abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97735561
quote:
65 paar schoenen (voor "dagelijks" gebruik)
3 kasten vol met kleding
4 tassen vol make-up
honderden accessoires..

Alweer vind ik mezelf in een situatie waar ik vanalles wil hebben maar eigenlijk niets kan kopen. Ik ga eenzaam en alleen eindigen in een appartement wat is ingericht als inloopkast en mijn enige vrienden zullen mijn overpriced schoenen zijn, schoenen waar ik voor het merk heb betaald. Omdat ik zo stom ben om elke keer een koop als een "investering" te zien.

Maar morgen vertrek ik naar Parijs en ik weet zeker dat ik in een samplesale terecht kom.. help!
link naar vorig deel: Koopverslaafd

quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:07 schreef 7754 het volgende:
Nou ja, in ieder geval bedankt dat je de economie nog een beetje draaiend houd, ik wacht met spanning of op de pics van de collectie.
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:09 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Achja er zijn ook mensen die rond de 200 paar sneakers hebben (staan zelfs op youtube). Het is in iedergeval zeker dat TS niet de enige is.

Zelf heb ik btw zes paar schoenen (allemaal korter dan een jaar geleden gekocht).
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:18 schreef Minezus het volgende:
Tip 1. Weet wat je koopt, als je naar de winkel gaat en je ziet wat leuks koop het in eerste instantie niet! als je er de 3e keer bent geweest het stuk hangt er nog en je wilt m nog steeds dan kan je het kopen. Als je dit lang genoeg doet ga je een stuk minder kopen, zoveel heb je niet nodig.

Tip 2 ga meer werken, minder vrij tijd is minder tijd om te kopen meer geld in je pocket.

Tip 3 geef je pinpas aan je moeder of iets in die richting.

Tip 4 Budget plan, Trek eerst je vaste lasten af van je inkomen 75 euro per week voor 2 personen boodschappen is al meer dan genoeg. kijk wat je hiervan overhoud, zet 1 tiende aan de kant en de rest kan je opmaken.

In het begin denk je elke keer shit man als je iets niet koopt, maar als je beter nadenkt over je aankopen koop je dingen die je echt wilt hebben. niet van die dingen die in je kast blijven hangen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:25 schreef CherryLips het volgende:
Als je gaat shoppen en je ziet iets wat je leuk vindt, terughangen (of even verstoppen als er nog maar eentje van is :') ) en verder winkelen. Als je er aan het eind van de dag nog steeds aan denkt, dan nog een keer teruggaan. Met een beetje 'mazzel' is het alsnog verkocht :P
hier dus verder.

Status update: vanaf 23 mei niets meer gekocht in de categorie luxeartikel, accessoires of kleding.
pi_97735822
Netjes! Ik doe een soort van stilzwijgend mee om niks te kopen. Heb gisteren mijn kast maar eens opgeruimd, maar daar word ik depressief van want dan zie ik dat die kast te klein is en dan wil ik niks meer, maar dan denk ik, ik kan gewoon een nieuwe grotere kast kopen want ik heb maar een kleine kast van de IKEA. :') Maar ja, dat past dan weer niet in mijn kamer zonder er iets uit te halen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 5 juni 2011 @ 14:30:09 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97735856
Is dit een typisch vrouwentopic?!

Toch interessant om even te volgen... Als man koop ik uiteraard alleen dingen die ik echt nodig heb :7
censuur :O
pi_97735948
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

Toch interessant om even te volgen... Als man koop ik uiteraard alleen dingen die ik echt nodig heb :7
Uhuh, om over cd's, games, dvd's, computerdingen, rare gadgets maar te zwijgen zeker .:9
  zondag 5 juni 2011 @ 14:39:33 #5
244933 trovey
Nachtoele
pi_97736297
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

Mannen zullen het met andere dingen hebben...overigens hier gelukkig niet koopverslaafd.....zou ook niet kunnen want het geld is hier hard genoeg nodig voor de dingen die er echt toe doen....de huur b.v. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97736320
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:29 schreef Tamashii het volgende:
Netjes! Ik doe een soort van stilzwijgend mee om niks te kopen. Heb gisteren mijn kast maar eens opgeruimd, maar daar word ik depressief van want dan zie ik dat die kast te klein is en dan wil ik niks meer, maar dan denk ik, ik kan gewoon een nieuwe grotere kast kopen want ik heb maar een kleine kast van de IKEA. :') Maar ja, dat past dan weer niet in mijn kamer zonder er iets uit te halen.
kunnen we elkaar mooi steunen. ;)
Nah, ik heb dus ook project inloopkast. Gevaar: ooh er moeten nieuwe plankjes komen en nieuw behang en een nieuwe kapstok.. en dan ga ik dat soort troep weer kopen. Maar dit keer gewoon netjes langs mijn schoonvader geweest en die had allemaal dingen over om aan de muur te schroeven.. :)

quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:32 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Uhuh, om over cd's, games, dvd's, computerdingen, rare gadgets maar te zwijgen zeker .:9
dit zeker, want ik ben ook diehard gamer. En de meeste jongens zijn beledigd dat ik niet alle games koop. Zo ben je toch weer 60 euro per keer kwijt..
pi_97741177
Ja ik vind project inloopkast een mooi idee. Denk ook dat als je daar mee bezig kan blijven dat dat wel helpt. En gewoon veel met andere dingen bezig zijn. Ik ben nu continu bezig met of school of mijn vriend die 100 km verderop woont, das best handig want dan hou je geen tijd meer over. :9
pi_97841214
Ik heb een cadeaubon gekregen van DA (15 euro).
En nu besef ik eigenlijk wat een rotdingen cadeaubonnen zijn, veel liever had ik natuurlijk het geld gehad.
Want;
1. Je moet het bedrag in 1x opmaken
2. Je haalt sowieso een paar nuttige dingen en daarna onzin met het bedrag
3. Je moet altijd net 2-10 euro bijbetalen :(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:44:58 #9
244933 trovey
Nachtoele
pi_97841341
Haal iets wat nuttig is en je toch altijd zult gebruiken...zoiets als pijnstillers/tampons e.d. ..hoef je je ook niet schuldig te voelen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97841404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef trovey het volgende:
Haal iets wat nuttig is en je toch altijd zult gebruiken...zoiets als pijnstillers/tampons e.d. ..hoef je je ook niet schuldig te voelen. :P
Ik moet elke keer denken aan "ik ga haarmasker halen en deo.." En dat je dan bij de kassa staat en het 30 euro is.. :/
Het is eigenlijk veel duurder omdat het relatief per stuk zo goedkoop lijkt.. :o
pi_98109575
Ik wilde voor morgen heel graag een jurkje kopen maar in de winkel na wikken en wegen toch weten terug te hangen. Heb er nu een zelf gemaakt..

Maar als ik de stof zelf zou kopen en al het tijd erin zou steken om hetzelfde jurkje te maken was ik waarschijnlijk meer geld kwijt. Toen ik voor de spiegel stond met mijn haar opgestoken, het jurkje aan schreeuwde het naar me: "Koop mij! Koop mij! Hij staat geweldig, je ziet er zo goed uit hierin!"

Zelfs met nacht van de mode (klarendal, arnhem) was het ontzettend moeilijk om dingen t laten liggen. Als Bas (Kosters red.) met je meeloopt om jurkjes voorbij te gaan maakt het er ineens veel makkelijker op. Sterker nog, zijn mening: "Al die consumenten. Iedereen koopt maar.. stop maar gewoon met kopen, zelfs van mij.. Maar als je koopt.. koop het van mij." (Die heeft hij vast niet gejat van Vivienne Westwood ;) )

Note aan zelf: loop in het vervolg de winkel voorbij.. je weet nu toch al dat 'alles' daar goed staat en 'alles' verleidelijk is..
pi_98430617
Hahahaahaha. Jup! Dus, lukt het?
pi_98430795
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:56 schreef Tamashii het volgende:
Hahahaahaha. Jup! Dus, lukt het?
Ik moet eerlijk toegeven: Ik heb een nette pantalon gekocht bij de MANGO en lingerie.. Maar ik had 100 euro cash mee en ik ben niet gaan pinnen toen ik tekort kwam maar ik heb gewoon een shirtje teruggelegd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')