Toch? Bezwaar maken kan volgens mij indertijd tijdens de aanvraag. Niet tegen een verleende vergunning.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:
Tenzij buurman bouwt conform een verleende vergunning.
In dat geval had je het immers alleen middels bezwaar binnen de gestelde termijnen kunnen proberen tegen te houden.
Bijdehand heeft al geprobeerd het je te vertellen maar kennelijk zonder het beoogde effect.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Toch? Bezwaar maken kan volgens mij indertijd tijdens de aanvraag. Niet tegen een verleende vergunning.
Wat je hier postte, is dus echt onzin.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tegen de aanvraag kun je bezwaar maken. Als die eenmaal echt vverleend is, valt er weinig tegen te doen. Anders zou zo'n vergunning net zoveel waard zijn als een stukje WC papier. Mensen huren aannemers, kopen materialen ect op basis van een verleende vergunning. Die is dan ook eenmaal afgegeven behoorlijk onfherroepelijk!
Op het moment dat niemand meer bezwaar kan maken. En je kan volgens mij ook nog eens in beroep enzo. Heel veel projecten lopen daarom ook zoveel uitquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet dat jij weinig onzin praat, dus ik geloof je zo...maar op welk punt kan je dan veilig beginnen met bouwen of een aannemer inhuren? Eerst vergunning, en dan de periode afwachten waarin mensen bezwaar kunnen maken? Ik dacht, dat de aankondigingen in het buurtsufferdje van aangevraagde vergunningen er waren zodat mensen bezwaar konden maken binnen een bepaalde termijn...
En daarna nog in beroep bij de rechterquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:36 schreef FF het volgende:
Je kan bij de aankondiging van de vergunning je zienswijze indienen, deze wordt meegenomen bij de bestluitvorming.
Je kan nadat het besluit is genomen (en bekend gemaakt) bezwaar tegen dit besluit indienen.
En als dat afgewezen wordt kan je nog naar de rechter.
Bij ons worden in het buurtsufferdje 2 aankondigingen gedaan:quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet dat jij weinig onzin praat, dus ik geloof je zo...maar op welk punt kan je dan veilig beginnen met bouwen of een aannemer inhuren? Eerst vergunning, en dan de periode afwachten waarin mensen bezwaar kunnen maken? Ik dacht, dat de aankondigingen in het buurtsufferdje van aangevraagde vergunningen er waren zodat mensen bezwaar konden maken binnen een bepaalde termijn...
Om het helemaal correct te maken:quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okay, ik dacht dat je tegen het voornemen om een vergunning te verlenen in beroep ging, maar het gaat dus om de vergunning zelf. Helder
Dat kan zijn, ja.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar, de vraag is dus ook, mocht de buurman inderdaad op zijn perceel met woonbestemming die commerciële vrieskist willen bouwen en dat zo in zijn vergunningsaanvraag heeft gezet, dat de gemeente het zelf niet al heeft afgewezen?
Moet-ie vooral doenquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk, dat die buurman het gewoon zonder vergunning neer wil gaan zetten, onder het motto, het is toch mijn tuin!
Is jullie bezwaar dan ongegrond verklaard? Met welke motivatie?quote:Op donderdag 9 juni 2011 02:06 schreef Gia het volgende:
Wij hebben eens bezwaar gemaakt tegen een pas gebouwde aanbouw bij de buren die de perceelgrens overschreedt. Dat stond niet als zodanig op de bouwtekening die wij hadden gezien.
(Die buren wilden, bij nader inzien, dat de binnenmuren doorliepen. En tja, met een aanbouw krijg je zo'n 15 cm inspring)
Dan hebben we het over bestuursdwang, dat is wat anders dan een bezwaarprocedure.quote:Ze hoefden het niet af te breken, maar moesten wel een nieuwe bouwtekening indienen, met alle kosten van dien. We schoten er dus niet veel mee op.
Nee, maar omdat het er al stond, hoefde het niet afgebroken te worden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 02:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Is jullie bezwaar dan ongegrond verklaard? Met welke motivatie?
Wat inspring hadden ze sowieso, maar niet de volle 15 centimeter. Het ging uiteindelijk maar over 5 cm. Ging ons ook niet zozeer om die 5 cm, maar om het continu voorgelogen worden door die werklui.quote:Dan hebben we het over bestuursdwang, dat is wat anders dan een bezwaarprocedure.
Het komt mij voor dat de gemeente niet kan beslissen over (de 'onteigening' van) 15 centimeter van jullie grond. In een beroepsprocedure had je goede kansen gemaakt.
Dan ben je mooi genaaid door je buren én de gemeente. Hadden de buren soms een vriendje bij afdeling bouwvergunningen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:08 schreef Gia het volgende:
Er klopte dus niets meer van de tekening. Ze hoefden het niet te herstellen, maar wel een nieuwe tekening indienen.
Wel zo netjes om het op zijn minst ff te melden aan hem.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:05 schreef Heinrichdederde het volgende:
Hoi allemaal,
Nog geen overleg gehad, werktijden conflicteren nogal...
Er is geen bouwvergunning aangevraagd, ik heb ook geen idee wanneer buurman gaat beginnen. Ik denk dat ik gewoon even afwacht. Als ik de reacties zo zie is zijn plannetje zowiezo illegaal, dus overleg is eigenlijk niet eens meer nodig...
Inderdaad. Gewoon even melden dat je bouw- en woningtoezicht belt als hij zijn plannen doorzet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef lezzer het volgende:
Nou, netjes...
Het is gewoon veel praktischer.
Als de buurman nu al weet dat je er écht niet op zit te wachten en ook actie gaat ondernemen bedenkt hij misschien wel iets anders.
Hij vindt dit een goede oplossing en dénkt misschien wel helemaal niet aan de buren.
Men kan ook een iets andere insteek kiezen, en zeggen dat je als eigenaar van het aanliggende pand wilt dat alles volgens de regels gaat, en zegt dat je van hem verwacht dat hij een vergunning-toets heeft gedaan, en dus óf de vrijstelling hiervan toont, of de vergunning in kwestie toont.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon even melden dat je bouw- en woningtoezicht belt als hij zijn plannen doorzet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |