Paar vraagjes..quote:Op zondag 5 juni 2011 21:51 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Er was ineens een knal en rook uit een uitlaat bleek de turbo opgeblazen te zijn.
De turbo is in total 4 keer kapot geweest. Toen is hij door de ANWB meegenomen en die man die de anwb dienst draaide werkt bij een bedrijf die testen uitvoert en vooral diesel motoren doormeet. Na die test bleken er allemaal rare dingen uit te komen. Dingen die afgemonteerd waren met tie-rips. Terwijl die man vertelde dat daar originele renault montage stukken voor nodig waren.
Nog voordat we naar de garage konden gaan waar we de auto vandaan hebben bleek die monteur ons op te bellen jahoor hij is weer klaar kom hem maar op halen.... ?!?! hij had het testrapport niet eens gelezen. Hoe kan je dan nu ineens wel weten hoe je hem moet maken ipv 4 keer een turbo er in te gooien zonder de oorzaak na te kijken?
Natuurlijk gaat er bij mij een lampje branden. De auto kwam van een andere dealer en de monteur had hem over laten komen.quote:En dan gaat er bij jou geen lampje branden?
Nog voordat we stappen konden ondernemen had hij onze auto al opgehaald bij de dieselmotoren specialist die dat rapport heeft gemaakt. En toen is dus alles goed gemaakt!quote:Wat zei de monteur (of zijn leidinggevende) toen je hem erop wees dat er geen originele onderdelen
gebruikt waren, er dingen waren vastgemaakt met tie-wraps en zelfs het testrapport niet bekeken was?
Mee eens, maar dat is pas een volgende stap. Eerst even kijken wat de eerste stap gaat worden, wat daarin mogelijk zou kunnen zijn. Ik zou linea recta richting hoofdkantoor zijn gereden, mits gekocht bij Renault, en niet eerder weg zijn gegaan tot er een goede oplossing zou zijn geboden, terugname auto, dan wel vakkundige reparatie onder garantie.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als ik jou was zou ik wat anders gaan kopen. Da's heel makkelijk om te zeggen maar ik denk dat jullie dan veel beter af zijn!
Dan is het een stuk moeilijker. Maar normaal is dit niet natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
De garage waar wij hem vandaan hebben is geen renault dealer. Helaas. Maar daarvoor ga ik het nog even uitzoeken.
Ja maar hij is daar niet onderhouden. En de boel zat met tie rips aan elkaar. Dus dan kan je niet verwachten dat zij nog iets voor je zullen doen ben ik bang. En zo hebben veel auto's hun mankementen. Enige wat je kan doen is aankloppen bij de garage waar je hem hebt gekocht, maar dat is ook al een tijd geleden en intussen heb je hem in onderhoud ergens anders. Dus dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Maar die auto komt gewoon bij renault vandaan! En andere auto's worden ook netjes en goed gemaakt door "niet renault garages" En overal op forums lees ik dit probleem over kangoo's dus het is dan toch een soort van "trend" ?
een turbo oplappen lijkt me niet, een turbotje van die renault zou volgens hbase 553euro moeten zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 18:39 schreef Fer het volgende:
Heb een renault megane 1.5 Dci met een kapotte injector, die had uiteindelijk de krukas aan gort gedraaid.
Maar serieus zou je je af kunnen vragen of er echt een nieuwe turbo ingaat of dat ze hem iedere keer oplappen. Ik zou een 3e partij ernaar laten kijken, dealer of ANWB en ontbinding van de aankoop eisen dmv een advocaat.
Ja de snelweg stond al een keer onder de witte rookpluimen....danku...quote:fijne is als dit op de snelweg gebeurd het spannender is als op een parkeerplaats
ja ik zou hem ook snel mogelijk verkopen dan, als je straks zelf een keer een turbo moet betalen ben je zo 1000 euro kwijt, of je blok loopt vast door olie gebrek 3000 euro oidquote:Op maandag 6 juni 2011 21:37 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Haha jaaaa sssst niemand zeggen he
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijkquote:zal ik je eens een grapje vertellen
je krukaslagers zijn aan strond gedraait, waardoor er slijpsel bij de turbo komt en deze keer op keer kapot gaat....
ik verteld dit uit ervaring omdat ik al 4 k9K (1.5 DCI) motoren heb vervangen vanwege deze klacht, hij ratelt ook iets zeker
carter pan er onderuitquote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijk
pm anders ff waar je precies woont in GE, woon ook in GE en werk bij Renaultquote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijk
Ik woon nu in Drenthe....hehe....zuide drenthe onder emmenquote:pm anders ff waar je precies woont in GE, woon ook in GE en werk bij Renault
dan ben je snel verhuistquote:Op maandag 6 juni 2011 22:22 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ik woon nu in Drenthe....hehe....zuide drenthe onder emmenZou wel super zijn als je ffe wil kijken.
euhm ja ik woonde daar toen met dat voorval van het ziekenhuis.quote:dan ben je snel verhuist in de OP van 05 staat nog GE
of olie (laten) onderzoeken, komt vaak veel meer uit.quote:
is ook iets duurder, carter ligt er met een uurtje onderuitquote:Op maandag 6 juni 2011 22:27 schreef densmee het volgende:
[..]
of olie (laten) onderzoeken, komt vaak veel meer uit.
pm anders even, kan ik even kijken hoe en watquote:Op maandag 6 juni 2011 22:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
euhm ja ik woonde daar toen met dat voorval van het ziekenhuis.
Shit zooi! Echt hoor kom je net van een dagbehandling inwendig onderzoek blabla...onder narcose enzo. Sta je savonds om 10 uur bij een tankstation in de kou in januari...:(
Maar ik wooon nu in drenthe iets meer als een jaar.
magneetje door de olie is natuurlijk ook al onderzoek, maar ik wil maar zeggen als dadelijk blijkt dat er metaal inzit, wie zegt dan dat dat alleen van de krukaslagers isquote:Op maandag 6 juni 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
is ook iets duurder, carter ligt er met een uurtje onderuit
en weet je het
of met een magneet door de olie
Nieuwe pakking en wat olie plus een ringetje kosten de kop ook niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
is ook iets duurder, carter ligt er met een uurtje onderuit
en weet je het
of met een magneet door de olie
nee ¤30p/L verkoop ¤35p/Lquote:Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nieuwe pakking en wat olie plus een ringetje kosten de kop ook niet.
( tenzij je de olie bij de dealer haalt, zit elf nog steeds op 20 cent de liter inkoop
)
en hoeveel auto's hebben nu een roet filter, en toch flikkeren die klote dealers overal die dure olie inquote:Op maandag 6 juni 2011 22:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nee ¤30p/L verkoop ¤35p/L
dure kut troep, puur voor die klote roetfilters moet je die dure zooi hebben
alle diesels hebben een roetfilter sinds 08quote:Op maandag 6 juni 2011 22:35 schreef densmee het volgende:
[..]
en hoeveel auto's hebben nu een roet filter, en toch flikkeren die klote dealers overal die dure olie in
ja en hoeveel auto's zijn van voor 08 of benzinequote:Op maandag 6 juni 2011 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
alle diesels hebben een roetfilter sinds 08
De 10W40 Competition was een stuk goedkoper, maar idd die 5w40(?) voor de roetfilters is schreeuwend duur...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nee ¤30p/L verkoop ¤35p/L
dure kut troep, puur voor die klote roetfilters moet je die dure zooi hebben
Die gebruik ik zelf ook voor een auto met zelfverversend systeem. ( aka, die lust er ook wel een slokje van).quote:Op maandag 6 juni 2011 22:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
olie van de action is niet duur
Komt dit dan ook door die verotte verstuivers? Was bij mij wel anders, bleef er 1 vol pissen ipv te sluiten, en ik lekker rustig rijden door de stad cruizen. Begon ie op een dak keihard te tikken, volgens mij lag die lagerschaal onderin de carter.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zal ik je eens een grapje vertellen
je krukaslagers zijn aan strond gedraait, waardoor er slijpsel bij de turbo komt en deze keer op keer kapot gaat....
ik verteld dit uit ervaring omdat ik al 4 k9K (1.5 DCI) motoren heb vervangen vanwege deze klacht, hij ratelt ook iets zeker
enkel vooroordelen, veel klachten zijn te wijten aan slecht of achterstallig onderhoudt....quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Tja Renault, nuff said![]()
Een collega van mij heeft ooit een Megane geleast, vanaf 10.000km alleen maar problemen gehad met dat hok.
Een Renault koop je alleen als iemand bij de garage je beste vriend is.
Ik zou zeggen zo snel mogelijk verkopen die auto iets terugkopen wat in iedergeval niet frans is.
het kan een gevolg wezen van slechte verstuivers, helaas zijn de orginele met 2 maten gemonteert een dikke lagerschaal en een dune, waardoor de dunne gaat verdraaienquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Komt dit dan ook door die verotte verstuivers? Was bij mij wel anders, bleef er 1 vol pissen ipv te sluiten, en ik lekker rustig rijden door de stad cruizen. Begon ie op een dak keihard te tikken, volgens mij lag die lagerschaal onderin de carter.
Electronica en Renault heeft altijd voor problemen gezorgd en rond 2000 helemaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
enkel vooroordelen, veel klachten zijn te wijten aan slecht of achterstallig onderhoudt....
Dat was een gloednieuwe auto waar na 15.000km al een nieuwe versnellingsbak onder kon.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
enkel vooroordelen, veel klachten zijn te wijten aan slecht of achterstallig onderhoudt....
aah de oude F9Q, onverwoestbaar, mist voldoende olie aanwezig. oersterk en betrouwbaar, lopen al een jaar of 10 meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:55 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens hadden we éérst een Kangoo met een ouderwetse 1.9D.
Oertraag maar er was (motorisch) nooit wat mee.
Volgens mij hebben ze datzelfde ding ook nog in de Volvo S40 gelepeld.
F8Q tochquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
aah de oude F9Q, onverwoestbaar, mist voldoende olie aanwezig. oersterk en betrouwbaar, lopen al een jaar of 10 mee
9, je hebt de F9Q 4** en de F9Q 7** en F9Q 8*** laatste 2 zijn 16 klappers, de 4** is de 8 klapperquote:
opschepper hhaaaquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
oh tevens update,
Ik ga zaterdag even kijken naar de auto in kwestie
kijk maar uit als die dealers een rekening sturen gaat je lachen wel over.quote:
Rekening? ik krijg geen rekeningquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef densmee het volgende:
[..]
kijk maar uit als die dealers een rekening sturen gaat je lachen wel over.
Ik ga gratis kijken;)quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef densmee het volgende:
[..]
kijk maar uit als die dealers een rekening sturen gaat je lachen wel over.
kloptquote:Op maandag 22 augustus 2011 00:01 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
een drama chuckie weet er alles van
Ja dat gaat ze ook doen denk ik.quote:Op maandag 5 september 2011 18:16 schreef Fer het volgende:
Ik weet niet hoeveel een gebruikte motor inbouwen kost, maar gezien de reputatie van de 1.5DCI zou ik deze wegdoen en sparen voor een iets degelijker auto.
inderdaad deze dus ook... tis een vreselijk rotding.quote:Op maandag 5 september 2011 18:33 schreef invine het volgende:
Kangoo... mijn ouders hadden de 1.2 benzine.. ding zoop ook olie waar je bang van werdEr kan veel in een kangoo (37 kratten bier bijv.) Maar erg betrouwbaar qua consumptie zijn ze niet..
Hij heeft me nooit in de steek gelaten (en hij rijd nog trouwens) maar hij zoop wel veel olie... 1.2 is ook een te klein blok voor de auto!quote:Op maandag 5 september 2011 18:34 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
inderdaad deze dus ook... tis een vreselijk rotding.
Hij heeft al heul veul turbo's kapot ontploftquote:Op maandag 5 september 2011 19:20 schreef invine het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit in de steek gelaten (en hij rijd nog trouwens) maar hij zoop wel veel olie... 1.2 is ook een te klein blok voor de auto!
Euhm ja en waar moest mijn moeder dan in rijden? snapje?quote:Op maandag 5 september 2011 19:58 schreef Fer het volgende:
Als ik de reactie van chuck zo lees had ik hem dinsdagochtend bij de veemarkt geparkeerd, toen ie nog rijdend was.
Daar komen dus de Bulgaren ouwe bakken kopen voor de export.
Onze renault Kangoo is er eentje uit de eerste serie die een EGR klep heeft of in elk geval met het emissie systeem.quote:Weer meer over de EGR klep te weten gekomen.
Kosten van vervanging zijn ongeveer 200 euro incl. BTW.
Ze noemen hem ook wel '' de wet van behoud van ellende''
Deze klep is een klep die de uitlaat gassen opnieuw de inlaat in laat gaan.
Bij een diesel is dat dus een vieze roet smurrie.
En na verloop van tijd roet je hele spruitstuk dicht.
Dus de auto's krijgen na verloop van tijd steeds minder power en gaan meer brandstof verbruiken.
En waarom zit die erop?
Voor een schoner milieu, zeggen ze...............
Maar op den duur verbruik je meer brandstof en dat scheelt dus niet, hihi.
Je haalt er een schonere uitlaat emissies mee.
En tijden het produceren van de klep wordt daar geen rekening mee gehouden
Heel veel storingen komen door de ERG klep.
Auto houdt in of trekt slecht enz.
Dci motoren hebben nog wel is defcte verstuivers.
Het is common rail en is heel erg gevoelig.
Kennis met een Megane 1.5Dci gehad die had de verstuivers stuk, 400 euro per stuk, duur spul is dat.
Af en toe een "forte" reiniger door je brandstof gooien is heel erg goed om je motor , brandstofpomp verstuivers enz mooi schoon te houden.
Vanaf hede verkrijgbaar bij mij.
Stuur mij een PM en we handelen de boel netjes af.
Groeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |