ditquote:Op zondag 5 juni 2011 10:45 schreef onzichtbare het volgende:
er zelf naast gaan staan zijn ze zo weg schrikken der eigen de tering van je
Luilak. Gewoon uitgraven.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:34 schreef Little_Acorn het volgende:
In mijn tuin staan een paar enorme struiken die heel snel groeien. Ik wil deze struiken weg hebben. Het liefst vergiftig ik ze om ze vervolgens op te ruimen. Is er een huis- tuin- en keukenmiddel dat ik kan gebruiken waardoor de planten gaan rotten en ze makkelijk op te ruimen zijn?
Geqoon helemaal leegsnoeien geen optie? Ziet er verzorgd uit o:)quote:Op zondag 5 juni 2011 10:57 schreef Little_Acorn het volgende:
Aangezien ik over een paar maanden ga verhuizen heb ik geen zin om alles uit te gaan graven. Mijn tuin is ook niet direct vanuit mijn huis te bereiken, ik moet een stukje omlopen om er te komen, ik zit er dan ook nooit. De woningbouwvereniging gaat waarschijnlijk wel eisen dat de boel opgeruimd wordt.
Dan maar een cirkelzaag huren bij de Gamma.
Deze tuin zal er ws. nooit verzorgd uitzien.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geqoon helemaal leegsnoeien geen optie? Ziet er verzorgd uit o:)
Bedankt! Toevallig heb ik daar nog een vat van in de schuur staan.quote:
Dan zal de schade niet tot de tuin beperkt blijven.quote:
Nou en, je gaat toch verhuizen!!quote:Op zondag 5 juni 2011 11:35 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Dan zal de schade niet tot de tuin beperkt blijven.
Gewoon wegsnoeien. In een uurtje of 2 moet je een heel eind komen. In die tijd ben je net naar de gamma geweest om dat geval te huren, je borg te betalen en uit te vinden hoe het geval nou precies veilig is te gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef zeeeend het volgende:
Denk dat je met een recipro of kettingzaag (ik weet niet of de 2e in de verhuur zit ) beter af bent dan een cirkelzaag.
Het zagend gedeelte is groter en hij slaat niet vast als een cirkelzaag in dat verse hout .
Handzaag kan ook ,die heb je voor dezelfde prijs als huur en hoef je niet alles in 1 keer te doen .
Kan het gewoon in de groene kliko ,anders moet je nog naar de stort rijden ook.
Zie jij een andere foto dan ik, of heb je een enorme groene kliko?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef zeeeend het volgende:
Kan het gewoon in de groene kliko ,anders moet je nog naar de stort rijden ook.
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Zie jij een andere foto dan ik, of heb je een enorme groene kliko?
Hij kan over het afvoeren een paar maanden doen ,quote:Op zondag 5 juni 2011 10:57 schreef Little_Acorn het volgende:
Aangezien ik over een paar maanden ga verhuizen heb ik geen zin om alles uit te gaan graven.
Helaas is het wél mijn tuin en mijn buren hebben er last van, de schutting staat ook niet zo stevig meer. Ik ben ook bang dat de schutting helemaal omvalt zodra ik al die planten weg ga halen.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef kort het volgende:
Iets zegt me dat dit niet de tuin van TS is maar van de buren waarvan ze last heeft.
Na die foto van je tuin gaat een snoeischaar zeker werken! Koop niet zo'n goedkope, maar een goeie, en knip gewoon alles laag door. Alles wat na 2 weken nog niet verlept is moet je nog even opzoeken.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:28 schreef Little_Acorn het volgende:
Eerder is het me wel gelukt om met een elektrische heggenschaar de boel bij te snoeien maar ik denk nu dat de takken te dik zijn. Er zit ws. niks anders op dan met een good old zaag en bijl aan de slag te gaan. De kleinere takken zullen misschien wel lukken met een (elektrische) heggenschaar.
Het is makkelijker te verwijderen als het nog leeft. Dode takken worden hard en stug.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Na die foto van je tuin gaat een snoeischaar zeker werken! Koop niet zo'n goedkope, maar een goeie, en knip gewoon alles laag door. Alles wat na 2 weken nog niet verlept is moet je nog even opzoeken.
Inderdaad, gewoon met zo'n ding aan de slag:quote:Op zondag 5 juni 2011 17:12 schreef Hyperdude het volgende:
Een simpele takkenschaar komt tot ø 2,5/3 cm. Kost ook niet zoveel.
Misschien wat veiliger dan een kettingzaag. Kettingzaag is ook niet echt veilig/handig als je veel dunne bebladerde takken weg moet halen.
Het was ook maar een voorbeeldquote:Op zondag 5 juni 2011 17:21 schreef Hyperdude het volgende:
...of een goedkope van Lidl/Aldi.
Maar die zijn nu net even niet in de aanbieding zo te zien.
Pic van in je tuin svpquote:Op zondag 5 juni 2011 16:32 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Helaas is het wél mijn tuin en mijn buren hebben er last van, de schutting staat ook niet zo stevig meer. Ik ben ook bang dat de schutting helemaal omvalt zodra ik al die planten weg ga halen.
Tuurlijk niet, tokkie.quote:
Enig idee hoe gevaarlijk die dingen zijn als je er niet mee kan omgaan?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:28 schreef Little_Acorn het volgende:
In de kliko gaat idd niet passen, waarschijnlijk moet ik een paar keer heen en weer rijden naar het recycleperron. Is vlakbij, dus niet zo'n probleem. En ik bedoelde natuurlijk een kettingzaag en geen cirkelzaag![]()
Ga ik morgen maken, hopelijk krijg ik de poort open.quote:
Goeie tip, kan ik wel lenen van m'n oudersquote:Op zondag 5 juni 2011 17:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon met zo'n ding aan de slag:
[ afbeelding ]
Ik zou ook de kleine variant er bij nemen.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon met zo'n ding aan de slag:
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon tegen de woningbouw ontkennen dat je iets afweet van een tuin. "Welke tuin? Ik heb nooit een tuin gehad!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:13 schreef Little_Acorn het volgende:
Gisteren wilde ik foto's maken van in de tuin maar ik kreeg de poort niet eens open. Heb het ook niet geprobeerd, in m'n goeie goed. Hierachter zit dus de poort:
[ afbeelding ]
Hij zag door de planten de tuin niet meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon tegen de woningbouw ontkennen dat je iets afweet van een tuin. "Welke tuin? Ik heb nooit een tuin gehad!"
Dat verklaart de staat van de tuin en misschien zijn ze dan vergevingsgezind.
Dat dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:06 schreef trovey het volgende:
Gewoon gaan snoeien (bij de grond)dus...zo moeilijk is het nou ook weer niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |