quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:17 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar de reden dat je ouders vraagtekens bij hem hebben... Je zegt dat er nooit iets heftigs is gebeurd, maar waarom mogen ze hem dan niet?
quote:Ze vinden hem onvolwassen, en niet goed zorgen voor mij.
Je bent 21, je moet niets meer... misschien moet je ze dat eens recht in het gezicht zeggen. Behalve natuurlijk als je hun nog nodig hebt, en dat gevoel heb ik een beetje.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:25 schreef Eendagskuiken het volgende:
Ja, mijn ouders zijn .. anders denk ik. Ik kan het niet echt uitleggen, is altijd zo geweest. Moet overal toestemming voor vragen.
Lekker simpel, al zou ik op mijn 30e nog thuiswonen (doe ik niet), dan nog heb ik me aan te passen aan de regels van mijn ouders. Als TS weg wilt dan mag dat zeker, maar kan goed zijn dat het contact minder wordt en er evt geen financiële steun meer is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:24 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Je bent 21 en je mag naar hem toe van je ouders? Eh, leg dat eens uit? 21 is volwassen, tenminste, wel in mijn wereld...
Je bent oud genoeg om zulke beslissingen zelf te nemen natuurlijk. Ik vind het op zich wel begrijpelijk dat ze bezorgd zijn, gezien jouw gezondheid, het leeftijdsverschil en jullie verschillende levensfases.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:25 schreef Eendagskuiken het volgende:
Ja, mijn ouders zijn .. anders denk ik. Ik kan het niet echt uitleggen, is altijd zo geweest. Moet overal toestemming voor vragen.
Als dat soort dingen blijven hangen dat gaat het meestal om wat er gezegd is, niet om hoe hard en lang jij hebt zitten janken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:24 schreef Eendagskuiken het volgende:
Ze hebben ons wel eens ruzie horen maken via de telefoon, ik janken en overstuur, na een uurtje was alles weer goed maar bij hun blijven dat soort dingen hangen.
Als ik bij hem ben eten we vaak lekker makkelijk, omdat hij een keuken deelt met een huisgenoot etc vind ik niet fijn daar te koken. Hij ook niet. Vroeger in zijn oude huis kookte we wel.
Tsja, van die kleine (voor mij) dingetjes die mijn ouders heel belangrijk vinden..
Ja, thuis in hun huis... dat snap ik ook nog wel. Over simpel gesproken... duh...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:29 schreef Adames het volgende:
[..]
Lekker simpel, al zou ik op mijn 30e nog thuiswonen (doe ik niet), dan nog heb ik me aan te passen aan de regels van mijn ouders. Als TS weg wilt dan mag dat zeker, maar kan goed zijn dat het contact minder wordt en er evt geen financiële steun meer is.
Dus hij heeft jouw stufi en wajong nodig om de kosten voor zijn flatje te kunnen betalen?quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:58 schreef kwiwi het volgende:
Ik begrijp je ouders ergens wel.. Als ik het verhaal zo lees zou ik me ook afvragen of je wel met hem moet gaan samenwonen nu. Jullie hebben schijnbaar beiden nog (psychische) en financiële problemen, dus wellicht is het handig om die eerst enigszins op te lossen.
Laat hem die eerst wegwerken voor hij jou daar ook in betrekt (en ja, door samen te gaan wonen doet hij dat).quote:
Dat dacht een studiegenootje van me ook, en nou zit ze in de schulden door haar 'vriend'quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:07 schreef Eendagskuiken het volgende:
hij zal geen misbruik van mij maken.
Ja, dat kan dus wel een deurwaarder boeit het geen ene hol van wie het is als jullie samen wonen (relatie of niet) pech gehad alles van waarde kan zonder pardon (mits rechtelijk bevel) worden ingevorderd en de kans is dan heel erg klein dat je het terug krijgtquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:14 schreef Eendagskuiken het volgende:
Ik denk dat ik mijn vriend wel zo goed ken dat hij dat niet zal doen. Hij is echt niet voor het geld bij mij. Anders had hij wel iemand anders gezocht.
De situatie die jij schets, zal bij ons nooit zo ver lopen, daar ben ik zelf altijd nog bij.
Met die schuld word hij geholpen.
Leandra, de pony's zijn mijn bezit, die kunnen niet zomaar afgepakt worden door de schuld van mijn vriend.
Hij kan zijn flat betalen, word geholpen met zijn schuld, en zal mij nooit vragen samen te gaan wonen als hij weet dat het gedoomd is om die reden.
We zullen het niet breed hebben, dat begrijp ik en heb ik vrede mee.
Dat geldt misschien als iemand bij je op kamers woont, of het de schulden van je thuiswonende meerderjarige kind zijn, maar binnen een relatie is de deurwaarder daar niet zo gevoelig voor: anders kan de een zich ongegeneerd in de nesten werken omdat de partner op papier overal eigenaar van is? Denk het nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:19 schreef Eendagskuiken het volgende:
- Een deurwaarder kan voor andermans schulden in principe geen beslag leggen op goederen
die jouw eigendom zijn, zolang je een voldoende bewijs van eigendom kan leveren.
Heel verstandig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:25 schreef Eendagskuiken het volgende:
We gaan het een en anders uitzoeken wat betreft de schuld. Het zou ook niet zijn bedoeling zijn om mij in de nesten te werken. Eens kijken wat er mogelijk is.
Verder gewoon hele goede afspraken maken, lijkt me.
Inschrijven op zijn woning is wel voordeliger ivm hogere stufi en eventueel huursubsidiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:21 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je heel goed moet uitzoeken dat zijn schulden uitsluitend zijn schulden blijven, en dat jouw bezit niet kan worden gebruikt om zijn schulden in te lossen... Ik liet de pony's en alle andere zaken met enige waarde voorlopig bij m'n ouders als ik jou was.
En dat is natuurlijk ook een optie; eerst eens een jaartje op proef samenwonen, zonder dat je daar officieel woont, kun je altijd nog terug naar je ouders als het niet bevalt, of er officieel gaan wonen als hij zijn problemen opgelost heeft.
Ik kende mijn ex na 5 jaar door en door, dacht ik. Maar toch dumpte hij me voor iemand anders, ging er vandoor met de auto en 6000 euro van mijn ouders waar ik nog een jaar achteraan heb moeten zitten én de helft van betaald. Wees minder naïef dan ik, zou ik zo zeggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:14 schreef Eendagskuiken het volgende:
Ik denk dat ik mijn vriend wel zo goed ken dat hij dat niet zal doen. Hij is echt niet voor het geld bij mij. Anders had hij wel iemand anders gezocht.
De situatie die jij schets, zal bij ons nooit zo ver lopen, daar ben ik zelf altijd nog bij.
Met die schuld word hij geholpen.
Dat kan wél. Hoef je alleen maar een huishouden voor samen te runnen.quote:Leandra, de pony's zijn mijn bezit, die kunnen niet zomaar afgepakt worden door de schuld van mijn vriend.
Nu nog. Tot je zelf zover bent dat je kinderen wil, dan wil je het wel breed genoeg hebben.quote:Hij kan zijn flat betalen, word geholpen met zijn schuld, en zal mij nooit vragen samen te gaan wonen als hij weet dat het gedoomd is om die reden.
We zullen het niet breed hebben, dat begrijp ik en heb ik vrede mee.
Ja, en in een andere stuatie zou ik ook denken "haar ouders zien wel heel veel beren op de weg" maar in deze hebben ze gelijk en mag de financiële haalbaarheid van samenwonen met een 34-jarige niet meer afhangen van een paar euro meer huurtoeslag, zeker niet met de risico's die er in dit geval aan vastzitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Inschrijven op zijn woning is wel voordeliger ivm hogere stufi en eventueel huursubsidie
Maar je wilt daar wel samen gaan wonen terwijl je een keuken met nog iemand moet delen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:24 schreef Eendagskuiken het volgende:
Als ik bij hem ben eten we vaak lekker makkelijk, omdat hij een keuken deelt met een huisgenoot etc vind ik niet fijn daar te koken. Hij ook niet. Vroeger in zijn oude huis kookte we wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |