Als je het joch te veel eten geeft waardoor het nu zo'n dik papkind kan ik deze opmerking best begrijpen... Helaas kunnen ouders geen kritiek hebben op de opvoeding van hun kroost.quote:"klein romig kereltje" tegen mijn zoontje
Dat is uit dit ene topic inderdaad al duidelijk! Ik het medelijden met jouw kinderen...quote:jij zit psychisch behoorlijk in de knoop
Ik heb niet per brief met ze gecommuniceerd, we zijn naar hen toegegaan om dit met ze te bespreken, aan de hand van "de pijnpunten" die ik op papier gezet had en hun bij hen thuis liet lezen. Mijn ouders zijn degenen die nu per brief reageren en deze op de post gooien op de dag dat ze op vakantie vertrokken zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is uit dit ene topic inderdaad al duidelijk! Per brief communiceren met je oudersWaarom laat je het niet via je advocaat lopen?
Hoe vaak ben jij seksbommetje genoemd door je vader? Heeft hij gezegd hoe mooi je borsten waren? Zijn hand er een keer opgelegd? Gezegd dat je zulke mooie ronde heupen had, allemaal toen je 12, 13, 14 jaar was? Honderden keren een klapje op je billen gekregen van je vader als ie achter je liep, ondanks dat je aangaf dit vervelend te vinden?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:26 schreef Lindstrøm. het volgende:
TS, jij bent hier het probleem. Niet iemand anders.
Doe aangifte.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:29 schreef Anouk75 het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij seksbommetje genoemd door je vader? Heeft hij gezegd hoe mooi je borsten waren? Zijn hand er een keer opgelegd? Gezegd dat je zulke mooie ronde heupen had, allemaal toen je 12, 13, 14 jaar was? Honderden keren een klapje op je billen gekregen van je vader als ie achter je liep, ondanks dat je aangaf dit vervelend te vinden?
Wat lost aangifte op, 20 jaar na dato?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Doe aangifte.
Was je vader toevallig zwaar gelovig?!
+1 , dat dus.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:44 schreef sigme het volgende:
Wat een naar vervolg..
Hoe naar het ook is, je had en hebt gelijk met de grenzen die je wil stellen aan de omgang van jouw vader met jouw kinderen. Het is heel pijnlijk dat dat nu uitdraait op een familieruzie dan wel een verbroken contact, maar je hebt gelijk.
Deze reactie van je ouders onderstreept het alleen maar - ze herkennen de grens niet en zijn niet van plan deze te gaan leren, of respecteren.
...Grenzen die mijn moeder vroeger ook voor ons had kunnen/moeten stellen. En nu ook. Maar ze verbreekt nog liever "gewoon" het contact met haar dochter en kleinkinderen (de enige die ze hebben), dan haar eigen tekortkomingen onder ogen te zien. Kan ik niet begrijpen. Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Kinderen kunnen heel goed zonder grootouders hoor!
Volgens mij stel jij nu grenzen voor je eigen kinderen die je vroeger voor jezelf had willen kunnen leggen. Is het niet beter om je meer te richten op wat je ouders jou hebben aangedaan?
Ben ik niet met je eens, misschien iets voor een ander topic.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Kinderen kunnen heel goed zonder grootouders hoor!
Volgens mij stel jij nu grenzen voor je eigen kinderen die je vroeger voor jezelf had willen kunnen leggen. Is het niet beter om je meer te richten op wat je ouders jou hebben aangedaan?
Nou Anouk, welkom in de harde echte mensen wereld.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:51 schreef Anouk75 het volgende:
[..]
Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?
Mensen kunnen niet goed tegen kritiek en zijn geneigd hun eigen straatje schoon te vegen. Zeker oude, vastgeroeste mensen.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:51 schreef Anouk75 het volgende:
[..]
...Grenzen die mijn moeder vroeger ook voor ons had kunnen/moeten stellen. En nu ook. Maar ze verbreekt nog liever "gewoon" het contact met haar dochter en kleinkinderen (de enige die ze hebben), dan haar eigen tekortkomingen onder ogen te zien. Kan ik niet begrijpen. Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?
Dat hoeft niet, zoals je ziet gebeuren.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:51 schreef Anouk75 het volgende:
[..]
...Grenzen die mijn moeder vroeger ook voor ons had kunnen/moeten stellen. En nu ook. Maar ze verbreekt nog liever "gewoon" het contact met haar dochter en kleinkinderen (de enige die ze hebben), dan haar eigen tekortkomingen onder ogen te zien. Kan ik niet begrijpen. Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?
Het zou een huwelijkscrisis betekenen en een bekentenis dat beiden tientallen jaren dingen fout hebben gedaan. Je moeders oplossing was altijd ontkenning, kennelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:51 schreef Anouk75 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |