Ja dat is toch precies wat ik zeg alleen met meer woorden?:Pquote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:35 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Een overeenkomst kan over het algemeen zowel mondeling als schriftelijk worden gesloten. Dit betekent dat ook mondelinge afspraken rechtsgeldig en in rechte afdwingbaar zijn. Een mondelinge afspraak zal echter in veel gevallen moeilijker te bewijzen zijn.
Het sluiten van een overeenkomst kan om bewijsproblemen bij eventuele geschillen te voorkomen worden vastgelegd in een door partijen opgesteld en ondertekend schriftelijk stuk, dat in de volksmond veelal contract wordt genoemd. Het bewijs van het bestaan van een overeenkomst mag evenwel niet worden verward met die eventuele schriftelijke vastlegging: het bestaan kan ook worden afgeleid uit de praktischeuitvoering die partijen daaraan hebben gegeven (bijv. leveringen en betalingen over en weer).
Schriftelijke overeenkomsten kunnen worden vastgelegd in een authentieke akte of een onderhandse akte. Een authentieke akte is een stuk dat is opgesteld door een notaris. Een onderhandse akte is een schriftelijk stuk dat niet is opgesteld door een notaris, maar wel is ondertekend. [1] Een authentieke akte geldt als dwingend bewijs - wat overigens alleen betekent dat het niet genegeerd kan worden, en niet dat geen tegenbewijs is toegelaten.
Ja dat is toch wat ik zeg maar met meer woorden?:Pquote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:35 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Een overeenkomst kan over het algemeen zowel mondeling als schriftelijk worden gesloten. Dit betekent dat ook mondelinge afspraken rechtsgeldig en in rechte afdwingbaar zijn. Een mondelinge afspraak zal echter in veel gevallen moeilijker te bewijzen zijn.
Het sluiten van een overeenkomst kan om bewijsproblemen bij eventuele geschillen te voorkomen worden vastgelegd in een door partijen opgesteld en ondertekend schriftelijk stuk, dat in de volksmond veelal contract wordt genoemd. Het bewijs van het bestaan van een overeenkomst mag evenwel niet worden verward met die eventuele schriftelijke vastlegging: het bestaan kan ook worden afgeleid uit de praktischeuitvoering die partijen daaraan hebben gegeven (bijv. leveringen en betalingen over en weer).
Schriftelijke overeenkomsten kunnen worden vastgelegd in een authentieke akte of een onderhandse akte. Een authentieke akte is een stuk dat is opgesteld door een notaris. Een onderhandse akte is een schriftelijk stuk dat niet is opgesteld door een notaris, maar wel is ondertekend. [1] Een authentieke akte geldt als dwingend bewijs - wat overigens alleen betekent dat het niet genegeerd kan worden, en niet dat geen tegenbewijs is toegelaten.
Hallo hallo hier de brandweer hahaha hier de politie hahahaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:58 schreef Barcaconia het volgende:
ouwe vogelzoeker geile kikker haas koe penis hangoor stierenkl
Je kunt een minimum bod instellen op marktplaats.quote:Op maandag 4 juli 2011 04:49 schreef Ixnay het volgende:
Ik kan TS ergens wel begrijpen. Niet dat ik zelf zou overgaan tot dit soort acties.
Maar soms zet iemand iets te koop dat eigenlijk al erg goedkoop is.
Hij/zij wil er snel van af en heeft geen zin om maanden lang te onderhandelen.
Iets is bijvoorbeeld 125-150 euro waard wordt te koop gezet voor 100 zodat het deze week nog opgehaald wordt.
Dan zijn er van die henkies die dan 50 euro gaan bieden. Iedereen weet dat de verkoper binnen zeer korte tijd een bod krijgt dat gelijk is aan de 100 euro die gevraagd wordt, want hij vraagt al minder dan hij eigenlijk zou kunnen krijgen. Dus 50 euro bieden is zonde van de tijd en je maakt jezelf er compleet belachelijk mee. Verder wekt het irritaties bij de verkoper. Toch zijn er mensen die "niet geschoten is altijd mis" denken en serieus verwachten dat ze een koopje op internet gevonden hebben.
Dan kan de verkoper netzogoed 125 vragen om na 3 mails heen en weer op 100 euro uit te komen. Zelfde resultaat alleen veel meer gezeik. Ik denk dat het handige aan iets als marktplaats is dat je snel en makkelijk spullen kunt kopen/verkopen en niet als een handelaar iedere euro los probeert te peuteren. In diezelfde tijd kun je netzogoed een krantenwijk pakken, verdien je meer geld met minder werk en is ook nog eens gezonder.
Als je 20 mails krijgt is het irritant.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:46 schreef KLap het volgende:
[..]
Je kunt een minimum bod instellen op marktplaats.
De mailtjes met een te laag bod kun je negeren.
Snap het probleem van een laag bod niet.
Die site zegt dat mijn IP uit Zuid-Holland komt, ik woon zelf in Noord-Brabantquote:Op zondag 5 juni 2011 16:54 schreef Shinji-Ono het volgende:
Ik doe te veel moeite voor een troll...
Mocht TS toch angst hebben kan meneer hier zien waar zijn IP Adress naar toe leid.
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
Ik zit ineens in Enschedequote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:36 schreef Romanus het volgende:
[..]
Die site zegt dat mijn IP uit Zuid-Holland komt, ik woon zelf in Noord-Brabant
Ik heb een keertje 1 cent meer geboden dan een ander bodquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:24 schreef Ixnay het volgende:
Ook die mensen die steeds 1 euro hoger bieden dan het hoogste bod vind ik zielig. Dan verkoop ik het uit principe liever aan die andere peroon voor 1 euro minder.
Heb voor de grap wel eens 1 cent hoger geboden dan het vorige bod, puur om de verkopen en vorige bieder te irriteren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je 20 mails krijgt is het irritant.
Ook die mensen die steeds 1 euro hoger bieden dan het hoogste bod vind ik zielig. Dan verkoop ik het uit principe liever aan die andere peroon voor 1 euro minder.
Ja joh, echt lachen dat!quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:38 schreef datisstom het volgende:
[..]
Heb voor de grap wel eens 1 cent hoger geboden dan het vorige bod, puur om de verkopen en vorige bieder te irriteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |