Nou misschien is mijn commentaar dan niet helemaal terecht geweest en zijn er wel degelijk mensen die verslaafd zijn aan het verminken van zichzelf door een of andere psychische stoornis.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:25 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Eeehm - waarom denk je dat ?
Mensen krijgen zelfs dat soort verschijnselen als ze niet meer mogen gamen
Dat is wel een beetje waar geloof ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:29 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb dit net zitten lezen op Wikipedia:
[..]
psychisch gaat over emoties waarbij stoffen in je hersenen vrij komen, zou kunnen zeggen dat alle verslavingen lichamelijk zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:29 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
En je denkt: als ik het niet doe worden al mijn problemen erger. Vandaar psychisch.
Too true, het is idd niet zo dat je er echt blij van wordt of zoiets maar dat je je er 'normaal' door voelt. Ik denk dat je wel begreep wat ik bedoeldequote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:29 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb dit net zitten lezen op Wikipedia:
[..]
Och, dat hoeft niet eens. De mens is een gewoontedier, een eenmaal aangeleerd patroon is moeilijk af te leren. En als de hersens niet helemaal goed werken kan dat zelfs bijna onmogelijk zijn. Hoeft geen blij stofje bij vrij te komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
Ook bij `geestelijke verslavingen´ maakt het lichaam een `bepaalde -verslavende- stof´ aan.
Dit dus.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:30 schreef n8n het volgende:
[..]
psychisch gaat over emoties waarbij stoffen in je hersenen vrij komen, zou kunnen zeggen dat alle verslavingen lichamelijk zijn
Toch vind ik de vergelijking tussen heroine en snijden wel heel erg bizar.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:26 schreef Re het volgende:
[..]
herroine is natuurlijk zwaar geestelijk verslavend maar ook fysiek natuurlijk slopend voor je lichaam en je desensitiseert, dus je hebt steeds meer en vaker bnodig, totdat je eraan dood gaat
Daarom postte ik dat ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:31 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Too true, het is idd niet zo dat je er echt blij van wordt of zoiets maar dat je je er 'normaal' door voelt. Ik denk dat je wel begreep wat ik bedoelde
Alsof die mensen niet net zo hard hulp nodig hebben als de mensen die het snijden verbergen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Iemand zijnde met ervaring met mensen die zich snijden, kan ik me bijzonder storen aan mensen die zich zoveel mogelijk proberen te profileren met littekens, littekens omdat het stoer/bijzonder/zielig is.
Aandachtshoeren.
Dit verpest het beeld op mensen die zich snijden heel erg.
Tegenwoordig is snijden hip, emo, je hoort er dan bij, en je krijgt aandacht.
Erg jammer.
Dat is niet echt verwonderlijk. TS doet daar erg haar best voor.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:30 schreef Moofasah het volgende:
Maar toch komt TS niet oprecht op mij over
Misschien, maar met een heeeeel ander probleem.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof die mensen niet net zo hard hulp nodig hebben als de mensen die het snijden verbergen.
Gelijk, al zou je kunnen stellen dat de mensen die het niet verbergen iets verder heen zijn dan zij die het wel doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof die mensen niet net zo hard hulp nodig hebben als de mensen die het snijden verbergen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:33 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Misschien, maar met een heeeeel ander probleem.
En nee, ik denk niet net zo hard nee.
Ik probeer verder voor mijn problemen uit te komen. Ik wil er wel graag over praten,maar ik moet mezelf kunnen uitten en niet moeten schamen voor mijn littekens voordat ik met mensen over mijn problemen praat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:34 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Gelijk, al zou je kunnen stellen dat de mensen die het niet verbergen iets verder heen zijn dan zij die het wel doen.
Ja, er zit natuurlijk wel verschil in.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:34 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Gelijk, al zou je kunnen stellen dat de mensen die het niet verbergen iets verder heen zijn dan zij die het wel doen.
Dat snap ik. Al naar de huisarts geweest?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:36 schreef chloekebab het volgende:
[..]
[..]
Ik probeer verder voor mijn problemen uit te komen. Ik wil er wel graag over praten,maar ik moet mezelf kunnen uitten en niet moeten schamen voor mijn littekens voordat ik met mensen over mijn problemen praat.
Dankje,dat je wel gewoon normaal op dit topic kan reageren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:36 schreef n8n het volgende:
Als TS hulp wilt is het bellen van de huisarts toch de enige logische stap. Die gaat dan opties met je bespreken en je wordt waarschijnlijk doorverwezen om te kijken wat voor jou het beste werkt. Al zou je zelfstandig stoppen met snijden zijn er altijd nog de onderliggende worstelingen waarvan het prettig is deze te verwerken.
Nee, nog niet. Wil ik wel snel doen,als ik t durf.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:37 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Al naar de huisarts geweest?
Klopt ook. Ik sta aan de kant dat TS een werkelijk probleem heeft en vind niet dat er te licht over gedacht mag worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, er zit natuurlijk wel verschil in.
Aandachtshoeren krijgen alleen nooit sympathie of advies. Maar dat zal wel zijn omdat ze vaak niets doen met de adviezen die gegeven worden, al hebben ze het wel nodig, de hulp.
Dat is wel een beetje zo inderdaad. Ze heeft nog nergens gezegd hulp te zullen zoeken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:15 schreef Ikbenserieus het volgende:
Nou moet het niet aanhalen met TS, sorry hoor, maar, Je ontwijkt elke vraag wat met hulp zoeken te maken heeft, je geeft iedereen fanatiek uitleg hoe je je ritueel uitvoert.
Wat wil wil je nou?
De huisarts komt vaker met zulke problemen in aanraking en is er om jou te helpen. Oplossen van je problemen zal hij niet doen maar hij weet wel de adressen om verder te komen. Verder heeft hij de plicht alles wat jij zegt voor zich te houden, zelfs tegen je vader mocht het niet levensbedreigend zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:37 schreef chloekebab het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Wil ik wel snel doen,als ik t durf.
Zal ik het zo tegen mijn vader zeggen als hij van zn werk komt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:39 schreef n8n het volgende:
[..]
De huisarts komt vaker met zulke problemen in aanraking en is er om jou te helpen. Oplossen van je problemen zal hij niet doen maar hij weet wel de adressen om verder te komen. Verder heeft hij de plicht alles wat jij zegt voor zich te houden, zelfs tegen je vader mocht het niet levensbedreigend zijn
Zegt net het niet te durven wat vrij logisch is met problematiek waar schaamte mee gepaard gaatquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje zo inderdaad. Ze heeft nog nergens gezegd hulp te zullen zoeken.
Als je ermee wil stoppen en dat niet uit jezelf kan, is het de enige manier.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:37 schreef chloekebab het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Wil ik wel snel doen,als ik t durf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |