Na er zelf veel te veel tijd, moeite, frustratie en geld ingestopt te hebben gaat 'ie nu in de verkoop.
Vorig voorjaar sloeg mijn ketting een stuk van het carter eraf, dit heb ik toen professioneel laten lassen. Het laswerk is heel goed gedaan, het terugbouwen van het blok wat minder goed. Uiteindelijk heeft het me bakken met geld en tijd gekost om hem weer rijdend te krijgen.
Om het feest compleet te maken liep m'n blok ongeveer anderhalve maand geleden vast. Ik heb toen een ander blok uit Berlijn gehaald en dat hebben we vorige week ingebouwd.
Gister was het moment daar dat we hem konden starten. En dat deed 'ie, met één druk op de knop. Wat 'ie ook deed was olie eruit gieten, met sloten tegelijk. Het blok zit nog ingebouwd en het is lastig te zien waar het precies vandaan komt. Duidelijk is iig dat het hoe dan ook daar niet vandaan hoort te komen. Op onderstaande foto (van m'n oude - vastgelopen - blok) heb ik aangegeven waar het vandaan lijkt te komen (ergens tussen de twee carterhelften, lijkt het).
![klote.jpg]()
Wat is er allemaal nieuw:
- Gloednieuwe banden, pirelli diablo rosso corsa (30km na montage liep m'n blok vast)
- Gloednieuwe ketting en tandwielen (AFAM, geen crappy esjot of JT-spul oid) (minder dan 500km oud)
- Nieuwe dynamo (minder dan 500km oud)
- Temp sensor vervangen
- Nieuwe tellerunit
- Voorwiellagers vervangen (<500km)
- Remklauwen gereviseerd
Wat moet er gebeuren:
- Een goed werkend blok erin
- Andere achterbrug monteren, gratis te verkrijgen bij de importeur (ging ik zelf nog doen)
Andere punten:
- Steenslag-gaatje in het linker koplampglas
- Enkele lichte krassen op het kuipwerk (niet storend of opvallend)
Met een beetje mazzel is de schade aan het 'oude' blok beperkt tot de distributieketting en kleppen. Dan zou je die van het 'nieuwe' (dat wat er nu inzit) over kunnen zetten.
Zelf heb ik echter he-le-maal geen zin om er nog meer tijd en moeite in te stoppen en frustratie terug te krijgen.
Nu de foto's:
![1.jpg]()
![2.jpg]()
![6.jpg]()
![7.jpg]()
Die foto's zijn van ergens vorig jaar, toen 'ie nog reed. Zo zag hij er vorig weekend uit:
Eerst:
![leeg.jpg]()
Later:
![lijkterop.jpg]()
Foto's oude blok:
![hebben.jpg]()
![kutblok.jpg]()
Foto 'nieuw' blok:
![blok.jpg]()
Mocht iemand zich vervelen deze zomer en willen proberen of er van deze 2 blokken één goed blok te maken is (ongetwijfeld) dan hoor ik 't wel.
Vraagprijs: 5250
[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 04-06-2011 14:23:05 ]