PamSwynfordDeBeaufort | zondag 5 juni 2011 @ 21:51 |
Onze auto is een Renault Kangoo 1.5 DCI 48KW. 4 cilinder inhoud 1461 cm³ van eind 2004 We hebben hem gekocht en vanaf het begin af aan al niks anders als problemen. Het was een lease auto geweest en we dacht dat hij daarom misschien flink afgejakkerd is geweest ( achteraf) Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Praktisch elke keer bij het tanken konden we hem ook weer een fles olie geven. De service lampjes in de auto branden ook steeds maar de bij de garage zij de monteur ach gewoon een liter olie er op gooien is het weer goed. Er kwam veel roet uit en de monteur vertelde dat dat iets was met de kleppen en roetvorming en dat er daarom ook rook uit kwam. Dat brand wel schoon zegt ie. Er was ineens een knal en rook uit een uitlaat bleek de turbo opgeblazen te zijn. Dat is dus vier keer gebeurd. Ook toen mijn moeder met mij naar het ziekenhuis moest. Daar zit je dan te wachten op de ANWB na een super zware behandeling in het UMC Groningen terwijl je in gelderland woont!!! De turbo is in total 4 keer kapot geweest. Toen is hij door de ANWB meegenomen en die man die de anwb dienst draaide werkt bij een bedrijf die testen uitvoert en vooral diesel motoren doormeet. Na die test bleken er allemaal rare dingen uit te komen. Dingen die afgemonteerd waren met tie-rips. Terwijl die man vertelde dat daar originele renault montage stukken voor nodig waren. Nog voordat we naar de garage konden gaan waar we de auto vandaan hebben bleek die monteur ons op te bellen jahoor hij is weer klaar kom hem maar op halen.... ?!?! hij had het testrapport niet eens gelezen. Hoe kan je dan nu ineens wel weten hoe je hem moet maken ipv 4 keer een turbo er in te gooien zonder de oorzaak na te kijken? Maargoed hij vertelde ons dat de motor eigenlijk compleet gereviseerd is. Hij loopt inderdaad best netjes. Klinkt ook normaal. Maar laatste tijd rookt de auto elke keer weer met optrekken. de service lampjes gaan zomaar branden. Hij zuipt weer olie. Is er iemand die wel weet wat er is met de renault Kangoo's ? Ik lees overal op fora dat er meer problemen mee zijn. Dat er veel meer turbo's naar de knoppen zijn. Over speling op de as van de turbo, oliepomp die verkeerde druk geeft of iets dergelijks. Ik weet niet veel van auto's maar ik weet wel dat hier een luchtje aan zit ( en niet alleen het oude locomotief luchtje van onze auto) | |
JJH | zondag 5 juni 2011 @ 22:11 |
Dat is simpel, je hebt een belachelijk slechte auto gekocht. 4x de turbo eruitblazen, altijd lampjes, een liter olie per tank? En dan gaat er bij jou geen lampje branden? | |
Opa_vertelt | zondag 5 juni 2011 @ 22:15 |
Paar vraagjes.. Je bent dus 4 keer terug naar die garage geweest om een nieuwe turbo te laten monteren.. Is het nooit in je opgekomen om naar een andere specialist te gaan of om Renault te bellen hierover? Ben je bij de dealer geweest of een universele garage, en wat hadden zij te zeggen toen jij je ongenoegen hierover kenbaar maakte? (ik neem even voor het gemak aan dat je dat al bij de 2e turbo-wissel hebt gedaan) Wat zei de monteur (of zijn leidinggevende) toen je hem erop wees dat er geen originele onderdelen gebruikt waren, er dingen waren vastgemaakt met tie-wraps en zelfs het testrapport niet bekeken was? | |
PamSwynfordDeBeaufort | zondag 5 juni 2011 @ 22:30 |
Natuurlijk gaat er bij mij een lampje branden. De auto kwam van een andere dealer en de monteur had hem over laten komen. Maar alles is gerepareerd binnen de garantie. Alleen voor ons gevoel altijd wel op een vreemde manier. Er is zelfs door de monteur met een camera in de pijpen en leidingen gekeken. Hij heeft toen wel alles geprobeerd. Is het ook niet zaak van de monteur om contact op de nemen met Renault? Ik kom er nu ook pas achter via fora. Maar als monteurs dus Renault NL bellen en overal te horen krijgen van dat probleem is normaal. Of dat is niet gek etc. Geeft Renault zelf niet thuis!!! En dat is wat ik zoek. Meer mensen die door Renault zelf zijn afgewimpeld. Nog voordat we stappen konden ondernemen had hij onze auto al opgehaald bij de dieselmotoren specialist die dat rapport heeft gemaakt. En toen is dus alles goed gemaakt! En toen dreigden we met stappen dat wij dat dus echt niet gingen betalen. Toen is ons een rekening gestuurd hebben we nog een keer gebeld en toen zijn we naar een andere garage gegaan en hebben nooit iets weer gehoord. De auto was toen immers goed. Alleen nu begint er weer een lampje te branden en het olie verbruik gaat weer omhoog. Dus ik begin online te zoeken en ik vind vanalles. Ook hier op het forum. En nee ik ben niet gek en de auto is niet van mij ik maak de beslissingen niet. Ik ben alleen met m'n moeder en die monteurs wimpelen vrouwen zo af! We zijn allebei chronisch ziek en ik heb geen zin om weer ergens met de auto in de middle of nowhere in de kou te staan met een moeder die reuma heeft. Ik zoek dus mensen die meer weten over het rare Renault Kangoo Turbo verhaal. Dit komt vaker voor dat is al bekend ik denk dat het alleen handig is dat die mensen bij elkaar komen en eventueel iets van actie ondernemen. | |
Mercer | zondag 5 juni 2011 @ 23:13 |
Is dat ding bij de Renault dealer gekocht? Zoja, wanneer? En hoe lang daarna begonnen de olie problemen? En wanneer de turbo problemen? Als dat in een korte periode na aankoop is geweest bij een Renault Dealer, terug met die bak. Tot wanneer is hij daar in onderhoud geweest/ wanneer ben je overgestapt naar een andere garage? En is die andere garage (ook) een Renault dealer? Als het beiden Renault garages zijn geweest, vooral de eerste, sta je sterk. Hoeveel km is er gereden met de auto sinds aankoop? Ik zou dit niet hebben gepikt, sterker nog, ik zou ontploffen. Vooral dat verhaal over de olie, ongelooflijk! ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Mercer op 05-06-2011 23:24:38 ] | |
ZwartmetSuiker | zondag 5 juni 2011 @ 23:28 |
Als ik jou was zou ik wat anders gaan kopen. Da's heel makkelijk om te zeggen maar ik denk dat jullie dan veel beter af zijn! | |
Mercer | zondag 5 juni 2011 @ 23:33 |
Mee eens, maar dat is pas een volgende stap. Eerst even kijken wat de eerste stap gaat worden, wat daarin mogelijk zou kunnen zijn. Ik zou linea recta richting hoofdkantoor zijn gereden, mits gekocht bij Renault, en niet eerder weg zijn gegaan tot er een goede oplossing zou zijn geboden, terugname auto, dan wel vakkundige reparatie onder garantie. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 13:40 |
In het boekje wat bij de auto zat na de tweede hands aankoop van ons zegmaar. Stonden verschillende garages. Maar is inderdaad een goed idee. En ja we zijn ook al aan het kijken naar een andere auto inderdaad. We willen er ook vanaf als je weet hoeveel stress en gedoe om gek van te worden. Of ik niet al genoeg aan m'n hoofd heb!!!! De garage waar wij hem vandaan hebben is geen renault dealer. Helaas. Maar daarvoor ga ik het nog even uitzoeken. | |
Mercer | maandag 6 juni 2011 @ 13:44 |
Dan is het een stuk moeilijker. Maar normaal is dit niet natuurlijk. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 13:55 |
Nee het is inderdaad niet normaal en niemand verdiend die shit. Maar die auto komt gewoon bij renault vandaan! En andere auto's worden ook netjes en goed gemaakt door "niet renault garages" En overal op forums lees ik dit probleem over kangoo's dus het is dan toch een soort van "trend" ? | |
Mercer | maandag 6 juni 2011 @ 14:05 |
Ja maar hij is daar niet onderhouden. En de boel zat met tie rips aan elkaar. Dus dan kan je niet verwachten dat zij nog iets voor je zullen doen ben ik bang. En zo hebben veel auto's hun mankementen. Enige wat je kan doen is aankloppen bij de garage waar je hem hebt gekocht, maar dat is ook al een tijd geleden en intussen heb je hem in onderhoud ergens anders. Dus dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 14:08 |
Het zal wel niet lukken dan. Maar ik zeg ook niet dat ik terug wil of iets. Ik vraag naar mensen die meer weten over het turbo probleem van renault. En ik vertel alleen mijn verhaal / ervaring zodat er misschien een lampje gaat branden bij anderen. | |
koffielepel | maandag 6 juni 2011 @ 18:33 |
Wij hadden ooit een megane diesel. Turbo was opgeblazen en een kapotte intercooler. Was een bizar dure reparatie en de auto is nooit meer betrouwbaar geweest qua olieverbruik. Wij hebben ons verlies genomen, Renault dealer gaf er nog 600 euro voor, merkloze garage 4500. Voor ons geen Renault de komende 15 jaar, daarnaast vind ik ze ook nog lelijk ![]() | |
Fer | maandag 6 juni 2011 @ 18:39 |
Heb een renault megane 1.5 Dci met een kapotte injector, die had uiteindelijk de krukas aan gort gedraaid. Maar serieus zou je je af kunnen vragen of er echt een nieuwe turbo ingaat of dat ze hem iedere keer oplappen. Ik zou een 3e partij ernaar laten kijken, dealer of ANWB en ontbinding van de aankoop eisen dmv een advocaat. | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 18:47 |
een turbo oplappen lijkt me niet, een turbotje van die renault zou volgens hbase 553euro moeten zijn voor een dealer zal dit nog wel een stukje goedkoper zijn bij de importeur. voor een 400 euro kun je niet veel reviseren aan een turbo als je pech hebt slaat je motor nog een keer op hol omdat de turbo dan olie doorlaat naar de inlaat en deze verbrand. enige wat je dan kunt doen is de auto in zijn vrij zetten, uitstappen en aan de kant gaan staan wachten tot de motor vastloopt of de zuigers frisse lucht komen halen door de motorkap heen | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 18:52 |
fijne is als dit op de snelweg gebeurd het spannender is als op een parkeerplaats | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 19:21 |
Ja de snelweg stond al een keer onder de witte rookpluimen....danku... | |
Fer | maandag 6 juni 2011 @ 21:30 |
Rijdt ie nu goed? zsm inruilen dat ding. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 21:37 |
Haha jaaaa sssst niemand zeggen he ![]() | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 21:41 |
ja ik zou hem ook snel mogelijk verkopen dan, als je straks zelf een keer een turbo moet betalen ben je zo 1000 euro kwijt, of je blok loopt vast door olie gebrek 3000 euro oid | |
TheFreshPrince | maandag 6 juni 2011 @ 21:42 |
We hebben op het werk 4x een Kangoo 1.5DCI (maar dan zonder Turbo). Bij alle 4 zijn de verstuivers vervangen rond de 60.000 - 80.000 km. Ook 2x brandstofpomp stuk. Echt bagger die dingen... Ze rijden overigens wel redelijk. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 22:12 |
Ja ze zijn echt relaxed en zoooo mega veel ruimte ik bdoel alles kan je dr in kwijt...maar ik wil hem liever zelf kwijt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:13 |
zal ik je eens een grapje vertellen je krukaslagers zijn aan strond gedraait, waardoor er slijpsel bij de turbo komt en deze keer op keer kapot gaat.... ik verteld dit uit ervaring omdat ik al 4 k9K (1.5 DCI) motoren heb vervangen vanwege deze klacht, hij ratelt ook iets zeker | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 22:19 |
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijk ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:20 |
carter pan er onderuit | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:20 |
pm anders ff waar je precies woont in GE, woon ook in GE en werk bij Renault | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 22:22 |
Ik woon nu in Drenthe....hehe....zuide drenthe onder emmen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:23 |
dan ben je snel verhuist ![]() | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 6 juni 2011 @ 22:26 |
euhm ja ik woonde daar toen met dat voorval van het ziekenhuis. Shit zooi! Echt hoor kom je net van een dagbehandling inwendig onderzoek blabla...onder narcose enzo. Sta je savonds om 10 uur bij een tankstation in de kou in januari...:( Maar ik wooon nu in drenthe iets meer als een jaar. | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 22:27 |
of olie (laten) onderzoeken, komt vaak veel meer uit. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:28 |
is ook iets duurder, carter ligt er met een uurtje onderuit en weet je het of met een magneet door de olie | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:28 |
pm anders even, kan ik even kijken hoe en wat | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 22:30 |
magneetje door de olie is natuurlijk ook al onderzoek, maar ik wil maar zeggen als dadelijk blijkt dat er metaal inzit, wie zegt dan dat dat alleen van de krukaslagers is | |
GizartFRL | maandag 6 juni 2011 @ 22:31 |
Nieuwe pakking en wat olie plus een ringetje kosten de kop ook niet. ( tenzij je de olie bij de dealer haalt ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:34 |
nee ¤30p/L verkoop ¤35p/L dure kut troep, puur voor die klote roetfilters moet je die dure zooi hebben | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 22:35 |
en hoeveel auto's hebben nu een roet filter, en toch flikkeren die klote dealers overal die dure olie in | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 juni 2011 @ 22:36 |
alle diesels hebben een roetfilter sinds 08 | |
densmee | maandag 6 juni 2011 @ 22:37 |
ja en hoeveel auto's zijn van voor 08 of benzine | |
GizartFRL | maandag 6 juni 2011 @ 22:40 |
De 10W40 Competition was een stuk goedkoper, maar idd die 5w40(?) voor de roetfilters is schreeuwend duur... Al hoeft er in die nieuwere blokjes niet zoveel ![]() | |
GizartFRL | maandag 6 juni 2011 @ 22:41 |
Die gebruik ik zelf ook voor een auto met zelfverversend systeem. ( aka, die lust er ook wel een slokje van). Maar we gaan hopenloos offtopic. ![]() | |
Opa_vertelt | dinsdag 7 juni 2011 @ 13:49 |
Zo, slowchat en andere offtopic verwijderd. Vanaf hier weer ontopic. | |
PamSwynfordDeBeaufort | dinsdag 7 juni 2011 @ 15:23 |
Okidoki ![]() | |
Fer | dinsdag 7 juni 2011 @ 18:19 |
Komt dit dan ook door die verotte verstuivers? Was bij mij wel anders, bleef er 1 vol pissen ipv te sluiten, en ik lekker rustig rijden door de stad cruizen. Begon ie op een dak keihard te tikken, volgens mij lag die lagerschaal onderin de carter. | |
Revolution-NL | dinsdag 7 juni 2011 @ 18:58 |
Tja Renault, nuff said ![]() Een collega van mij heeft ooit een Megane geleast, vanaf 10.000km alleen maar problemen gehad met dat hok. Een Renault koop je alleen als iemand bij de garage je beste vriend is. Ik zou zeggen zo snel mogelijk verkopen die auto iets terugkopen wat in iedergeval niet frans is. [ Bericht 18% gewijzigd door Revolution-NL op 07-06-2011 19:04:04 ] | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 juni 2011 @ 19:18 |
enkel vooroordelen, veel klachten zijn te wijten aan slecht of achterstallig onderhoudt.... | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 juni 2011 @ 19:19 |
het kan een gevolg wezen van slechte verstuivers, helaas zijn de orginele met 2 maten gemonteert een dikke lagerschaal en een dune, waardoor de dunne gaat verdraaien | |
TheFreshPrince | dinsdag 7 juni 2011 @ 19:55 |
Overigens hadden we éérst een Kangoo met een ouderwetse 1.9D. Oertraag maar er was (motorisch) nooit wat mee. Volgens mij hebben ze datzelfde ding ook nog in de Volvo S40 gelepeld. | |
densmee | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:06 |
Electronica en Renault heeft altijd voor problemen gezorgd en rond 2000 helemaal. Veel auto's total loss door storingen in de electronica | |
Revolution-NL | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:54 |
Dat was een gloednieuwe auto waar na 15.000km al een nieuwe versnellingsbak onder kon. Om over de electrische problemen nog maar te zwijgen | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:37 |
aah de oude F9Q, onverwoestbaar, mist voldoende olie aanwezig. oersterk en betrouwbaar, lopen al een jaar of 10 mee | |
GizartFRL | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:56 |
F8Q toch ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 juni 2011 @ 18:20 |
9, je hebt de F9Q 4** en de F9Q 7** en F9Q 8*** laatste 2 zijn 16 klappers, de 4** is de 8 klapper | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 juni 2011 @ 18:22 |
oh tevens update, Ik ga zaterdag even kijken naar de auto in kwestie ![]() | |
PamSwynfordDeBeaufort | woensdag 8 juni 2011 @ 23:01 |
opschepper hhaaa | |
densmee | woensdag 8 juni 2011 @ 23:03 |
kijk maar uit als die dealers een rekening sturen gaat je lachen wel over. | |
PamSwynfordDeBeaufort | woensdag 8 juni 2011 @ 23:07 |
Rekening? ik krijg geen rekening ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 juni 2011 @ 23:12 |
Ik ga gratis kijken;) | |
vannelle | zondag 21 augustus 2011 @ 13:32 |
Kutkick misschien maar hoe is het afgelopen? | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 22 augustus 2011 @ 00:01 |
een drama chuckie weet er alles van ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 22 augustus 2011 @ 18:31 |
klopt ![]() als TS er dingen over wil posten dan is dat aan haar | |
Palomar | maandag 22 augustus 2011 @ 19:22 |
vertel ![]() | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 22 augustus 2011 @ 20:01 |
Ja gewoon er is gewoon niks goed meer aan. :S De motor hangt er los in en weet ik veel watnog meer. Chuck je mag het wel vertellen hoor als je wil in begrijpelijke auto-taal ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 22 augustus 2011 @ 20:04 |
ff denken, turbo was niet al te fris meer, 1 of meerdere slechte verstuivers hoorde in de verte al de krukas lagers en nog wel wat, wat ik me niet 1-2-3 heug | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 5 september 2011 @ 16:26 |
Hij is nu helemaal kapot ![]() ![]() ![]() En ik woon nu op mezelf en ik kan mama niet eens helpen nu met boodschapjes doen op de fiets ![]() | |
Fer | maandag 5 september 2011 @ 18:16 |
Ik weet niet hoeveel een gebruikte motor inbouwen kost, maar gezien de reputatie van de 1.5DCI zou ik deze wegdoen en sparen voor een iets degelijker auto. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 5 september 2011 @ 18:24 |
Ja dat gaat ze ook doen denk ik. Alleen dat sparen zit er niet in ![]() | |
invine | maandag 5 september 2011 @ 18:33 |
Kangoo... mijn ouders hadden de 1.2 benzine.. ding zoop ook olie waar je bang van werd ![]() | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 5 september 2011 @ 18:34 |
inderdaad deze dus ook... tis een vreselijk rotding. ![]() | |
invine | maandag 5 september 2011 @ 19:20 |
Hij heeft me nooit in de steek gelaten (en hij rijd nog trouwens) maar hij zoop wel veel olie... 1.2 is ook een te klein blok voor de auto! | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 5 september 2011 @ 19:41 |
Hij heeft al heul veul turbo's kapot ontploft ![]() Nu weer denk 'k ![]() | |
Fer | maandag 5 september 2011 @ 19:58 |
Als ik de reactie van chuck zo lees had ik hem dinsdagochtend bij de veemarkt geparkeerd, toen ie nog rijdend was. Daar komen dus de Bulgaren ouwe bakken kopen voor de export. | |
PamSwynfordDeBeaufort | maandag 5 september 2011 @ 20:01 |
Euhm ja en waar moest mijn moeder dan in rijden? snapje? ![]() ![]() ![]() Welke veemarkt? | |
PamSwynfordDeBeaufort | donderdag 8 september 2011 @ 18:49 |
Het blijkt dus totaal niet de motor of turbo te zijn. Ik denk dat dit ook wel goede informatie is voor verschillende mensen hier want die waren hier dus ook niet op gekomen. Inclusief Chuckie. Onze renault Kangoo is er eentje uit de eerste serie die een EGR klep heeft of in elk geval met het emissie systeem. Als dit niet werkt en dichtslaat door de troep die er door komt dan begint de motor te roken en slaat het hele systeem dicht. Als je de EGR klep vewijdert en die gebruikt om een metalen plaatje te maken in precies dezelfde vorm en die op de plek doet van de EGR-klep houd dat systeem er mee op. Je moet vanaf dan alleen je motor weer voorgloeien. Het is dus een hoop gedoe om helemaal niks, een beter millieu is dus ook onzin want die zwarte kwalm uit de auto is niet bepaald goed voor het millieu... ![]() | |
Fer | donderdag 8 september 2011 @ 21:28 |
Een vastgelopen EGR is een zeer bekend probleem bij diesels, maar meestal is schoonmaken of vervanging voldoende om weer jaren door te rijden. De verstuivers in een common rail blijven vaak open staan als ze stuk zijn, ik dacht dat dit meer een electrisch probleem was dan vervuiling. In het geval van een DCi sloopt een lekke verstuiver de hele motor. Ik denk ook niet dat het dichten van de EGR nog zin heeft als de turbo/verstuivers/lagerschalen verrot zijn. |