abonnement Unibet Coolblue
pi_97705073
Geachte Fokkers,

Ik ben al een tijdje verzekerd bij Allsecur. Ik heb bij Allsecur een beperkt casco verzekering. Tot nu toe een goede verzekering omdat de prijs, kwaliteit en service goed in verhouding waren.

Ik ging een maand naar het buitenland in december, toen ik terugkwam was me auto gestolen. Verzekering gebeld en kreeg netjes vanaf 2 januari een hele maand lang een leenauto. Gelukkig had de politie op 24 december mijn auto gevonden en kreeg ik van Allsecur netjes een vergoeding van de gemaakte schade. Zover tevreden met Allsecur, totdat.

Op 26 mei is mijn auto voor de tweede keer gestolen, 1 juni vind de Politie mijn auto terug. Helaas uitgebrand en volgens de verzekering hoeven ze mij dan geen schadebedrag uit te keren, simpelweg omdat ik niet verzekerd zou zijn voor brand. Ook kreeg ik geen leenauto omdat dit de tweede keer is in korte tijd, terwijl nergens in de voorwaarden over een maximum staat maar goed leenauto boeide me niet zo. Ik heb bij Allsecur dus beperkte casco verzekering en daarbij zit brand maar dit zou alleen vergoed worden als de auto bijvoorbeeld uit zichzelf in de fik gaat maar dan zouden ze weer slecht onderhoud als reden gebruiken om niet te hoeven uitkeren. Ik had de schadedienst van Allsecur aan de lijn dus de mevrouw zegt: " U krijgt netjes alle schade vergoed, omdat deze brand door diefstal is veroorzaakt zal het vergoed worden. " paar dagen later bel ik weer over hoe en wat en dit keer krijg ik te horen dat ik geen vergoeding krijg. Omdat het de tweede keer is in " korte " tijd en het vandalisme is en geen diefstal..

Wie staat in zijn recht? Mag Allsecur mij een leenauto weigeren? Mag Allsecur de vergoeding weigeren omdat dit vandalisme zou zijn?

Dank u voor uw tijd.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:14:03 #2
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97705270
Ik zou zeggen dat je verzekerd bent voor schade als gevolg van de diefstal. En dus ook brand ook al is dat wellicht vandalisme.
Ook hoi !
pi_97705311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:14 schreef Inlognaam het volgende:
Ik zou zeggen dat je verzekerd bent voor schade als gevolg van de diefstal. En dus ook brand ook al is dat wellicht vandalisme.
Staat dus ook in het rapport van de Politie. " Auto is ter gevolg van diefstal in brand gestoken om mogelijke sporen uit te wissen. "

Verzekering blijft erbij dat het vandalisme is en geen diefstal.
pi_97705415
Neem eens contact op met het kifid:

http://www.kifid.nl/consumenten/wat-kan-kifid-voor-mij-doen

Kijk eens wat zij hier van zeggen.
pi_97705465
Ik zou zeggen. Verhuizen. Wat voor buurt woon je als er binnen een korte tijd je auto wordt gejat?
Ajax Amsterdam
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:19:34 #6
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97705487
Als het politie bewijs dat zeg dan ook aangetekend opsturen lijkt mij? Alles zit erbij qua bewijs door diefstal en niet door vandalisme.

Heb je nou niet zo'n gedachte als; bij deze; Allsecur, zak in de stront vuile gladjakkers. :r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97705495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
Ik zou zeggen. Verhuizen. Wat voor buurt woon je als er binnen een korte tijd je auto wordt gejat?
Ik zou zeggen: lezen :')

Edit: kut, dat moet ik zelf maar eens doen, ik dacht die auto in het buitenland was gestolen :@
pi_97705571
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
Ik zou zeggen. Verhuizen. Wat voor buurt woon je als er binnen een korte tijd je auto wordt gejat?
Mijn auto heeft een hele maand stilgestaan en ik woon langs een nogal drukke route. Waarschijnlijk is het iemand opgevallen dat mijn auto zich geen centimeter heeft bewogen. Korte tijd? Auto is de eerste keer ergens in december gestolen daarna in mei.. Allsecur doet alsof mijn auto elke maand gestolen word.
pi_97705686
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:17 schreef Dennis101 het volgende:
Neem eens contact op met het kifid:

http://www.kifid.nl/consumenten/wat-kan-kifid-voor-mij-doen

Kijk eens wat zij hier van zeggen.
Bedankt! Waarschijnlijk gaat het erg lang duren.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:24:46 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_97705691
Verzekeraars en banken, het schuim der natie :{

Volgens mij is je zaak duidelijk en zal AllSecur moeten lappen. Wat ze uiteraard liever niet doen :X
pi_97705817
Wat betreft de leenauto, mogen ze mij dat weigeren? Nergens in de voorwaarden staat bijvoorbeeld dat ik maar één keer per jaar gebruik van mag maken.
pi_97705954
Geef toe dat een half jaar toch een korte periode is?
Cindy De Vuyst
pi_97706028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:31 schreef einzeinz het volgende:
Geef toe dat een half jaar toch een korte periode is?
Dat staat geheel los van de schade natuurlijk.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_97706108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:27 schreef comradvlad het volgende:
Wat betreft de leenauto, mogen ze mij dat weigeren? Nergens in de voorwaarden staat bijvoorbeeld dat ik maar één keer per jaar gebruik van mag maken.
Wat staat er wel in de voorwaarden?
pi_97706110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:31 schreef einzeinz het volgende:
Geef toe dat een half jaar toch een korte periode is?
Het is misschien kort maar het is niet mijn schuld dat VW golf mk5 zo gewild zijn bij autodieven. Mijn auto was zelfs teruggeroepen door VW omdat de sloten zouden falen.
pi_97706138
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat staat er wel in de voorwaarden?
Bij diefstal recht heb op een leenauto voor max 30 dagen vanaf de datum dat de auto is gestolen.

Er staat bij de pechhulp wel dat je 2 keer per jaar gebruik mag maken van een leenauto, maar in mijn geval gaat het om diefstal en niet om pechhulp.

https://www.allsecur.nl/dms/nl/terms/Voorwaarden-Auto003.pdf
pi_97706324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:35 schreef comradvlad het volgende:

[..]

Bij diefstal recht heb op een leenauto voor max 30 dagen vanaf de datum dat de auto is gestolen.

https://www.allsecur.nl/dms/nl/terms/Voorwaarden-Auto003.pdf
Ik heb de voorwaarden even gescand maar ik kan ook niets vinden dat er op wijst dat je geen recht op een leenauto.
pi_97706412
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb de voorwaarden even gescand maar ik kan ook niets vinden dat er op wijst dat je geen recht op een leenauto.
Er staat wel: Bijzonderheden(bij diefstal)
Als de auto gestolen is, nemen
wij 30 dagen de tijd om de auto
op te (laten) sporen, voordat wij
de schade vergoeden. U krijgt
als vervangend vervoer een
gelijkwaardige auto gedurende
maximaal 30 dagen.

Er word nergens aangegeven dat dit max 30 dagen per jaar is of dat ik maar bijv. één keer per jaar gebruik van mag maken.
pi_97706480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:42 schreef comradvlad het volgende:

[..]

Er staat wel: Bijzonderheden(bij diefstal)
Als de auto gestolen is, nemen
wij 30 dagen de tijd om de auto
op te (laten) sporen, voordat wij
de schade vergoeden. U krijgt
als vervangend vervoer een
gelijkwaardige auto gedurende
maximaal 30 dagen.

Er word nergens aangegeven dat dit max 30 dagen per jaar is of dat ik maar bijv. één keer per jaar gebruik van mag maken.
Daarom, dan had er expliciet moeten staan dat het per jaar is, maar aangezien dat er niet staat zie ik persoonlijk als 'per diefstal'.
pi_97706596
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daarom, dan had er expliciet moeten staan dat het per jaar is, maar aangezien dat er niet staat zie ik persoonlijk als 'per diefstal'.
Dus ik zou zeggen dan heb ik er gewoon recht op? Want er staat wel bij dat je bij diefstal een vervangende auto krijgt, maar nergens staat er dat het maar bijv 1 keer per jaar is.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:51:39 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97706792
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:17 schreef Dennis101 het volgende:
Neem eens contact op met het kifid:

http://www.kifid.nl/consumenten/wat-kan-kifid-voor-mij-doen

Kijk eens wat zij hier van zeggen.
Damn geenstijl had nu juist vandaag een topic over die prachtclub :r

http://www.geenstijl.nl/m(...)_het_kifid.html#more
pi_97711102
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Damn geenstijl had nu juist vandaag een topic over die prachtclub :r

http://www.geenstijl.nl/m(...)_het_kifid.html#more
Fijn, heb ik weer :')
pi_98249328
Geachte fokkers,

Heb van Allsecur op 7 juni een Toyota Aygo gekregen als leenauto, niet echt gelijkwaardig zoals het in het contract word aangegeven maar ja vooruit het is een auto.

Alleen dan word ik vandaag gebeld dat ik de auto moet inleveren en dat ik afgerond naar boven 300 euro moet betalen omdat ik geen juiste informatie zou hebben gegeven. Ik had dus gebeld omdat ik een wat grotere auto wil en deze voor mij simpelweg te klein is, niet gelijkwaardig en dat ik gewoon last van me rug zal krijgen in zo'n kleine auto. Nu claimt allsecur dat ik zou hebben gezegd dat ik een aandoening zou hebben aan mijn rug en dat als reden gebruikte om een " betere " auto te krijgen en dus volgens hun aan het liegen was en nu de vinger krijg van allsecur.

Kan allsecur mij de kosten laten betalen zonder mij vooraf te waarschuwen of wat dan ook? Ik heb gezegd dat ik in zo'n auto last van me rug zal krijgen en niet dat ik een aandoening heb etc.

Dank u.
pi_98250348
Wat een pisvingers joh!

Zou die 300 zeer zeker niet betalen, je hebt toch geen grotere auto gekregen? En zodra (of als) je ooit je geld krijgt zou ik ze lekker de tering laten krijgen en daar weg gaan!
pi_98250615
Tja, met dat gevalletje over je rug is het jouw woord tegen dat van hun.
Maar als je rugklachtne krijgt in een kleine auto, dan zul je zeker langer dan 1.85. Zijn mogelijk kun je je gelijk dan via die weg halen. Verder kun je protesteren tegen hun claim, en dan is het afwachten wie het wint...

Maar hoe weten zij dat jij onjuiste informatie hebt verstrekt? Medische gegevens vanllen onder het beroepsgeheim van artsen.... Hoe weten zij dan of jij wel of niet rugklachten hebt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Damn geenstijl had nu juist vandaag een topic over die prachtclub :r

http://www.geenstijl.nl/m(...)_het_kifid.html#more
Als je gelooft dat geschillencommissies volledig objectief zijn, dan ben je toch flink naief. Geschillencommissies zijn vaak onderdeel van een branchevereniging of via andere weg door de branch opgezet. En wie zijn lid van een branchevereniging? Juist de ondernemers uit de branche, en die betalen die geschillencommissie dus, direct of indirect...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')