abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97761398
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef voice-over het volgende:

[..]

Toch beweren de misselijkmakende, arrogante Belgen dat zij wereldkampioen worden in 2014.
je blijft maar doorbomen over die ene zin die Leekens en Hazard zeiden hé. Eigenlijk ben je wel grappig, zelden een persoon geweten die over één zin vijf pagina's kan doorlullen.

O ja, is dit ook de Belgische pers :

http://www.timesonline.co(...)i/article7061728.ece
  zondag 5 juni 2011 @ 22:20:58 #77
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_97761861
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:57 schreef Decrease het volgende:
Er waren vorig WK idd wel een hoop Belgen waarvoor Oranje niet snel genoeg kon uitgeschakeld zijn. Maar dat was dan toch nog een minderheid, hoor. HLN.be-volk ( :') ) is nu niet echt de beste referentie. Ben zelf een aantal wedstrijden op groot scherm gaan kijken, waaronder de kwartfinale tegen Brazilië. En dat was dan nog in Lissabon tussen al die Portugese Brasil-fans. :') Zat daar zo goed als alleen te juichen. :D

Moraal van het verhaal: HLN.be en 9lives.be zijn absoluut niet de maatstaf.
Maar dat is wel de enige maatstaf die wij hier op FOK meekrijgen :P.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  zondag 5 juni 2011 @ 22:52:47 #78
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_97763909
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:14 schreef BramKVO het volgende:

[..]

je blijft maar doorbomen over die ene zin die Leekens en Hazard zeiden hé. Eigenlijk ben je wel grappig, zelden een persoon geweten die over één zin vijf pagina's kan doorlullen.

O ja, is dit ook de Belgische pers :

http://www.timesonline.co(...)i/article7061728.ece
Leuk al die praatjes in de pers maar waar blijven de prestaties?

Praatjes vullen geen gaatjes.

Alles wat Hollands is, branden jullie xenofoben compleet af maar wij zijn lekker vice weltmeister en staan al een jaar op no.2 van de FIFA-ranking. :)
pi_97765114
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Zoals tegen Ajax? :')
Potentie hebben en constant op topniveau presteren zijn twee verschillende zaken natuurlijk. Er zijn hele generaties geweest die b.v. de jeugd WK's domineerden, maar waarvan de spelers uiteindelijk nooit de definitieve stap naar de wereldtop hebben kunnen maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 6 juni 2011 @ 08:01:00 #80
268409 voice-over
pi_97774735
Aan de Belgen.

Kans is groot dat jullie voor het 10e jaar op rij niet naar een eindtoernooi gaan. Hoe voelt dat nu om inwoner te zijn van een mislukt voetballand met 'heel veel omhoog geschreven talenten'?

En die jaloezie/ haat jegens Nederlanders .... ik heb daar maar 1 woord voor: Hi Hi Hi Hi Hi
  maandag 6 juni 2011 @ 08:18:17 #81
268409 voice-over
pi_97774936
Het enige wat de Belgen nog vreugde schenkt in hun schamele voetbalbestaan is wanneer Oranje verliest. Maar dat gebeurt de laatste jaren maar heel weinig. :)
  Trouwste user 2022 maandag 6 juni 2011 @ 10:46:23 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_97777688
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:01 schreef voice-over het volgende:
Aan de Belgen.

Kans is groot dat jullie voor het 10e jaar op rij niet naar een eindtoernooi gaan. Hoe voelt dat nu om inwoner te zijn van een mislukt voetballand met 'heel veel omhoog geschreven talenten'?

En die jaloezie/ haat jegens Nederlanders .... ik heb daar maar 1 woord voor: Hi Hi Hi Hi Hi
Engeland speelde in de jaren 70 op niet één groot toernooi. Liverpool won wel 3 keer de EC-1.

Was het toen ook een mislukt voetballand ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 juni 2011 @ 11:02:19 #83
268409 voice-over
pi_97778144
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Engeland speelde in de jaren 70 op niet één groot toernooi. Liverpool won wel 3 keer de EC-1.

Was het toen ook een mislukt voetballand ?

Zij niet.
  Trouwste user 2022 maandag 6 juni 2011 @ 11:13:08 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_97778491
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:02 schreef voice-over het volgende:

[..]

Zij niet.
België won van de wereldkampioen Argeninië op het WK-82.

Werd 4e op het WK-86.

Speelden op 2 WK's in de jaren 90.

De nieuwe eeuw is iets minder goed begonnen.

Schrijf je zo'n land dan af ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 juni 2011 @ 11:16:32 #85
268409 voice-over
pi_97778596
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

België won van de wereldkampioen Argeninië op het WK-82.

Werd 4e op het WK-86.

Speelden op 2 WK's in de jaren 90.

De nieuwe eeuw is iets minder goed begonnen.

Schrijf je zo'n land dan af ?

Ja.

Nederland heeft niks met België en andersom ook niet. Een grote muur tussen beide landen zou ideaal zijn.
  Trouwste user 2022 maandag 6 juni 2011 @ 11:24:15 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_97778843
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:16 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ja.

Nederland heeft niks met België en andersom ook niet. Een grote muur tussen beide landen zou ideaal zijn.
De favoriete speler ooit bij Anderlecht was voor hun legendarische voorzitter Vanderstock Jan Mulder.

maandag 6 juni 2011 @ 11:34:35 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97779227
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:18 schreef voice-over het volgende:
Het enige wat de Belgen nog vreugde schenkt in hun schamele voetbalbestaan is wanneer Oranje verliest. Maar dat gebeurt de laatste jaren maar heel weinig. :)
ben jij in je jeugd verkracht door een Belgische pater of zo?
  Trouwste user 2022 maandag 6 juni 2011 @ 11:36:12 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_97779281
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Door Voordeckers.

maandag 6 juni 2011 @ 11:48:42 #89
268409 voice-over
pi_97779640
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zou best kunnen.
pi_97839002
Wat ik ook mooi was van zo'n vlaams forum dat toen NL in de finale stond, zeiden ze dat België dat ook makkelijk had gekund :') Ik zie belgië niet eens winnen van Kameroen of Denemarken, laat staan Brazilië of Uruguay.

Zulke belgen :')___!

Vertonghen _O_
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:56:43 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97839566
Lukaku: 'Wereldkampioen met België is realistisch'
07/06/2011 14:48

quote:
Het achttienjarige supertalent Romelu Lukaku steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. De spits van Anderlecht wordt herhaaldelijk in verband gebracht met een overgang naar Chelsea, maar blijkt daarnaast heel andere ambities te hebben.

'Mijn leven zou perfect zijn als ik ooit de Champions League en de wereldbeker win', vertelt Lukaku aan Het Nieuwsblad. De aanvaller denkt zelfs dat een wereldtitel met de Belgische nationale ploeg tot de opties behoort. 'Natuurlijk is wereldkampioen worden realistisch, want negentig procent van de Rode Duivels heeft het potentieel om bij de allergrootste teams van Europa te spelen.'

'Ik ben tevreden over wat ik al gerealiseerd heb op jonge leeftijd', vervolgt Lukaku. 'Als ik terugblik op wat ik al gepresteerd heb, besef ik dat al mijn opofferingen het meer dan waard waren.'

Lukaku legt vervolgens uit wat hij met zijn 'opofferingen' bedoelt. 'Als ik als jonge gast zou uitgaan, roken en drinken, had ik nooit in die grote stadions tegen de beste spelers gespeeld... Ik ben nu al een paar keer in een discotheek geweest, maar ik ben geen fuifbeest. Ik zet me dan ergens in een hoekje en bekijk het allemaal van een afstand. Je ziet mij nooit op de dansvloer, tenzij de muziek echt goed is. Ik heb ook nog nooit een druppel alcohol aangeraakt. Alleen al de geur maakt me misselijk.'

Aan zijn levensstijl wil de Belg eigenlijk het liefst zo min mogelijk veranderen. 'Ook nu ik volwassen ben, zal ik niet meer uitgaan. Belgische journalisten volgen mij nu al op de voet. Beeld je in hoe dat later in Engeland wordt. Daar zijn de tabloids echt verschrikkelijk. Ik wil dat ze enkel over mijn voetbalprestaties kunnen schrijven.'
:)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:02:13 #92
347205 BelgischeTurk
Belgen na huuus
pi_97839816
Arda stuurt Belg richting Nederland:

HAHAHAHA kiek die chadli vliegen :p
Belgen na huuus
pi_97841448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:56 schreef Tarado het volgende:
Lukaku: 'Wereldkampioen met België is realistisch'
07/06/2011 14:48

De aanvaller denkt zelfs dat een wereldtitel met de Belgische nationale ploeg tot de opties behoort. 'Natuurlijk is wereldkampioen worden realistisch, want negentig procent van de Rode Duivels heeft het potentieel om bij de allergrootste teams van Europa te spelen.'

Het hangt er een beetje vanaf wat hij met allergrootste teams bedoeld, maar indien hij daar de top 2/3 in Engeland, Spanje bedoeld, dan lijkt het me wat te optimistisch. Er zitten een paar spelers bij die de potentie hebben om dat te bereiken. Verder redelijk wat degelijk spul. De stap van potentie naar constant presterend in de Europese (en dus wereld) top is bovendien vrij groot. Ik zie wel een generatie die meer kans heeft om serieus mee te doen op kampioenschappen dan die van de afgelopen jaren, maar nog niet direct een potentiële wereldkampioen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 juni 2011 @ 16:11:53 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_97842427
Hoe doen de Belgen het op grote jeugdtoernooien de laatste jaren ?

Nederland is europees kampioen -17 en spelen volgende week op het WK.

dinsdag 7 juni 2011 @ 16:16:25 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97842615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het hangt er een beetje vanaf wat hij met allergrootste teams bedoeld, maar indien hij daar de top 2/3 in Engeland, Spanje bedoeld, dan lijkt het me wat te optimistisch. Er zitten een paar spelers bij die de potentie hebben om dat te bereiken. Verder redelijk wat degelijk spul. De stap van potentie naar constant presterend in de Europese (en dus wereld) top is bovendien vrij groot. Ik zie wel een generatie die meer kans heeft om serieus mee te doen op kampioenschappen dan die van de afgelopen jaren, maar nog niet direct een potentiële wereldkampioen.
het grote verschil met Nederland is dat de Nederlandse spelers bij de topploegen waar ze spelen bepalend zijn, ik kan geeneen Belg noemen waarbij dat ook zo is voorzover ze al bij een toploeg spelen.

ik zat gisteren even de belg te kijken daar was Georges Leekens, dat is wel een realistische bescheiden man maar er waren er een paar die vonden dat Kompany beter is dan Pique van Barca in de opbouw, tja dan moet ik wel een beetje lachen
pi_97843773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

het grote verschil met Nederland is dat de Nederlandse spelers bij de topploegen waar ze spelen bepalend zijn, ik kan geeneen Belg noemen waarbij dat ook zo is voorzover ze al bij een toploeg spelen.
Zoals ik al zei is de stap van potentie naar constant presterend aan de top een grote, die de Belgische talenten nog moeten maken.
Daarbij is het dan ook zo dat bij een topclub spelen één ding is, maar dat er natuurlijk niet 22 topspelers in de selectie van zo'n club zitten. Dat gaat echter minder op voor België dan bijvoorbeeld voor Engeland. Daar heb ik de commentatoren zich wel eens af horen vragen waarom het team toch zo matig speelt ondanks het feit dat alle spelers toch in dé topcompetitie van de wereld spelen.

quote:
ik zat gisteren even de belg te kijken daar was Georges Leekens, dat is wel een realistische bescheiden man maar er waren er een paar die vonden dat Kompany beter is dan Pique van Barca in de opbouw, tja dan moet ik wel een beetje lachen
Dat is meer een gevalletje 'de wens is de vader van de gedachte', mag ik hopen.
pi_97845305
Ach, ik vind het eigenlijk best positief dat de generatie jonge spelers wat lef en zelfzekerheid toont. Vroeger werd dat vooral aan NL'ers toegeëigend en waren de Belgen vooral stil en bescheiden, maar deze nieuwe generatie kun je alvast niet verwijten dat ze geen vertrouwen hebben. En waarom zou je die bepaalde ambities niet mogen hebben, uiteindelijk moet je het hoogste nastreven. Ik vind de uitspraken van Lukaku, Leekens of Hazard ook helemaal geen grootspraak, want het zijn allen vrij bescheiden mensen, lijkt me.
Nu, ik zie in Belgie ook (nog) geen wereldkampioenpotentieel, maar in het voetbal kan het soms vrij snel gaan natuurlijk, wie weet wat de toekomst over drie jaar brengt. Eerlijk gezegd vond ik NL op het WK ook alles behalve sprankelend voetballen, ze speelden zelfs zonder spits (V Persie trapte geen deuk in een pakje boter). Met een combinatie van geluk (afgeweken ballen, makkelijkere loting), wilskracht en een goede organisatie (iets wat eerder onhollands is) bereikten ze wel de finale. Ook de Grieken speelden én wonnen een EK-finale, dus ih voetbal gebeuren er soms vreemde zaken.
Niet vergeten dat van deze kern, op Simons na, Kompany de oudste speler is met 25 jaar ! Met verder nog Witsel, Vertonghen, Vermaelen, Fellaini, De Bruyne, Dembele, Lombaerts, Lukaku, Hazard, Chadli, ... moet je (op termijn) toch een meer dan degelijke ploeg kunnen vormen, lijkt me.

Wat Kompany betreft, durf ik ook zeggen dat, als je hem bij Barca in de ploeg dropt, dat ie probleemloos zal mee spelen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 juni 2011 @ 17:18:17 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_97845403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:15 schreef BramKVO het volgende:

Wat Kompany betreft, durf ik ook zeggen dat, als je hem bij Barca in de ploeg dropt, dat ie probleemloos zal mee spelen.
:D

dinsdag 7 juni 2011 @ 17:21:51 #99
268409 voice-over
pi_97845557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:15 schreef BramKVO het volgende:
Eerlijk gezegd vond ik NL op het WK ook alles behalve sprankelend voetballen, ze speelden zelfs zonder spits (V Persie trapte geen deuk in een pakje boter). Met een combinatie van geluk (afgeweken ballen, makkelijkere loting), wilskracht en een goede organisatie (iets wat eerder onhollands is) bereikten ze wel de finale.
Weer dat zeikerige, jaloerse toontje van een Belg over Hollanders. Schei toch uit man, je bent de vleesgeworden Belgenmop.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:34:59 #100
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_97846126
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

:D

Bij barca zou ik het in de verdediging ook wel goed doen denk ik, de bal komt daar toch nooit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')