abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:24:42 #1
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_97838252
Hee allemaal,
ik heb een hamstertje van ongeveer 2,5 jaar oud. De laatste tijd gaat het steeds slechter met hem. Hij loopt al een tijdje moeilijk en sinds een paar dagen kan hij zijn achterpootjes niet meer gebruiken, die slepen eigenlijk maar achter hem aan. Hij kan ze nog wel een beetje bewegen, maar ik denk dat hij pijn heeft. Ook zag ik gisteren een rode bobbelige uitstulping boven zijn poepgaatje, maar die is vandaag weer minder geworden. Wanneer hij gaat slapen kan hij zich niet meer ingraven en wanneer hij weer wil opstaan heeft hij er erg veel moeite mee. Ondanks alles beweegt hij zich nog wel voort op de begane grond van zijn kooi, richting zijn voerbakje, poephoekje, en waterflesje, maar het kost hem wel veel moeite. Hij heeft volgens mij wel pijn, want soms dan piept hij ineens en hij slaapt onrustig. Hij is ook de hele tijd aan het bijten/likken waar dat rode bobbeltje gisteren zat. Ik kan er op internet weinig over vinden, heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Het zal er ook aan liggen dat hij al zo oud is, denk ik. Maar voordat ik ermee naar de dierenarts ga vroeg ik me af of jullie iets wisten wat ik kon doen.

Liefs.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_97838408
Zwelling van het een of ander. Ga naar de DA of indien je goedkoper uit wilt zijn.... haal een nieuwe. (of je kijkt het zelf aan,warm hokje, schoon water enz...)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:28:31 #3
244933 trovey
Nachtoele
pi_97838421
2,5 jaar is inderdaad stokoud. Wellicht beter om er toch maar even mee naar de dierenarts mee te gaan, desnoods alleen om het te laten inslapen want een lang en pijnlijk stervensproces wil je zo'n beestje ook niet aandoen. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97947082
Misschien kun je hem wat paracetamol geven? Dat heb ik ook eens gedaan op advies van vriendinnen van me, bij ons alledrie werd hij daarna beter, al raadt iedere internetsite het wel af.

[ Bericht 75% gewijzigd door Novelinne op 09-06-2011 19:01:29 ]
pi_97951425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Novelinne het volgende:
Misschien kun je hem wat paracetamol geven? Dat heb ik ook eens gedaan op advies van vriendinnen van me, bij ons alledrie werd hij daarna beter, al raadt iedere internetsite het wel af.
En dat doen ze voor een reden ;) ...medicijnen voor mensen moet je nooit aan dieren geven (kan puur vergif zijn voor een diersoort) en zeker niet aan dieren van dit formaat. :') Als het beestje het al verdraagt dan is het onmogelijk om een correcte dosis uit te rekenen voor dat gewicht dus je doodt het gegarandeert met dit soort experimenten en of dat een prettige dood is betwijfel ik.

Hoe gaat het met het beestje TS, leeft het nog?

[ Bericht 5% gewijzigd door trovey op 09-06-2011 20:20:24 ]
Optimist tot in de kist
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:19:31 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_97951870
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Novelinne het volgende:
Nooit doen. Heel slecht idee. Zoals Trovey hierboven al zegt is paracetamol voor mensen. Voor dieren is het niet geschikt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 juni 2011 @ 00:53:13 #7
163650 Greys
pi_97966735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:24 schreef Liebe het volgende:
Hee allemaal,
ik heb een hamstertje van ongeveer 2,5 jaar oud. De laatste tijd gaat het steeds slechter met hem. Hij loopt al een tijdje moeilijk en sinds een paar dagen kan hij zijn achterpootjes niet meer gebruiken, die slepen eigenlijk maar achter hem aan. Hij kan ze nog wel een beetje bewegen, maar ik denk dat hij pijn heeft. Ook zag ik gisteren een rode bobbelige uitstulping boven zijn poepgaatje, maar die is vandaag weer minder geworden. Wanneer hij gaat slapen kan hij zich niet meer ingraven en wanneer hij weer wil opstaan heeft hij er erg veel moeite mee. Ondanks alles beweegt hij zich nog wel voort op de begane grond van zijn kooi, richting zijn voerbakje, poephoekje, en waterflesje, maar het kost hem wel veel moeite. Hij heeft volgens mij wel pijn, want soms dan piept hij ineens en hij slaapt onrustig. Hij is ook de hele tijd aan het bijten/likken waar dat rode bobbeltje gisteren zat. Ik kan er op internet weinig over vinden, heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Het zal er ook aan liggen dat hij al zo oud is, denk ik. Maar voordat ik ermee naar de dierenarts ga vroeg ik me af of jullie iets wisten wat ik kon doen.

Liefs.
Ik zou het niet (meer) aan kunnen zien denk ik :@ Klinkt echt zielig.
Ben je er inmiddels al mee naar de DA geweest? Hoe gaat het nu?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:52:23 #8
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_97982208
Ik ben vanmiddag naar de dierenarts geweest en heb hem laten inslapen. :)

Het ging steeds goed/mindergoed/goed/mindergoed maar je zag gewoon dat het niet meer echt goed zou komen. Het ging steeds slechter.

Volgens de DA was hij verlamd, het is een heel geleidelijk proces geweest. Eerst alleen één achterpootje, toen alletwee. Maar uiteindelijk zou hij waarschijnlijk wel vrijwel helemaal verlamd raken.

Het was wel heel sneu, want hij at nog goed, dronk nog gewoon, en wastte zich nog zelf voor zover dat kon. Maar ik denk niet dat hij nog erg happy was. Het is dus wel beter zo, maar ik had het er wel een beetje moeilijk mee.

Ga hem vanmiddag begraven :)
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:54:41 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_97982310
Waarschijnlijk het beste, maar wel sneu. Sterkte :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_97982411
Zie dit topique een beetje laat, maar wij hadden dus ook een hamster die stokoud was. Die heb ik uiteindelijk ook even moeten helpen. :{
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:10:13 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_97992602
Sterkte TS :* ...nooit leuk om een beestje te laten inslapen maar je hebt er goed aan gedaan hem verder lijden te besparen op het laatste moment.
Optimist tot in de kist
pi_98016903
Sterkte! Goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan, het beestje zou met die leeftijd waarschijnlijk nooit goed zijn opgeknapt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 13 juni 2011 @ 01:14:41 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98097801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:56 schreef Pipo1234 het volgende:
Zie dit topique een beetje laat, maar wij hadden dus ook een hamster die stokoud was. Die heb ik uiteindelijk ook even moeten helpen. :{
In laten slapen of heb je het zelf gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')