Ik wil voor de dierenarts een verzekering nemen zodat ik daar niet op hoef te 'bezuinigen'. Vind dat je wel goed voor zo'n beest moet zorgen als je het in huis neemt. Uiteraard is een kat wat anders dan een konijn, ik denk ook wel flink duurder, maar een konijnenhok schoonmaken is ook geen pretje.. Dus ik verwacht dat het in dat opzicht niet erger is.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef drvc het volgende:
Kat is heel anders als een konijn.
Denk er goed over na, zoals:
Onkosten
Vrienden die je kat gaan pesten
Kat wordt oud
enz enz
Je moet bij jezelf zweren, als je een kat neemt, dat je er 100% voor gaat, en niet alleen voor de leuke tijden.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik wil voor de dierenarts een verzekering nemen zodat ik daar niet op hoef te 'bezuinigen'. Vind dat je wel goed voor zo'n beest moet zorgen als je het in huis neemt. Uiteraard is een kat wat anders dan een konijn, ik denk ook wel flink duurder, maar een konijnenhok schoonmaken is ook geen pretje.. Dus ik verwacht dat het in dat opzicht niet erger is.
Wat kost een kat per maand?
Das geen probleem, heb wel geleerd verantwoordelijkheid te nemen..quote:Op maandag 6 juni 2011 15:29 schreef drvc het volgende:
[..]
Je moet bij jezelf zweren, als je een kat neemt, dat je er 100% voor gaat, en niet alleen voor de leuke tijden.
En financieel. Ik heb nu sinds 4 maanden een kitten en qua kosten kom ik op alles hoger uit dan wat er mij verteld is.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Das geen probleem, heb wel geleerd verantwoordelijkheid te nemen..
Waarvan aktequote:Op maandag 6 juni 2011 15:34 schreef error_404 het volgende:
Tip mbt kittens: neem geen kittens die eerder dan 12 weken uit het nest zijn gehaald. Ook al zijn ze nog zo schattig als ze zo klein zijn, het geeft gedragsproblemen als ze wat ouder worden.
Verder: neem 2 katten, dat is een stuk gezelliger en beter voor de beestjes zelf.
O, en een verzekering is echt onzin, mijns inziens.
Is een chick dus dat zal wel goedkomen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:45 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
En dat trapje naar beneden, de benedenburen gaan daar niet over zeiken? Toch verstandig om zeker te weten.
Toch wel zo netjes, en kijk direct of er alternatieven zijn, mocht die 'chick' het niet willen...quote:Op maandag 6 juni 2011 15:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Is een chick dus dat zal wel goedkomen.
Maar vraag het van tevoren nog wel ja
Of die chick gaat verhuizen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:08 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Toch wel zo netjes, en kijk direct of er alternatieven zijn, mocht die 'chick' het niet willen...
Is dit zo?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:34 schreef error_404 het volgende:
Tip mbt kittens: neem geen kittens die eerder dan 12 weken uit het nest zijn gehaald. Ook al zijn ze nog zo schattig als ze zo klein zijn, het geeft gedragsproblemen als ze wat ouder worden.
Nee dat is niet zo. Kittens die langer bij hun moeder blijven worden wel beter opgevoed door hun moeder, maar dat staat niet gelijk aan geen gedragsproblemen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:42 schreef 12345r het volgende:
[..]
Is dit zo?
Ik ga over 2 weken weer een nieuwe kat halen en die is dan volgens mij 7 of 8 weken...
Ik heb dit bij mijn vorige katten (poezen) ook zo gedaan en nooit echt problemen gehad.
Ja, ik heb 2 vrij dominante katten gehad en degene die ik hier nu al heb rondlopen schikt heel snel, maar of dat daar door komt... lijkt me stug eerlijk gezegd.
Pratende kattenquote:Op maandag 6 juni 2011 21:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Je moet een oosterse korthaar nemen. Heb er zo een en dat is net een hondje. Luistert goed en (als je er tegen kan) hij praat de hele dag door.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |