Uhm bedreigingen tegenover haar vriend dat ze zichzelf wat aan zal doen.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:23 schreef Maanvis het volgende:
Borderline is een stoornis waarbij veel mensen zichzelf of anderen erin herkennen. De enige manier om dat zeker te weten is door een diagnose te laten stellen door een deskundige.
Aangezien je de helft van je post baseert op een incidentje in de kroeg en niet meer concrete voorbeelden aanhaalt zal het in mijn ogen wel meevallen.
Ik sliep zondag bij mijn vriendin, toen heb ik gevraagd aan haar of ze aub met me mee naar huis wilde gaan, gewoon om aan mijn zusje te laten zien dat ze zich niet geïntimideerd voelt door haar.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Moeilijke situatie ja! Maar het belangrijkste op korte termijn lijkt me dat je vriendin en je zusje weer normaal tegen elkaar doen. Of zit dat er helemaal niet in denk je?
Ze heeft haar vaker gezien en meer voorbeelden voorbij zien komen voordat ze een oordeel klaar had staan.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:24 schreef Copycat het volgende:
Professionele schoonmoeder. Of is ze schoonmaakster bij het GGZ?
Ze is haar hulpverlener toch niet? Dan moet ze haar achterlijke, onprofessionele diagnoses voor zich houden. Zeg maar dat ik dat heb gezegd.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:30 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ze heeft haar vaker gezien en meer voorbeelden voorbij zien komen voordat ze een oordeel klaar had staan.
Dus a.u.b. geen achterlijke opmerkingen maken als je niet het hele verhaal kent...
Komt me bekend voor, ken ook een borderliner van vroeger en daar is geen touw aan vast te knopen. Als ze je aardig vindt gaat ze je bijna stalken, maar als je aangeeft dat vervelend te vinden kan dat enorm omslaan in woede en wraakgevoelens. Die kan echt hele dagen aan het plotten zijn hoe ze iemand er zo hard mogelijk bij kan naaien.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Uhm bedreigingen tegenover haar vriend dat ze zichzelf wat aan zal doen.
Dat ze zijn werk (de luchtmacht) zal mailen dat hij een aanslag wilt plegen.
Hij solliciteert nu bij de politie en ze heeft gezegd naar de politie te mailen dat hij haar mishandelt.
Ze zegt toch alleen "ik denk dit en dat, want ze heeft deze symptomen"quote:Op maandag 6 juni 2011 08:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze is haar hulpverlener toch niet? Dan moet ze haar achterlijke, onprofessionele diagnoses voor zich houden. Zeg maar dat ik dat heb gezegd.
Hmm herkenbaar wat je schrijft.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Komt me bekend voor, ken ook een borderliner van vroeger en daar is geen touw aan vast te knopen. Als ze je aardig vindt gaat ze je bijna stalken, maar als je aangeeft dat vervelend te vinden kan dat enorm omslaan in woede en wraakgevoelens. Die kan echt hele dagen aan het plotten zijn hoe ze iemand er zo hard mogelijk bij kan naaien.
Bottomline: daar wil je gewoon niet bij in de buurt zijn.
Edit: Wat niet wegneemt dat het niet aan ons is die diagnose te stellen. Als ik een beschrijving van een willekeurige aandoening zie, herken ik ook mezelf in de helft van de punten
Dat betekent niet dat ze niet ontzettend onprofessioneel bezig is. Al ís ze iets nttigs bij het GGZ en niet de schoonmaakster, dan zou ze nog/al helemaal moeten weten dat ze dit soort huis-tuin-en-keuken-diagnoses niet hoort te stellen, ook/al helemaal niet door te zeggen 'ik denk dit en dat'. Net zoals zij haar cliënten/patiënten niet thuis mag bespreken tijdens het eten hoort zij ook niet te pas en te onpas zomaar mensen te gaan diagnosticeren (de eerste keer dat ze haar zag meteen vermoeden dat dit dit dit en dat ook gewoon zeggen, hoezo onprofessioneelquote:Op maandag 6 juni 2011 08:48 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ze zegt toch alleen "ik denk dit en dat, want ze heeft deze symptomen"
Ik kan ook wel 1+1 optellen en jij ook.
nou nou!! waarom zou ze dat niet mogen bespreken? het is zijn en haar moeder, dus in een thuissituatie wat over een thuissituatie gaat. tuurlijk word dat dan besproken, dat is in mijn ogen nogal logisch! wat ik idd niet snap is waarom de ouders er niet verder mee gaan, het zusje van SSB is er uiteindelijk wel mee geholpen al kan ik me ergens wel een beetje voorstellen waarom de ouders er niet mee verder gaan, het is toch je kind en dat wil je het liefste gelukkig zien en is dat niet zo dan is het best moeilijk om dergelijke stappen te ondernemen, terwijl je eigenlijk weet dat dat misschien wel het beste voor je kind is.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze niet ontzettend onprofessioneel bezig is. Al ís ze iets nttigs bij het GGZ en niet de schoonmaakster, dan zou ze nog/al helemaal moeten weten dat ze dit soort huis-tuin-en-keuken-diagnoses niet hoort te stellen, ook/al helemaal niet door te zeggen 'ik denk dit en dat'. Net zoals zij haar cliënten/patiënten niet thuis mag bespreken tijdens het eten hoort zij ook niet te pas en te onpas zomaar mensen te gaan diagnosticeren (de eerste keer dat ze haar zag meteen vermoeden dat dit dit dit en dat ook gewoon zeggen, hoezo onprofessioneel) waardoor balletjes gaan rollen en topics als deze op FOK! geopend worden.
'Borderline' kent vele symptomen en je kunt altijd wel iets vinden wat in het straatje past van iemand die niet helemaal lekker in z'n vel zit. Het is tegenwoordig een lekker makkelijke 'diagnose', zeker op internet...
Ja, da's natuurlijk zeer vervelend, en als ik TS was zou ik asap weggaan thuisquote:Op maandag 6 juni 2011 09:34 schreef Re het volgende:
even apart van de "diagnose", de symptomen zijn niet gezond en leiden tot onhoudbare situaties waar TS zijn ouders niets aan willen doen, maakt het dan nog uit wat die diagnose is?...
Ja, maar om daar nu een heel topic over vol te lullen...quote:Op maandag 6 juni 2011 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
het gaat om zijn schoonmoeder, die 't kind dus helemaal niet zo goed kent en na één ontmoeting al zei dat ze de symptomen van Borderline heeft..
Ik heb het vaak genoeg via mijn ouders geopperd.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef Delan het volgende:
pff SSB, pittig hoor!! Ik ben niet bekend met borderline maar wat ik er van weet is het ontzettend moeilijk om met deze persoon om te kunnen gaan. en ze kunnen wel zeggen daar wil je niet bij in de buurt zijn,maar het is toch je zusje. waarom willen je ouders er niet verder mee? met een diagnose kun je verder natuurlijk en krijgt ze een behandeling als het zo zou zijn dat ze inderdaad borderline heeft. heb je het er ook al s met je zusje overgehad?
sterkte in ieder geval!
Ik vertel alleen wat ik weet, gelezen en gehoord heb !quote:Op maandag 6 juni 2011 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze niet ontzettend onprofessioneel bezig is. Al ís ze iets nttigs bij het GGZ en niet de schoonmaakster, dan zou ze nog/al helemaal moeten weten dat ze dit soort huis-tuin-en-keuken-diagnoses niet hoort te stellen, ook/al helemaal niet door te zeggen 'ik denk dit en dat'. Net zoals zij haar cliënten/patiënten niet thuis mag bespreken tijdens het eten hoort zij ook niet te pas en te onpas zomaar mensen te gaan diagnosticeren (de eerste keer dat ze haar zag meteen vermoeden dat dit dit dit en dat ook gewoon zeggen, hoezo onprofessioneel) waardoor balletjes gaan rollen en topics als deze op FOK! geopend worden.
'Borderline' kent vele symptomen en je kunt altijd wel iets vinden wat in het straatje past van iemand die niet helemaal lekker in z'n vel zit. Het is tegenwoordig een lekker makkelijke 'diagnose', zeker op internet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |