Hee, ik heb hiervoor even een nieuwe naam aangemaakt, ben er al een tijdje niet geweest en denk niet dat iemand me hier überhaupt kent, maar a la.
Op dit moment komt er echt heel erg veel op me af, ben bezig met m'n scriptie, wat totaal niet wil vlotten, zit in een belangrijke commissie voor mijn studie, heb een bestuursfunctie bij een (kleine) studentenvereniging, werk daarnaast 20 uur in de week.
Bovendien komen er ook van alle kanten heftige dingen op me af, vrienden met vrij heftige problemen. Ik wil er dan voor iedereen zijn, omdat mensen zeggen me altijd dat ze heel goed bij me terecht kunnen, omdat ik me goed kan inleven in situaties. Dat is ook wel zo, ik zal helemaal niet snel oordelen en begrijp mensen vaak heel goed, maar ik kan het me ook enorm aantrekken.
Ik hoor altijd van iedereen van: je bent echt veel te lief, je mag ook heus wel eens boos worden. Maar dat kan ik gewoon niet, omdat ik -zelfs de mensen die mij kwetsen- wel kan snappen. Wel vind ik dat veel mensen zo gemeen zijn. Vaak snap ik dan ook wel weer waarom, situatie en karakter maakt dat soort dingen onvermijdelijk. Niet altijd zijn mensen gemeen tegen mij, maar gewoon tegenwoordig. Ik snap gewoon niet dat mensen vaak zo gemeen, of zo egoistisch of wat dan ook kunnen zijn. De wereld is eigenlijk te hard. Misschien is het ook wel de studentenwereld, waar het alleen maar gaat om regelen, prominentie en wie de stoerste pik is.
Ik ben altijd alleen geweest, nooit een vriendje gehad, wel scharrels, waarvoor ik altijd meer voelde dan zij voor mij, en zeker ook wel verliefd geweest. Mijn hart is twee jaar geleden enorm gebroken, en net nu ik dacht dat ik weer een beetje hersteld was, en dat het weer wat kon worden met iemand, gebeurt het eigenlijk weer. Het was een beetje stroef, want hij is verlegen en heeft geloof ik ook zo zijn issues, maar het was opzich wel goed allemaal, en nu word ik ineens, terwijl ik voor zover ik weet niets heb fout gedaan, genegeerd. En echt, ik mag het niet over mezelf zeggen want dat is arrogant, maar ik ben absoluut niet lelijk, ben best grappig en ook slim. Dus ik vind het gewoon zo oneerlijk. Dat ik nu nogmaals meer voor iemand voelde dan hij voor mij. Alsof ik het echt niet waard ben, alsof ik niet genoeg ben, terwijl ik altijd heel erg mijn best doe.
Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik doe altijd enorm mijn best voor alles en iedereen, maar ik voel me echt eenzaam. Ik word gewoon geleefd, ik leef eigenlijk voor andere mensen. Ik wil altijd alles doen voor iedereen, en probeer ook altijd iedereen te helpen, en voel me ook verantwoordelijk om dat te doen. En dat is ook echt heel fijn om te doen, ik wil er ook gewoon zijn voor iedereen, maar soms voelt het gewoon alsof er zo weinig voor terug komt. En misschien verwacht ik te veel, maar het is wel echt eenzaam. Ik geef ook wel toe dat ik zegmaar tegenover hun ook niet veeleisend ben. Misschien moet ik ook wel meer zeggen van dat ze me niet zo maar voor lief moeten nemen. Maar toch.
Ik wil eigenlijk gewoon dat ik een keertje voor iemand alles ben, een keertje die bevestiging dat ik bijzonder voor diegene ben. Maar dat heb ik nog nooit gehad. En natuurlijk heb ik wel vriendinnen waarvoor ik bijzonder ben, maar die vriendinnen hebben wel allemaal vriendjes en als het er op aan komt, gaan die voor. Wat ik kan snappen.
Het is echt niet zo'n kinderachtige situatie van 'ik wil zo graag een vriendje'. Maar ik wil gewoon een keer bijzonder zijn voor iemand. Ik wil gewoon een keer bevestigd worden, dat er van me gehouden word. Door andere mensen dan m'n ouders en m'n vriendinnen. Door iemand waar ik verliefd op ben. Soms heb je dat nodig.
Mijn moeder zegt ook wel dat ik een beetje een minderwaardigheidscomplex heb, en moeilijk nee kan zeggen, en ze raadt me aan om hiermee naar een psycholoog te gaan. Maar ik weet niet of ik dat durf. Sowieso heb ik er nu geen tijd voor. Maar ik ben bang dat als ik het niet doe dat ik mezelf verpest, dat ik me dan nooit meer durf open te stellen voor iemand, uit angst om weer afgewezen te worden. Misschien moet ik het wel doen. Maar ik denk ik post het hele stomme vage verhaal hier eventjes.
Ohja, ik ben een meisje van 21.