abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97863026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach 60K verliezen. Kan gebeuren... Gewoon zorgen dat je het snel weer verdient en er is niets aan het handje.
Ja, want iedereen op fok heeft uiteraard een topbaan of is succesvol ondernemer, en schudt die 60k zomaar uit z'n mouw. :')
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:19:20 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97863116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:59 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

Je weet het leuk te brengen. Maar als jij een nieuwe auto koopt, en de volgende dag komt de overbuurman met precies dezelfde nieuwe auto aanzetten, die hij voor 3000 euro minder bij dezelfde dealer heeft weten af te troggelen, lach jij ook als een boer met kiespijn.

En 60k, da's andere koek. 60k is een zeilboot. Of een hele leuke nieuwe BMW X3 met extra's. Of een hele nieuwe inrichting met keuken (en deze keer eens niet van de Ikea). Of 60k, da's zo'n 3 jaar vrijheid. 3 jaar niet hoeven werken en kunnen doen waar je zin in hebt.
`
Als mijn buurman met exact dezelfde auto komt aanzetten, dan interesseert het me niet dat ik 3000 euro meer heb moeten betalen, dan denk ik hoogstens dat hij veel beter gehandeld heeft dan ik. Maar ik denk niet 'boehoehoe het is niet eerlijk dat hij dat wel kreeg aan korting en ik niet'. Dan had ik maar beter moeten handelen, maar daar kan ik niemand anders dan mezelf de schuld van geven. In ieder geval zeker niet de dealer, want die heeft het dan gewoon goed gedaan.

ik weet wel hoe 60k er uit ziet. Ik heb namelijk toen ik mijn huis kocht een soortgelijk bedrag in mijn huis geinvesteerd, en dat was eigen geld. En nee, mijn inrichting komt niet weg bij de Ikea inderdaad. Ik heb ook niks zelf gedaan, niet geschilderd, geen nieuwe keuken geplaatst, de tuin voor en achter niet zelf gedaan. Dat heb ik allemaal laten doen. Had k er geen omkijken naar. Oh en dan heb ik de k.k. ook nog zelf betaald en ook nog een aanbetaling op het huis gedaan. Ik had dat geld, omdat ik weet hoe ik met geld moet omgaan.

Inmiddels gaat het spaargeld weer erg de goede kant op. Hoe dat kan? Gewoon geen huis kopen waar je een maximale hypotheek voor af moet sluiten, maar een goedkoper huis. Dan hou je geld over om te sparen, en om bijvoorbeeld 2x per jaar op vakantie te gaan (en niet naar de camping in Belgie). Dat kan allemaal, als je maar fatsoenlijk met geld om gaat (en een hoop geld binnen krijgt want je kunt geen ijzer met handen breken).
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:20:04 #53
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97863185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

Momenteel gebeurt dat met huizen heel erg vaak.
Bron en cijfers? Of blaat je gewoon wat je uitkomt?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_97863226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef bbwgirliegirl het volgende:

Ja, want iedereen op fok heeft uiteraard een topbaan of is succesvol ondernemer, en schudt die 60k zomaar uit z'n mouw. :')
Net zo iedereen als dat iedereen 60K verloren heeft in een jaar tijd.

Er zijn enkele procenten vanaf. Laten we zeggen dat je net daar zit waar er 5% vanaf is gegaan, dan heb je een woning van 1,2 mio. Nou, dan heb je iets meer te makken dan minimumloon. Echt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:21:42 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_97863322
quote:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar de mensen die aan de onderkant van de inkomensschaal zitten en dus geen topbaan hebben of succesvol ondernemer zijn zijn nou net die mensen die hier komen klagen dat het allemaal zo duur is.

Daar ga je al. Referentiekader. Iemand die een topbaan heeft maakt zich minder druk om een paar duizend euro meer of minder.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:22:12 #56
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97863362
quote:

[..]

Inderdaad. En niet iedereen kan ook een huis kopen en sommige mensen liggen wakker van het idee dat ze iets kopen dat minder waard wordt, terwijl anderen hun leven op orde hebben en gewoon lekker in huis huis wonen, zonder zich druk te maken of het meer of minder waard wordt ;)

Request topic-title change naar "QQ hier over het feit dat je geen huis kunt betalen"
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:24:52 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_97863559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

Anders lees je het topic even door. Dan snap je misschien ook waar die 60k vandaan komt. :')
Anders besef je even dat jij het wiel niet hebt uitgevonden en wat jij roept al meerdere keren in de afgelopen 145 topics voorbij is gekomen.

Als jij de topics had doorgelezen had je gesnapt dat DS4 nou een van de personen in dit topic is voor wie geld nou net echt geen probleem is :')
pi_97863574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Anders lees jij de afgelopen 140 topics even door, dan snap je ook dat er mensen zijn die er niet wakker van zouden liggen :')
Nee, het zou ook niet slim zijn om er wakker van te liggen. Maar het is natuurlijk wel kut. Want je hebt toch 60k weggegeven aan de één of andere inhalige projectontwikkelaar of babyboomert. 60k waar je hele leuke dingen mee had kunnen doen, is het niet nu, dan is het wel later.
pi_97863688
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Anders besef je even dat jij het wiel niet hebt uitgevonden en wat jij roept al meerdere keren in de afgelopen 145 topics voorbij is gekomen.

Als jij de topics had doorgelezen had je gesnapt dat DS4 nou een van de personen in dit topic is voor wie geld nou net echt geen probleem is :')
LOL _O-

Hoe weet je dat? Omdat hij dat zelf zegt, hier op het forum? :')
pi_97863690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:25 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

Nee, het zou ook niet slim zijn om er wakker van te liggen. Maar het is natuurlijk wel kut. Want je hebt toch 60k weggegeven aan de één of andere inhalige projectontwikkelaar of babyboomert. 60k waar je hele leuke dingen mee had kunnen doen, is het niet nu, dan is het wel later.
Voor DS4 die miljoenen geleend heeft maakt die 60k helemaal niets uit :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97863735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor DS4 die miljoenen geleend heeft maakt die 60k helemaal niets uit :')
_O-

Serieus?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:27:31 #62
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97863767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

LOL _O-

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat jij zelden de waarheid spreekt aangezien het een forum is? ;)
pi_97863853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef bbwgirliegirl het volgende:

Anders lees je het topic even door. Dan snap je misschien ook waar die 60k vandaan komt. :')
Ik snap het prima. Wat denk jij precies dat ik niet snap?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:28:54 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_97863864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

LOL _O-

Nee, omdat hij bijvoorbeeld een dure porsche rijdt en een alleraardigst optrekje aan 't bouwen is, waar ie ook een grappig topicje over heeft lopen, wat ook al een keer in een van deze topics voorbij is gekomen :')
pi_97864029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Je weet toch niet de rentestand tegen de tijd dat jij maanden later die woning koopt?
De rentestand is nu ook niet substantieel hoger dan pak hem beet 2 jaar geleden.

Maar je bent echt een domme rukker als je werkelijk denkt dat de rentestand een paar maanden later enige rol van betekenis speelt. Tenzij je zo'n laffe wanker bent die het voor 20 of 30 jaar vastzet. :')
pi_97864065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, omdat hij bijvoorbeeld een dure porsche rijdt en een alleraardigst optrekje aan 't bouwen is, waar ie ook een grappig topicje over heeft lopen, wat ook al een keer in een van deze topics voorbij is gekomen :')
_O-

Serieus, de naïviteit. En dat heeft dan een huis gekocht. :')
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:31:35 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_97864067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:25 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n lulverhaal. Niet dat het kut is, maar jij gaat product X kopen. Daar heb je je zinnen op gezet. Je weet dat de prijs Y is. Daar ga je mee akkoord, want je hebt dat geld ervoor over, en je hebt dat geld ook. Dan lul je er misschien nog wat van af, maar goed, uiteindelijk tel je dat bedrag er voor neer. Dus ik heb er op dat moment iets leuks mee gedaan, namelijk iets dat ik wilde.

Dat degene die het mij verkocht heeft vervolgens met dat geld god wat weet doet, daar kan ik niet wakker van liggen. Als je een nieuwe auto koopt weet je dat daar ook marge op zit. Sjonge, wat vervelend zeg, dat ik dat geld heb weggegeven aan een of andere inhalige autoverkopert.

NEE dus. Dat dondert niet. Jij ging akkoord met die prijs. Wat de ander vervolgens met de winst doet die hij daar op maakt interesseert me werkelijk geen zier. Het is zijn goed recht om met dat geld te doen wat hij wil.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:32:09 #68
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97864107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Pfff, die Porsche was zeker 20% minder waard op het moment dat hij de sleutels kreeg (want sinds dan occasion) en dat optrekje van hem daalt harder in prijs dan hij het bouwen kan. Ik snap niet hoe hij nog kan slapen... hij hoort angstig en bevend in een hoekje te zitten, naast Xeno en zijn dikke maatje bbw ;)
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:32:20 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_97864118
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

_O-

Serieus, de naïviteit. En dat heeft dan een huis gekocht. :')
.... je gelooft 't niet? Of wat is 't? Ja, heb ik. En jij niet. Jammer voor je joh :')
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:33:15 #70
16180 crew  CoolGuy
pi_97864196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Pfff, die Porsche was zeker 20% minder waard op het moment dat hij de sleutels kreeg (want sinds dan occasion) en dat optrekje van hem daalt harder in prijs dan hij het bouwen kan. Ik snap niet hoe hij nog kan slapen... hij hoort angstig en bevend in een hoekje te zitten, naast Xeno en zijn dikke maatje bbw ;)
Ja maar ja, als je geconfronteerd wordt met mensen die het beter voor elkaar hebben dan jij dan kan dat natuurlijk niet zo zijn dat die persoon succesvoller is. Nee, want op een forum met duizenden leden zitten inderdaad geen leden die het beter voor elkaar hebben dan jij, dat bestaat niet :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:33:17 #71
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97864200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

De rentestand is nu ook niet substantieel hoger dan pak hem beet 2 jaar geleden.

Maar je bent echt een domme rukker als je werkelijk denkt dat de rentestand een paar maanden later enige rol van betekenis speelt. Tenzij je zo'n laffe wanker bent die het voor 20 of 30 jaar vastzet. :')
Haha. Rente steeg in de 2 maanden nadat ik mijn hypotheek afsloot met 1,5%. En inderdaad, de mijne staat voor 15 jaar vast. Lekker he ;)
pi_97864436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Grappenmaker...
Niks grappenmaker. Deze maand loopt mijn rentevaste periode (2 jaar) af. En de rente die ik nu ga betalen is 0,4% lager dan die van 2 jaar geleden.
quote:
Ik heb in oktober 2010 mijn hypotheek vastgezet voor 20 jaar @ 4,35%

5 maanden later was dezelfde hypotheek 6,85% (Ja, 5 maanden...)
Jij bent dus zo'n laffe rukker die z'n rente voor 20 jaar vastzet.

En dan nog met droge ogen durven beweren dat hij het niet erg zou vinden als hij erachter zou komen dat hij 60k door de plee had getrokken. Echt ontzettend geloofwaardig allemaal. :')
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:38:04 #73
16180 crew  CoolGuy
pi_97864512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:34 schreef Whuzz het volgende:

[..]

ssssst, verpest het nouw nie :P
Ik zat te wachten tot ie een misspost maakte onder de verkeerde nick :D
Nou ja, weet je wat t is. HIj vertelde dit verhaaltje eerst onder de ene nick. En nu begint ie helemaal overnieuw, weer met hetzelfde verhaaltje :') Je zou zeggen van, been there, done that. Maar nee.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:40:11 #74
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97864643
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:36 schreef bbwgirliegirl het volgende:
Deze maand loopt mijn rentevaste periode (2 jaar) af.
Haha, laat me raden, 100% aflossingsvrij, volledig maximaal leenbedrag, startersflatje in een middelgrote stad.

Twee jaar vast! Da's keijgoeikoop, die neem ik! w/
Wat is dit voor woord? Koo... koop. som... poel... pols...polis... koopsompolis? Wasda?
pi_97864717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Haha, laat me raden, 100% aflossingsvrij, volledig maximaal leenbedrag, startersflatje in een middelgrote stad.
:?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')