Ik heb er een van DKNY net nieuw.
Die met die achtergrond die van kleur verandert.
Blauw = prima kleur. Iets minder "frutseltjes", maarja, dan begin ik wel te zeiken
Nice job !
quote:Ja, idd. Dit is meer zo'n model (IMHO) zodat je kunt zeggen: "Ik heb een Breitling", dan dat je 'm echt mooi vind. Daarom ook dit topic waarschijlijk.
Op zaterdag 22 juni 2002 18:34 schreef David Letterman het volgende:
hou niet zo van een stalen band, Breitling heeft naar mijn smaak mooiere....
[Dit bericht is gewijzigd door rbman op 22-06-2002 18:44]
quote:Ach, ik ben al erg lang gek van horloges en heb er ook een tijdje voor moeten sparen...
Op zaterdag 22 juni 2002 18:36 schreef FlowDesign het volgende:[..]
Ja, idd. Dit is meer zo'n model (IMHO) zodat je kunt zeggen: "Ik heb een Breitling", dan dat je 'm echt mooi vind. Daarom ook dit topic waarschijlijk.
Ooit wil ik een Crosswind Special, en inderdaad die vind ik mooier, maar ook meer dan 2x zo duur...
quote:zo lang jij er tevreden mee bent, is er niks toch aan het handje...?
Op zaterdag 22 juni 2002 18:42 schreef CrashOne het volgende:[..]
Ach, ik ben al erg lang gek van horloges en heb er ook een tijdje voor moeten sparen...
Ooit wil ik een Crosswind Special, en inderdaad die vind ik mooier, maar ook meer dan 2x zo duur...
quote:dat is toch het belangrijkste?
Op zaterdag 22 juni 2002 18:50 schreef CrashOne het volgende:
Ben er geluk erg blij mee!
veel plezier er mee...
quote:CrashOne heeft dit horloge niet gekocht om "een breitling" te hebben. Anders had hij een "goedkoper" modeltje uitgezocht.
Op zaterdag 22 juni 2002 18:36 schreef FlowDesign het volgende:[..]
Ja, idd. Dit is meer zo'n model (IMHO) zodat je kunt zeggen: "Ik heb een Breitling", dan dat je 'm echt mooi vind. Daarom ook dit topic waarschijlijk.
Voor deze aankoop zijn jaren lang kwijlen voor de etalage en zeuren vooraf gegaan. Hij heeft hier heeeel lang voor moeten sparen. Daarom is hij trots op z'n horloge en niet de reden die jij suggereert.
quote:Twee zielen 1 gedachte
Op zaterdag 22 juni 2002 18:53 schreef Suikermais het volgende:
Kwanta kosta ?....als ik vragen mag
quote:Een hoop zweet...
Op zaterdag 22 juni 2002 18:53 schreef Suikermais het volgende:
Kwanta kosta ?....als ik vragen mag
¤1690 verklaar me dus maar voor gek...
quote:Tis wel duur, maar gaat een leven lang mee.
Op zaterdag 22 juni 2002 18:54 schreef CrashOne het volgende:[..]
Een hoop zweet...
Hoop ik voor je
quote:Mwa..nu hoef je ook nooit meer een horloge. Deze gaat levenslang mee..mag ik hopen.
Een hoop zweet...
goede keus... by the way
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 18:56 schreef Brendovic het volgende:
Wat heb je er nou voor betaalt?
quote:
[..]Een hoop zweet...
quote:euro's ? meen je niet!
Een hoop zweet...
[Dit bericht is gewijzigd door Suikermais op 22-06-2002 19:03]
Maar ach, who cares? Jij hebt er hard voor gewerkt en bent er blij mee.
Dus van harte!!
quote:LOL. Als dat zo is krijg ik ook interesse!
Op zaterdag 22 juni 2002 19:03 schreef Suikermais het volgende:
Tja...en voor dat bedrag zal dat ding tijdens werkdagen ook wel een stukkie sneller lopen
mijn horloge koste 17 euro en die geeft de tijd net zo goed weer als die van jou
(maarja je moet het zelf weten )
quote:ehhh, klopt eigenlijk niet. Deze geeft het nauwkeuriger weer, met een afwijking van 15sec per jaar. Schijnt erg weinig te zijn.
Op zaterdag 22 juni 2002 19:44 schreef Spear_of_Fear het volgende:
1690 euro??????????????
mijn horloge koste 17 euro en die geeft de tijd net zo goed weer als die van jou
(maarja je moet het zelf weten)
quote:ik zet liever me horloge paarX gelijk in een jaar
Op zaterdag 22 juni 2002 19:49 schreef Shaii het volgende:[..]
ehhh, klopt eigenlijk niet. Deze geeft het nauwkeuriger weer, met een afwijking van 15sec per jaar. Schijnt erg weinig te zijn.
quote:Mooi ding
Op zaterdag 22 juni 2002 18:26 schreef CrashOne het volgende:
Na een tijdje sparen was het gisteren dan eindelijk zover, CrashOne ging er op uit om een breitling te kopen!Al een hele tijd horloge gek en vaak al wezen kwijlen langs de etalages van de juweliers.
Het is een Breitling Colt Chrono.
Ach ja, je moet maar uurwerk-gek zijn
quote:Ja leuk klokkie.
Op zaterdag 22 juni 2002 20:20 schreef E.T. het volgende:
*ziet vriendje kwijlen bij deze foto's*Ach ja, je moet maar uurwerk-gek zijn
Ik wil er ook 1.
Eigenlijk wil ik ECHT exclusief, maar dat gaat NOOOOOIT gebeuren
quote:Voor een mechanisch horloge wel ja :-) Voor kwarts zuigt het
Op zaterdag 22 juni 2002 19:49 schreef Shaii het volgende:[..]
ehhh, klopt eigenlijk niet. Deze geeft het nauwkeuriger weer, met een afwijking van 15sec per jaar. Schijnt erg weinig te zijn.
quote:Dit topic is duidelijk niet voor mensen zoals jij bedoeld, maar meer voor mensen die het ambacht van een goed horloge waarderen, en alleen voor hogere kwaliteit IN dit ambacht gaan
Op zaterdag 22 juni 2002 20:27 schreef Wisp het volgende:
geef mij maar een digitale, ik vind al die wijzertjes maar irritant
quote:klopt, ik ben meer praktisch ingesteld, ik hou ook niet van overbodige kettinkjes en ringen e.d
Op zaterdag 22 juni 2002 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Dit topic is duidelijk niet voor mensen zoals jij bedoeld, maar meer voor mensen die het ambacht van een goed horloge waarderen, en alleen voor hogere kwaliteit IN dit ambacht gaan
een horloge moet gewoon de tijd weergeven en er fatsoenlijk uitzien
quote:Ach alles is relatief.. Als jij er blij mee bent, was het zeker de prijs waard. (Mijn volgende wordt een TagHeuer
Een hoop zweet...
Je betaald toch niet alleen de naam?
quote:Kwaliteit van het uurwerk en kast.
Op zaterdag 22 juni 2002 21:02 schreef Lois het volgende:
Ik vind het een heel mooi horloge maar wat een geld.
Wat is nou het wezenlijke verschil met een horloge van, zeg maar, 100 euro ?Je betaald toch niet alleen de naam?
Overigens is dit nog goedkoop.
Voor de echte leuke horloges moet je de prijs met 10 vermenigvuldigen
quote:Je krijgt op een rolls roys toch ook geen levenslange garantie?
Op zaterdag 22 juni 2002 21:06 schreef Lois het volgende:
Dit horloge gaat dus een levenlang mee? Heb je ook levenslange garantie?
quote:De vraag is natuurlijk : Wil je er de rest van je leven mee om lopen!
Op zaterdag 22 juni 2002 18:55 schreef Zworld het volgende:[..]
Tis wel duur, maar gaat een leven lang mee.
Hoop ik voor je
quote:WTF zeg! Ik vind het wel een leuk speeltje, maar ruim 3500 piek...
Een hoop zweet...
quote:Garantie op wat? En hoe zit het met de verzekering? Heb je dat dingetje speciaal verzekerd?
Op zaterdag 22 juni 2002 21:16 schreef CrashOne het volgende:
Ik heb drie jaar garantie gekregen. Als er wat mis is wordt het horloge opgestuurd naar zwitserland en daar gemaakt.
Maar hij niet weer nite patserig, das een heeeel groot pluspunt.
quote:Ach, iedereen heeft zo zijn afwijkingen.
Op zaterdag 22 juni 2002 21:47 schreef SurfDude het volgende:[..]
WTF zeg! Ik vind het wel een leuk speeltje, maar ruim 3500 piek...
quote:Precies, en dit is nog het hemaklokkie onder de exclusieve horloges
Op zaterdag 22 juni 2002 21:53 schreef CrashOne het volgende:[..]
Ach, iedereen heeft zo zijn afwijkingen.
quote:Mijn Vostok kwam tot een seconde of 30 per maand afwijking. (toen hij nog nieuw was, en niet aan een grote onderhoudsbeurt toe is, zoals nu, een jaartje of 12 later.)
Op zaterdag 22 juni 2002 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Voor een mechanisch horloge wel ja :-) Voor kwarts zuigt het
Maar ja. Da's wel even een andere prijsklasse
quote:ehhh, een quarts uur werk loopt minimaal 150sec per jaar achter. Dit komt door temperatuur verschillen.
Op zaterdag 22 juni 2002 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Voor een mechanisch horloge wel ja :-) Voor kwarts zuigt het
quote:Lijkt me nogal een sterk verhaal. Ten eerste lijkt me het erg veel, en ten tweede: waarom zou die standaard te langzaam lopen? Dan kunnen ze die dingen ook wel wat sneller instellen toch?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:16 schreef CrashOne het volgende:[..]
ehhh, een quarts uur werk loopt minimaal 150sec per jaar achter. Dit komt door temperatuur verschillen.
quote:Ik vind hem een beetje groot (vind ik overigens van alle Breitlings).
Op zaterdag 22 juni 2002 18:26 schreef CrashOne het volgende:
Na een tijdje sparen was het gisteren dan eindelijk zover, CrashOne ging er op uit om een breitling te kopen!Al een hele tijd horloge gek en vaak al wezen kwijlen langs de etalages van de juweliers.
Het is een Breitling Colt Chrono.
Edit: ik had hem al eens gepost.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 22-06-2002 22:29]
quote:Sorry, het moet zijn:"afwijking van..."
Op zaterdag 22 juni 2002 22:19 schreef SurfDude het volgende:[..]
Lijkt me nogal een sterk verhaal. Ten eerste lijkt me het erg veel, en ten tweede: waarom zou die standaard te langzaam lopen? Dan kunnen ze die dingen ook wel wat sneller instellen toch?
quote:Gelul
Op zaterdag 22 juni 2002 22:16 schreef CrashOne het volgende:[..]
ehhh, een quarts uur werk loopt minimaal 150sec per jaar achter. Dit komt door temperatuur verschillen.
quote:Voor de meeste breitlings moet je wel een wat stevigere pols hebben ja. Dit type is een stukje kleiner dan de meest breitlings.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:20 schreef static het volgende:[..]
Ik vind hem een beetje groot (vind ik overigens van alle Breitlings).
Ik heb deze, die vind ik lekker klein en toch stijlvol:
quote:Oh ok, maar dan nog vind ik het veel. Mijn Casio doet het een stuk beter. Bovendien snap ik niet hoe een horloge een minimale afwijking kan hebben: bij ideale omstandigheden wijkt die 0 seconde per jaar af lijkt mij.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:28 schreef CrashOne het volgende:[..]
Sorry, het moet zijn:"afwijking van..."
quote:Dat is wat korter geformuleerd, maar wel correct
Op zaterdag 22 juni 2002 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Gelul
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Gelul
quote:
A "regular" quartz watch generally varies in rate by about 2 minutes (120 sec.) a year, i.e. 10 seconds a month or 0.333 sec/day. The most common factors contributing or affecting this are:temperature-related frequency drift
age-related frequency drift - often attributed to the trimmer in the circuit and may vary with its quality
variation in battery voltage with time and temperature
In a conventional quartz watch, the most common frequency of quartz oscillators is 32,768Hz. A traditional circuit then divides this frequency by two, 15 times in succession - down to 1 Hz. This means the stepping motor of the watch receives one impulse per second (as shown by the jump of the second hand in analogue displays).Some of the methods used by manufacturers to improve on these accuracy parameters over the common quartz, to create the ultra-accurate wristwatch include:
increasing the oscillator frequency, e.g. in the Omega 24MHz Marine Chronometer,
temperature compensation of the crystal frequency of oscillation, e.g. in the Longines Conquest VHP or Pulsar 10PSR and (I think) the late Kreiger Marine Chronometer.
The current bleeding edge of accuracy in a wristwatch stands at 10 secs/year or 1 min in 5 years. This translates into less than 1 sec/month or 0.02 sec/day. When you compare this with a run-of-the mill quartz, there is at least an order of magnitude of difference in precision.
quote:Prachtig, alleen is elke kwarts temperatuur geregeld tegenwoordig.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:51 schreef CrashOne het volgende:[..]
[..]
Je kan een mechanisch horloge namelijk NIET beter regelen dan op 10 sec afwijking.
Het is heel eenvoudig, hoe meer trillingen, des te zuiverder (stemvork idee) een kwarts trilt met 32.768 trillingen per seconde, een mechanische horloge ongeveer 36.000 keer per uur.
Denk nou niet omdat je een freak bent dat je weet hoe het werkt, ik heb er 4 jaar voor geleerd
quote:Misschien een domme vraag, maar een quartz "tikt" altijd zichtbaar en de meeste mechanische "glijden" kan je me vertellen hoe dat komt??
Op zaterdag 22 juni 2002 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Prachtig, alleen is elke kwarts temperatuur geregeld tegenwoordig.
Daarnaast wijkt een breitling GEEN 15 seconde af per jaar, maar PER MAAND! hetgeen erg goed is voor een mechanische chronometer.Je kan een mechanisch horloge namelijk NIET beter regelen dan op 10 sec afwijking.
Het is heel eenvoudig, hoe meer trillingen, des te zuiverder (stemvork idee) een kwarts trilt met 32.768 trillingen per seconde, een mechanische horloge ongeveer 36.000 keer per uur.
Denk nou niet omdat je een freak bent dat je weet hoe het werkt, ik heb er 4 jaar voor geleerd
quote:Een kwarts trilt 32 duizend + keer per seconde.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:01 schreef blieblie het volgende:[..]
Misschien een domme vraag, maar een quartz "tikt" altijd zichtbaar en de meeste mechanische "glijden" kan je me vertellen hoe dat komt??
Mechanische horloges trillen veel minder vaak.
Die kan je dus direkt met raderen 'vertragen' daarom glijdt de secondewijzer
quote:Tussen de mechanische horloge en de opkomst van de kwartshorloges hebben we nog een poosje 'stemvork' horloges gehad.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:Mechanische horloges trillen veel minder vaak.
Die kan je dus direkt met raderen 'vertragen' daarom glijdt de secondewijzer
De frequentie van een stemvork horloge weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar die 'trilde' dus veel sneller als mechanisch en dus zuiverder, maar NIET zo snel dat het niet meer direkt door raderen te vertragen was.
Op het miniscule stemvorkje in zo'n horloge zit een 'scheppertje' welke op elke trilling een heel klein radertje voorduwt.
De secondewijzer van zo'n horloge glijdt echt super glad!
Hele mooie techniek, en schaars! (overigens hoor je een stemvork horloge niet tikken, maar hoor je deze zoemen)
quote:Er staat "varies", wat dus de totale afwijking betekent toch? En dat lijkt mij dus 60 seconden omhoog of omlaag te zijn zeg maar. Bovendien KAN het ook minder zijn bij gunstigere omstandigheden.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:51 schreef CrashOne het volgende:
A "regular" quartz watch generally varies in rate by about 2 minutes (120 sec.) a year, i.e. 10 seconds a month or 0.333 sec/day.
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
-knip-
quote:Kijk, daar hebben we tenminste wat aan!
Op zaterdag 22 juni 2002 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
-knip-
quote:OE!
Op zaterdag 22 juni 2002 23:19 schreef static het volgende:[..]
[..]Kijk, daar hebben we tenminste wat aan!
mooie uitleg van stemvorkhorloges!
http://www.hoekstrajuwelier.nl/prod05.htm
Weet je zo of er überhaupt nog "merken" bezig zijn met stemvork horloges? Is wel kewl patsverhaal op feestjes enzo
(niet dat ik het kan betalen maar....)
[edit] aha een link [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 22-06-2002 23:26]
quote:En temperatuur invloeden van buiten af dan?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Prachtig, alleen is elke kwarts temperatuur geregeld tegenwoordig.
Daarnaast wijkt een breitling GEEN 15 seconde af per jaar, maar PER MAAND! hetgeen erg goed is voor een mechanische chronometer.Je kan een mechanisch horloge namelijk NIET beter regelen dan op 10 sec afwijking.
Onder iedeale omstandigheden wijkt een quartz misschien niet af, in theorie wel. Momenteel ben ik niet thuis en kan ik even niet het boek in scannen waar het in staat.
Je zal gedeeltelijk wel gelijk hebben maar een quartz wijkt ook af.
quote:Ja dat klopt, ongeveer een minuut per jaar, tegen ongeveer 3 minuten voor de beste temperatuur geregelde mechanische gecertificeerde chronometer.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:24 schreef CrashOne het volgende:[..]
En temperatuur invloeden van buiten af dan?
Onder iedeale omstandigheden wijkt een quartz misschien niet af, in theorie wel. Momenteel ben ik niet thuis en kan ik even niet het boek in scannen waar het in staat.
Je zal gedeeltelijk wel gelijk hebben maar een quartz wijkt ook af.
Weet je hoe een horlogemaker een mechanisch horloge afregelt?
Met een kwartsgestuurde meter
Kwarts is gewoon zuiverder dan mechanisch. De techniek echter is boring.
Een mechanisch horloge welke naast temperatuursverschillen ook nog last heeft van wrijvingsproblemen en zwaartekrachtinvloeden op de balans in alle posities op de arm een afwijking van rond de 10 seconde per maand is een klein wonder. Bij kwarts heb je een heel snel trillend kristal welke door een chippie geregeld wordt. Lang zo spannend niet
Vandaar Blanc Pain's motto:
There has never been a quartz Blancpain watch.
And there never will be
quote:Nee, Bulova was de uitvinder.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:23 schreef blieblie het volgende:
Jaah, das leuke info!!
Heb je nog meer horloge funfacts??Weet je zo of er überhaupt nog "merken" bezig zijn met stemvork horloges? Is wel kewl patsverhaal op feestjes enzo
![]()
(niet dat ik het kan betalen maar....)
[edit] aha een link
[/edit]
Als je een bulova accutron ziet... DIREKT KOPEN!!!
quote:Daar zijn toch een heleboel types van?
Op zaterdag 22 juni 2002 23:32 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Als je een bulova accutron ziet... DIREKT KOPEN!!!
Of ben ik nu in de war?
De zuiverheid van klokken en horloge's is voor een groot deel bepaald door een Nederlandse natuurkundige....:
Christiaan Huygens.
Eigenlijk was zijn afdeling astronomie, maar om goed de sterrenstanden te kunnen bepalen had hij een zuivere tijdmeting nodig.
In die tijd (eind 17e eeuw) was een afwijking van meer als een uur per dag niet uitzonderlijk, en hadden klokken ook maar 1 wijzer (alleen de uurwijzer)
Christiaan Huygens wist het natuurkundige zuivere effect van de slinger (zwaartekracht wordt min of meer opgeheven) en bedacht een methode om dat toe te passen in klokken.
Het effect was een dramatische verbetering! van een uur per dag, tot 1 of 2 minuten of minder.
quote:De echte bulova accutron stemvork?
Op zaterdag 22 juni 2002 23:35 schreef static het volgende:[..]
Daar zijn toch een heleboel types van?
Of ben ik nu in de war?
De laatste keer dat ik er 1 kon kopen moest die 4500,- kosten (originele aankoopprijs 250,-)
quote:De horloges die IK zou willen krijg ik nooit, mits ik de staatsloterij win
Op zaterdag 22 juni 2002 23:36 schreef blieblie het volgende:
Hmmzz, en hoeveel kosten ze dan 2de hands??
kan ik gaan sparen
Wat is nu een horloge waarvan je denkt: Whaah die wil ik ooit om mijn pols hebben hangen?
Kijk eens op die link van Blancpain, of brequet of IWC.
En daarnaast bestaat er altijd nog de mogelijkheid van maatwerk in zwitserland
Of is dat mijn perceptie?
Het eerste waterdichte horloge:
De Rolex Oyster
Rolex is een vrij jong horloge merk (1908), maar waren de eerste die een compleet waterdicht horloge hadden (1926).
quote:Zwitserland was HET horlogeland.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:42 schreef static het volgende:
Swets, nu we toch bezig zijn, waarom komen er zoveel (dure) merken uit Zwitserland?Of is dat mijn perceptie?
Echter, begin jaren zeventig kwam de wegwerpmaatschappij in opkomst. Oosterse landen leverde kwalitatief slechtere horloges, met minder kwaliteit. Zwitserse fabrikanten reageerde niet en hadden de verwachting dat kwaliteit zou overleven.
Dit lukt niet.
Alleen de echt exclusieve merken bleven over, en de rest van de zwitserse horlogemakers kwamen zwaar in de problemen.
Veel kleine zwitserse fabriken zijn gefuseerd, welke uiteindelijk de eta fabrieken zijn geworden.
Deze ETA fabrieken hebben het tij enigzins kunnen doen keren (swatch), maar ze hebben veel terrein verloren. Vooral Seiko welke op een gegeven moment mbt kwarts in techniek en innovatie voorop liepen.
De slag om kwarts is min of meer door zwitserland verloren. Dus is zwitserland alleen nog marktleider met betrekking tot de moeilijkere mechanische technieken, welke veel arbeidsintensiever zijn en dus voornamelijk door de duurdere exclusieve merken gebruikt worden. Vandaar dat zwitserse horloge vaak duur zijn
Eerste klok met slinger:
Het haagse klokje
Zoals jullie zien is Nederland aardig van invloed geweest in de uurwerktechniek
quote:Rolex
Op zaterdag 22 juni 2002 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Horloge funfact:Het eerste waterdichte horloge:
De Rolex OysterRolex is een vrij jong horloge merk (1908), maar waren de eerste die een compleet waterdicht horloge hadden (1926).
Volgens mij is voor beide processen wat te zeggen nl.
quote:Vind je dat echt mooi, een Rolex?
Op zaterdag 22 juni 2002 23:58 schreef yvonne het volgende:[..]
Rolex
quote:Nee, absoluut niet zelfs.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:59 schreef static het volgende:
En is het nou waar dat een handgemaakt horloge beter is?
Behalve duurder..![]()
Volgens mij is voor beide processen wat te zeggen nl.
Echter, bij de goedkopere horloges worden de raderen gestanst uit een grote plaat messing. Duurdere merken fraisen de raderen, hetgeen zuiverder is.
Daarnaast zijn de gebruikte technieken vaak mooier.
quote:Dat dacht ik dus al.
Op zondag 23 juni 2002 00:01 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nee, absoluut niet zelfs.
Echter, bij de goedkopere horloges worden de raderen gestanst uit een grote plaat messing. Duurdere merken fraisen de raderen, hetgeen zuiverder is.
.
quote:Een rolex Seadweller is een heeeeeeeeeeeel mooi horloge.
Op zondag 23 juni 2002 00:00 schreef static het volgende:[..]
Vind je dat echt mooi, een Rolex?
Voorbeeld, in goedkopere horloges zit de datumschijf onder metalen plaatjes vast geshroeft. Een datumschijf 'klikt' namelijk verder door een metalen hebeltje.
Bij een rolex zit er aan het eind van dat hebeltje een robijn (horloge lagers zijn van robijn) om de wrijving te verminderen. Daarnaast ligt de datumschijf los boven op het uurwerk in een simpel opstaand randje. De afwijkingen in een rolex zijn zo klein dat schroefjes niet nodig zijn om het spul op zijn plaats te houden, het past simpelweg perfect.
Hoe duurder het horloge, des te makkelijker in elkaar te zetten. (geen gepiel met veertjes om marges op te heffen enzo)
quote:Ja, heel mooi, heb er zelfs eentje gehad, de goud op staal uitvoering, dat was nog voor iedere ordinaire grapjurk er eentje droeg
Op zondag 23 juni 2002 00:00 schreef static het volgende:[..]
Vind je dat echt mooi, een Rolex?
quote:Dang man leuk om te lezen, leuk ook hoe je de eigenwijsheid van de topicstarter nog net in de kiem kon smoren...
Op zaterdag 22 juni en zondag 23 juni 2002 schreef Swetsenegger het volgende:
Blablabla...
Wat is nu je beroep eigenlijk?
quote:R&D manager bij een firma in computer randapparatuur
Op zondag 23 juni 2002 00:13 schreef Poepoog het volgende:[..]
Dang man leuk om te lezen, leuk ook hoe je de eigenwijsheid van de topicstarter nog net in de kiem kon smoren...
quote:Als je goed leest dan was je op gevallen dat ik er niet eens veel naast zat. Ik heb er helaas niet voor geleerd en Swetsenegger wel. Vind het erg leuk om al die horloge facts van hem te horen.
Op zondag 23 juni 2002 00:13 schreef Poepoog het volgende:[..]
Dang man leuk om te lezen, leuk ook hoe je de eigenwijsheid van de topicstarter nog net in de kiem kon smoren...
Mechanische horloges zijn erg gevoelig voor schokken.
De asjes zijn sowieso al heel dun, en het stukje welke in de lagers draaien NOG dunner, om zo min mogelijk wrijving op te leveren en uurwerken zo elegant mogelijk te houden.
Vooral de balans, het regelorgaan, is erg gevoelig voor schokken.
Brequet heeft hiervoor in 1790 het anti-shock-systeem uitgevonden.
Het asje heeft aan de boven en onderkant wat uitloopspelling. Om dit op zijn plaats te houden wordt er aan de boven en onderkant een zogenaamd dekplaatje op het lager gelegd met een veertje...
Het asje zweeft als het waren, en kan bij schokken door het veertje op de deksteen wat uitwijken.
Scheelde aanzienlijk in gebroken asjes
quote:Jaja je hebt helemaal gelijk....
Op zondag 23 juni 2002 00:16 schreef CrashOne het volgende:[..]
Als je goed leest dan was je op gevallen dat ik er niet eens veel naast zat. Ik heb er helaas niet voor geleerd en Swetsenegger wel. Vind het erg leuk om al die horloge facts van hem te horen.
Man was just kidding. Leuke facts idd.
quote:Ja, je hebt gelijk.
Op zondag 23 juni 2002 00:12 schreef yvonne het volgende:[..]
Ja, heel mooi, heb er zelfs eentje gehad, de goud op staal uitvoering, dat was nog voor iedere ordinaire grapjurk er eentje droeg
[Dit bericht is gewijzigd door static op 23-06-2002 00:28]
quote:Je moet ook het gewone klassieke model hebben, die zijn en blijven het mooist.
Op zondag 23 juni 2002 00:27 schreef static het volgende:[..]
Ja, je hebt gelijk.
Als ik aan Rolex denk zie ik de meest obscene horloges met rijen diamantjes, briljantjes en weet ik veel wat allemaal (als het maat glimt), dat vind ik dus zo lelijk...
Korund, de op een na hardste edelsteen (hardheid 9, diamant, het hardste materiaal heeft hardheid 10) is er in twee varianten:
Blauw (saffier) en rood (robijn) en is redelijk eenvoudig industrieel te vervaardigen.
Door de draaiende beweging van de asjes in een uurwerk, en de kracht 1 kant op, slijten lagers uit.
Uiteindelijk is men robijn als lagers gaan gebruiken, omdat dit harde materiaal niet uitslijt. Vroeger werd dit vaak vermeld op de wijzerplaat van een horloge (17 jewels).
Doordat kwartshorloges geen continue draaiende beweging van het raderwerkhebben, is deze slijtage minder. Daarom zie je in veel kwartshorloges kunststof lagers tegenwoordig
-edit-
Waarom worden er geen kogellagers gebruikt in horloges is een veel gehoorde kreet.
Simpel, de wrijving van de kogeltjes in het vet in het lager is groter dan een simpel asje in een harde edelsteen met een drupje olie En daarnaast NIET homogeen (schokkende draaiende beweging)
quote:
Op zondag 23 juni 2002 00:28 schreef yvonne het volgende:[..]
Je moet ook het gewone klassieke model hebben, die zijn en blijven het mooist.
quote:Ik ben heel blij met m'n Cartier.
Op zondag 23 juni 2002 00:28 schreef yvonne het volgende:[..]
Je moet ook het gewone klassieke model hebben, die zijn en blijven het mooist.
quote:Het is subjectief, maar ik houd niet zo van al dat goud c.q. goud-kleuren, ik vind neutrale kleuren altijd het mooist...
Op zondag 23 juni 2002 00:31 schreef yvonne het volgende:[..]
Maar, smaken verschillen natuurlijk.
quote:Heel, heel mooi.
Op zondag 23 juni 2002 00:33 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
quote:En nu plaats je er precies een die ik wel mooi vind.
quote:Ik ben een leeuw, leeuwen houden van goud
Op zondag 23 juni 2002 00:35 schreef static het volgende:[..]
Het is subjectief, maar ik houd niet zo van al dat goud c.q. goud-kleuren, ik vind neutrale kleuren altijd het mooist...
Maar, smaken verschillen natuurlijk.
quote:Zoals een echte vakidioot betaamt...
Op zondag 23 juni 2002 00:33 schreef CrashOne het volgende:
Swetsenegger, wat heb je zelf om je pols? en in je kast?
Waarom niet:
Omdat eigenlijk geen 1 horloge goed genoeg is naar mijn zin, behalve die van een rug of 25 (euro's).
Dat kan ik me simpelweg niet veroorloven.
Daarnaast heb je ook nog met partners te maken die je liefde niet vaak delen
Een computer van 2500 euro is wel weer voldoende vaak in een huishouden, dus een horloge van dezelfde prijs komt er niet snel.
Kortom, zeker mbt het verzamelen van horloges als hobby, of PC's als hobby moet ik een keuze maken. Het is PC's geworden. Een goede keus aangezien ik daar tegenwoordig mijn dagelijks veel beter belegde boterham mee verdien als met uurwerkmaker
Ik heb me voorgenomen om op redelijke korte termijn zeker een horloge aan te schaffen welke bij mijn liefde voor de techniek past, maar nog wel betaalbaar is. Dit wordt dus een breitling of een rolex. Zoals ik al zei: De hemaklokkies onder de exclusieve horloges.
Wat heb ik nu om?
Een goedkoop horloge, maar wel met een bijzondere techniek.
1 van de eerste kinetic horloges.
Waarom is dit bijzonder: Wel kwarts, maar geen batterij (zoals ik al zei is seiko het meest innovatief mbt kwarts) en de rotor (gelijk als die aan een automatisch mechanisch horloge) zet 1 draaiende beweging om naar 3000 toeren!
quote:De mooiste rolex.
Op zondag 23 juni 2002 00:36 schreef static het volgende:[..]
En nu plaats je er precies een die ik wel mooi vind.
Wanneer tot grote diepte gedoken wordt, veranderd de samenstelling van de aanwzeige lucht in het horloge (net als bij mensen in hun aderen).
Wanneer opgestegen wordt naar de oppervlakte, wordt de druk van de aanwezige lucht te groot en zou het horloge openbarsten (duikers stijgen om dit fenomeen trapsgewijs op -edit- niet voor hun dure horloge, maar voor hun dure aderen ). Door het ventiel kan deze overdruk ontsnappen
quote:Gaaf!
Op zondag 23 juni 2002 00:43 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
De mooiste rolex.
Gelijk een fact, want 1 met een bijzondere techniek, een UITLAAT ventiel, speciaal voor duikers.Wanneer tot grote diepte gedoken wordt, veranderd de samenstelling van de aanwzeige lucht in het horloge (net als bij mensen in hun aderen).
Wanneer opgestegen wordt naar de oppervlakte, wordt de druk van de aanwezige lucht te groot en zou het horloge openbarsten (duikers stijgen om dit fenomeen trapsgewijs op -edit- niet voor hun dure horloge, maar voor hun dure aderen). Door het ventiel kan deze overdruk ontsnappen
quote:Ja.
Op zondag 23 juni 2002 00:45 schreef static het volgende:
Is het trouwens waar dat er voor bepaalde modellen van Rolex een wachtlijst bestaat?
Waarom is dit zo? Niet omdat rolex het zo graag exclusief wil houden (heowel...) Maar simpelweg omdat de het productieproces van een rolex een jaar duurt
o.a. Rolex, Cartier, Bertolucci, Gucci, Omega en baume & mercier.
En dit is van Opa en Oma's tot aan klein kinderen
quote:En dat gaat automatisch?
Op zondag 23 juni 2002 00:43 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
De mooiste rolex.
Gelijk een fact, want 1 met een bijzondere techniek, een UITLAAT ventiel, speciaal voor duikers.Wanneer tot grote diepte gedoken wordt, veranderd de samenstelling van de aanwzeige lucht in het horloge (net als bij mensen in hun aderen).
Wanneer opgestegen wordt naar de oppervlakte, wordt de druk van de aanwezige lucht te groot en zou het horloge openbarsten (duikers stijgen om dit fenomeen trapsgewijs op -edit- niet voor hun dure horloge, maar voor hun dure aderen). Door het ventiel kan deze overdruk ontsnappen
Inventief hoor!
Zijn er nog andere merken die dat hebben?
quote:Een jaar? kolere... dan neem ik aan dat ze met extra extra zorg helemaal handmatig in elkaar worden gezet?
Op zondag 23 juni 2002 00:47 schreef Swetsenegger het volgende:Maar simpelweg omdat de het productieproces van een rolex een jaar duurt
Nu, zo'n vijf jaar later, heb ik er dan 1 gekocht, mijn eerste breitling. Mijn vriendin houdt zelf ook wel van dure sieraden en zie mijn horloge ook als een sieraad. Het moet natuurlijk niet te kosten gaan van alles.
Ik heb nl net als jij ook nog een andere dure hobby die waarschijnlijk ook mijn werk gaat worden: pc's. Hier is mijn vriendin iets minder blij mee en ik moet zeggen dat hier ook wel erg veel tijd in gaat zitten
Ac, het valt nu nog goed te combineren en kan eigenlijk wel in beide "behoeftes" voorzien. Maar echt exclusief in de prijs klasse waar jij het over hebt...
Wie weet wat ik later voor baan krijg als ik af gestudeerd ben.
quote:Breitling en Omega hebben een soort gelijk mechanisme voor de echte diepzeeduik horloges (voor de SuperOceaan & Seamaster)
Op zondag 23 juni 2002 00:48 schreef static het volgende:[..]
En dat gaat automatisch?
Dus er zitten ook sensors in dat horloge?Inventief hoor!
Het mechanische horloge wordt geregeld door een zogenaamde 'balans' Dit is een ronde schijf welke heen en weer slingert
Wanneer zo'n balans 'vlak' ligt is er weinig invloed van de zwaartekracht.
Echter om de pols hangt de balas vaak verticaal, waarbij de invloed van de zwaartekracht erg gaat gelden.
Een perfect afgeregeld horloge in vlakke positie kan verschrikkelijk afwijken tijdens normaal gebruik.
De betere mechanische horloges regelen af in 5 posities, en verwijderen zwaartepunten uit de balans.
Een stap verder is een tourbillon (brequet 1798).
De balans 'hangt' als het ware vrij in een kooi, hiermee zwaartekracht invloeden beperkend.
quote:Nee gewoon een mechanisch ventiel
Op zondag 23 juni 2002 00:48 schreef static het volgende:[..]
En dat gaat automatisch?
Dus er zitten ook sensors in dat horloge?Inventief hoor!
quote:Je kent het probleem dus
Op zondag 23 juni 2002 00:52 schreef CrashOne het volgende:
Ac, het valt nu nog goed te combineren en kan eigenlijk wel in beide "behoeftes" voorzien. Maar echt exclusief in de prijs klasse waar jij het over hebt...
Wie weet wat ik later voor baan krijg als ik af gestudeerd ben.
Erg mooi, maar extreem duur is Blancpain vooral the masterpieces (dunste mechanische horloge is van Blancpain)
quote:Vooral de kast volledig uit 1 stuk heeft wat voeten in de aarde
Op zondag 23 juni 2002 00:51 schreef calvobbes het volgende:[..]
Een jaar? kolere... dan neem ik aan dat ze met extra extra zorg helemaal handmatig in elkaar worden gezet?
quote:Ach, koop je toch een breitling.. Heb je dan 2 maanden eerder in huis..
Op zondag 23 juni 2002 00:51 schreef calvobbes het volgende:[..]
Een jaar? kolere... dan neem ik aan dat ze met extra extra zorg helemaal handmatig in elkaar worden gezet?
Er zit gewoon veel werk in een mechanisch horloge. En ze worden aan vele testen onderworpen.
quote:Ik kan een nieuwe breitling binnen een week om mijn arm hebben, kwestie van connecties
Op zondag 23 juni 2002 01:04 schreef CrashOne het volgende:[..]
Ach, koop je toch een breitling.. Heb je dan 2 maanden eerder in huis..
Er zit gewoon veel werk in een mechanisch horloge. En ze worden aan vele testen onderworpen.
Uurwerk broodje aap verhaal, graag verteld door uurwerkmakers.
Een niet nader genoemde Oosterse uurwerkfabrikant stuurde een miniscuul asje naar een niet nader genoemde Zwitserse uurwerkfabrikant. Met een briefje 'Beat this!'
3 maanden later ontvingen zij hetzelfde asje terug. Geen briefje.
De Oosterse fabrikant snapte er niets van.
Totdat 'men' het asje aan een wat duidelijker onderzoek onderwierp. Het asje bleek getransformeerd tot houdertje voor een NOG kleiner asje. Kortom uitgeboord, vlak sluitend dekseltje, asje erin
quote:LOL
Op zondag 23 juni 2002 01:09 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik kan een nieuwe breitling binnen een week om mijn arm hebben, kwestie van connecties
Uurwerk broodje aap verhaal, graag verteld door uurwerkmakers.
Een niet nader genoemde Oosterse uurwerkfabrikant stuurde een miniscuul asje naar een niet nader genoemde Zwitserse uurwerkfabrikant. Met een briefje 'Beat this!'
Totdat 'men' het asje aan een wat duidelijker onderzoek onderwierp. Het asje bleek getransformeerd tot houdertje voor een NOG kleiner asje. Kortom uitgeboord, vlak sluitend dekseltje, asje erin
quote:Die is goed...
Op zondag 23 juni 2002 01:09 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Mijn horloge komt ook gewoon uit de etalage, en de Baume & Merciers van mijn ouders ook .
quote:Als het model dat je wil in de etalage ligt is het geen probleem. Soms kan je ze in Antwerpen bv wel krijgen, simpelweg omdat de juwelier 'm op voorraad heeft.
Op zondag 23 juni 2002 12:16 schreef blieblie het volgende:
Ghe, gave facts.
Nog een vraagje, die wachtlijsten hoe zit het daarmee?
Als ik naar een juwelier hier in de stad ga, liggen der in heel Eindhoven zo'n 10 Rolexen in de etalages, waarom zou ik er dan op moeten wachten?Mijn horloge komt ook gewoon uit de etalage, en de Baume & Merciers van mijn ouders ook
.
De Yachtmaster en Sea Dweller van Rolex zijn heel moeilijk verkrijgbaar.
quote:De Rolex Daytona ! Dat is mijn droomhorloge....
quote:Dat is een Sea Dweller, geen Daytona.
Op zondag 23 juni 2002 13:37 schreef Biglebowski het volgende:[..]
De Rolex Daytona ! Dat is mijn droomhorloge....
DIT is een Daytona
-edit-
Mooi horloge hoor, alleen niet helemaal mijn smaak.
quote:Als jij dat net zo stijlvol vindt...
Op zondag 23 juni 2002 14:40 schreef Chr1st1aan het volgende:
Mooie horloge hoor, maar ik vind het zonde van mn poen, voor 20 piek heb je er ook 1 die net zolang meegaat
Dat weet ik dus ff wel heeeeeeeel zeker, en dan ook mede dat het bij een 20 piek horloge niet de moeite waard is om em te onderhouden. (oh, bandje kapot, naah kopen we wel een nieuwe horloge e.d.)
Maar....
zo doorgeredeneerd, waarom rijdt dan niet iedereen in een Smart? die doet namelijk precies hetzelfde als een ferrari..., rijden.
En wanneer je je aan de wet houdt gaat een ferrari niets harder ook.
Kortom, mensen die dit soort horloge's kopen doen dat om dezelfde reden waarom andere mensen dure auto's kopen. Passie voor een bepaalde techniek, merk, design of kwaliteit. En dat betaal je
quote:Interessante thread dit, maar deze vergelijking gaat wel een BEETJE mank hoor.
Op zondag 23 juni 2002 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Uiteraard doet het horloge van de topic starter niets meer dan een horloge van 100 piek, namelijk de tijd aangeven.
Heel misschien doettie het zelfs slechter, een mechanisch horloge heeft immers iets meer afwijking dan een temperatuur geregelde kwarts.Maar....
zo doorgeredeneerd, waarom rijdt dan niet iedereen in een Smart? die doet namelijk precies hetzelfde als een ferrari..., rijden.
En wanneer je je aan de wet houdt gaat een ferrari niets harder ook.Kortom, mensen die dit soort horloge's kopen doen dat om dezelfde reden waarom andere mensen dure auto's kopen. Passie voor een bepaalde techniek, merk, design of kwaliteit. En dat betaal je
quote:Het is aan iemand die er om jou passie niet veel geeft niet uit te leggen waarom. Een ander begrijpt het. Dat is met iedere dure hobby/passie zo.
Op zondag 23 juni 2002 22:31 schreef JeOma het volgende:[..]
Interessante thread dit, maar deze vergelijking gaat wel een BEETJE mank hoor.
Ik bedoel, een Ferrari rijdt gewoon (veel) lekkerder dan een Smart. Je trekt er sneller mee op (ook binnen de grenzen van de wet). Je kunt sneller iemand inhalen, dus je kunt (!) er veiliger mee rijden. Van een horloge kun je toch niet zeggen dat hij lekkerder kijkt? Fijner de tijd weergeeft? Hooguit het gevoel misschien, al blijf ik echt totaal niet snappen waarom je zoveel pegels voor een horloge neerlegt. Maar goed, ieder zijn hobby he?
Kies ik voor de mooie auto en goedkope kermis-graai-bak-horloge-van-een-euro.
Ik zelf vind de techniek erg leuk en de stijl die een ieder horloge apart uit straalt fantastisch.
quote:Van een horloge kan je wel zeggen dat hij fijner de tijd aangeeft.
Op zondag 23 juni 2002 22:31 schreef JeOma het volgende:[..]
Interessante thread dit, maar deze vergelijking gaat wel een BEETJE mank hoor.
Ik bedoel, een Ferrari rijdt gewoon (veel) lekkerder dan een Smart. Je trekt er sneller mee op (ook binnen de grenzen van de wet). Je kunt sneller iemand inhalen, dus je kunt (!) er veiliger mee rijden. Van een horloge kun je toch niet zeggen dat hij lekkerder kijkt? Fijner de tijd weergeeft? Hooguit het gevoel misschien, al blijf ik echt totaal niet snappen waarom je zoveel pegels voor een horloge neerlegt. Maar goed, ieder zijn hobby he?
Kies ik voor de mooie auto en goedkope kermis-graai-bak-horloge-van-een-euro.
Maar uiteindelijk doet hij hetzelfde... de tijd aangeven.
En uiteindelijk doet een Ferrari hetzelfde als een smart...je droog van a naar b brengen.
Wel niet mechanisch, maar errug techno dacht ik zo.
Je moet natuurlijk wel duiken om er iets aan te hebben
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Iesie op 24-06-2002 09:44]
quote:Swets, het is overduidelijk dat jij er het meest vanaf weet dan welke andere fokker ook, maar ik dacht dat de duurste mechanische horloges van Patek Phillipe waren?
Erg mooi, maar extreem duur is Blancpain vooral the masterpieces (dunste mechanische horloge is van Blancpain)
Zelf heb ik trouwens ook een Breitling, een Windrider Chronomat Longitude om precies te zijn. Inderdaad, de instapper onder de betere merken.
quote:Neuh, Blancpain heeft ook een paar leuke modellen, en er is in Zwitserland altijd de mogenlijkheid van costum made. En DAT kost serieus euro's
Op maandag 24 juni 2002 12:54 schreef SwissCom het volgende:[..]
Swets, het is overduidelijk dat jij er het meest vanaf weet dan welke andere fokker ook, maar ik dacht dat de duurste mechanische horloges van Patek Phillipe waren?
quote:chique?
Op maandag 24 juni 2002 20:41 schreef Kreator het volgende:
sjiek.
Sorry, maar ik kan NIETS chiques ontdekken aan dat horloge.
Sportief, ok
Maar niet chique
quote:sjiek IRL is echt wel sjiek, omdat ie apart glimt...
Op maandag 24 juni 2002 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
chique?
Sorry, maar ik kan NIETS chiques ontdekken aan dat horloge.
Sportief, ok
Maar niet chique
quote:Schei nou toch uit man.
Op maandag 24 juni 2002 20:45 schreef Kreator het volgende:[..]
sjiek IRL is echt wel sjiek, omdat ie apart glimt...
Mijn Big Tic hiervoor was ook stoer...
quote:
Op maandag 24 juni 2002 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Schei nou toch uit man.
Prulliwatch
Enne, zit me niet te fokken ja...
In uurwerken grijpen raderen altijd van rad naar rondsel in.
Nooit direct, zoals bv in versnellingsbakken van auto's.
Dit heeft een reden.
De geringe kracht op een raderwerk heeft als consequentie dat de wrijving zo laag mogelijk moet zijn. Daarom moet er speling tussen de raderen zitten.
Dit is niet mogelijk met tanden zoals die op machinale tandwielen voorkomen. Daarom maken uurwerken gebruik van een ander soort vertanding.
Machinale vertanding: Evolvente vertanding
Uurwerk vertanding : Cycloïdale vertanding
quote:
Op maandag 24 juni 2002 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Uurwerkfact:Machinale vertanding: Evolvente vertanding
Uurwerk vertanding : Cycloïdale vertanding
quote:Pleur ik het door elkaar? *denkt*
Op maandag 24 juni 2002 21:01 schreef dagizmo het volgende:[..]
quote:Ik ken het gevoel, ik heb een jaar geleden een "Fossil Blue" gekocht in LA... nu hebben ze gvd in Hoog Caterijne (Utrecht CS) een speciale Fossil winkel
Op maandag 24 juni 2002 20:52 schreef Kreator het volgende:Toen ik em in NYC kocht, was ie hier nog nergens te bekennen...
Nu loopt iedereen ermee.
quote:Ehhh, die fossil winkel op HC zit er toch ook alweer ander half jaar
Op woensdag 26 juni 2002 09:25 schreef Nuke het volgende:[..]
Ik ken het gevoel, ik heb een jaar geleden een "Fossil Blue" gekocht in LA... nu hebben ze gvd in Hoog Caterijne (Utrecht CS) een speciale Fossil winkel
quote:Dank je! En succes met het uitzoeken van een nieuw horloge!
Op woensdag 26 juni 2002 09:47 schreef honesty het volgende:
Gefeliciteerd Topicstarter,
ik ben ook al maanden op zoek naar een mooi polshorloge en weet precies waar je allemaal door heen gaat. Alleen heb ik het nog moeilijker omdat ik wel een chronograaf wil maar geen Breitling, sorry ik heb tot nu toe maar een of 2 modellen gezien van Breitling die ik kon waarderen. Mijn smaak gaat nu uit naar de Zenith El Primero Chronomaster, een nog niet al te duur horloge(wordt met regelmaat in prijs verhoogd) en voor mij een horloge wat alles heeft wat ik wil(alleen had de prijs minder hoog mogen zijn). Ik heb het model voor een 'spotprijsje' zien liggen bij een juwelier en ik denk er serieus aan om hem van het weekend af te rekenen. Dan komt mijn droom net als de jouwe ook uit en begint mijn spaarrekening weer op 0.
Alleen twijfel ik nu of ik nu de gouden neem of eerst de stalen versie neem en later pas een gouden of een IWC da vinci.
Moeilijk als je veel dromen heb en er maar een laten uitkomen
quote:Okay... misschien langer.... iig toen nog niemand Fossil kende
Op woensdag 26 juni 2002 20:33 schreef CrashOne het volgende:
Ehhh, die fossil winkel op HC zit er toch ook alweer ander half jaar
quote:Een SEAT & een nieuw horloge!
Op vrijdag 19 juli 2002 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
En MIJN nieuwe horloge:Een Breitling Windrider Chronomat.
Niet nieuw, maar als nieuw
quote:Yep
Op vrijdag 19 juli 2002 20:54 schreef SwissCom het volgende:[..]
Een SEAT & een nieuw horloge!
Mooie klok ook zeg.
http://www.tagheuer.com/share/products/html/show_model.cfm?mID=5
Bijkomend voordeel is dat bij exclusieve horloges het glas van kristal is en niet krast. zodat ie er nieuw uit blijft zien.
Mijn volgend horloge wordt een automaat.
Bijkomend voordeel van deze is dat deze niet voorkomt in het 'namaak' circuit, zolas de link serries.
quote:Heb je hem dan toch.
quote:I'm sorry, maar dat vind ik er nogal kitsch uitzien eigenlijk...
quote:woei, tag-heuer is ook mijn klokje. zie je weinig en niet zo "standaard" als een breitling. (als je het standaard mag noemen, een klok van over de 1500 euro)
Op zaterdag 20 juli 2002 16:27 schreef NoE het volgende:
Ik heb van mijn eerste loon (meerdere maanden hoor). een TagHeuer 6000 Chronograph gekocht (dit is nu 3 jaar geleden)http://www.tagheuer.com/share/products/html/show_model.cfm?mID=5
Bijkomend voordeel is dat bij exclusieve horloges het glas van kristal is en niet krast. zodat ie er nieuw uit blijft zien.
Mijn volgend horloge wordt een automaat.
Bijkomend voordeel van deze is dat deze niet voorkomt in het 'namaak' circuit, zolas de link serries.
ik heb trouwens ook een 6000.
maar 1700 van gemaakt wereldwijd.
quote:Niet beledigend ofzo maar hij ziet er nogal nep uit...
Waarom heeft iedereen het toch altijd over Breitling? Ik vind de meeste veel te protserig, totaal NIET chique maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
De meeste mensen hebben het sowieso bijna altijd over Omega, Tag Heuer en Breitling als exlusieve horloges, ik vind dit persoonlijk meer de 'sportieve' merken.
Bv. Cartier, Rolex (sommige modellen), Rado, Chopard, Piaget etc. vind ik pas écht chique horloges met stijl.
Of natuurlijk eentje van de wat exlusievere merken:
Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne, Franck Müller, Roger Dubius, Breguet, Blancain, Patek Philippe, Jeager-leCoultre etc. maar de meesten hiervan zijn écht onbetaalbaar...
quote:Van de mijne maar 1000 world wide
Op zaterdag 8 februari 2003 18:41 schreef postman het volgende:[..]
woei, tag-heuer is ook mijn klokje. zie je weinig en niet zo "standaard" als een breitling. (als je het standaard mag noemen, een klok van over de 1500 euro)
ik heb trouwens ook een 6000.
maar 1700 van gemaakt wereldwijd.
Wel strak klokkie btw
quote:haha ik had hem nog voor fl. 2400,00
Een hoop zweet...
quote:dunne polsen jah.........
Op zaterdag 8 februari 2003 19:55 schreef postman het volgende:
hmm, heb je wat kleine polsen of is deze breitling wat groter als andere modellen ?
quote:Het ziet er dus niet uit
Op zaterdag 8 februari 2003 19:58 schreef Jerroentje het volgende:[..]
dunne polsen jah.........
quote:die polsen waren niet zo duur hoor
Op zaterdag 8 februari 2003 19:59 schreef Kos het volgende:[..]
Het ziet er dus niet uit
en voor dat geld....
quote:Maar je horloge wel!
Op zaterdag 8 februari 2003 20:02 schreef Jerroentje het volgende:[..]
die polsen waren niet zo duur hoor
quote:ik vind het nog wel meevallen, tegenwoordig zijn ze 2 x zo duur...
Op zaterdag 8 februari 2003 20:08 schreef Kos het volgende:[..]
Maar je horloge wel!
![]()
quote:Zoveel geld betalen en dan nog steeds een lelijk horloge krijgen!
Op zaterdag 8 februari 2003 19:51 schreef Jerroentje het volgende:[..]
haha ik had hem nog voor fl. 2400,00
quote:Wat is de beweegreden om zo'n overmatig duur horloge te kopen? Ik denk dat ik dat helaas nooit zal snappen. Doen ze het goed bij de vrouwen? Maak je er extra vrienden mee? Zie je meer tijd dan ik? Allemaal vragen waar een gewone jongen als ik mee worstel.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:10 schreef Jerroentje het volgende:[..]
ik vind het nog wel meevallen, tegenwoordig zijn ze 2 x zo duur...
quote:Omdat mensen het een mooi horloge vinden. Zulke horloge's zijn niet alleen om te kijken hoe laat 't is maar 't is gelijk een sieraad. En voor mooie sieraden betaal je veel.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:13 schreef Kos het volgende:[..]
Wat is de beweegreden om zo'n overmatig duur horloge te kopen? Ik denk dat ik dat helaas nooit zal snappen. Doen ze het goed bij de vrouwen? Maak je er extra vrienden mee? Zie je meer tijd dan ik? Allemaal vragen waar een gewone jongen als ik mee worstel.
En de een vind iets wel mooi en de andere niet. Sommige mensen hebben de pech dat alles wat ze mooi vinden duur is.
quote:Waarom kopen tweakers elke maand een nieuwe pc, waarom koopt iemand een audi TT maar geen Mazda MX5.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:13 schreef Kos het volgende:[..]
Wat is de beweegreden om zo'n overmatig duur horloge te kopen? Ik denk dat ik dat helaas nooit zal snappen. Doen ze het goed bij de vrouwen? Maak je er extra vrienden mee? Zie je meer tijd dan ik? Allemaal vragen waar een gewone jongen als ik mee worstel.
Ik heb 2 weken geleden ook een breitling gekocht, die kostte +/- 40 euro
,ik ben student dus ik kan geen 1690 euro betalen ,dus moet ik het maar met een replica breitling doen :-)
Hier staat mijn horloge:
http://www.worldofwatches.com/img/prod/p10909B.jpg
Mzzl
quote:precies zo zie ik t ook
Op zondag 9 februari 2003 15:58 schreef blieblie het volgende:[..]
Waarom kopen tweakers elke maand een nieuwe pc, waarom koopt iemand een audi TT maar geen Mazda MX5.
Enz enz enz.
Horloges van deze bedragen moet je zien als functionele sieraden. Niet meer als just-a-watch.
quote:En TOCH zie je het verschil wel
Op zondag 9 februari 2003 16:43 schreef DjKwaiMui het volgende:
Hey , ik vind dat je een mooi horloge hebt. Maar ik zou er zelf nooit 1690 euro voor betalen.Ik heb 2 weken geleden ook een breitling gekocht, die kostte +/- 40 euro
,ik ben student dus ik kan geen 1690 euro betalen ,dus moet ik het maar met een replica breitling doen :-)Hier staat mijn horloge:
http://www.worldofwatches.com/img/prod/p10909B.jpgMzzl
quote:bleh! die vind ik weer niet mooi he; ziet er gewoon niet uit. Ik vind zilver met blauw mooier.
Op zaterdag 22 juni 2002 18:42 schreef rbman het volgende:
Heb ook een breitling
Maar het is maar goed dat smaken verschillen he!! Succes met je horloge
Ik zelf heb een Omega Seamaster
deze dus:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |