abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97882195
Ik heb hier een Ikea-ladenkastje staan, waarbij 2 lades gescheurd/gebroken zijn. Het is van dat heel lichte MDF oid (dat spul waar zowat alle ikea-meubelen van gemaakt zijn). Als je dat met houtlijm gaat lijmen dan trekt de lijm er vooral in en hecht niet goed. Weet iemand een goede lijn om dit weer vast te maken? Zat er zelf aan te denken om er anders een latje achter te monteren, maar lijmen is ws. mooier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 12:40:04 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97882573
ikea meubelen van mdf? bedoel je niet van spaanplaat? dat kun je beter met een latje erachter doen, spaanplaat valt amper goed te lijmen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97882932
Inderdaad heeft IKEA ook wel meubelen van MDF. Twee toplagen van redelijk MDF met er tussen een laag zachtboard lijkt het wel.

Zou zelf het betredende paneel vervangen als het niet in het zicht zit. Lijmen wort moeilijk omdat je aan boter zacht materiaal moet binden. Zou denken aan een PUR lijm of zo.
Jeroentje.
pi_97883290
Ja, spaanplaat of mdf. Weet niet exact de benaming, maar we hebben het over hetzelfde denk ik ;) vervangen van het paneel lukt niet echt (het is een lade met een soort plastic raampje erin), maar dan monteer ik er wel een latje of alu stripje achter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 13:04:16 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97883394

Dit spul zeg maar? met daarop een gladde laag (gelamnieerd) ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97883414
Epoxy
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:05:45 #7
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_97883454
Of een schuimende pu-houtlijm.
[_] <- Sign here
pi_97883467
foto?
pi_97883907
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:04 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Dit spul zeg maar? met daarop een gladde laag (gelamnieerd) ??
ja idd zoiets. Zal anders nog wel even een foto maken als ik weer thuis ben.

Maar epoxy of schuimende houtlijm klinkt nog wel om te proberen. Kan wel even kijken bij de Gamma wat ze op dat gebied hebben en dan gewoon proberen ;)
pi_97885725
MDF is goed te lijmen met houtlijm. Gewoon de witte houtlijm. PU lijmen zou ik niet aanraden. Geeft een mindere hechting dan witte houtlijm (mits goed geklemd verlijmd).

Maar veel Ikea dingen zijn nog gewoon te krijgen. Misschien om te kijken of je een nieuw plankje kan krijgen?
pi_97886202
nee, gaat om een kastje in mn rommelkamer die ik anders weg zou doen. Komt nog wel van pas om wat dingen in te bewaren. Bovendien vallen al die laadjes uit elkaar. Kan ik beter een geheel nieuwe ladenkast kopen ;)
pi_97915880
Bestel gewoon een liter epoxy en lijm alle laatjes dan heb je er weer jaren plezier van en is het sterker dan het ooit geweest is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')