Junior dos Santos vs. Shane CarwinVanaf het moment dat Lesnar out is en Carwin de nieuwe tegenstander werd heb ik het gevoel gehad dat deze fight voor Shane is. Dos Santos heeft een klein voordeel in de stand up, maar het verschil is véél kleiner dan iedereen denkt. Ik ben erg benieuwd in hoeverre JDS dit gevecht staand kan houden mocht Carwin ervoor kiezen om voor de takedown te gaan en vervolgens brute GnP toe te passen.
Carwin 2.0 zag er goed uit en ik denk dat hij door deze zet aan snelheid heeft gewonnen en slechts weinig aan kracht heeft hoeven inleveren. Ik kan niet wachten tot beide heren tegenover elkaar in de Octagon staan want dit keer ben ik het volledig met Dana eens; maybe the best heavyweight fight in recent years!!
Kenny Florian vs. Diego NunesNet als Poirier op de undercard klopt Nunes aan bij de top 10 featherweights en met een win over Florian kruipt hij steeds dichter richting de absolute top maar ik denk dat Florian slim genoeg is om de sterke punten van Nunes te neutraliseren en zelf met een finish te kunnen winnen. Nunes mag dan wel roepen dat hij precies weet wat Florian in elke situatie van plan is maar het is heel iets anders om er ook daadwerkelijk iets tegen te doen.
Daarnaast is het natuurlijk een awesome verhaal als het speel kameraadje van Aldo verliest en Florian naast Mendes top contender voor de belt van Aldo wordt
Jon Olav Einemo vs. Dave HermanHet is doodzonde dat Einemo er zolang is uitgeweest. There is really no telling hoe hij voor de dag zal komen en of hij nou bij GG of extreme couture of waar dan ook getraind heeft zegt te weinig in dit geval. Herman is jonger, veel betere wrestler, veel sneller en is de laatste jaren wel flink actief geweest i.t.t. Einemo.
Demian Maia vs. Mark MuñozWe weten allemaal waar Maia toe in staat is maar ik zie hem deze gewoon niet pakken.
Munoz is een uitstekende wrestler en is daarbij ook ontzettend slim met wat hij in de Octagon doet. Als je de Sonnen fight erbij pakt zou je misschien naar Demian neigen maar ik vind niet dat je de fights zomaar 1-op-1 moet vergelijken. Staande geef ik de edge ook aan Munoz al heeft Maia zijn stand-up gelukkig verbeterd.
Conclusie: ik zie het niet gebeuren dat Munoz in een submission trap van Maia loopt.
Donald Cerrone vs. Vagner RochaOok Vagner Rocha ken ik niet goed, dus wederom uitgaande de skills van zijn tegenstander ga ik vol overtuiging voor Cerrone die dit gevecht vroeg zou moeten kunnen beslissen. Ik ga voor een muay thai show and win by brutal body shot!
Sam Stout vs. Yves EdwardsSammie Stout is een sympathieke gast die het verdient om in de UFC te vechten. Zijn laatste fights eindigde allemaal in decisions dus laten we hopen dat hij dit keer de (T)KO kan forceren.
Yves vind ik vaak een 'net niet' fighter al heeft hij nu een 3 fight win-streak, maar dat zegt natuurlijk weinig.
Jesse Bongfeldt vs. Chris WeidmanHele mooie test voor Weidman, die mag laten zien hoeveel kaas hij heeft gegeten van Jiu-Jitsu.
Weidman gaat het ver schoppen in MMA en zeker als hij zich op dit niveau blijft door ontwikkelen.
Ik hoop op een finish, maar ben tevreden met een leuke decision.
Nick Ring vs. James HeadPuur op hearsay.
Dustin Poirier vs. Jason YoungKen Jason Young niet goed genoeg maar ik weet wel wat Poirier kan dus ik ga puur van zijn kunnen uit. Denk dat hij toch wel langzaam richting een top 10 ranking kruipt dus hoop ik dat hij ook Jason Young op zijn record mag toevoegen zijnde W.
Joey Beltran vs. Aaron RosaJoey zag er goed uit tijdens de weigh-ins maar ik was een van de enige die Rosa over Wagner had in zijn vorige fight dus ik ben ook wel een beetje fan van deze vreemde vogel. Ik gok erop dat Beltran teveel commit aan zijn punches waardoor hij knockie gaat.
Michihiro Omigawa vs. Darren ElkinsIk hoop echt dat Omigawa zijn eerste win in de UFC kan pakken. In zijn eerste poging was hij onsuccesvol en vorige keer tegen Mendes was gewoon een kut match-up voor hem. Met Elkins nu naar Featherweight en de skills van Omigawa zou het eigenlijk moeten lukken!!