Ja hij staat enorm stevig! Uhm, de bodem is gemaakt van tegels van 30x30. En daarboven is nog een dikke laag cement gevestigd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:55 schreef Innisdemon het volgende:
Komt wel goed. Wat heb je als bodem? en staat ie stevig?
Wat kan er gebeuren met dat cement dan. Brokkelt gewoon langzamerhand af?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Cement is niet vuurbestendig. Bakstenen wel, maar ze moeten wel droog zijn.
Bijvoorbeeld. De chemische verbinding is niet hittebestendig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:05 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
[..]
Wat kan er gebeuren met dat cement dan. Brokkelt gewoon langzamerhand af?
In de opgedroogde cement zit water in de structuur. als je het gaat verhitte, verdwijnt het water en dan raakt deze structuur zijn stevigheid kwijt. Daarom moeten vaak gebouwen plat gegooid worden als er een flinke brand in is geweestquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:05 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
[..]
Wat kan er gebeuren met dat cement dan. Brokkelt gewoon langzamerhand af?
A je to!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:53 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
Geachte Fokkertjes,
Gisterenmiddag heb ik een zelgemaakte BBQ gemaakt met wat oude stenen en wat cement. Alles in orde en gemaakt. Ging prima.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:54 schreef SuperwormJim het volgende:
Dus je maakt eerst een BBQ en gaat je daarna pas afvragen of er niets kan gebeuren?
Geen zorgen, zal allemaal wel loslopen. Het is niet dat het net als in een HR-houtkachel vele honderden graden heetgestookt wordt he. De BBQ is open, en de warmte kan naar boven weg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:53 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
Gisterenmiddag heb ik een zelgemaakte BBQ gemaakt met wat oude stenen en wat cement. Alles in orde en gemaakt. Ging prima. Maar mijn vraag is. Kan dat eigenlijk wel? Heb je geen speciale stenen en cement nodig. Tot nu toe brand ie lekker. Maar wat kan er gebeuren?
topquote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:36 schreef Christian-Eriksen-8 het volgende:
Ik heb net fantastisch gegeten. Hij werkt als een hele goede bbq. Ben er wel blij mee!
moet je wel vuurvaste bakstenen hebbenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Cement is niet vuurbestendig. Bakstenen wel, maar ze moeten wel droog zijn.
gebouwen worden vaak plat gegooid omdat het goedkoper is om nieuw te bouwen dan te renoverenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:44 schreef ukga het volgende:
[..]
In de opgedroogde cement zit water in de structuur. als je het gaat verhitte, verdwijnt het water en dan raakt deze structuur zijn stevigheid kwijt. Daarom moeten vaak gebouwen plat gegooid worden als er een flinke brand in is geweest
Gewoon goed in porren tijdens het storten en goed laten drogen (niet met velle zon erop). BBQ's worden toch niet zo heel heet dat ie kan scheuren oidquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:18 schreef tatsert het volgende:
[..]
moet je wel vuurvaste bakstenen hebbenen je hebt ook vuurbestendige cement
scheeld dat die kant en klare betonen bbq wat je eerder veel zag ook nooit scheurdequote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Gewoon goed in porren tijdens het storten en goed laten drogen (niet met velle zon erop). BBQ's worden toch niet zo heel heet dat ie kan scheuren oid
Dat is meer om een open haard mee te bouwen. Die worden vaak langdurig warm gestookt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:32 schreef tatsert het volgende:
reken er maar op dat het kan scheuren,ze hebben niet voor niets vuurvaste stenen en cement.
zullen ze vast niet met een reden gemaakt hebben zulke stenen
Baksteen! Valt het kwartje?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:18 schreef tatsert het volgende:
[..]
moet je wel vuurvaste bakstenen hebben
wat wordt een bbq dan niet warm?? dacht je dat die stenen niks te lijden hebben met die hittequote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is meer om een open haard mee te bouwen. Die worden vaak langdurig warm gestookt.
In vergelijking met een openhaard niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:34 schreef tatsert het volgende:
wat wordt een bbq dan niet warm?? dacht je dat die stenen niks te lijden hebben met die hitte
tja,als je het zo bekijkt ,maar om het scheuren tegen te gaan heb je dus een vuurvaste baksteen nodig.voor een openhaard of een bbq dat doet er niet toe,de baksteen moet tegen de hitte kunnen en alleen de vuurvaste kan daar tegen.op den duur zal een gewone baksteen het begevenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In vergelijking met een openhaard niet.
Ik weet niet wat voor type BBQ jij denkt dat TS heeft neergezet, maar ik ga uit van een heel simpel gevalletje, zelfs zonder schoorsteen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:41 schreef tatsert het volgende:
tja,als je het zo bekijkt ,maar om het scheuren tegen te gaan heb je dus een vuurvaste baksteen nodig.voor een openhaard of een bbq dat doet er niet toe,de baksteen moet tegen de hitte kunnen en alleen de vuurvaste kan daar tegen.op den duur zal een gewone baksteen het begevenvalt me nog mee dat het met een baksteen is gedaan en niet een strengpers
Helaas hebben we geen foto voor het idee.quote:Gisterenmiddag heb ik een zelgemaakte BBQ gemaakt met wat oude stenen en wat cement. Alles in orde en gemaakt. Ging prima.
ok een heel simpel gevalletje van 1 laag stenen met een roostertje dan kan er weinig mee gebeuren,heb er verscheidenen gemaakt voor mensen maar dat waren dan echte bbq waar flink in gestookt werd. daar ging ik dus van uitquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor type BBQ jij denkt dat TS heeft neergezet, maar ik ga uit van een heel simpel gevalletje, zelfs zonder schoorsteen.
[..]
Helaas hebben we geen foto voor het idee.
Dus waarschijnlijk gewoon een vierkant bakje aan de voorkant open, met een rooster erop en wellicht nog een opstaand randje eromheen.
Nou, daar gebeurt niks mee hoor. (Tenzij hij hem ook als tuinhaard gaat gebruiken, dat is wat teveel van het goede.)
En zeker niet in een middagje.quote:
zou wat langer wachten tot de cement daadwerkelijk is uit gehardquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En zeker niet in een middagje.
Overigens had ik wel 2 dagen gewacht voordat ik hem aan zou steken, smiddags metselen en savonds stoken is niet echt handig.
EDIT: Gisterenmiddag... Lezen!! Nou dan valt het nog wel mee.
hehehe zo kan het ookquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waarom cement?
Men neme een paar stoeptegels, bouwt daarop met losse bakstenen een BBQ, ovenrooster erop en klaar issie.
Zo doe ik het al jaren.quote:
Ligt ook een beetje aan de stenen. Ik heb er hier nog zo'n 200 liggen (naam weet ik niet) maar de ene is nog krommer dan de andere bij wijze van spreken. Daar kun je beter wat cement tussen doen want stapelen wordt erg onstabiel.quote:
Kwestie van de goede bij elkaar zoeken,quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de stenen. Ik heb er hier nog zo'n 200 liggen (naam weet ik niet) maar de ene is nog krommer dan de andere bij wijze van spreken. Daar kun je beter wat cement tussen doen want stapelen wordt erg onstabiel.
klopt,maar sommigen mensen willen ook wat voor het oog,jij denkt meer met je maag.niks mis mee.mijn boeit het ook niet hoe een bbq er uit ziet,als het vlees maar smaaktquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo doe ik het al jaren.Grote voordeel, je kunt nog schuiven met de bakstenen voor meer of minder lucht vanaf onder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongezond, onverantwoord en ook heel smerig. hebben de gemiddelde nederlanders een tuintje van 50m2 en moeten ze zo nodig dat doen. ik bedoel het niet zo lullig als het er staat, echt niet maar kom op zeg, wat is de meerwaarde boven gewoon ik je keuken koken die 2 meter verderop staat en gezond lekker buiten éten.
(en deze post geeft totaal geen meerwaarde aan het topic, dat weer niet maar toch![]()
)
Hier in de buurt meerdere mensen met ademhalingsproblemen die met dit weer echt niet buiten kunnen zitten, zeker 's avonds niet. niet anderman's probleem maar als nou iedereen op gas of electra gaat buitenzooien is iedereen een stuk blijer.
maai me maar neer maar heb best een beetje gelijk![]()
ergens dan
[ Bericht 21% gewijzigd door Lottekoekkie op 04-06-2011 16:20:08 ]Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
Nou, neem dan niks. Of je BBQ'ed met kolen, of je doet het niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
neem dan een gas of electrische barbeknoei
Hier in de buurt niet.quote:Hier in de buurt meerdere mensen met ademhalingsproblemen die met dit weer echt niet buiten kunnen zitten, zeker 's avonds niet.
Idd, anders kan je net zo goed in de keuken gaan koken op het gasfornuis :'')quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, neem dan niks. Of je BBQ'ed met kolen, of je doet het niet.
[..]
Ademhalingsproblemen is de natuur die zegt dat je tijd om is...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Hier in de buurt meerdere mensen met ademhalingsproblemen die met dit weer echt niet buiten kunnen zitten
Ja, onbegrijpelijk. Je zou toch verwachten dat er hele horden mensen naar het buitenland vertrekken. Want daar is alles beter. Heus.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Welkom in overvol Nederland trouwens, waar huizen zo klein, duur en dicht op elkaar mogelijk gebouwd worden...
Heb je dat gemist of zo? Hele horden mensen vertrekken naar het buitenland! En dat zijn niet de steuntrekkers, maar mensen die werken...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk. Je zou toch verwachten dat er hele horden mensen naar het buitenland vertrekken
Volgens mij zit je in een heel verkeerd topic.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je dat gemist of zo? Hele horden mensen vertrekken naar het buitenland! En dat zijn niet de steuntrekkers, maar mensen die werken...
Hé kijk, een drugsgebruiker. Iedereen Engels praten, wordt ie gekquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je dat gemist of zo? Hele horden mensen vertrekken naar het buitenland! En dat zijn niet de steuntrekkers, maar mensen die werken...
Mijn methode is nog geen 5 minuten werk, naar de winkel duurt langer.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:05 schreef Buitendam het volgende:
Zou naar de BoerenBond rijden en zo'n ding kopen niet veel handiger zijn. Of waren de winkels niet open?
Precies.. anders is het geen BBQen!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, neem dan niks. Of je BBQ'ed met kolen, of je doet het niet.
Door je smilie weet ik niet precies hoe je dat bedoelt, maar ik ben inderdaad van mening dat het dan geen BBQen is. Ga dan gewoon in de keuken staan.quote:
Idd, gas is voor homo'squote:Op zondag 5 juni 2011 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Door je smilie weet ik niet precies hoe je dat bedoelt, maar ik ben inderdaad van mening dat het dan geen BBQen is. Ga dan gewoon in de keuken staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |