Heb nu de beschrijving waarom erbij gezetquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:07 schreef SeLang het volgende:
Waarom zou je iets boeken? Gewoon aankloppen.
Zo heb ik het altijd gedaan (ook in Iran) en zo doe ik het nog steeds. Leuker en flexibeler (en goedkoper)
Okeequote:Op dinsdag 22 december 2015 17:29 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Heb nu de beschrijving waarom erbij gezetDus enkel om een goed verhaal te hebben bij de visa on arrival en daar een eerste boeking te kunnen laten zien. Ze vroegen daarna wel verder naar de rest van de boekingen, maar lieten me uiteindelijk wel door toen ik die niet had.
Wij hebben ook alleen voor de eerste twee nachten geboekt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:07 schreef SeLang het volgende:
Waarom zou je iets boeken? Gewoon aankloppen.
Zo heb ik het altijd gedaan (ook in Iran) en zo doe ik het nog steeds. Leuker en flexibeler (en goedkoper)
Jep, ik verwacht dat door de soepelere toegangsvoorwaarden en een iets beter politiek klimaat Iran snel een populaire bestemming kan worden. Hieronder nog wat foto's (helaas iets minder vogels dan bij jou, complimenten voor het reisverslag van Argentinie!quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:37 schreef SeLang het volgende:
Visa on arrival voor Iran! Times have changed. Mijn vooraf schriftelijk aangevraagde visum is eerst 2x afgewezen voordat ik er eentje kreeg.
Ik was sws al van plan iets te downloaden maar ik wist nog niet wat. Nu wel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:10 schreef El_jefe07 het volgende:
Overigens nog een tip voor diegenen die naar Iran gaan; zoals bekend zijn veel buitenlandse sites (facebook, twitter.. etc) geblokkeerd (hoewel instagram juist dan weer gewoon werkt, ik zag een oude Iranier in een busstation geamuseerd selfies van jonge dames bekijken op zijn smartphone) .
Om de blokkade te omzeilen en toch instagram/facebook te gebruiken zou je de Tunnelbear ( https://www.tunnelbear.com/ ) app kunnen downloaden (voor vertrek, downloaden in Iran is ook geblokkeerd!). Deze app is eigenlijk een handig VPN programmaatje waardoor je via buitenlandse servers alsnog geblokkeerde sites kunt gebruiken. Werkt goed! Hoewel wel op eigen risico natuurlijk, echter doet eigenlijk iedereen dit in Iran en zal je zonder VPN zien dat iedereen je juist op Facebook/Whatsapp wilt contacteren om later af te spreken en je voor feestjes uit te nodigen
Zoals de Amerikanen die in Irak grote delen van Babylon hebben platgetrokken om van het gruis wegen te bouwen en om parkeerplaatsen voor hun tanks en helikopterlandplaatsen aan te leggenquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:15 schreef SeLang het volgende:
Ik herken wel veel dingen op die foto's.
Wereldklasse archeologische site Persepolis daar liep ik toen helemaal alleen. Echt bizar was dat
En in Jazd heb ik bij een jongen thuis kebab gegeten samen met zijn pa. We hebben toen op zijn motor de hele stad doorgescheurd en hij heeft me alles laten zien. Allemaal totaal belangeloos, hij vond het gewoon tof om een dagje met een buitenlander op te trekken.
Jammer dat ik toen nog geen reisdagboek bijhield want ik ben zoveel vergeten van die reis
En inderdaad, Iran zal (weer) erg populair worden want het heeft veel te bieden aan toeristen. Apart als je er aan denkt dat Iran een van de paar overgebleven landen is in de regio waar de archeologische sites niet door oorlog of vandalisme worden verwoest (denk Syrië, Irak, Afghanistan...)
Bij aankomst heb ik gewoon een taxi op het vliegveld genomen. Het in het holst van de nacht (4 uur ofzo) Teheran inrijden heeft ook wel watquote:Op dinsdag 22 december 2015 20:14 schreef Isegrim het volgende:
Wat grappig dat jij in datzelfde hotel hebt gezeten, El_jefe07! Ben nu met ze aan het mailen.
Wat betaalde jij voor airport transfer?
Ik kom wel her en der tegen dat TunnelBear in Iran niet meer werkt - heb jij er recente ervaring mee?quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:10 schreef El_jefe07 het volgende:
Overigens nog een tip voor diegenen die naar Iran gaan; zoals bekend zijn veel buitenlandse sites (facebook, twitter.. etc) geblokkeerd (hoewel instagram juist dan weer gewoon werkt, ik zag een oude Iranier in een busstation geamuseerd selfies van jonge dames bekijken op zijn smartphone) .
Om de blokkade te omzeilen en toch instagram/facebook te gebruiken zou je de Tunnelbear ( https://www.tunnelbear.com/ ) app kunnen downloaden (voor vertrek, downloaden in Iran is ook geblokkeerd!). Deze app is eigenlijk een handig VPN programmaatje waardoor je via buitenlandse servers alsnog geblokkeerde sites kunt gebruiken. Werkt goed! Hoewel wel op eigen risico natuurlijk, echter doet eigenlijk iedereen dit in Iran en zal je zonder VPN zien dat iedereen je juist op Facebook/Whatsapp wilt contacteren om later af te spreken en je voor feestjes uit te nodigen
Ik weet niet of het navigatie gedeelte werkt, maar HERE Maps van Nokia/Windows heeft een offline kaart van Iran.quote:Op maandag 28 december 2015 20:41 schreef Isegrim het volgende:
Weet iemand of er een goede offline navigatie voor Iran bestaat voor de smartphone?
En? Hoe bevalt het?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Wij zijn in Tehren sinds vanmorgen 04:00 lokale tijd.
Veel plezier!quote:Op woensdag 30 december 2015 11:51 schreef Isegrim het volgende:
On arrival is even duur als in NL. Bemiddeling is onzin. Gewoon met je paspoort naar de ambassade.
Wij zijn in Tehran sinds vanmorgen 04:00 lokale tijd.
Leuk! Geniet ze!quote:Op woensdag 30 december 2015 11:57 schreef Isegrim het volgende:
Nog niet veel gedaan.
Smog!!!
Pizza als ontbijt.
Anderhalf uur bezig geweest om mobiel internet te regelen.
Bedankt voor je antwoord.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:51 schreef Isegrim het volgende:
On arrival is even duur als in NL. Bemiddeling is onzin. Gewoon met je paspoort naar de ambassade.
Wij zijn in Tehran sinds vanmorgen 04:00 lokale tijd.
Die hele uitnodingsbrief is onzin. Die heb je helemaal niet nodig als Nederlander.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef drommezak het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.
Je vergeet dan wel gemakshalve de twee retourtjes Den Haag zo'n 130km van mijn woonplaats.(Plus 5 uur extra werk)
En hoe heb jij het precies aangevraagd met die uitnodigingsbrief? Was een hotelreservering voldoende?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |