abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97727331
Hallo,

Voor degenen die zich afvragen hoe het verder ging nadat ik mijn ouders drie weken geleden gezegd én geschreven had: ik weet dat jullie van ons houden en ik wil het goede deel van ons contact ab-so-luut niet kwijt en onze kinderen hun opa en oma niet ontnemen. Maar bepaald gedrag tegenover mijn kinderen accepteren mijn man en ik niet ("seksbommetje" tegen mijn dochtertje van 5 zeggen, "klein romig kereltje" tegen mijn zoontje).

Gisteren kreeg ik eindelijk een brief van mijn vader. Daarin zegt hij dat zijn gedrag naar mij toe vroeger nooit seksueel bedoeld was, dat ik een dolk in hun hart heb gestoken en mijn kinderen nu van hun grootouders beroof en vice versa. Dat ik behoorlijk psychisch in de knoop zit en dat ze mij niet meer willen zien tot ik "mijn gevoelens van minachting" met professionele hulp overwonnen heb. Mijn moeder had een aparte brief geschreven: daarin zwijgt ze in alle talen over de beschuldiging die ze drie weken geleden opeens naar mijn vader uitte (dat hij vroeger seksverslaafd was). Wel geeft ze toe zelf ook problemen met mijn vader te hebben, maar dat zijn positieve kanten voor haar zwaarder wegen. Dat ik hun vernederd heb en dat ze nooit meer normaal (?) met onze kinderen zullen kunnen omgaan.

Ik ben hier kapot van. Zelfs als mijn vader zijn commentaar op mijn lichaam en dat van vriendinnetjes, het eeuwig op mijn billen tikken etc. nooit seksueel bedoeld heeft en ik het mij allemaal ingebeeld heb, dan nóg wil ik niet dat hij zich ooit zo gedraagt tegen mijn dochterjte als ze ouder is. Of dat hij nu seksbommetje tegen haar zegt. En ik heb heel duidelijk in mijn brief gezet dat ik het contact met hen niet kwijt wilde, dat ze alleen serieus moesten nadenken over bepaalde grenzen die ze naar mijn kinderen toe niet over mogen gaan. En is hun reactie: jij zit psychisch behoorlijk in de knoop, kom ooit maar terug als je weer normaal (?) kan doen maar dan zal het contact nooit meer zijn zoals het was.... Ik ben er kapot van.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:24:18 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97727366
quote:
"klein romig kereltje" tegen mijn zoontje
Als je het joch te veel eten geeft waardoor het nu zo'n dik papkind kan ik deze opmerking best begrijpen... Helaas kunnen ouders geen kritiek hebben op de opvoeding van hun kroost.

quote:
jij zit psychisch behoorlijk in de knoop
Dat is uit dit ene topic inderdaad al duidelijk! Ik het medelijden met jouw kinderen...
Per brief communiceren met je ouders 8)7 Waarom laat je het niet via je advocaat lopen? :N
censuur :O
pi_97727385
TS, jij bent hier het probleem. Niet iemand anders.
pi_97727388
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:

Dat is uit dit ene topic inderdaad al duidelijk! Per brief communiceren met je ouders 8)7 Waarom laat je het niet via je advocaat lopen? :N
Ik heb niet per brief met ze gecommuniceerd, we zijn naar hen toegegaan om dit met ze te bespreken, aan de hand van "de pijnpunten" die ik op papier gezet had en hun bij hen thuis liet lezen. Mijn ouders zijn degenen die nu per brief reageren en deze op de post gooien op de dag dat ze op vakantie vertrokken zijn.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:27:39 #5
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97727390
Wat is mis met gewoon telefoneren :? ? Maar dat zijn seksuele getinte handelingen wat gewoon aan het denken zet.

Verbreek gewoon het contact man.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:28:11 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97727393
- never mind, zie net dat TS niet per brief gecommuniceerd heeft.
pi_97727403
Ik kan me voorstellen dat je hier kapot van bent.
Huh?
pi_97727404
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:26 schreef Lindstrøm. het volgende:
TS, jij bent hier het probleem. Niet iemand anders.
Hoe vaak ben jij seksbommetje genoemd door je vader? Heeft hij gezegd hoe mooi je borsten waren? Zijn hand er een keer opgelegd? Gezegd dat je zulke mooie ronde heupen had, allemaal toen je 12, 13, 14 jaar was? Honderden keren een klapje op je billen gekregen van je vader als ie achter je liep, ondanks dat je aangaf dit vervelend te vinden?
pi_97727413
Ohja, contact verbreken, ook met je moeder.
Huh?
pi_97727416
Anouk verbreek het contact met je ouders, hoe lastig het ook is. Heb sterk het idee dat je pa in een ontkennende fase zit en juist hij psychisch niet in orde is en ik denk dat misbruik etc best weleens zou kunnen gaan gebeuren.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:30:58 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97727418
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:29 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Hoe vaak ben jij seksbommetje genoemd door je vader? Heeft hij gezegd hoe mooi je borsten waren? Zijn hand er een keer opgelegd? Gezegd dat je zulke mooie ronde heupen had, allemaal toen je 12, 13, 14 jaar was? Honderden keren een klapje op je billen gekregen van je vader als ie achter je liep, ondanks dat je aangaf dit vervelend te vinden?
Doe aangifte.
Was je vader toevallig zwaar gelovig?!
censuur :O
  zondag 5 juni 2011 @ 09:37:54 #12
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97727473
Contact verbreken, voordat je kinderen misbruikt worden, mijn hart zou dan kapot gaan als bijvoorbeeld mijn kind zou zeggen "opa zegt seksbommetje" of "opa heeft mij gevoeld" weet ik wat. Dan ben je te laat.. Hij zal en gaat zeker een keer over op fysiek contact.

Gewoon preventief handelen. Vebreken van contact dus. Ze zijn immers sinds je jongere jaren niet meer betrouwbaar.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97727498
...die hand op mijn borst toen ik, een jaartje of 12, tegen hem aanlag op de bank...hij zegt zelf dat hij zich daar niets van kan herinneren en dat het per ongeluk geweest moet zijn. Maar hoe makkelijk ligt je hand "per ongeluk" daar, zelfs als het een nog groeiend A-cupje betreft? :?
Zelfs als dat incident per ongeluk was, dan blijft nog de rest van zijn gedrag over...
pi_97727515
Ik heb je vorige topic ook gevolgd en het is echt triest dat je ouders zo reageren. Je ouders, en met name je vader, proberen gewoon met alle macht toch wat contact te houden zonder enige schuld op zich te nemen. Op zich logisch want schuld bekennen betekent nogal wat!

Misschien is het idd het beste om in ieder geval voorlopig geen contact meer te hebben. Wellicht komen ze hier op een later moment op terug.. Het is echt een rot situatie voor je.
pi_97727535
Wat een naar vervolg..

Hoe naar het ook is, je had en hebt gelijk met de grenzen die je wil stellen aan de omgang van jouw vader met jouw kinderen. Het is heel pijnlijk dat dat nu uitdraait op een familieruzie dan wel een verbroken contact, maar je hebt gelijk.

Deze reactie van je ouders onderstreept het alleen maar - ze herkennen de grens niet en zijn niet van plan deze te gaan leren, of respecteren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 juni 2011 @ 09:45:20 #16
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_97727544
Kinderen kunnen heel goed zonder grootouders hoor!

Volgens mij stel jij nu grenzen voor je eigen kinderen die je vroeger voor jezelf had willen kunnen leggen. Is het niet beter om je meer te richten op wat je ouders jou hebben aangedaan?
  zondag 5 juni 2011 @ 09:46:35 #17
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97727559
Je hebt het beste gedaan wat je kon doen, je kunt beter geen opa en oma hebben dan mensen die zich zo gedragen. Het enige wat je zou kunnen doen is samen met je ouders en een psycholoog praten om te kijken wat hier aan de hand is.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:46:41 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97727560
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Doe aangifte.
Was je vader toevallig zwaar gelovig?!
Wat lost aangifte op, 20 jaar na dato?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 5 juni 2011 @ 09:50:32 #19
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_97727603
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:44 schreef sigme het volgende:
Wat een naar vervolg..

Hoe naar het ook is, je had en hebt gelijk met de grenzen die je wil stellen aan de omgang van jouw vader met jouw kinderen. Het is heel pijnlijk dat dat nu uitdraait op een familieruzie dan wel een verbroken contact, maar je hebt gelijk.

Deze reactie van je ouders onderstreept het alleen maar - ze herkennen de grens niet en zijn niet van plan deze te gaan leren, of respecteren.
+1 , dat dus.
Duidelijk is dat ze het ontkennen, met name je vader.
Je moeder laat dan nog wel doorsluimeren dat ze er half vanaf weet, maar duidelijk is dat het probleem bij hun, en dan met name bij hem ligt.

Opzouten met die lui :Y

Héél erg klote voor je, maar het beste voor je kids, niet de kat op het spek binden.

Sterkte!
Speak only if it improves upon the silence....
pi_97727608
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Volgens mij stel jij nu grenzen voor je eigen kinderen die je vroeger voor jezelf had willen kunnen leggen. Is het niet beter om je meer te richten op wat je ouders jou hebben aangedaan?
...Grenzen die mijn moeder vroeger ook voor ons had kunnen/moeten stellen. En nu ook. Maar ze verbreekt nog liever "gewoon" het contact met haar dochter en kleinkinderen (de enige die ze hebben), dan haar eigen tekortkomingen onder ogen te zien. Kan ik niet begrijpen. Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?
pi_97727632
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Ben ik niet met je eens, misschien iets voor een ander topic.
Maar mijn vader heeft contact verbroken met zijn moeder en toen ik 9 was is mijn lieve oma van moeders kant overleden, opa's waren al dood.
Echter een relatie met opa en oma waar altijd spanning zal zijn tussen ouders en hun is al helemaal niet gezond.. Ik geef TS helemaal gelijk.
Hell To The Liars
pi_97727645
Het is duidelijk dat ze de focus nu naar jou verleggen om hun eigen situatie (wat zich dus al heel lang in het geheim afspeelt) niet onder ogen te hoeven zien, hoe ontzettend klote dat jij en je je gezin moeten lijden door hun ontkennen van wat er speelt, en ontzettend goed van je dat jij voor jezelf en je gezin kiest, heel veel sterkte toegewenst!
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_97727674
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:51 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?
Nou Anouk, welkom in de harde echte mensen wereld.
Helaas zit het niet zo in elkaar.. Heb in mijn zusje en oma kanten gezien waarbij ik echt denk jezus dat er zulke mensen zijn. Gelukkig zie ik mijn eigen moeder die kant niet, maar het heeft me kijk op relaties wel gefrustreerd.
Hell To The Liars
  zondag 5 juni 2011 @ 09:55:00 #24
333374 Lithia
Too serious
pi_97727675
Ik vind het stom dat ze een slachtofferrol gaan spelen en jou gaan beschuldigen, zonder dat ze ook even naar henzelf gaan kijken.
Of het aan jou ligt of niet, een klein kindje 'seksbommetje' noemen vind ik niet normaal.

Misschien hebben ze meer tijd nodig om alles te verwerken. Zo te zien was het hele gesprek een shock voor ze.
Ik zou voorlopig een tijdje geen contact meer met ze nemen. Niet alleen omdat ze dat bevelen, maar ook omdat ik denk dat ze uit woede die brief geschreven hebben. Hierdoor denk ik dat ze eerst moeten afkoelen.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zondag 5 juni 2011 @ 09:56:04 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97727693
quote:

[..]

...Grenzen die mijn moeder vroeger ook voor ons had kunnen/moeten stellen. En nu ook. Maar ze verbreekt nog liever "gewoon" het contact met haar dochter en kleinkinderen (de enige die ze hebben), dan haar eigen tekortkomingen onder ogen te zien. Kan ik niet begrijpen. Moederliefde zou toch boven je "eigen belang" moeten gaan...?
Mensen kunnen niet goed tegen kritiek en zijn geneigd hun eigen straatje schoon te vegen. Zeker oude, vastgeroeste mensen.

Ik praat het niet goed hoor. Dit is een gemiste kans voor haar om veel goed te maken. Maar ik denk dat het prettiger voor jou is om haar als een tragisch figuur te zien, dan als iemand die kwaad wil. Als ze bepaalde dingen onder ogen ziet, doet dat misschien haar wereldbeeld grote schade. Misschien heeft ze ook genoeg van zijn gedrag maar durft ze het niet alleen, of ze is onder druk gezet, etc. Dus doet ze alsof er niets aan de hand is.

Misschien komt ze er nog op terug. Maar ik vind niet dat jij concessies zou moeten doen. Het is al lastig genoeg geweest voor jou om je standpunt helder te stellen. Dat zullen zij nooit erkennen maar je hebt goed werk geleverd. De bal ligt nu bij hun.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 05-06-2011 10:01:10 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97727728
quote:

[..]

Dat hoeft niet, zoals je ziet gebeuren.

Ik denk wel dat jij hier je moederliefde boven je ouderliefde zult moeten plaatsen. Het is erg sneu voor jouw ouders, maar gelukkig minder erg voor je kinderen. Jij zit ertussen, en jou zal schuld toegeschoven worden. Zorg dat je duidelijk voor ogen hebt en houdt waarom je dit hebt laten gebeuren. Ik denk dat het opschrijven op een forum wat dat betreft een hele goeie zet was - nu heb je voor jezelf redenen en overwegingen opgeschreven - al voordat je kon weten hoe het zou gaan aflopen. Dat kan je steeds teruglezen, en dan lees je terug dat je een goede reden had, dat jij de boel niet op scherp gesteld hebt en dat je terecht ingreep.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 juni 2011 @ 10:08:03 #27
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97727872
Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent, en ook van de manier waarop zeg.
Fff alles in een brief neerkalken en gewoon op vakantie gaan :{

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen! Die uitspraken zijn niet normaal en zijn gedrag vroeger ook niet.
Rayen 2½ jaar!
pi_97728146
quote:

[..]

Het zou een huwelijkscrisis betekenen en een bekentenis dat beiden tientallen jaren dingen fout hebben gedaan. Je moeders oplossing was altijd ontkenning, kennelijk.
Daarmee zou je moeder toegeven dat ze een slechte moeder is geweest, in bepaalde opzichten.
Het contact is toch niet definitief verbroken? Het klinkt een beetje bestraffend: 'kom maar van je kamer af als je weer normaal kunt doen'.
Ik denk dat ze hopen dat je wel bijdraait en dat ze op de oude voet verder kunnen gaan.

Het is jammer dat je ouders er niet normaal over kunnen praten, want het is op zich niet uitgesloten dat bepaalde dingen een misverstand zijn of dat je ze anders herinnert dan ze in werkelijkheid waren. Dat ze zo agressief reageren en gelijk het contact verbreken is toch wel een teken dat er dingen niet goed zitten, lijkt me.

Sterkte ermee, in ieder geval!
pi_97728222
Wat een smerige vader zeg :r Als ik jou was zou ik niet eens contact met hem willen.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:39:41 #30
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97728393
Ik heb het vorige topic meegelezen, maar niet gereageerd. De eerste reactie van je moeder maakte al duidelijk dat ze nu aan het liegen zijn, dus laat ze maar even in hun sop gaarkoken, TS.

Ik hoop dat je ouders nog eens eerlijk gaan zijn in deze, want ik denk dat een beetje erkenning ook wel fijn voor jou zou zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')