Waarom is de voorspelling dat het Rusland en China worden en niet de VS en een van die twee?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
http://www.bibliotecapley(...)p_sociopol_nwo81.htm
Ik heb het doorgelezen, en het zit best goed in elkaar heb ik het idee. Het gaat erover dat de Derde Wereldoorlog tussen China en Rusland zou kunnen gaan. Het begrip NWO is ingevoerd nadat de SU uiteen was gevallen, waardoor er voor de NAVO geen reden meer was om voort te bestaan. De VS moest iets nieuws vinden, en kwam met de 'War on Terror'. Amerika wilde zijn invloed in Oost-Europa verder uitbreiden, waarschijnlijk vanwege de angst voor Rusland en China.
Ik zal later de rest lezen, en eventueel ook de rest hier samenvatten. Maar misschien kunnen we hier gedachte wisselen over deze informatie en over mogelijke oorzaken voor een Derde Wereldoorlog.
het is waarschijnlijk simpel.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waarom is de voorspelling dat het Rusland en China worden en niet de VS en een van die twee?
Voorlopig zijn ze aardig hard bezig Afrika te ontginnen van zijn grondstoffen. Op zich gunstig voor de economie daar, alleen zal het volk daar niet veel op vooruit gaan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
het is waarschijnlijk simpel.
Russen hebben zijn grondstoffen in oosten staan, waar Chinzen vlakbij voor staat.
Chinezen kunnen niet lang zonder grondstoffen.
VS heeft grondstoffen expres duurder gemaakt zodat Chinezen niet lang kan voorloven.
In het artikel staat:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waarom is de voorspelling dat het Rusland en China worden en niet de VS en een van die twee?
Om te weten of we dit moeten interpreteren als China en Rusland als tegenstander, of China en Rusland tegen elkaar, moet de rest van het artikel gelezen worden. Ik had daar de tijd nog niet voor toen ik de OP met de site postte.quote:Part 3 analyzes the nature of the imperial strategy to construct a New World Order, focusing on the increasing conflicts in Afghanistan, Pakistan, Iran, Latin America, Eastern Europe and Africa; and the potential these conflicts have for starting a new world war with China and Russia.
Nou het kwam al eerder bovendrijven:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Het begrip NWO is ingevoerd nadat de SU uiteen was gevallen
Neemt niet weg dat dit een verkapt TVP isquote:Volgens de Amerikaanse televisieevangelist Pat Robertson werd de term in de moderne tijd voor het eerst gebruikt in het begin van de twintigste eeuw, door de Engelse zakenman Cecil Rhodes. De Engelsman was er een voorstander van dat Amerika en Engeland gezamenlijk een federale wereldregering zouden vormen. Engels moest volgens hem de officiële taal worden en er moest een ultra-imperialistisch systeem zijn. Het doel: eeuwige wereldvrede. Rhodes was de oprichter van Rhodes Scholarship, sinds 1904 toegekend. De Britse official en schrijver Lionel George Curtis stond ook een wereldstaat voor. In 1909 was hij betrokken bij de oprichting van de Round Table Movement, die later in Engeland leidde tot de Royal Institute for International Affairs (1919) en in Amerika tot de oprichting van de Council on Foreign Relations (1921). Ook links-georiënteerde intellectuelen als H. G. Wells waren voorstander van een Nieuwe Wereldorde in de vorm van een wereldregering.[
bron
Niets mis met eeuwige wereldvrede!quote:Op zondag 5 juni 2011 03:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nou het kwam al eerder bovendrijven:
[..]
Neemt niet weg dat dit een verkapt TVP is
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef WSquater het volgende:
De Derde Wereld Oorlog zal zich vooral afspelen tussen de Benelux en Frankrijk, mark my words. Ik geef het 21 jaar, hooguit.
Dat wordt een verdomd korte oorlog dan, kijkende naar het aantal manschappen en materieel van de Beneluxquote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef WSquater het volgende:
De Derde Wereld Oorlog zal zich vooral afspelen tussen de Benelux en Frankrijk, mark my words. Ik geef het 21 jaar, hooguit.
Inderdaad erg triest van jequote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:59 schreef summer2bird het volgende:
Toen ik de TT las dacht ik heel even dat WO3 al begonnen was
Maar wij krijgen straks een JSFquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wordt een verdomd korte oorlog dan, kijkende naar het aantal manschappen en materieel van de Benelux
In siberie zitten heel veel grondstoffen. Chine heeft er heel weinig, maar wel veel te veel mensen. 1+1=2.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het westen was al decennia hard bezig Afrika te ontginnen, die waren er eerder bij dan China. Nu China erbij komt is het vrij eenvoudig om deals te sluiten met de lokale machthebbers. De deal die het westen maakte destijds met Afrika waren nou niet echt geweldig voor het volk, nu komt China met aanbiedingen als wegen, spoorwegen, ziekenhuizen, glasvezelnetwerken, in ruil voor grondstoffen. Allemaal zaken die het land verder helpen met ontwikkelen, beter dan geld, eten of wapens. De waterputten, voedsel leveringen en $100 laptops voor educatie zijn slechts een druppel op de gloeiende plaat. Het leveren van voedsel is ook weer zoiets om afhankelijk in stand te houden, ook hebben laptops niet veel zin zonder degelijke electra.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:35 schreef Gray het volgende:
Voorlopig zijn ze aardig hard bezig Afrika te ontginnen van zijn grondstoffen. Op zich gunstig voor de economie daar, alleen zal het volk daar niet veel op vooruit gaan.
De VS heeft juist schulden bij China, waarom zou China geld lenen aan een land waarna het vervolgens zelf niet meer genoeg geld zou hebben om grondstoffen te betalen? Natuurlijk is het voordelig voor China omdat het macht verkrijgt, voor de VS betekend het dat het land verder kan met zijn levensstijl, ook al is die geheel niet duurzaam maar men wil nu eenmaal liever lenen dan de welvaart opgeven.quote:[quote]Op zaterdag 4 juni 2011 12:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
VS heeft grondstoffen expres duurder gemaakt zodat Chinezen deze niet lang kunnen veroorloven.
Ik zou het zeggen dat VS in begin niet meteen bij betrokken. eerder terugtrekken en evacuaties bezig.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:07 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wie gaat er nou een WOIII voorstellen waarbij de VS niet betrokken zou zijn?
De VS is falliet. Ze hebben geld geleend bij heel veel landen, voornamelijk IMF. IMF kan ook schulden kwijtschelden, dat geld heeft dan nooit bestaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:56 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is wel zo dat VS heel veel geld van Chinezen heeft geleend.
Stel dat VS failliet. Wat betekent het voor China, nou het is simpel dat ze zichzelf even hard zullen treffen als VS. ook al heeft ze VS niet geld laten lenen.
Tenzij China in geheim al een reserve heeft opgebouwd.
Echter is VS al op veel gebieden zelfstandiger en kan langer mee door dan China.
Echter denk ik ook dat dat in Afrika eerder eerst een grote conflicten zullen verspreiden waardoor China uit noodzaak andere gebieden moeten innemen.
Ik verwacht dat 1e volgend grote wereld conflict tussen om 3 grote gaan, westen , Chinezen en Moslims in M-oosten en Afrika.
Chinezen moeten eigen volk kunnen voeren. Anders hebben ze een grote probleem.
Het is net grote schaakspel.
Het begrip 'Nieuwe Wereld Orde' is al véél ouder...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Het begrip NWO is ingevoerd nadat de SU uiteen was gevallen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |