ja. of een nederlandse band die veel met emo doet ofzo. en waar vind je al die datums van optredens?quote:
deze wijsheid zal mij helpen op mijn queste naar de screamo bands in Amsterdam.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:26 schreef OMG het volgende:
Pfff, geen idee. Ik ben niet op de hoogte van een heel erg genre specifieke (als in, alleen emo en screamo) concertlijst.
Toen ik nog in Nederland woonde ging ik wel eens naar shows georganiseerd door Amsterdam Underground, al is hun website blijkbaar niet meer echt up to date sinds 2010. Een zaaltje waar ik met enige regelmaat hun shows bezocht was de Winston (winston.nl). Af en toe hadden ze daar wel eens een show met screamo(achtige) bands. Wow, Owls! heb ik daar bijvoorbeeld eens gezien.
Misschien dat er ook ooit eens wat in de Occii (occii.org) speelt. Geen idee, ben daar maar 1 keer geweest. Voor de rest zou je ook regelmatig zelf sites van zalen in Amsterdam af kunnen gaan om te zien wat er speelt.
Daarnaast kun je misschien ook het 1 en ander op andere fora vinden. Asice.net was er zo 1 geloof ik, swnk.org is weer een ander.
Maar goed, alles wat ik nu heb genoemd is niet heel erg genre specifiek, het valt allemaal meer onder het algemene punk/hardcore label. Ik heet geen Google, dus de rest mag je zelf doen.
Neem een last.fm acountquote:Op maandag 19 maart 2012 19:02 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
ja. of een nederlandse band die veel met emo doet ofzo. en waar vind je al die datums van optredens?
Ja, Touche Amore was erg tof op Fluf vorig jaar, En nieuwe album van Paino's is ook wel erg lekkerquote:Op maandag 19 maart 2012 18:02 schreef Darkestrah het volgende:
Komende donderdag Touché Amoré in Tivoli. Iemand die gaat?
Mooie video.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:32 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Laatste screamo gerelateerde cd's die ik heb gekocht waren van
quote:
Envy is ook één van mijn favoriete bands in het genre. Ontdekt door een split met Jesu, een band die eigenlijk een totaal ander soort muziek maakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:37 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Voor mij blijft Envy (de japanse) overigens de onbetwiste nummer 1, al zullen sommigen het meer als posthardcore zien dan als screamo.
Hier kan ik gewoon nog vies emotioneel van worden
edit: Bah, ik luister er nu weer naar, die vocals zijn gewoon zo gruwelijk goed, de gevoelige snaar is aangeraakt
zo raar, je bent echt een van de weinige die er niet gevoelig voor is..quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:32 schreef OMG het volgende:
Nee, maar de laatste 2 YouTube linkjes doen me eigenlijk weinig. Helemaal niks, eerlijk gezegd.
Dat is natuurlijk onzin wat je daar zegt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:39 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
zo raar, je bent echt een van de weinige die er niet gevoelig voor is..
Nee, meer dat die 2 laatste links voor mij (zie je, mijn mening) als 13 in een dozijn bandjes in het genre klinken. Daarnaast, als iets me niets doet, dan doet het me niets.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:39 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
zo raar, je bent echt een van de weinige die er niet gevoelig voor is..
misschien zijn het mijn oren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:42 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin wat je daar zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |