abonnement Unibet Coolblue
pi_100435885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:49 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ik maak winst, maar het gaat ook over aantal zakelijk gemaakte km, deze worden onkosten genoemd...inkomstenbelasting en omzetbelasting is niet hetzelfde....ik betaal veel aan onkosten die ik mag aftrekken van bedrijfkosten...

[..]

reiskosten is het niet maar zakelijke km...die worden eind van het jaar verrekend met de inkomen die je in een jaar hebt verdiend (iets met box 1 2 3 of zo) voorbeeld iemand die per maand 6500 verdiend is per jaar 78000 euro verdiend...dan moet ie een belasting betalen over dit inkomen..maar er zijn overige onkosten die vanaf worden getrokken...zo heb je die studie kosten, zorgverzekering die jij zelf hebt moeten betalen uit je zak....en bij mij is het geval van die onkosten van de zakelijke km's...mijn bestelbus heb ik prive van gemaakt, ik betaal gewoon volledige belasting...maar de zakelijk km die ik maar wordt niet door mijn eigen bedrijf of opdrachtgever uitgekeerd...dus dat zijn onkosten...die onkosten haal je dan weer vanaf van de inkomstenbelasting en dan blijft er niks van over die ik moet betalen maar krijgt er juist van terug...
Ik snap hoe het werkt. Jij zegt echter (laten we het laagste bedrag aanhouden) ¤6.500 omzet per maand, dat is ¤ 78.000 per jaar. Gaat daar die ¤ 32.000 aan reiskosten vanaf, dan betaal je nog steeds belasting over ¤ 46.000, tenzij je voor dat bedrag aan aftrekposten hebt elk jaar. Jij zei dat je verder geen noemenswaardige onkosten hebt voor je bedrijf. Je rekensom blijft dus raar ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')