abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:51:53 #1
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_97836899
RIJSWIJK - Twee F-16's van de Koninklijke Luchtmacht hebben dinsdagochtend boven de Noordzee twee langeafstandsvliegtuigen van de Russische luchtmacht onderschept.
Foto: ANP

Dat meldde Defensie dinsdagochtend. De F-16's van de Quick Reaction Alert op de vliegbasis Volkel stegen om kwart over elf na een alarmsignaal op om de Russische vliegtuigen te onderscheppen.

De Duitse gevechtsleiding hielp de Nederlandse vliegtuigen daarbij. De Deense luchtmacht had ook al F-16's op de Russen afgestuurd.

De twee Russische Tupolev Tu-142-toestellen, door de NAVO ook wel aangeduid als Bears, vlogen langs de kust van Noorwegen naar de Noordzee. Na de onderschepping door de Nederlandse F-16's zetten de beide viermotorige Bears koers naar het westen, richting het Britse luchtruim.

Vaker

Russische toestellen worden de laatste tijd steeds vaker gesignaleerd in de omgeving van Nederland. Vorig jaar werd voor het eerst in jaren een onderschepping uitgevoerd en dit jaar was het al twee keer eerder raak, aldus een woordvoerder van Defensie.

De luchtmacht houdt constant twee bewapende F-16's paraat om onbekende vliegtuigen te onderscheppen. De F-16's kunnen na een alarmsignaal binnen enkele minuten in de lucht zijn. De vliegbases Volkel en Leeuwarden nemen de Quick Reaction Alert afwisselend waar.

bron

Tupolev Tu-142

[ Bericht 3% gewijzigd door hondenfokker op 07-06-2011 13:59:47 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:53:50 #2
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_97836984
Wat zouden ze te zoeken hebben?
pi_97837071
Die 2 piloten hebben denk ik wel een vet baantje.

Heel de dag een beetje hangen en niks doen en 2x op een half jaar de lucht in :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:06:19 #4
273119 BeSimple
or die trying!
pi_97837502
Die russen blijven het leuk vinden om te provoceren. Zullen we een keer 2 gevechtsvliegtuigen boven St-Petersburg laten vliegen. Ik ben benieuwd hoe die russen dan reageren.

Onee wacht, NL is een schijtlandje...

bah frustratie hier ;-)
Laat me met rust!
pi_97837579
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:55 schreef vosss het volgende:
Die 2 piloten hebben denk ik wel een vet baantje.

Heel de dag een beetje hangen en niks doen en 2x op een half jaar de lucht in :+
Die dingen schijnen zo'n herrie te maken dat piloten die ze onderscheppen ze op het gehoor kunnen vinden als ze wat in de buurt zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97837590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:06 schreef BeSimple het volgende:
Die russen blijven het leuk vinden om te provoceren. Zullen we een keer 2 gevechtsvliegtuigen boven St-Petersburg laten vliegen. Ik ben benieuwd hoe die russen dan reageren.

bah frustratie hier ;-)
Boven ST Petersburg gaan hangen en tijdens de terugreis een per ongeluk een bommetje in het weiland laten vallen ;-)

Kan leuk worden :+
pi_97837628
quote:

bah frustratie hier ;-)
Ze vlogen niet in het nederlands luchtruim, alleen in de sector boven de noordzee die wij "beveiligen".
pi_97837731
quote:
Die russen blijven het leuk vinden om te provoceren.
Dit, even laten zien dat ze er zijn.
pi_97837783
quote:

bah frustratie hier ;-)
Ik stem voor!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:14:30 #10
273119 BeSimple
or die trying!
pi_97837821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:09 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ze vlogen niet in het nederlands luchtruim, alleen in de sector boven de noordzee die wij "beveiligen".
Ik vermoed dat ze geen ommetje hebben gemaakt voordat ze bij de Noordzee waren beland. En Europees luchtruim = Europees luchtruim.
Laat me met rust!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:32:04 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_97838544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:14 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze geen ommetje hebben gemaakt voordat ze bij de Noordzee waren beland. En Europees luchtruim = Europees luchtruim.
Jawel hoor, die dingen vliegen met een boog over de Oostzee en Noordzee, die komen echt niet in de nationale luchtruimen van NAVO-landen.
pi_97838596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:14 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Ze werden bij Noorwegen door de Denen onderschept, welk ommetje ? :{

Snap je het verschil tussen internationaal (europees) en nationaal luchtruim ?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:41:39 #13
273119 BeSimple
or die trying!
pi_97838933
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:33 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ze werden bij Noorwegen door de Denen onderschept, welk ommetje ? :{

Snap je het verschil tussen internationaal (europees) en nationaal luchtruim ?
Dus als het nationaal luchtruim is, is het wel vervelend maar Europees luchtruim niet?
Laat me met rust!
pi_97839743
Ach waar maken we ons druk om, hoevaak vleigt de navo wel niet in gebieden waar men eigenlijk niets te zoeken heeft (iran,pakistan, china,enz..), maar dat wordt dan weer heel normaal gevonden dat we zelf provoceren
pi_97839900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:00 schreef Basp1 het volgende:
Ach waar maken we ons druk om, hoevaak vleigt de navo wel niet in gebieden waar men eigenlijk niets te zoeken heeft (iran,pakistan, china,enz..), maar dat wordt dan weer heel normaal gevonden dat we zelf provoceren
We will see it through the fingers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97840101
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:04 schreef waht het volgende:

[..]

Thats okee, as long as we speak stonecoalenglish :D
pi_97840895
Hmm ik heb geen idee waarom ze dit doen :o
Ze doen het ook constant met 2 van die vliegtuigen van hetzelfde type...

Ik heb mijn zwager gewhatsappt om te vragen waarom ze dat doen, hij werkt op Volkel.
pi_97841218
Onbemande gevechtsvliegtuigen boven andere landen vinden we toch ook normaal? Dus dit moet ook geen probleem zijn.
pi_97841232
Wat zijn russen toch vreemde vogels.
pi_97841274
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:32 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hmm ik heb geen idee waarom ze dit doen :o
Ze doen het ook constant met 2 van die vliegtuigen van hetzelfde type...

Ik heb mijn zwager gewhatsappt om te vragen waarom ze dat doen, hij werkt op Volkel.
Ik denk eerder dat ze aan het checken zijn of we niet al van die nieuwe kekke vlietguigjens hebben.
pi_97841402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:41 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Dus als het nationaal luchtruim is, is het wel vervelend maar Europees luchtruim niet?
edit : zo kan je het ook zien.

Dat is dan internationaal luchtruim en daar boven zee mogen ze zonder problemen vliegen .

Ps: extra info:

"Op 19 oktober zijn twee Russische bommenwerpers door Nederlandse F-16s begeleid in vrij toegankelijk internationaal luchtruim boven de internationale wateren van de Noordzee. Er geldt geen verplichting de vluchten met bommenwerpers vooraf aan te kondigen. Met het uitvoeren ervan overtreedt Rusland geen internationale regels. De vluchten worden daarom dan ook niet beschouwd als provocatie of internationaal incident. Wel is Nederland van mening dat de Russische bommenwerpers zich vanwege vliegveiligheidsredenen zouden moeten melden bij het binnenvliegen van die delen van het internationale luchtruim waarbinnen luchtverkeersleiding wordt verzorgd (waaronder het vluchtinformatiegebied Amsterdam). De op basis van nationale wetgeving bestaande meldingsplicht wordt tijdens dit soort vluchten doorgaans niet gerespecteerd"

Bron : http://ikregeer.nl/documenten/ah-tk-20102011-440

[ Bericht 3% gewijzigd door Osiris024 op 07-06-2011 15:58:56 ]
pi_97845875
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:04 schreef waht het volgende:

[..]

:+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97849973
Ik begrijp het probleem niet. Echt niet.

Sinds wanneer is angst een goed raadpleger. Nooit, dacht ik. En gezien de Russen en Sovjets nooit vijandige offensieve intenties hebben gehad richting de EU, is het allemaal vol-strekt ongegrond.
Na de koude oorlog en glasnost hebben Nederlandse inlichtingendiensten openlijk erkend dat de jarenlange angst en vrees ongegrond bleek. Ze hadden louter defensieve ideëen, bleek later. En zouden alleen terugslaan, wanneer ze aangevallen zouden worden. Er bestaat een prachtige aflevering van "Andere Tijden" waarin dit uitgebreid wordt toegelicht.

Bovendien, en daar begint het eigenlijk, heb ik niet de indruk dat ze een wet of conventie overtreden met hun vliegroutes.
pi_97858164
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef Chooselife het volgende:

Bovendien, en daar begint het eigenlijk, heb ik niet de indruk dat ze een wet of conventie overtreden met hun vliegroutes.
Zie mijn post met antwoorden op kamervragen daarover.

Wettelijk mag het gewoon, alleen is het "netjes" om je vlucht te melden, niks meer of minder.
pi_97908943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:05 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Wettelijk mag het gewoon, alleen is het "netjes" om je vlucht te melden, niks meer of minder.
Waarom zouden ze hun vlucht melden. Het is toch simpelweg internationaal luchtruim?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')