abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:13:38 #126
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97902430
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:

Tenzij buurman bouwt conform een verleende vergunning.

In dat geval had je het immers alleen middels bezwaar binnen de gestelde termijnen kunnen proberen tegen te houden.

Toch? Bezwaar maken kan volgens mij indertijd tijdens de aanvraag. Niet tegen een verleende vergunning.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97903097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Toch? Bezwaar maken kan volgens mij indertijd tijdens de aanvraag. Niet tegen een verleende vergunning.
Bijdehand heeft al geprobeerd het je te vertellen maar kennelijk zonder het beoogde effect.

Je hebt het verkeerd. Tegen de verleende vergunning kun je bezwaar maken, juist niet tegen de aanvraag. Precies andersom dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tegen de aanvraag kun je bezwaar maken. Als die eenmaal echt vverleend is, valt er weinig tegen te doen. Anders zou zo'n vergunning net zoveel waard zijn als een stukje WC papier. Mensen huren aannemers, kopen materialen ect op basis van een verleende vergunning. Die is dan ook eenmaal afgegeven behoorlijk onfherroepelijk!
Wat je hier postte, is dus echt onzin.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:28:58 #128
153506 Captain_Fabulous
pi_97907933
Ik weet dat jij weinig onzin praat, dus ik geloof je zo...maar op welk punt kan je dan veilig beginnen met bouwen of een aannemer inhuren? Eerst vergunning, en dan de periode afwachten waarin mensen bezwaar kunnen maken? Ik dacht, dat de aankondigingen in het buurtsufferdje van aangevraagde vergunningen er waren zodat mensen bezwaar konden maken binnen een bepaalde termijn...
pi_97908218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet dat jij weinig onzin praat, dus ik geloof je zo...maar op welk punt kan je dan veilig beginnen met bouwen of een aannemer inhuren? Eerst vergunning, en dan de periode afwachten waarin mensen bezwaar kunnen maken? Ik dacht, dat de aankondigingen in het buurtsufferdje van aangevraagde vergunningen er waren zodat mensen bezwaar konden maken binnen een bepaalde termijn...
Op het moment dat niemand meer bezwaar kan maken. En je kan volgens mij ook nog eens in beroep enzo. Heel veel projecten lopen daarom ook zoveel uit ;)

En TS kan het natuurlijk ook altijd gooien op een onrechtmatige daad via de burgerlijke rechter, voor als hij schadevergoeding wil.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:36:54 #130
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_97908483
Je kan bij de aankondiging van de vergunning je zienswijze indienen, deze wordt meegenomen bij de bestluitvorming.
Je kan nadat het besluit is genomen (en bekend gemaakt) bezwaar tegen dit besluit indienen.
En als dat afgewezen wordt kan je nog naar de rechter.
pi_97908911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:36 schreef FF het volgende:
Je kan bij de aankondiging van de vergunning je zienswijze indienen, deze wordt meegenomen bij de bestluitvorming.
Je kan nadat het besluit is genomen (en bekend gemaakt) bezwaar tegen dit besluit indienen.
En als dat afgewezen wordt kan je nog naar de rechter.
En daarna nog in beroep bij de rechter :') Ja, zeker ben je pas na een heeeeeele lange tijd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:04:48 #132
153506 Captain_Fabulous
pi_97910537
Ik wist dat het bij een nieuwe weg lang duurde, maar een dakkapel kun je dus een vergunning voor krijgen, maar misschien na een jaar toch weer moeten slopen? Ik dacht dat er voor dit soort dingen toch echt een punt was, waarop je kon 'vertrouwen' op de vergunning!
pi_97910561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bij ons worden in het buurtsufferdje 2 aankondigingen gedaan:

• van vergunningaanvraag: die aankondiging is puur informatief en daartegen bestaat geen bezwaarmogelijkheid
• van vergunningverlening: dat is wel een besluit dus hiertegen kun je bezwaar maken.

Als niemand bezwaar maakt tegen de verleende vergunning, kun je bouwen. Duidelijkheid krijg je op z'n vroegst dus pas na 6 weken nadat de vergunning is verleend (de bezwaartermijn).

Zijn er wel bezwaren binnengekomen, dan kun je beter wachten met bouwen. In ieder geval totdat de gemeente op het bezwaar heeft beslist. Wellicht nog langer, als de bezwaarmaker het met die beslissing niet eens is en (tijdig) in beroep gaat.

En nog later is er een mogelijkheid van hoger beroep, in het worst case scenario kan het dus inderdaad heel lang duren.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:08:32 #134
153506 Captain_Fabulous
pi_97910850
Okay, ik dacht dat je tegen het voornemen om een vergunning te verlenen in beroep ging, maar het gaat dus om de vergunning zelf. Helder
pi_97911294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okay, ik dacht dat je tegen het voornemen om een vergunning te verlenen in beroep ging, maar het gaat dus om de vergunning zelf. Helder
Om het helemaal correct te maken:

voornemen >> (evt. zienswijze) >> vergunning/besluit >> bezwaar >> beslissing op bezwaar >> beroep >> vonnis >> hoger beroep >> vonnis
.
pi_97911761
Maar, de vraag is dus ook, mocht de buurman inderdaad op zijn perceel met woonbestemming die commerciële vrieskist willen bouwen en dat zo in zijn vergunningsaanvraag heeft gezet, dat de gemeente het zelf niet al heeft afgewezen?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_97912301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar, de vraag is dus ook, mocht de buurman inderdaad op zijn perceel met woonbestemming die commerciële vrieskist willen bouwen en dat zo in zijn vergunningsaanvraag heeft gezet, dat de gemeente het zelf niet al heeft afgewezen?
Dat kan zijn, ja.
.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:25:12 #138
153506 Captain_Fabulous
pi_97912316
Ik denk, dat die buurman het gewoon zonder vergunning neer wil gaan zetten, onder het motto, het is toch mijn tuin!
pi_97913017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk, dat die buurman het gewoon zonder vergunning neer wil gaan zetten, onder het motto, het is toch mijn tuin!
Moet-ie vooral doen :')
.
pi_97913299
Ben heel benieuwd naar de afloop. Al wat meer contact gehad met je buurman, TS?
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:21:38 #141
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97916539
Ik ben vandaag weer in de buurt van enkele vriescellen geweest.....
Ik moet zeggen, sommigen kon ik amper horen dus ik zou het in ieder geval niet alleen op geluids overlast gooien.
Alhoewel deze vrij recent waren :P
zo goed..?
  donderdag 9 juni 2011 @ 02:06:59 #142
3542 Gia
User under construction
pi_97923723
Wij hebben eens bezwaar gemaakt tegen een pas gebouwde aanbouw bij de buren die de perceelgrens overschreedt. Dat stond niet als zodanig op de bouwtekening die wij hadden gezien.
(Die buren wilden, bij nader inzien, dat de binnenmuren doorliepen. En tja, met een aanbouw krijg je zo'n 15 cm inspring)

Ze hoefden het niet af te breken, maar moesten wel een nieuwe bouwtekening indienen, met alle kosten van dien. We schoten er dus niet veel mee op.
pi_97924076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 02:06 schreef Gia het volgende:
Wij hebben eens bezwaar gemaakt tegen een pas gebouwde aanbouw bij de buren die de perceelgrens overschreedt. Dat stond niet als zodanig op de bouwtekening die wij hadden gezien.
(Die buren wilden, bij nader inzien, dat de binnenmuren doorliepen. En tja, met een aanbouw krijg je zo'n 15 cm inspring)
Is jullie bezwaar dan ongegrond verklaard? Met welke motivatie?
quote:
Ze hoefden het niet af te breken, maar moesten wel een nieuwe bouwtekening indienen, met alle kosten van dien. We schoten er dus niet veel mee op.
Dan hebben we het over bestuursdwang, dat is wat anders dan een bezwaarprocedure.

Het komt mij voor dat de gemeente niet kan beslissen over (de 'onteigening' van) 15 centimeter van jullie grond. In een beroepsprocedure had je goede kansen gemaakt.
.
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:08:23 #144
3542 Gia
User under construction
pi_97925063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 02:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Is jullie bezwaar dan ongegrond verklaard? Met welke motivatie?

Nee, maar omdat het er al stond, hoefde het niet afgebroken te worden.
quote:
Dan hebben we het over bestuursdwang, dat is wat anders dan een bezwaarprocedure.

Het komt mij voor dat de gemeente niet kan beslissen over (de 'onteigening' van) 15 centimeter van jullie grond. In een beroepsprocedure had je goede kansen gemaakt.
Wat inspring hadden ze sowieso, maar niet de volle 15 centimeter. Het ging uiteindelijk maar over 5 cm. Ging ons ook niet zozeer om die 5 cm, maar om het continu voorgelogen worden door die werklui.

Ze zouden tegen de erfgrens bouwen. De schutting werd afgebroken en bij ons moesten er, tijdelijk, enkele stenen uit het terras. Die zouden later gewoon weer teruggelegd kunnen worden, zeiden ze. De bekisting werd gemaakt, maar die was dus op een plek waar eigenlijk die stenen zouden moeten liggen. 'Dat was geen probleem, ze haalden die bekisting dan later wel weg en dan zouden die stenen gewoon passen'.
Dat ik zei dat ze nu al over de erfgrens gingen bouwen, was niet waar, want ze bouwden niet tot op de rand van het beton.
Nu, dat deden ze dus wel, en erover, ook, om maar zo min mogelijk inspring te hebben, binnen. De schutting werd ermee gelijk getrokken, dus het scheelde ons over de hele lengte enkele centimeters. Maar goed, daar ging het niet eens zozeer om.

Die stenen (sierterras) pasten niet meer, maar werden door die vaklui gewoon kapotgeslagen om ze passend te maken. Was geen gezicht.

Daarbij hadden ze ook beloofd (stond ook op de tekening) dat het schuine dak gewoon door zou lopen, maar dat werd opgetild om de achtergevel hoger te laten uitvallen, wat ons meer zonlicht wegnam dan eigenlijk zou gebeuren. Maar ja, anders konden ze geen luifel hangen.

Er klopte dus niets meer van de tekening. Ze hoefden het niet te herstellen, maar wel een nieuwe tekening indienen.
pi_97927104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 07:08 schreef Gia het volgende:
Er klopte dus niets meer van de tekening. Ze hoefden het niet te herstellen, maar wel een nieuwe tekening indienen.
Dan ben je mooi genaaid door je buren én de gemeente. Hadden de buren soms een vriendje bij afdeling bouwvergunningen?
pi_97927499
Hoi allemaal,

Nog geen overleg gehad, werktijden conflicteren nogal...

Er is geen bouwvergunning aangevraagd, ik heb ook geen idee wanneer buurman gaat beginnen. Ik denk dat ik gewoon even afwacht. Als ik de reacties zo zie is zijn plannetje zowiezo illegaal, dus overleg is eigenlijk niet eens meer nodig...
pi_97927658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:05 schreef Heinrichdederde het volgende:
Hoi allemaal,

Nog geen overleg gehad, werktijden conflicteren nogal...

Er is geen bouwvergunning aangevraagd, ik heb ook geen idee wanneer buurman gaat beginnen. Ik denk dat ik gewoon even afwacht. Als ik de reacties zo zie is zijn plannetje zowiezo illegaal, dus overleg is eigenlijk niet eens meer nodig...
Wel zo netjes om het op zijn minst ff te melden aan hem.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_97928325
Nou, netjes...
Het is gewoon veel praktischer.
Als de buurman nu al weet dat je er écht niet op zit te wachten en ook actie gaat ondernemen bedenkt hij misschien wel iets anders.

Hij vindt dit een goede oplossing en dénkt misschien wel helemaal niet aan de buren.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:57:49 #149
3542 Gia
User under construction
pi_97929156
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef lezzer het volgende:
Nou, netjes...
Het is gewoon veel praktischer.
Als de buurman nu al weet dat je er écht niet op zit te wachten en ook actie gaat ondernemen bedenkt hij misschien wel iets anders.

Hij vindt dit een goede oplossing en dénkt misschien wel helemaal niet aan de buren.
Inderdaad. Gewoon even melden dat je bouw- en woningtoezicht belt als hij zijn plannen doorzet.
pi_97930113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Gewoon even melden dat je bouw- en woningtoezicht belt als hij zijn plannen doorzet.
Men kan ook een iets andere insteek kiezen, en zeggen dat je als eigenaar van het aanliggende pand wilt dat alles volgens de regels gaat, en zegt dat je van hem verwacht dat hij een vergunning-toets heeft gedaan, en dus óf de vrijstelling hiervan toont, of de vergunning in kwestie toont.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')