abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97752030
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Volgens ZDF zou het besmet zaadgoed zijn.
En? Dan ligt het dus niet aan "bemesting". Zoals ik al zei.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:04:11 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97752666
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Gooi jij maar lekker mest op je tauge dan :D

Ik heb er slechts water en een donker plekje voor nodig, om de tauge als een tierelier te laten ontkiemen.
Sorry
Las besmetting ipv bemesting, maar als er mest in het water zit kan het natuurlijk wel degelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97752824
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry
Las besmetting ipv bemesting, maar als er mest in het water zit kan het natuurlijk wel degelijk
Ja, dan zou het kunnen. Maar deze tauge was biologisch. Igv tauge, zou je enkel (maar ik zou niet weten waarom, want tauge ontkiemt onwijs snel) een kunstmest kunnen toevoegen aan het water. En dan mag het niet meer biologisch heten.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:11:14 #129
45206 Pietverdriet
pi_97753082
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, dan zou het kunnen. Maar deze tauge was biologisch. Igv tauge, zou je enkel (maar ik zou niet weten waarom, want tauge ontkiemt onwijs snel) een kunstmest kunnen toevoegen aan het water. En dan mag het niet meer biologisch heten.
Mest in het water kan gewoon een gevolg zijn van gebrekkige hygiëne, meenemen aan je laarzen als je ruimte ingaat waar de tauge gaat kiemen, etc.
pi_97753173
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mest in het water kan gewoon een gevolg zijn van gebrekkige hygiëne, meenemen aan je laarzen als je ruimte ingaat waar de tauge gaat kiemen, etc.
Dat kan, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk. Tauge wordt namelijk in grote spoelbakken gekweekt. Iedere dag, moet al het water worden ververst.
pi_97753369
Is het nu zeker dat het tauge is, of gaan nu de taugebedrijven naar de klote om niks.?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2011 20:16:33 ]
pi_97753503
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:15 schreef aloa het volgende:
Is het nu zeker dat het tauge is, of gaan nu de taugebedrijven naar de klote.?
Ik kan het me niet voorstellen, dat het de tauge zou zijn :N

Tauge is een kiemgroente. Het heeft enkel donker, water en een beetje warmte nodig om te kunnen ontspruiten. Ik kweek het zelf al 30 jaar in wekpotten met een kaasdoek erover in de meterkast :D Daar komt geen bemesting of wat dan ook aan te pas.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:21:00 #133
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_97753686
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:52 schreef Kluupkluup het volgende:
NU.nl verwart bean sprouts (taugé) met Brussels sprout (spruiten)!
Voor de zekerheid spruiten ook maar boycotten, weer een sector naar de kloten. :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_97754132
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik kan het me niet voorstellen, dat het de tauge zou zijn :N

Tauge is een kiemgroente. Het heeft enkel donker, water en een beetje warmte nodig om te kunnen ontspruiten. Ik kweek het zelf al 30 jaar in wekpotten met een kaasdoek erover in de meterkast :D Daar komt geen bemesting of wat dan ook aan te pas.
Waar halen ze dat vandaan dan. Ik las wel dat het een aantal jaar geleden wel door tauge kwam.

quote:
Taugé was jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Japan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_EHEC___.html?p=1,1
pi_97754227
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Voor de zekerheid spruiten ook maar boycotten, weer een sector naar de kloten. :{
En ook geen erwten, linzen en bonen meer.

quote:
Taugé en andere spruiten van gekiemde groente als erwten, linzen en bonen worden gezien als de mogelijke verspreidingsbron van de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland. Dat heeft de minister van Landbouw van deelstaat Nedersaksen, Gert Lindemann, zondag bekendgemaakt.
pi_97754249
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Waar halen ze dat vandaan dan. Ik las wel dat het een aantal jaar geleden wel door tauge kwam.

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)k_EHEC___.html?p=1,1
De enige oorzaak zou dan kunnen zijn dat het water is besmet. Maar dat kan net zo goed gelden voor de ijsblokjes die in de cola-light gaan...
  zondag 5 juni 2011 @ 20:41:19 #137
45206 Pietverdriet
pi_97755058
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De enige oorzaak zou dan kunnen zijn dat het water is besmet. Maar dat kan net zo goed gelden voor de ijsblokjes die in de cola-light gaan...
Ieder jaar wel weer een scholier die een science project doet en laat zien dat de ijsmachine smeriger is dan toiletbrillen
pi_97755206
Ze zullen toch niet dezelfde fout maken bij de komkommers en weer te vroeg een schuldige aanwijzen?

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ieder jaar wel weer een scholier die een science project doet en laat zien dat de ijsmachine smeriger is dan toiletbrillen
Mobieltjes zijn ook smeriger dan toiletbrillen in veel onderzoeken. :P
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97755347
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen we wel van 1 ding uitgaan en dat is dat de E.coli een intestinale soort van
bacteriën is die slechts binnen de ingewanden van dieren (en mensen) groeit.

Dus, is de bron van al dit e.coli DIERlijk, niet plantaardig.

Maar door bemesting etc. kan het dus gemakkelijk in het grondwater komen en als de boeren
hun spruitjes , tauge, boontjes, komkommers of wat ze er ook van :') maken vandaag of morgen
nog, want het veranderd dus zo'n beetje 3x per dag...

maar als een Boer bijvoorbeeld door de droogte hun groente's hebben besproeid met
''onzuiver'' water (misschien wel uit de sloot) dan zou het dus ook op groente's kunnen
zitten.

ik weet alleen niet of groente die e.coli bacterie ook ''in zich opneemt'' doordat het natuurlijk
ook water uit de grond krijgt, misschien weet iemand anders dat?

Ik heb trouwens net boontjes gegeten en nog nergens last van, maar ze waren van Hak
dus die spreken geen Duits :P
pi_97755352
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:Y Wie ooit in de Horeca heeft gewerkt, weet ook dat je never een koekje bij de geserveerde koffie of thee moet opeten dat niet in een zorgvuldig plasticje is verpakt ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 20:46:27 #141
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97755437
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:43 schreef Felagund het volgende:
Ze zullen toch niet dezelfde fout maken bij de komkommers en weer te vroeg een schuldige aanwijzen?

Daar zijn ze nu al hard mee bezig. Er zijn nog geen resultaten uit het lab en ook wordt er al een slag om de arm genomen dat ze er waarschijnlijk nooit een bron van zullen vinden.
Het is te zot voor woorden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_97755501
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen we wel van 1 ding uitgaan en dat is dat de E.coli een intestinale soort van
bacteriën is die slechts binnen de ingewanden van dieren (en mensen) groeit.

Dus, is de bron van al dit e.coli DIERlijk, niet plantaardig.

Maar door bemesting etc. kan het dus gemakkelijk in het grondwater komen en als de boeren
hun spruitjes , tauge, boontjes, komkommers of wat ze er ook van :') maken vandaag of morgen
nog, want het veranderd dus zo'n beetje 3x per dag...

maar als een Boer bijvoorbeeld door de droogte hun groente's hebben besproeid met
''onzuiver'' water (misschien wel uit de sloot) dan zou het dus ook op groente's kunnen
zitten.

ik weet alleen niet of groente die e.coli bacterie ook ''in zich opneemt'' doordat het natuurlijk
ook water uit de grond krijgt, misschien weet iemand anders dat?

Ik heb trouwens net boontjes gegeten en nog nergens last van, maar ze waren van Hak
dus die spreken geen Duits :P
Punt is, tauge valt beslist niet in de categorie van al die andere groenten. Simpelweg, omdat het niet in de volle grond wordt gekweekt, maar in spoelbakken. Het is een kiemgroente. Kiemgroenten worden niet bemest. Er kan slechts sprake zijn van besmet water in dat geval.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:48:35 #143
42366 Staal
pi_97755583
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:45 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

:Y Wie ooit in de Horeca heeft gewerkt, weet ook dat je never een koekje bij de geserveerde koffie of thee moet opeten dat niet in een zorgvuldig plasticje is verpakt ;)
En ook geen versiering als wortels en komkommer. Ik heb het niet over salade maar over die groenten als garnituur.
Un certain jeune homme
pi_97755619
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Punt is, tauge valt beslist niet in de categorie van al die andere groenten. Simpelweg, omdat het niet in de volle grond wordt gekweekt, maar in spoelbakken. Het is een kiemgroente. Kiemgroenten worden niet bemest. Er kan slechts sprake zijn van besmet water in dat geval.
ja dat is dus heel goed mogelijk :Y

als het tauge is dan, want ik zou het op dit moment echt niet meer weten :')
pi_97755711
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:48 schreef Staal het volgende:

[..]

En ook geen versiering als wortels en komkommer. Ik heb het niet over salade maar over die groenten als garnituur.
zo'n wortelroosje bij de chinees...

die worden bijna nooit opgegeten en dus tig keren opnieuw gebruikt totdat 1 of
andere sukkel hem wel opeet :')

echt die sukkels heb je :P
  zondag 5 juni 2011 @ 20:52:31 #146
42366 Staal
pi_97755867
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

zo'n wortelroosje bij de chinees...

die worden bijna nooit opgegeten en dus tig keren opnieuw gebruikt totdat 1 of
andere sukkel hem wel opeet :')

echt die sukkels heb je :P
I know. Ik heb in de jaren negentig in de RSA in een Zwitsers restaurant gewerkt en daar hielden ze toen nog van die jaren zeventig groentekunstwerkjes. Daar moest je inderdaad heel zuinig op zijn, beetje afspoelen en het kon weer doorgegeven worden.
Un certain jeune homme
pi_97755908
Maar goed ondertussen is de ramp voor de tuinbouw nu wel compleet en nog
steeds niet bekend wat nu de echte oorzaak is, dus echt grappig is het ook weer niet ;(
pi_97756030
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:52 schreef Staal het volgende:

[..]

I know. Ik heb in de jaren negentig in de RSA in een Zwitsers restaurant gewerkt en daar hielden ze toen nog van die jaren zeventig groentekunstwerkjes. Daar moest je inderdaad heel zuinig op zijn, beetje afspoelen en het kon weer doorgegeven worden.
da's toch goor :')

Ik eet wel thuis :Y ik ging toch al zelden uit eten want ik heb genoeg gehoord over
''die'' keukens , dan hoef je niet meer zo nodig ...

Homemade :7 Beter 8-)
pi_97756104
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Garnituurtjes kunnen inderdaad van bord naar bord verhuizen :D Yuck! :r
pi_97756317
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja dat is dus heel goed mogelijk :Y

als het tauge is dan, want ik zou het op dit moment echt niet meer weten :')
NIemand weet het, maar ondertussen zijn er al vele bedrijven ten gronde gericht door slechts geruchten. Best triest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')