damn je was me net voor:Pquote:Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Renesite het volgende:
Met koeienpis?
Cola?
Water?
Optimel?
Altijd zeggen wát
Ja je gaat echt dood.quote:
Een erg snuggere vraag is het alleen niet.quote:
Waarom geen snuggere vraag?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:50 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Een erg snuggere vraag is het alleen niet.
En als je echt zo ongerust was over je gezondheid had je allang de huisarts kunnen bellen.
Ik weet niet of het kwaad kan om het in zo'n korte tijd te leeg te drinken. Maar het zal wel nietquote:Op maandag 6 juni 2011 15:53 schreef Orbis het volgende:
Niet om het één of ander, maar waarom zouden er glazen van 800ml worden gemaakt als het leegdrinken ervan blijkbaar dodelijk is?
Heb je buikpijn?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:55 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik weet niet of het kwaad kan om het in zo'n korte tijd te leeg te drinken. Maar het zal wel niet
Wat een raar groot glas...quote:Op maandag 6 juni 2011 15:42 schreef Haarklip het volgende:
Vanochtend zonder dat ik het door had in een minuut tijd een groot glas van 800ml leeggedronken, op nuchtere maag. Daarna redelijk wat brood gegeten met salami en kaas. Is dit schadelijk?
Ja, het is een flink glas. Er kan een liter in, maar het hem niet helemaal gevuld.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wat een raar groot glas...
Maar nee, het kan geen kwaad. Ik doe het ook wel eens.
Meeste mensen noemen dat een 'vaas'.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ja, het is een flink glas. Er kan een liter in, maar het hem niet helemaal gevuld.
Wie had het over een vloeistof?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:55 schreef dr_Pieters het volgende:
Het lijkt me handig dat iets een vloeistof is als je het wilt drinken.
Ik heb een beetje hoofdpijn ja, verder nergens last van. Drink wel eens vaker dat glas in een minuut leeg, maar niet op nuchtere maag. Weet niet of dat iets uitmaakt.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:03 schreef Yngwie het volgende:
Door teveel water in te korte tijd kun je een zouttekort krijgen, wat gevaarlijk KAN zijn.. hoofdpijn, opgezette vingers en flauw gevoel zijn de eerste symptomen. Als je die hebt, extra zout innemen... als je er geen last van hebt zal het allemaal wel meevallen.
Langdurig veel teveel water per dag drinken (maar dus niet heel snel), kan ook heel vervelende problemen teweegbrengen, wat ik van dichtbij meegemaakt heb.
een beetje, toch?,quote:Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik heb een beetje hoofdpijn ja, verder nergens last van. Drink wel eens vaker dat glas in een minuut leeg, maar niet op nuchtere maag. Weet niet of dat iets uitmaakt.
In het vervolg dus eerst wat blikken bier atten alvorens je het in je hoofd haalt zoveel water naar binnen te gietenquote:Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef Haarklip het volgende:
Ik heb een beetje hoofdpijn ja, verder nergens last van. Drink wel eens vaker dat glas in een minuut leeg, maar niet op nuchtere maag. Weet niet of dat iets uitmaakt.
Blijft de vraag nog staan:quote:Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef Haarklip het volgende:
Ja, het is een flink glas. Er kan een liter in, maar het hem niet helemaal gevuld.
quote:
maandag, de dag na de kater. Bier smaakt dan heerlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:06 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
In het vervolg dus eerst wat blikken bier atten alvorens je het in je hoofd haalt zoveel water naar binnen te gieten
Wat moeite met pissen soms, als ik dan veel drink komt het er wel uitquote:
dat hoefde we nou ook weer niet te wetenquote:Op maandag 6 juni 2011 16:07 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Wat moeite met pissen soms, als ik dan veel drink komt het er wel uit
In de OP van 15:42u staat vanochtend, dus het is sowieso al een paar uurtjes geleden... vinger in de keel zal weinig helpen denk ikquote:Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef vosss het volgende:
Als het kort geleden is en je vertrouwd het niet gewoon een vinger in je keel, dat water is je maag nog niet uit
Ow ik lees nooit OP'squote:Op maandag 6 juni 2011 16:11 schreef Yngwie het volgende:
[..]
In de OP van 15:42u staat vanochtend, dus het is sowieso al een paar uurtjes geleden... vinger in de keel zal weinig helpen denk ik
Je nieren is dan wel het laatste waar je je zorgen om moet maken. Als je teveel water drinkt waardoor het natriumgehalte te laag wordt kan het overtollige water niet verwerkt worden en dit gaat in je lichaamscellen zitten. Overal, dus ook in je hersenen bijvoorbeeld. Heb van dichtbij iemand meegemaakt die hier dus mee te maken kreeg, hij kreeg steeds vaker last van paniekaanvallen. Onbewust werd het probleem steeds erger omdat het bij zich hebben van een flesje water en regelmatig een slok water drinken hem kalmeerde. Hijzelf en ook niemand in zijn omgeving had eigenlijk door dat het daardoor zou kunnen komen. Gelukkig had de huisarts het wel snel genoeg door.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Nee. Behalve als je grote hoeveelheden water per dag ga drinken. Dan kun je last gaan krijgen van je nieren.
Ik heb een keer 2 liter euroshopper ice-tea binnen 5 minuten weggewerkt. Nergens last van.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:55 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik weet niet of het kwaad kan om het in zo'n korte tijd te leeg te drinken. Maar het zal wel niet
quote:Op maandag 6 juni 2011 17:01 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Je nieren is dan wel het laatste waar je je zorgen om moet maken. Als je teveel water drinkt waardoor het natriumgehalte te laag wordt kan het overtollige water niet verwerkt worden en dit gaat in je lichaamscellen zitten. Overal, dus ook in je hersenen bijvoorbeeld. Heb van dichtbij iemand meegemaakt die hier dus mee te maken kreeg, hij kreeg steeds vaker last van paniekaanvallen. Onbewust werd het probleem steeds erger omdat het bij zich hebben van een flesje water en regelmatig een slok water drinken hem kalmeerde. Hijzelf en ook niemand in zijn omgeving had eigenlijk door dat het daardoor zou kunnen komen. Gelukkig had de huisarts het wel snel genoeg door.
Maar je krijgt geen last van je nieren, wat wel beweerd werd. Zoek maar eens op hyponatremia.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:01 schreef Wootism het volgende:
En welk orgaan verwerkt het water? Precies!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |