Hallo, ik heb wat hulp nodig in de vorm van tips, meningen en ervaringen.
Ik ben 21 jaar, en heb 2 jaar met mijn vriend van 34 met ADHD en een dochtertje van 9 jaar. Hij woont in een andere provincie dan ik, ik ben zo'n 3 uur onderweg met OV naar hem.
Zijn dochtertje en ik kunnen het goed vinden, gaan vaak met de familie van mijn vriend iets doen met haar erbij. Ze is een keer mee geweest naar mijn pony's, dat gaat dus allemaal super.
Nu heeft hij eindelijk een mooi, groot flatje toegewezen gekregen, en het idee was om dan bij hem in te trekken. Hier weten mijn ouders nog niet vanaf. (wel dat ik dat graag zou willen, maar niet het echte werk)
Ik zit nog op school, maar wegens psychische problemen (zit met mijzelf niet lekker) en mijn ziekte (crohn) ligt dit even een jaar stil. Ik wil mijn school echter wel afmaken, en kan dit in de nieuwe plek ook voortzetten op een andere school.
Ik word snel prikkelbaar en sacherijnig als ik mijn vriend een poosje niet zie.
Van mijn ouders mag ik om het weekend naar hem toe, hij komt niet meer zo veel bij ons thuis.
Dit komt omdat er vroeger wat dingen zijn gebeurd waarvan mijn ouders nu nog twijfels hebben of dat hij wel goed voor mij is. Ze vinden hem onvolwassen, en niet goed zorgen voor mij.
Wij zijn heel erg gek op elkaar, en hebben wel eens een meningsverschil of kleine ruzie ... maar dit word altijd goed uitgepraat en duurt nooit lang. Er is nooit iets heftigs gebeurd. We zitten op 1 lijn, kunnen heel goed praten, en delen dezelfde interesses.
Ik wil dolgraag met hem samenwonen, ik weet zeker dat ik mij zelf dan ook beter ga voelen. Nu zit ik thuis op mijn kleine kamer, ik heb echt een plekje nodig zonder ouders of zussen/broers. Ik heb 2 ponys die mee gaan als ik ga verhuizen, en daar ben ik ook elke dag te vinden. Ook heb ik al wat vrienden in die stad. Het is niet zo dat ik compleet op mijn vriend zal gaan hangen.
Als mijn gezondheid het toelaat, wil ik in het weekend ook gaan werken daar. (dit doe ik nu niet, omdat ik het weekend vrijhoud om naar hem toe te gaan, anders zie ik hem nooit)
Mijn stufi en Wajong zouden dan gewoon doorlopen.
Ik weet, dat mijn ouders het niet leuk (op zijn zachts gezegd) gaan vinden als ik bij hem intrek.
Nu moet je wel weten, dat mijn ouders altijd snel bezorgd zijn, en ik de eerste van het gezin ben die dan verhuist. Dus voor hen is het allemaal nieuw.
Ik kan erg goed met zijn familie en ouders omgaan. We zijn ook vaak bij zijn ouders thuis en ik kan erg goed met hun praten, vooral met zijn moeder en zijn zus. Mocht er iets zijn, sta ik er dus niet alleen voor.
Graag zou ik dus wat meningen/tips/ervaringen willen, en ook van misschien zelf wel ouders, hoe hun hier over denken als het om hun kind ging. Ik ben heel erg bang voor de reactie van mijn ouders,,,