Mijn ex had al 1 kind voor ze spiraaltje liet zetten.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:32 schreef Sosha het volgende:
Nee, ik heb gehoord dat dat zeer pijnlijk is als je nog geen kinderen gebaard hebt..
Eerlijk gezegd lees ik nu alleen maar slechte ervaringen, de goede zijn op één hand te tellen.. maar misschien is dat omdat mensen op het internet meer de behoefte voelen om een negatieve ervaring te delen, dan een positieve.
Zal dat topic eens bekijken.. maar er is meer dan Mirena hè..?
Ja, het deed bij mij echt goed pijn. Het was echt heel pijnlijk, maar het moment dat het pijn deed was maar kort. Daarna heb ik een uur of twee goed buikpijn gehad. Daarna zakte het af en ik heb dezelfde middag nog op een terrasje in de zon gezeten. Als dat relatief korte moment van pijn zorgt dat ik vervolgens vijf jaar lang nergens last van heb en nergens aan hoef te denken, vind ik het dat misschien wel waard. Over vijf jaar nog maar eens bedenken of ik het er nog een keer voor over hebquote:Op zondag 5 juni 2011 11:32 schreef Sosha het volgende:
Nee, ik heb gehoord dat dat zeer pijnlijk is als je nog geen kinderen gebaard hebt..
Eerlijk gezegd lees ik nu alleen maar slechte ervaringen, de goede zijn op één hand te tellen.. maar misschien is dat omdat mensen op het internet meer de behoefte voelen om een negatieve ervaring te delen, dan een positieve.
Hoe merk je dat je echt PMS hebt..?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:29 schreef Kluts het volgende:
Ik ben van de pil overgestapt op een koperspiraal. Ik heb er lang aan moeten wennen, maar ik vind het idee dat ik het niet meer kan vergeten, en er dus niet meer aan hoef te denken heel prettig. Ik wil wel overstappen op een hormoonspiraal wanneer deze niet meer werkt. (gaat ongeveer 5 jaar mee). Dat vooral omdat ik sinds ik van de pil af ben ook echt ongesteld wordt met alle ongemakken zoals PMS, terwijl ik dat met de pil niet had.
Ja, dat geldt inderdaad meestal voor zulke verhalen.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:32 schreef Sosha het volgende:
Uiteindelijk had ik al vrij snel geen klachten en bloedingen meer en binnen een dag of 2-3 voelde ik me kiplekker.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:34 schreef Locusta het volgende:
Nou, ik ben net geweest en hij zit!Ik had mijzelf al voorgenomen dat ik -hoe dan ook- dat spiraalte zou laten zetten. Ik ben namelijk best wel een mietje en ik kneep hem ook behoorlijk toen ik daar in de wachtkamer zat.
Het viel me mee en ook wel tegen.
Wat me mee viel is dat de gehele behandeling niet lang duurde en dat ik me ook niet echt schaamde ofzo om daar met de billen bloot te gaanVerder was het over het geheel genomen minder pijnlijk dan ik had verwacht. Let wel: echt prettig was het niet.
Wat me tegen viel was het plaatsen van het spiraaltje zelf. Het opmeten en alle andere dingen er om heen (zoals verdovingsspuit) vielen me (dik) mee, maar het plaatsen was zeer pijnlijk.Al moet ik zeggen dat het plaatsen van het spiraaltje zelf zeker niet langer dan 5/10 seconden duurde.
Al met al heeft de behandeling een kwartiertje geduurd, ik was alleen pas met een dikke 3 kwartier uit de behandelkamer.
Want toen ik na het plaatsen weer rechtop mocht gaan zitten, werd ik echt ontzettend naar: misselijk, zwart voor de ogen, zelfs een beetje doofIk begon helemaal te zweten en trillen en mocht van de gyneacoloog nog even een poosje rustig blijven zitten. Ik heb me na een 5 minuten (met behulp van mijn moeder) rustig aangekleed, en een poging gedaan om weg te gaan, toen ik weer echt helemaal naar werd. Al met al heeft het nog een half uur geduurd voordat ik enigszins normaal weg kon gaan.
Volgens de assistente was de reactie die ik kreeg na het plaatsen heel normaal. Ze zei dat dat "gepruts" in de baarmoeder een chemische reactie in de hersenen terweeg brengt en er voor zorgt dat je je zo voelt en sommigen zelfs flauw vallen!![]()
Dat viel me wel even vies tegen. De krampen nemen nu, ongeveer 1.5 uur later, een beetje af.
Voel me nog een klein beetje zwakjes, maar verder wel weer oke.
Ik ben nu echt zo blij dat ik pas over 5 jaar weer heen moet! Hahaha!
Dus: goede humeur, kom maar opGeen pil meer!
![]()
Als het goed en pijnloos werkt is het inderdaad de ideale oplossing. Helaas gaat het niet zo bij iedereen.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:14 schreef Sosha het volgende:
Hmm okee, ik heb er juist veel verhalen over gelezen dat 't het ideale voorbehoedsmiddel is (tijdschriftartikelen e.d.), maar ik wilde graag meer persoonlijke ervaringen horen... ik dacht dat mijn zusje een uitzondering was. Dat is dus niet zo..?
Same here. Heb het koperspiraal nu ong 1 jaar en ben er heel tevreden over, ideaal dat je nergens meer over na hoeft te denken.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:29 schreef Kluts het volgende:
Ik ben van de pil overgestapt op een koperspiraal. Ik heb er lang aan moeten wennen, maar ik vind het idee dat ik het niet meer kan vergeten, en er dus niet meer aan hoef te denken heel prettig. Ik wil wel overstappen op een hormoonspiraal wanneer deze niet meer werkt. (gaat ongeveer 5 jaar mee). Dat vooral omdat ik sinds ik van de pil af ben ook echt ongesteld wordt met alle ongemakken zoals PMS, terwijl ik dat met de pil niet had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |