Great!!!! :D
pi_97910794
ik heb me tot nu toe nog nergens in groningen echt onveilig gevoeld.
maar wat eerder al is gezegd ga op verschillende tijdstippen eens langs (of laat iemand ander gaan kijken)

quote:

[..]

google maps heeft ook heel lang alle straten in de binnenstad door elkaar gegooid (de grote markt waagplein noemen bijv.)
pi_97915634
Ik heb lang in Beijum gewoond. (koophuis) Ik woon nu vlak bij de Duitse grens en hier is meer lawaai dan in Beijum. 8)7
Ik kon 's nachts altijd heerlijk slapen :)

Bij huurhuizen moet je heel goed kijken wat voor buren je hebt :) Liefst werkende mensen die 's nachts geen gezeik willen. Ook geen buurten waar veel verloop is. Ik heb ook in de herewegbuurt gewoond (Davidstraat) en daar waren na een jaar een aantal leuke buren vervangen door psychotische junks en drugsdealers. :(
...
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 22:18:48 #46
240917 Mula
pi_98002920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Pam, ga je boven of beneden wonen? Van bovenburen hoor je over het algemeen meer dan van buren onder je.

Als je rustig wil wonen, is denk ik de gehorigheid een big issue. Je wilt niet in een pand terechtkomen waar je gesprekken van de buren letterlijk kunt volgen.

Dat en niet naast een studentenpand terechtkomen lijken me belangrijker criteria dan de wijk.
Zoiets wou ik ook tikken. Je kan in een chique wijk wonen, maar als je flat gehorig is en je nog steeds je supernette buren hoort, dan woon je nog steeds niet rustig. Ook nette mensen kunnen enorm lawaai maken. Het is en blijft een gok qua buren.

Net zoals loecje, heb ik me ook nog nooit onveilig gevoeld in Groningen in welke wijk dan ook. Persoonlijk zou ik het prima vinden om in de Oosterparkwijk te wonen. Het is een volksbuurt, maar dat heeft ook wel weer zijn charme.

Ik weet niet wat voor chronische ziekte je hebt en wat voor beperkingen dat met zich meebrengt, maar ik zou vooral letten op voorzieningen die voor jou van belang zijn. Dat je niet in Beijum gaat wonen terwijl je 5x per week in het Martiniziekenhuis moet zijn. Of dat je slecht ter been bent en onhandig gaat wonen mbt openbaar vervoer en dus zelf nauwelijks boodschappen kan doen.
pi_98069723
Woon zelf sindskort in Coendersborg (vlakbij Helperzoom). Volgens mij een heel rustige wijk. Zie er iig alleen 'nette mensen' en keurig onderhouden huizen ;)

Daarvoor in een studentenhuis op de rand van de binnenstad gewoond (in de buurt van westerhaven) en op zich vond ik het best goed te doen qua rustigheid. Groningen is geen wereldstad en na 18:00 uur is het meestal gewoon heel rustig op straat.

Wat voor mij denk ik de grootste dooddoener zou zijn is als er boven je een asociaal gezin met 4 drukke kinderen woont. Of dat je buren uitkeringstrekkers zijn die tot 4 uur 's nachts in de tuin bier zitten te drinken terwijl jij weer om 7 uur op moet om te werken. Als je in de sociale woningbouw iets zoekt heb je op bovenstaande volgens mij altijd wel grotere kans, dus goed van te voren uitzoeken wie je directe buren zijn (huur zelf overigens particulier, sociale woningbouw duurde mij veel te lang qua wachttijd).

[ Bericht 0% gewijzigd door Palomar op 13-06-2011 10:54:06 (verkeerde wijknaam genoemd...) ]
pi_98071314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:18 schreef Mula het volgende:

[..]

Zoiets wou ik ook tikken. Je kan in een chique wijk wonen, maar als je flat gehorig is en je nog steeds je supernette buren hoort, dan woon je nog steeds niet rustig. Ook nette mensen kunnen enorm lawaai maken. Het is en blijft een gok qua buren.

Net zoals loecje, heb ik me ook nog nooit onveilig gevoeld in Groningen in welke wijk dan ook. Persoonlijk zou ik het prima vinden om in de Oosterparkwijk te wonen. Het is een volksbuurt, maar dat heeft ook wel weer zijn charme.

Ik weet niet wat voor chronische ziekte je hebt en wat voor beperkingen dat met zich meebrengt, maar ik zou vooral letten op voorzieningen die voor jou van belang zijn. Dat je niet in Beijum gaat wonen terwijl je 5x per week in het Martiniziekenhuis moet zijn. Of dat je slecht ter been bent en onhandig gaat wonen mbt openbaar vervoer en dus zelf nauwelijks boodschappen kan doen.
:D ik denk ook erg om de locatie en ik ben afhankelijk avn het umcg. Dus dat zit dan wel goed.

Ik was tweede op een woning aan de madamecuriestraat maar die gaat aan mijn neus voorbij
Corpus den hoorn vind ik erg mooi. Maar de oosterparkwijk is gewoon centraler.

Thanks for the info!!!
pi_98088119
'Helpman-Oost', fantastische mooie wijk en groene omgeving. Echt de moeite waard!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98088387
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:42 schreef blomke het volgende:
Sterrenwijk, fantastische mooie wijk en groene omgeving. Echt de moeite waard!
?Waar is dat, nog nooit van gehoord.

oke
pi_98088448
Sorry, dat was de lokale benaming; op de kaart Helpman-Ooost
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98088628
:D oh zo
pi_98092014
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

?Waar is dat, nog nooit van gehoord.

oke
dat is toch utrecht?
pi_98102087
Kimt ongetwijfeld van de ligging naast het sterrenbos...
pi_98102099
Hoornsemeer is een mooie wijk voor je, het is er zeer rustig. :)
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 13:58:32 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98110533
Blauwe Dorp is een leuke hoek. Alleen de C1000 aan het Linneausplein is wel eens wat grauwig zeg maar ;) ! Maar op zich prima :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_98110637
altijd nog beter dan de spar
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:02:23 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98110668
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:01 schreef loecje het volgende:
altijd nog beter dan de spar
Klopt hoor.
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 14:08:20 #59
34726 Fratz
Max
pi_98110936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef Radio-silence het volgende:
Vinkhuizen: Oogt als een pauperwijk, maar verder geen idee..
Ik woon nu vijf jaar in Vinkhuizen maar vind het helemaal geen pauperwijk. Net winkelcentrum, nette buren, tuintjes worden keurig verzorgd, ook alle gemeentetuintjes. Vlakbij een natuurgebied, een bos en er is zelfs een kinderboerderij. Er rijdt best vaak een bus richting centrum als je bent aangewezen op openbaar vervoer. Behalve tijdens oud en nieuw (vreugdevuren!) nog nooit iets wereldschokkends meegemaakt. Misschien wel als je in de buurt van de grote flats woont waar veel studenten wonen, dat zou kunnen. Het is hier vele malen rustiger dan in de Wijert en in de Zeeheldenbuurt waar ik ook gewoond heb.

Succes met kiezen ^O^
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:18:52 #60
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98111343
Klopt. Vinkhuizen is een prima wijk (geworden!)
pi_98111575
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:18 schreef Renesite het volgende:
Klopt. Vinkhuizen is een prima wijk (geworden!)
Haha, leuk garpje!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:28:47 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98111665
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Haha, leuk garpje!
Ligt er net aan waar je zit. Ik bedoel, zelfs Beijum heeft zijn goede kanten.
pi_98111751
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ligt er net aan waar je zit. Ik bedoel, zelfs Beijum heeft zijn goede kanten.
Maar om dan te zeggen dat de hele wijk goed is...
Vinkhuizen heeft wel een paar straten waar minder erge paupers wonen. Maar zelfs als je daar woont woon je knetter ver van het centrum en het UMCG :s)
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:32:40 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98111800
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Vinkhuizen heeft wel een paar straten waar minder erge paupers wonen. Maar zelfs als je daar woont woon je knetter ver van het centrum en het UMCG :s)
True. Dat is het jammere van die buitenwijken. Ze hebben niet topverbindingen.
pi_98111921
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:58 schreef Renesite het volgende:
Blauwe Dorp is een leuke hoek. Alleen de C1000 aan het Linneausplein is wel eens wat grauwig zeg maar ;) ! Maar op zich prima :)
Grauwig???
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:37:19 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98111957
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:36 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Grauwig???
Vind het geen gezellige supermarkt. Dat mist de Oosterpark wat... een gezellig zonnig winkelcentrum. Maar daarvoor in de plaats bouwen ze alleen maar huizen.
pi_98111981
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Vind het geen gezellige supermarkt. Dat mist de Oosterpark wat... een gezellig zonnig winkelcentrum. Maar daarvoor in de plaats bouwen ze alleen maar huizen.
Wij fietsen gewoon naar het centrum voor de rest van onze boodschappen
pi_98111990
straks komt er weer een winkelcentrum onder de groenling(wielewaalflat)

jumbo met aldi zit ook vlakbij (korreweg)
maargoed is ook weer wat persoonlijk denk ik, ik vind bijvoorbeeld de AH niets. toen ik in het centrum woonde fietste ik altijd een stuk om voor de supermarkt.
pi_98112115
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:38 schreef loecje het volgende:
straks komt er weer een winkelcentrum onder de groenling(wielewaalflat)

jumbo met aldi zit ook vlakbij (korreweg)
Nouja, dat ligt er maar aan waar in de Oosterpark je woont :s)
  maandag 13 juni 2011 @ 14:43:12 #70
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_98112181
Kom gezellig bij mij in de West-Indische buurt wonen. :')
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:44:59 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98112236
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:41 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik redeneer even vanuit Fuchsiahof :+ Zit je daar middenin Oosterpark :s)
pi_98112356
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik redeneer even vanuit Fuchsiahof :+ Zit je daar middenin Oosterpark :s)
Aan die kant van de Gorechtkade zou ik nog niet dood gevonden willen worden :P
pi_98112382
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:41 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

altijd nog dichter bij dan naar het centrum fietsen.

en aldi _O_
pi_98112471
Helpman natuurlijk, alle winkels die je nodig hebt en het is net een dorp. Het is enkel wat prijziger en er zijn minder huurhuizen. En 10 minuten fietsen van het centrum, als is de bus voor een euro ook een alternatief.
pi_98112491
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:47 schreef loecje het volgende:

[..]

altijd nog dichter bij dan naar het centrum fietsen.

en aldi _O_
Nee hoor.
En Aldi :')
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:52:08 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98112556
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:49 schreef gelly het volgende:
Helpman natuurlijk, alle winkels die je nodig hebt en het is net een dorp. Het is enkel wat prijziger en er zijn minder huurhuizen. En 10 minuten fietsen van het centrum, als is de bus voor een euro ook een alternatief.
Fout.
Ook de economische recessie heeft hier parten gespeeld.
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:52:33 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98112572
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:47 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Aan die kant van de Gorechtkade zou ik nog niet dood gevonden willen worden :P
Fucsia is halverwege de zaagmuldersweg de wijk in.
pi_98112666
Je kunt je beter afvragen waar je niet in Groningen wil wonen. Dat zijn delen van de Wijert, Beijum, leewenborg, delen van de Korrewegwijk, de Hoogte en enkele straten in de Oosterpark. De flats in Vinkhuizen wil je denk ik ook niet zitten.

Eigenlijk is er in Groningen niet echt een buurt waar je vanwege onveiligheid niet zou willen wonen. Wel vanwege overlast.
pi_98112699
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Fout.
Ook de economische recessie heeft hier parten gespeeld.
1,50 ofzo nu ? Ik ga eigenlijk nooit met de bus :+
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 14:56:18 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98112731
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:55 schreef gelly het volgende:

[..]

1,50 ofzo nu ? Ik ga eigenlijk nooit met de bus :+
Ja. 1.50.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:54 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen waar je niet in Groningen wil wonen. Dat zijn delen van de Wijert, Beijum, leewenborg, delen van de Korrewegwijk, de Hoogte en enkele straten in de Oosterpark. De flats in Vinkhuizen wil je denk ik ook niet zitten.

Eigenlijk is er in Groningen niet echt een buurt waar je vanwege onveiligheid niet zou willen wonen. Wel vanwege overlast.
Inderdaad.
Noem bepaalde straten en dan praten we verder 8-)
pi_98147890
ik ben helaas 8e en wat er deze week opstaat is niet goed. Dus helaas... Weer een week niks!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:50:06 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98147919
Jammer.
pi_98148194
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:49 schreef gelly het volgende:
Het leuke van veel van die winkels daar is dat ze op duur publiek mikken. Uitstekende bakker, met name qua banket, prima slager, die visboer was ook goed, maar de Chinees is ook een goede in die categorie, de indo ook en de snackbar met zijn huisgemaakte kroketten, bamiballen, mayo en stoofvlees heb je niet in elke wijk.
pi_98148231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het leuke van veel van die winkels daar is dat ze op duur publiek mikken. Uitstekende bakker, met name qua banket, prima slager, die visboer was ook goed, maar de Chinees is ook een goede in die categorie, de indo ook en de snackbar met zijn huisgemaakte kroketten, bamiballen, mayo en stoofvlees heb je niet in elke wijk.
En een AH met een enorm vers assortiment. Ook handig.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2011 @ 21:57:34 #85
34726 Fratz
Max
pi_98177561
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Binnen 10 minuten in het UMCG en in 12 in het centrum :)
Valt wel mee hoor, maar kan me voorstellen dat als je wat jonger bent je wat dichter bij het centrum wilt wonen. Toen ik nog studeerde woonde ik ook veel dichter bij het centrum.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_98181996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:57 schreef Fratz het volgende:

[..]

Binnen 10 minuten in het UMCG en in 12 in het centrum :)
Valt wel mee hoor, maar kan me voorstellen dat als je wat jonger bent je wat dichter bij het centrum wilt wonen. Toen ik nog studeerde woonde ik ook veel dichter bij het centrum.
Huh wat? Eerder in het UMCG dan in het centrum?
Dat is raar :P
In normaal fietstempo is het trouwens ook 20 minuten fietsen.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 23:15:39 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98182760
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Huh wat? Eerder in het UMCG dan in het centrum?
Dat is raar :P
In normaal fietstempo is het trouwens ook 20 minuten fietsen.
UMCG via Paddepoel, of zo? Vreemd :{
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:15:31 #88
242204 YskaFredriksson
pi_98185284
Ik heb in de Gerard Doustraat gewoond en woon nu in omgeving Wielewaalplein en dat stuk kan je me het verkeer mee in 8 minuten rijden maar zeg maar dat je er gemiddeld 10 minuten over doet. En dat is dan rechtstreeks met de auto. Ik vind van Vinkhuizen naar UMCG met bus/fiets in 10 minuten erg knap.
pi_98185455
Wat ook wel een handige site is: http://www.cbsinuwbuurt.nl Daar kun je bijvoorbeeld de gegevens van de bloemenbuurt bekijken en vergelijken met andere buurten. Ik denk dat het onderderdeel arbeid-bijstandsuitkeringen wel wat zegt en de verhouding koop/huurwoningen en bij bevolking-leeftijdsopbouw kun je wel ongeveer zien of er vooral studenten of iets oudere mensen wonen.
pi_98230797
Ik heb zelf een tijdje in de Helpman gewoon. Dit is echt een hele rustige buurt waar vooral gezinnen wonen, althans aan de kant waar ik dan woonde. Een aantal studenten maar daar heb je vrijwel geen last van. Ik woon nu parralel aan de Ebbinge en het is echt een heel verschil! Ik hoor nu zoveel meer geluid en mensen, daar in de Helpman was het zeer rustig en stil (met uitzondering van het seksleven van mijn huisgenote ;-) Voor de rest heb je een AH en wat andere handige winkels in de buurt, altijd fijn!
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_98427481
Hallo fokkers :D

Deze week staat er een leuke woning in de oosterpoortbuurt.
Wat vinden jullie van de Oosterpoortbuurt? Is dat leuk wonen?
De Nieuwstraat?
pi_98427531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:20 schreef Miendientje het volgende:
Wat ook wel een handige site is: http://www.cbsinuwbuurt.nl Daar kun je bijvoorbeeld de gegevens van de bloemenbuurt bekijken en vergelijken met andere buurten. Ik denk dat het onderderdeel arbeid-bijstandsuitkeringen wel wat zegt en de verhouding koop/huurwoningen en bij bevolking-leeftijdsopbouw kun je wel ongeveer zien of er vooral studenten of iets oudere mensen wonen.
thanks!
pi_98428336
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:01 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Hallo fokkers :D

Deze week staat er een leuke woning in de oosterpoortbuurt.
Wat vinden jullie van de Oosterpoortbuurt? Is dat leuk wonen?
De Nieuwstraat?
Gezellige wijk. Heb er een jaar gewoond. Genoeg voorzieningen in de buurt (supermarkt, slijterij, drogist, cafetaria etc.) En op de fiets binnen 10 minuten in het centrum. Oosterpoortbuurt is een mix van studenten en gezinnen en dat gaat eigenlijk prima. Er hangt verder een goede sfeer!
pi_98428391
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Gezellige wijk. Heb er een jaar gewoond. Genoeg voorzieningen in de buurt (supermarkt, slijterij, drogist, cafetaria etc.) En op de fiets binnen 10 minuten in het centrum. Oosterpoortbuurt is een mix van studenten en gezinnen en dat gaat eigenlijk prima. Er hangt verder een goede sfeer!
Goed om te weten. Is er veel overlast/lawaai van de oosterpoort? En hoe zit dat met de drukte?
pi_98429284
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:17 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Goed om te weten. Is er veel overlast/lawaai van de oosterpoort? En hoe zit dat met de drukte?
Ik heb zelf nooit echt overlast gehad, ik woonde ook in het achterste gedeelte van het huis. Overdag is de Meeuwerderweg vrij druk met verkeer maar 's avonds/'s nachts zeker niet. Lijkt mij dat je er in de Nieuwstraat ook geen last van moet hebben. Overlast/lawaai heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Heb zelf aan de Meeuwerderweg gewoond dus de Nieuwstraat moet zeker nog rustiger zijn!
pi_98429364
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:34 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Ik heb zelf nooit echt overlast gehad, ik woonde ook in het achterste gedeelte van het huis. Overdag is de Meeuwerderweg vrij druk met verkeer maar 's avonds/'s nachts zeker niet. Lijkt mij dat je er in de Nieuwstraat ook geen last van moet hebben. Overlast/lawaai heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Heb zelf aan de Meeuwerderweg gewoond dus de Nieuwstraat moet zeker nog rustiger zijn!
Ha! Goed man! dit moet je dus gewoon ffe weten van iemand die er woonde :D. Dan ga ik nu reageren ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')