link naar vorig deel: Koopverslaafdquote:65 paar schoenen (voor "dagelijks" gebruik)
3 kasten vol met kleding
4 tassen vol make-up
honderden accessoires..
Alweer vind ik mezelf in een situatie waar ik vanalles wil hebben maar eigenlijk niets kan kopen. Ik ga eenzaam en alleen eindigen in een appartement wat is ingericht als inloopkast en mijn enige vrienden zullen mijn overpriced schoenen zijn, schoenen waar ik voor het merk heb betaald. Omdat ik zo stom ben om elke keer een koop als een "investering" te zien.
Maar morgen vertrek ik naar Parijs en ik weet zeker dat ik in een samplesale terecht kom.. help!
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:07 schreef 7754 het volgende:
Nou ja, in ieder geval bedankt dat je de economie nog een beetje draaiend houd, ik wacht met spanning of op de pics van de collectie.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:09 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Achja er zijn ook mensen die rond de 200 paar sneakers hebben (staan zelfs op youtube). Het is in iedergeval zeker dat TS niet de enige is.
Zelf heb ik btw zes paar schoenen (allemaal korter dan een jaar geleden gekocht).
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:18 schreef Minezus het volgende:
Tip 1. Weet wat je koopt, als je naar de winkel gaat en je ziet wat leuks koop het in eerste instantie niet! als je er de 3e keer bent geweest het stuk hangt er nog en je wilt m nog steeds dan kan je het kopen. Als je dit lang genoeg doet ga je een stuk minder kopen, zoveel heb je niet nodig.
Tip 2 ga meer werken, minder vrij tijd is minder tijd om te kopen meer geld in je pocket.
Tip 3 geef je pinpas aan je moeder of iets in die richting.
Tip 4 Budget plan, Trek eerst je vaste lasten af van je inkomen 75 euro per week voor 2 personen boodschappen is al meer dan genoeg. kijk wat je hiervan overhoud, zet 1 tiende aan de kant en de rest kan je opmaken.
In het begin denk je elke keer shit man als je iets niet koopt, maar als je beter nadenkt over je aankopen koop je dingen die je echt wilt hebben. niet van die dingen die in je kast blijven hangen.
hier dus verder.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:25 schreef CherryLips het volgende:
Als je gaat shoppen en je ziet iets wat je leuk vindt, terughangen (of even verstoppen als er nog maar eentje van is) en verder winkelen. Als je er aan het eind van de dag nog steeds aan denkt, dan nog een keer teruggaan. Met een beetje 'mazzel' is het alsnog verkocht
Uhuh, om over cd's, games, dvd's, computerdingen, rare gadgets maar te zwijgen zeker .:9quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dit een typisch vrouwentopic?!
Toch interessant om even te volgen... Als man koop ik uiteraard alleen dingen die ik echt nodig heb
Mannen zullen het met andere dingen hebben...overigens hier gelukkig niet koopverslaafd.....zou ook niet kunnen want het geld is hier hard genoeg nodig voor de dingen die er echt toe doen....de huur b.v.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dit een typisch vrouwentopic?!
Toch interessant om even te volgen... Als man koop ik uiteraard alleen dingen die ik echt nodig heb
kunnen we elkaar mooi steunen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:29 schreef Tamashii het volgende:
Netjes! Ik doe een soort van stilzwijgend mee om niks te kopen. Heb gisteren mijn kast maar eens opgeruimd, maar daar word ik depressief van want dan zie ik dat die kast te klein is en dan wil ik niks meer, maar dan denk ik, ik kan gewoon een nieuwe grotere kast kopen want ik heb maar een kleine kast van de IKEA.Maar ja, dat past dan weer niet in mijn kamer zonder er iets uit te halen.
dit zeker, want ik ben ook diehard gamer. En de meeste jongens zijn beledigd dat ik niet alle games koop. Zo ben je toch weer 60 euro per keer kwijt..quote:Op zondag 5 juni 2011 14:32 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Uhuh, om over cd's, games, dvd's, computerdingen, rare gadgets maar te zwijgen zeker .:9
Ik moet elke keer denken aan "ik ga haarmasker halen en deo.." En dat je dan bij de kassa staat en het 30 euro is.. :/quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef trovey het volgende:
Haal iets wat nuttig is en je toch altijd zult gebruiken...zoiets als pijnstillers/tampons e.d. ..hoef je je ook niet schuldig te voelen.
Ik moet eerlijk toegeven: Ik heb een nette pantalon gekocht bij de MANGO en lingerie.. Maar ik had 100 euro cash mee en ik ben niet gaan pinnen toen ik tekort kwam maar ik heb gewoon een shirtje teruggelegd..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |