Dat zijn nogal wat gebieden in jouw leven waar je niet gelukkig van wordt. Wat heb je reeds ondernomen om deze gebieden aan te pakken?quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:06 schreef Roomm het volgende:
Hmm goeie vraag wat het me op zou moeten leveren als ik het wist.
Eigenlijk ben ik niet zozeer op zoek naar hoe je het noemt, maar naar mensen die dit herkennen, tips om de dag door te komen en gewoon dom van me af kunnen praten.
@Xennia Hoewel ik wel veel dingen heb die me ongelukkig maken (werk/school/woonsituatie/mezelf etc) is er geen duidelijke directe aanleiding voor nodig om zo'n dag te hebben. Soms is er wel een kleine gebeurtenis aan zo'n bui vooraf gegaan (voorbeeld: Vriend kan/wil niet afspreken, het huis is weer een bende, een deadline van school niet gehaald) waardoor ik begin te piekeren/stressen. Maar vervolgens (met of zonder bewuste aanleiding) komt alle ellende over me heen alsof ik mezelf aan het reflecteren ben, kan ik wel in huilen uitbarsten, heb ik nergens zin in en kan ik me nergens meer op concentreren.
quote:Wanneer is er sprake van een echte depressie?
Bij een echte depressie is de stemming abnormaal verlaagd. Er is dan sprake van een pathologische (= ziekelijke) daling van de stemming.
Nu is de grens tussen normaal en abnormaal moeilijk te trekken, de overgang verloopt namelijk geleidelijk. Daarom heeft men in de loop der jaren een aantal normen of maatstaven ontwikkeld, aan de hand waarvan de arts kan bepalen of er nu wel of niet sprake is van een echte depressie. Die maatstaven zijn algemeen aanvaard.
Bij een echte depressie zien we dat de stemming in de loop der tijd verder en verder daalt, tot aan een eventueel ernstig depressieve stemming. Hoe dieper de stemming gedaald is, des te ernstiger de depressie is. Die stemmingsdaling moet minimaal twee weken bestaan hebben voordat van een depressie gesproken mag worden. Het langer duren van de depressieve stemming is dus een belangrijke voorwaarde. Een tweede belangrijk kenmerk voor het mogen stellen van de diagnose depressie is dat de depressieve stemming het functioneren op allerlei gebied negatief beïnvloedt. Wanneer we hier spreken over een depressie bedoelen we dus de psychiatrische ziekte of stoornis en niet een sombere of depressieve bui. Overigens is behandeling van deze ziekte meestal goed mogelijk.
Dat hoeft natuurlijk niet. Je kan er ook later pas achterkomen, want eerst denk je misschien nog van "het gaat wel over".quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:57 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Als je depressief bent of die kant op gaat dan merk je het wel. Wanneer je het je afvraagt, dan ben je het zeer wss nog lang niet
als je denkt 'het gaat wel over' dan ben je niet depressief, sorryquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:18 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Je kan er ook later pas achterkomen, want eerst denk je misschien nog van "het gaat wel over".
Tuurlijk kan dat wel. Het kan toch even duren voordat je een naam aan het beestje geeft? Je krijgt ineens te maken met allerlei gevoelens die je nog nooit eerder hebt meegemaakt, een situatie die je nog nooit eerder hebt meegemaakt. Dan weet je toch niet meteen: oh ik ben depressief? (vaak ook omdat mensen niet weten wat een depressie precies is) Je geeft jezelf niet zo snel een label. Maar dan kan je al wel depressief zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je denkt 'het gaat wel over' dan ben je niet depressief, sorry
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |