abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97728894
Ik weet niet zeker of dit goed geplaatst is, ik vond het niet per se iets voor seksualiteit, maar als hierover bij de mods een andere mening bestaat merk ik het vanzelf :)

Ik heb vanochtend mijn laatste anticonceptiepil geslikt en wil eigenlijk geen nieuwe strip gaan halen voor na mijn stopweek. Ik denk al langer na over het switchen naar een spiraaltje, om meerdere redenen, maar helaas ken ik alleen de persoonlijke ervaring van mijn zusje, en zij heeft 'm weer weg moeten laten halen omdat ze er last van had. Wie heeft er ook ervaring mee, zowel positief als negatief ben ik nieuwsgierig naar..? Thanks.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:12:02 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97729113
Tsja het is een kwestie van geluk en kundigheid van degene die hem er in zet.

Ik ken veel pijn verhalen. Tussentijdse bloedingen, pijn bij de seks etc.

Het lijkt mij niet het ideale voorbehoedsmiddel.
pi_97729167
Hmm okee, ik heb er juist veel verhalen over gelezen dat 't het ideale voorbehoedsmiddel is (tijdschriftartikelen e.d.), maar ik wilde graag meer persoonlijke ervaringen horen... ik dacht dat mijn zusje een uitzondering was. Dat is dus niet zo..? ;(
pi_97729217
Hoor er zelf ook meer negatieve verhalen over dan positief. Ook over het zetten zelf. Bij jou kan het natuurlijk wel goed gaan, maar zelf zou ik het niet zo snel doen.
pi_97729436
Ik ben er tevreden over, al moet ik zeggen dat ik het plaatsen op z'n zachtst gezegd niet echt leuk vond..

[TVT] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen #13
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_97729633
Nee, ik heb gehoord dat dat zeer pijnlijk is als je nog geen kinderen gebaard hebt.. ;(
Eerlijk gezegd lees ik nu alleen maar slechte ervaringen, de goede zijn op één hand te tellen.. maar misschien is dat omdat mensen op het internet meer de behoefte voelen om een negatieve ervaring te delen, dan een positieve.

Zal dat topic eens bekijken.. maar er is meer dan Mirena hè..?
  zondag 5 juni 2011 @ 11:38:48 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97729818
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:32 schreef Sosha het volgende:
Nee, ik heb gehoord dat dat zeer pijnlijk is als je nog geen kinderen gebaard hebt.. ;(
Eerlijk gezegd lees ik nu alleen maar slechte ervaringen, de goede zijn op één hand te tellen.. maar misschien is dat omdat mensen op het internet meer de behoefte voelen om een negatieve ervaring te delen, dan een positieve.

Mijn ex had al 1 kind voor ze spiraaltje liet zetten.
pi_97729927
quote:

Ja, het deed bij mij echt goed pijn. Het was echt heel pijnlijk, maar het moment dat het pijn deed was maar kort. Daarna heb ik een uur of twee goed buikpijn gehad. Daarna zakte het af en ik heb dezelfde middag nog op een terrasje in de zon gezeten. Als dat relatief korte moment van pijn zorgt dat ik vervolgens vijf jaar lang nergens last van heb en nergens aan hoef te denken, vind ik het dat misschien wel waard. Over vijf jaar nog maar eens bedenken of ik het er nog een keer voor over heb :)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 5 juni 2011 @ 15:53:27 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_97739602
Ik heb sinds een aantal weken een spiraaltje, na jarenlang de pil te hebben geslikt.

Het zetten was..nja..hel. Ik heb echt op m'n vuist moeten bijten om niet te gillen (en ik ben niet kleinzerig!). Het deed daarna ook nog effe goed zeer een aantal uur, en vervolgens nog wat pijntjes etc de week erna. Nu gaat het goed. Soms wat gevoelig, maar meer niet.
Maargoed, wat is een weekje pijn in verhouding met 5 jaar niet hoeven denken aan je pil en veilig te zijn ook al ben je ziek oid?

Maarre, dat terzijde. Een spiraaltje moet worden gezet tijdens je mensturatie..dus ik vrees dat je of nog een nieuwe strip moet halen, of een maand geen pil moet slikken ;).
pi_97744377
Ik ben van de pil overgestapt op een koperspiraal. Ik heb er lang aan moeten wennen, maar ik vind het idee dat ik het niet meer kan vergeten, en er dus niet meer aan hoef te denken heel prettig. Ik wil wel overstappen op een hormoonspiraal wanneer deze niet meer werkt. (gaat ongeveer 5 jaar mee). Dat vooral omdat ik sinds ik van de pil af ben ook echt ongesteld wordt met alle ongemakken zoals PMS, terwijl ik dat met de pil niet had.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_97748127
Mirena, je bloedt je helemaal de tyfus in de eerste week. Maar na 3 maanden merk je er niets meer van. :)

quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:29 schreef Kluts het volgende:
Ik ben van de pil overgestapt op een koperspiraal. Ik heb er lang aan moeten wennen, maar ik vind het idee dat ik het niet meer kan vergeten, en er dus niet meer aan hoef te denken heel prettig. Ik wil wel overstappen op een hormoonspiraal wanneer deze niet meer werkt. (gaat ongeveer 5 jaar mee). Dat vooral omdat ik sinds ik van de pil af ben ook echt ongesteld wordt met alle ongemakken zoals PMS, terwijl ik dat met de pil niet had.
Hoe merk je dat je echt PMS hebt..?
  zondag 5 juni 2011 @ 19:41:09 #12
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_97751409
quote:

Ja, dat geldt inderdaad meestal voor zulke verhalen.

Ik heb de Mirena (hormoonspiraaltje) sinds 2009. Ik heb er lang over nagedacht; ik had veel last van hoofdpijn en ik dacht dat dat door de pil zou kunnen komen, en daarnaast wilde ik graag voorbehoedsmiddel met minder hormonen. Uiteindelijk heb ik voor de Mirena gekozen na overleg met de gynaecoloog. Het plaatsen was heel vervelend, en direct daarna had ik heel veel buikkrampen. Ik heb de eerste dagen daarom ook best wat pijnstillers genomen O-) . Verder heb ik nauwelijks last van bloedverlies gehad, en ik ben sindsdien ook niet meer ongesteld geworden.

Wel heb ik de eerste maanden vaak last gehad van een soort menstruatiekrampen, terwijl ik niet ongesteld was. Dat is voor mij wel een nadeel aan de Mirena. Maar verder ben ik er heel tevreden over, van hoofdpijn en mood swings heb ik ook geen last meer *)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 5 juni 2011 @ 21:21:51 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_97757859
Ik ben 4 jaar geleden overgestapt van de pil naar de Mirena spiraal, eigenlijk alleen omdat ik de pil steeds vergat. Ik sliep toen regelmatig niet thuis, en vergat dan wel eens de pil mee te nemen. Had toen maar een reservestrip in mijn tas, maar dan raakte ik weer in de war met de dagen... Ik ben/was er gewoon te chaotisch voor.

Het plaatsen was bij mij ook ontzettend pijnlijk. Ik heb echt nog nooit zo hard ergens in geknepen en mijn tanden op elkaar gebeten. :') Ik moest ook even 15 minuten zitten, want ik was duizelig en misselijk ervan. Ik heb 2 uur pijnlijke krampen gehad, daarna alleen lichte krampen, en na 2 dagen had ik eigenlijk nergens last meer van. Ik heb ook heel weinig bloedverlies gehad. Je kunt trouwens het beste vooraf het plaatsen al pijnstillers nemen.

Mirena. O+ Nooit ongesteld en nooit aan die stomme pil denken. Het plaatsen was echt pijnlijk, maar absoluut de moeite waard. Ik wil niets anders meer. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_97761195
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar een koperspiraaltje, en ik zou nooit meer anders willen. Ik heb het gedaan omdat ik best wel last had van de hormonen (somberheid, migraine), vandaar ook geen Mirena maar meteen helemaal hormoonvrij. Ik voel me sindsdien echt merkbaar beter. Wel wat meer last van PMS en heviger ongesteld, maar dat schijnt met een Mirena minder erg te zijn. Het zetten viel me reuze mee, deed wel even pijn maar ik heb er daarna niet zo lang meer last van gehad (en voor de volledigheid, ik heb geen kinderen). Zo kan het dus ook. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_97765387
Ik ben bijna een jaar geleden overgestapt van de pil naar een Mirena spiraaltje en het bevalt mij echt prima ^O^ Het zetten was even pijnlijk en 's middags had ik wat last van mn buik, maar dat was al vrij snel weer over :)

Ik vind het echt een voordeel dat ik er niet meer elke dag aan hoef te denken. Ben helaas nog wel gewoon 1 keer in de maand ongesteld (wat je dus niet kunt uitstellen) Maar mijn ongesteldheid is wel een stuk lichter en heb er eigenlijk amper last van :)
pi_97765858
Ik heb al een keer eerder mijn ervaring gepost in het Mirenatopic, dus ik heb hem even voor je opgezocht :) Ik hoop dat je er iets aan hebt!
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2005 17:34 schreef Locusta het volgende:
Nou, ik ben net geweest en hij zit! :) Ik had mijzelf al voorgenomen dat ik -hoe dan ook- dat spiraalte zou laten zetten. Ik ben namelijk best wel een mietje en ik kneep hem ook behoorlijk toen ik daar in de wachtkamer zat.

Het viel me mee en ook wel tegen.
Wat me mee viel is dat de gehele behandeling niet lang duurde en dat ik me ook niet echt schaamde ofzo om daar met de billen bloot te gaan ;) Verder was het over het geheel genomen minder pijnlijk dan ik had verwacht. Let wel: echt prettig was het niet.

Wat me tegen viel was het plaatsen van het spiraaltje zelf. Het opmeten en alle andere dingen er om heen (zoals verdovingsspuit) vielen me (dik) mee, maar het plaatsen was zeer pijnlijk. }:| Al moet ik zeggen dat het plaatsen van het spiraaltje zelf zeker niet langer dan 5/10 seconden duurde.
Al met al heeft de behandeling een kwartiertje geduurd, ik was alleen pas met een dikke 3 kwartier uit de behandelkamer.

Want toen ik na het plaatsen weer rechtop mocht gaan zitten, werd ik echt ontzettend naar: misselijk, zwart voor de ogen, zelfs een beetje doof :? Ik begon helemaal te zweten en trillen en mocht van de gyneacoloog nog even een poosje rustig blijven zitten. Ik heb me na een 5 minuten (met behulp van mijn moeder) rustig aangekleed, en een poging gedaan om weg te gaan, toen ik weer echt helemaal naar werd. Al met al heeft het nog een half uur geduurd voordat ik enigszins normaal weg kon gaan.

Volgens de assistente was de reactie die ik kreeg na het plaatsen heel normaal. Ze zei dat dat "gepruts" in de baarmoeder een chemische reactie in de hersenen terweeg brengt en er voor zorgt dat je je zo voelt en sommigen zelfs flauw vallen! :{

Dat viel me wel even vies tegen. De krampen nemen nu, ongeveer 1.5 uur later, een beetje af.
Voel me nog een klein beetje zwakjes, maar verder wel weer oke.

Ik ben nu echt zo blij dat ik pas over 5 jaar weer heen moet! Hahaha!
Dus: goede humeur, kom maar op ^O^ Geen pil meer! _O_
Uiteindelijk had ik al vrij snel geen klachten en bloedingen meer en binnen een dag of 2-3 voelde ik me kiplekker.

Het spiraaltje heb ik ongeveer een jaar lang gehad. Na een jaar heeft de huisarts hem weer verwijderd, omdat de touwtjes te kort waren afgeknipt en mijn baarmoedermond irriteerden. Ik bloedde bijna iedere keer tijdens de sex. Geloof me: dat is een afknapper ;)

Moet ik zeggen dat het spiraaltje me an sich (op het bloeden na) erg goed beviel: werd nooit ongesteld, voelde hem niet zitten, mijn humeur was redelijk gelijkmatig :) Het enige grote nadeel was dat ik enorm last kreeg van puistjes :{ Het schijnt een van de bijwerkingen te zijn: last krijgen van acne. Ik liep er niet echt voor warm om op mijn 22e nog met een pukkelkop ( :@ ) rond te lopen en aangezien ik iedere keer bloedde na de sex, heb ik hem uiteindelijk er weer uit laten halen.
pi_97765964
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:14 schreef Sosha het volgende:
Hmm okee, ik heb er juist veel verhalen over gelezen dat 't het ideale voorbehoedsmiddel is (tijdschriftartikelen e.d.), maar ik wilde graag meer persoonlijke ervaringen horen... ik dacht dat mijn zusje een uitzondering was. Dat is dus niet zo..? ;(
Als het goed en pijnloos werkt is het inderdaad de ideale oplossing. Helaas gaat het niet zo bij iedereen.
pi_97775872
Ik vind de mirena echt gezegend. Heb het nu een jaar.
Bij het laten zetten heb ik echt niks, maar dan ook echt NIKS gevoeld. Ze was nog bezig met iets insmeren, en ik lette niet echt op, ik dacht ze waarschuwd me wel even. en 30 sec later was het 'zo hij zit er in hoor'.
Terwijl ik van iedereen inclusief mn moeder (die needless to say dus kinderen heeft gebaard) gehoord had dat het echt niet lekker zou voelen...
Daarna ook geen krampen gehad, nooit meer ongesteld. Hemels.
Maar misschien ben ik de enige die zoveel geluk had..heb ook veel negatieve verhalen gehoord.
For the record; ik heb een kind gekregen, maar wel via keizersnede...
Life is sweet, life is bitter...
  maandag 6 juni 2011 @ 09:25:02 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97775970
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:29 schreef Kluts het volgende:
Same here. Heb het koperspiraal nu ong 1 jaar en ben er heel tevreden over, ideaal dat je nergens meer over na hoeft te denken.
Ik heb alleen wel elke maand een behoorlijke dip tijdens/rond mijn menstruatie.
Ik wil volgende keer dus al over gaan stappen op de Mirena in de hoop dat de scherpe randjes er een beetje af gaan. Ik ken dit nl. niet van menstruaties met pil of zonder pil. Het is echt sinds het koperspiraaltje.

Heb het al overlegd met de ha en die zei 'verwacht geen wonderen, het is zo weinig en zo lokaal', maar het was wel het proberen waard zei ze. :Y

Maar verder zou ik het iedereen aanraden.:Y
pi_97778348
Ik ben 5 jaar geleden ook van de pil overgestapt op Mirena, en ik ben er altijd supertevreden over geweest! Laten plaatsen was inderdaad geen pretje, maar daar staat tegenover dat je 5 jaar nergens omkijken naar hebt en dat had ik er graag voor over.
Paar maanden geleden heb ik de Mirena laten verwijderen ivm kinderwens, en daar gelukkig geen centje pijn van gehad. Bovendien was ik na 1 keer menstrueren zwanger, dus "ontpillen" is niet aan de orde..! Na de bevalling wil ik gewoon weer een Mirena!
pi_97780877
Hmm. Ik twijfel.

De genoemde bijwerkingen héb ik al: ik heb al overmatig veel afscheiding (volgens mij), ik heb ondanks mijn 28 lengtes nog steeds de slechte huid van een puber en de sex doet soms al pijn omdat mijn vriend vrij groot geschapen is. Als hij dan ook nog tegen dat spiraaltje aan gaat knallen, ik nog meer pukkels krijg en nog erger ga stinken down there... nee bedankt.

Ik wil alleen maar vanwege de pil af vanwege mijn lage libido eigenlijk. ;( Jammer dat het spiraaltje zo veel nadelen heeft. De voordelen wegen er voor mij niet echt tegen op.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:58:09 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97782001
Maar... mss blijft dat allemaal wel gelijk.
Je afscheiding etc. is nu toch mét pil? Wie weet is dat met wat minder hormonen, zoals bij de Mirena, of helemaal niet, bij een koperspiraal, toch wel wat minder.

Ik heb idd ook een spiraaltje vanwege een vrijwel non-existent libido toen ik aan de pil was. ;)
Ik hoop dat het straks met de Mirena alsnog wel mee valt omdat dat maar heel lokaal hormonen afscheidt.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:10:45 #23
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_97782375
Mijn afscheiding en pijn/bloeden na de seks werden stukken minder bij de Mirena.
Ik word wel netjes elke maand op tijd ongesteld. Ik vond het met name wennen dat ik ineens wel PMS heb en dipjes bij mijn eisprong en dat soort ongein.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:15:28 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97782521
Ow! :o :D
Daar wilde ik nou juist vanaf! :D
  maandag 6 juni 2011 @ 13:16:41 #25
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_97782560
Ik ben 1 van de weinigen. Uiterfuckingaard ;(