Of je koopt een Gibson Robot gitaarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, is er een pedal oid welke je tuning kan aanpassen?
Heb bijvoorbeeld een paar nummers die in standaard E tuning gaan en een aantal in Eb. Heb een Behringer FX600 pedaaltje met pitch tuning wat volgens mij een beetje de richting is die je moet zoeken, maar dat klinkt voor geen meter...
Zijn er degelijke alternatieven? Of komt het neer op bijvoorbeeld 1 gitaar in Eb en 1 in standaard E. Wat een optie is, maar minder makkelijk dan een knop draaien/omzetten
ps. Wanneer ik zeg een paar nummers komt het neer op het nummer aan de hand waarvan ik nu lessen heb (Simple Man) en een aantal anderen die ik tegen kwam. Vroeg me dus simpelweg af of hier een manier voor is behalve het daadwerkelijk tunen van je gitaar.
Gewoon 2 gitaren, heb ik ook. Ene gitaar in standaard E, andere in Eb. Maar dan nog speel ik regelmatig op die gitaar in Eb met capo op de eerste fretquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, is er een pedal oid welke je tuning kan aanpassen?
Heb bijvoorbeeld een paar nummers die in standaard E tuning gaan en een aantal in Eb. Heb een Behringer FX600 pedaaltje met pitch tuning wat volgens mij een beetje de richting is die je moet zoeken, maar dat klinkt voor geen meter...
Zijn er degelijke alternatieven? Of komt het neer op bijvoorbeeld 1 gitaar in Eb en 1 in standaard E. Wat een optie is, maar minder makkelijk dan een knop draaien/omzetten
ps. Wanneer ik zeg een paar nummers komt het neer op het nummer aan de hand waarvan ik nu lessen heb (Simple Man) en een aantal anderen die ik tegen kwam. Vroeg me dus simpelweg af of hier een manier voor is behalve het daadwerkelijk tunen van je gitaar.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets echt helemaal 100% werkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef Muchachooo het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Morpheus-Droptune
Blijf het een vaag verhaal vinden. Vriend koopt een gitaar, geeft hem aan jou, want jij kan al spelen en hij niet. Vriend speelt er vervolgens blijkbaar niet op, jij neemt hem over en verpatst hem weer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:44 schreef Braddie het volgende:
Klopt, toen heb ik hem van hem overgekocht:)
Nee die brommer vond hij pas nadat hij die microfoon gevonden had, ohnee wacht die brommer vond hij pas nadat hij die dyslectische kloon had gemaakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
en toen vond je een brommer, ohnee dat is een ander verhaal
Moet eerlijk zeggen dat die dyslectische kloon wel erg grappig was; zeker omdat iedereen het meteen doorhadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee die brommer vond hij pas nadat hij die microfoon gevonden had, ohnee wacht die brommer vond hij pas nadat hij die dyslectische kloon had gemaakt.
Het scheelt mij vooral veel moeite dat jullie track strak was. Jullie hebben een metronoom gebruikt, neem ik aan.quote:
en hij maar roepen: wie is tog steets die braddie waar julie het over heben?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:28 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat die dyslectische kloon wel erg grappig was; zeker omdat iedereen het meteen doorhad![]()
Ja ik speelde op een metronoom inderdaad. Zat alleen rond de bridge een foutje, maar daar speelde je netjes meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:03 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Het scheelt mij vooral veel moeite dat jullie track strak was. Jullie hebben een metronoom gebruikt, neem ik aan.
In welke stemming speel je ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:48 schreef RoW_0 het volgende:
Een vriend van me heeft nog D'Addario EXL110 regular light gauge snaren staan. .10. Raden jullie mij die aan voor metal of niet?
Want me nieuwe ESP met .9 snaren klinkt op dit moment nergens naar![]()
D standard. Godv. ik weet niet of ik op me oude gitaar .10 of .11 heb. Maar ik wil dezelfde dikte!quote:
Hoe kan je dat nou niet weten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:51 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
D standard. Godv. ik weet niet of ik op me oude gitaar .10 of .11 heb. Maar ik wil dezelfde dikte!
Als ze er vanaf de fabriek op zaten, of de gitaarwinkel ze heeft vervangen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |