abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98874240
Spannend *O* ik ben benieuwd wie bij welk verhaal hoort :Y
♥ scars make us who we are ♥
pi_98874494
Ja, ik ben ook benieuwd wie welk verhaal geschreven heeft.
Als ik goed geteld heb val ik net buiten de top 3. ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_98877304
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef Biancavia het volgende:
Ja, ik ben ook benieuwd wie welk verhaal geschreven heeft.
Als ik goed geteld heb val ik net buiten de top 3. ;(
Heb ik jouw verhaal op 1 gezet? Dat denk ik namelijk, ook nav je eigen stemgedrag.
pi_98877486
quote:
19s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:24 schreef OeJ het volgende:

[..]

Heb ik jouw verhaal op 1 gezet? Dat denk ik namelijk, ook nav je eigen stemgedrag.
Nee, mijn verhaal staat niet eens in jouw top 5! }:|
pi_98877579
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:30 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, mijn verhaal staat niet eens in jouw top 5! }:|
Oh, wat gemeen van mij. Welke was van jou dan? (als je het wilt zeggen, tenminste)
pi_98877680
Ja, dat mag toch nu wel? De deadline is gesloten!
Het wekelijkse zwemavondje is van mij.

Ik vond het wel grappig om te zien hoe erg de meningen verschillen van mensen. Sommige verhalen staan bij een aantal op nummer 1 en worden door anderen weer helemaal niet genoemd. Zo zie je maar weer dat het zo afhankelijk is van wie het leest of een verhaal wel of niet gewaardeerd wordt.
pi_98877796
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:36 schreef Biancavia het volgende:
Ja, dat mag toch nu wel? De deadline is gesloten!
Het wekelijkse zwemavondje is van mij.

Ik vond het wel grappig om te zien hoe erg de meningen verschillen van mensen. Sommige verhalen staan bij een aantal op nummer 1 en worden door anderen weer helemaal niet genoemd. Zo zie je maar weer dat het zo afhankelijk is van wie het leest of een verhaal wel of niet gewaardeerd wordt.
Aha. Ja, dat verhaal deed mij aan die film met Tom Kroes en Nicole Kidman denken. Sta er zelf soberdiezozo niet in, heb niet meegedaan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door OeJ op 30-06-2011 19:57:16 ]
pi_98879384
quote:
19s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:40 schreef OeJ het volgende:

[..]

Aha. Ja, dat verhaal deed mij aan die film met Tom Kroes en Nicole Kidman denken. Sta er zelf soberdiezozo niet in, heb niet meegedaan. :)
Welke film is dat dan?
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 20:38:10 #109
42184 crew  DaMart
pi_98880014
En de winnaars zijn:

1 Een barstje (Rodeparaplu)
2 Een nieuw avontuur (Liesje1979)
2 Verborgen (Aardbijna)
4 Het wekelijkse zwemavondje (Biancavia)
5 De kist (Xessive)
6 Victor (Eerin)
7 Verlossing (BlackLodge)
8 Ochtend (Lookbehind)
9 Zoals het hoort (Mama_Mia)
10 Confrontatie (microgids)
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 20:42:46 #110
42184 crew  DaMart
pi_98880173
Alle winnaars van harte gefeliciteerd *O*.

Wij hebben de vier titels die gewonnen kunnen worden onderverdeeld in twee boekenpakketten. Jullie kunnen kiezen uit de volgende pakketten:

Pakket 1
Op leven en dood (Tom Clancy)
Boek der doden (Glenn Cooper)

Pakket 2
De afghanistanmissie (Andy McNab)
Limiet (Frank Schätzing)

De nummer 1 heeft eerste keus, daarna de nummer 2, etcetera :).
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_98880222
Gefeliciteerd allemaal *O*
pi_98880373
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:22 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Welke film is dat dan?
Eyes wide shut.
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 20:57:12 #113
169210 liesje1979
pi_98880765
_O- Ik was zo stomverbaasd dat ik stemmen kreeg, ben ik zelfs tweede....
Gefeliciteerd iedereen! *O*
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:30:43 #114
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98882259
Gefeliciteerd _O_

Nu allemaal even een bestseller schrijven he. :*
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98883101
Joepsie! *O*
Iedereen uit het lijstje gefeliciteerd! :D

Ik wil zo graag het Boek der Doden en Limiet. :o
Kan dat echt niet? Is er niet een andere winnaar die graag De afghanistanmissie en Op leven en dood wil hebben?
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 21:52:50 #116
169210 liesje1979
pi_98883307
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:49 schreef Biancavia het volgende:
Joepsie! *O*
Iedereen uit het lijstje gefeliciteerd! :D

Ik wil zo graag het Boek der Doden en Limiet. :o
Kan dat echt niet? Is er niet een andere winnaar die graag De afghanistanmissie en Op leven en dood wil hebben?
Ik heb 1 gekozen, omdat limiet mij juist totaal niet aanspreekt en ik verder niet echt een voorkeur heb. De Afghanistanmissie zou ik op zich wel graag willen hebben voor mijn vriend. Misschien kunnen we ruilen? :D
pi_98883620
Ik hoop echt echt echt dat ik pakket 1 kan krijgen
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 22:00:55 #118
169210 liesje1979
pi_98883697
Mijn vriendje heeft niet echt behoefte aan een boek hoor ik net. :') Dus het maakt mij verder echt niet uit zolang ik Limiet niet heb.
pi_98883851
Gefeliciteerd allemaal! Ik heb genoten van de verhalen. Grappig om te zien dat er geen één hetzelfde is.
pi_98883897
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:00 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn vriendje heeft niet echt behoefte aan een boek hoor ik net. :') Dus het maakt mij verder echt niet uit zolang ik Limiet niet heb.
DaMart! Valt dit te regelen?
pi_98885294
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:57 schreef liesje1979 het volgende:
_O- Ik was zo stomverbaasd dat ik stemmen kreeg, ben ik zelfs tweede....
Gefeliciteerd iedereen! *O*
Nummer twee zette mijn verhaal op nummer twee! (en was de enige die erop stemde)

Hoezee!

Ik durf het zelf nog niet te lezen, zo slecht is het volgensmij. Maar het was een erg leuk experiment deze wedstrijd ^O^

Gefelicteerd winnaars.
pi_98886064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Nummer twee zette mijn verhaal op nummer twee! (en was de enige die erop stemde)

Hoezee!

Ik durf het zelf nog niet te lezen, zo slecht is het volgensmij. Maar het was een erg leuk experiment deze wedstrijd ^O^

Gefelicteerd winnaars.
Was Het dal van jou?

Het was niet prettig te lezen door het gebruik van 'zij' in plaats van 'ze'. Alleen 'zij' gebruiken als je er echt de nadruk op wilt leggen.
Het stukje op het schoolplein was nogal vaag. Wie was die man? En Karin vindt zichzelf blijkbaar heel erg mooi, maar walgt van haar man?
Ik snapte de zwembadscene ook niet echt. Waren er verder helemaal geen mensen in het zwembad?
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 22:53:56 #123
169210 liesje1979
pi_98886643
Dat "zij" valt me eigenlijk nu pas op, ik denk dat ik daar gewoon onbewust overheen lees. Dat het verhaal geschreven was door een man was wel duidelijk, en dat hij van Karin een prachtige vrouw maakte ook.
Ik heb erop gestemd omdat ik het een hele aparte wending vond, en dat vond ik wel leuk.

Ik heb trouwens ook heel erg getwijfeld over Ochtend. Heb er uiteindelijk niet op gestemd omdat teveel twijfelde of ik het wel goed begrepen had. Ik dacht dat het ging over iemand met MPS die met een ander alter ego haar man had vermoord. Als dat de bedoeling was dan vond ik het steengoed, maar het was mij niet duidelijk genoeg.
pi_98886687
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:30 schreef Doodloper het volgende:
Gefeliciteerd _O_

Nu allemaal even een bestseller schrijven he. :*
Nu mag ik eindelijk op je opmerking reageren *)

quote:
Zoals het hoort
Voor mijn gevoel zitten er wat gaten in het verhaal. Is Casper nou ontvoerd of zo? En Victor wist er niks vanaf? Beetje vaag; je hebt dat zo door als partner lijkt me. Verder ook niet heel overtuigend, geen drama, maar ook nog niet 'zoals het hoort'. :)
Casper is inderdaad door Karin ontvoerd na zijn geboorte, en Victor weet daar niks vanaf omdat hij pas toen Casper 2 was in het leven van hem en Karin is gekomen ;)
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 22:55:37 #125
169210 liesje1979
pi_98886754
De post van doodloper was heel goed, ben het ook helemaal met haar eens over mijn stukje. Daar kan ik van leren en dat vind ik tof. *O*
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:59:38 #126
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98887028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

[..]

Casper is inderdaad door Karin ontvoerd na zijn geboorte, en Victor weet daar niks vanaf omdat hij pas toen Casper 2 was in het leven van hem en Karin is gekomen ;)
Ooh, dan is het al een stuk duidelijker, dat had ik er niet uit opgemaakt :P thanks :)

quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:55 schreef liesje1979 het volgende:
De post van doodloper was heel goed, ben het ook helemaal met haar eens over mijn stukje. Daar kan ik van leren en dat vind ik tof. *O*
Leuk om te horen, heb ik toch niet al die verhalen uitgeprint, doorgelezen, onderstreept en nagedacht wat ik te melden had :')

quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:53 schreef liesje1979 het volgende:
Dat "zij" valt me eigenlijk nu pas op, ik denk dat ik daar gewoon onbewust overheen lees.
Dat kan wel ja, ik had het de eerste paar regels ook niet door, maar ineens dacht ik "he?", las ik een stukje terug, en van toen af viel het me telkens op en was de hele flow van het verhaal verdwenen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98887118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ooh, dan is het al een stuk duidelijker, dat had ik er niet uit opgemaakt :P thanks :)

You're welcome ^O^ ik dacht dat het wel duidelijk was maar niet voor iedereen dus _O- ik schrijf wel vaker vaag :+

En ik vind het tof dat je op iedereen commentaar hebt gegeven! ^O^
pi_98887135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

[..]

Ik snapte niet wie de enveloppe onder de ruitenwisser had gedaan.
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 23:02:59 #129
169210 liesje1979
pi_98887226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:01 schreef Xessive het volgende:

[..]

Ik snapte niet wie de enveloppe onder de ruitenwisser had gedaan.
Ik begreep wel van die ontvoering en ging er eigenlijk vanuit dat het de echte ouders waren. :@
pi_98887303
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik begreep wel van die ontvoering en ging er eigenlijk vanuit dat het de echte ouders waren. :@
Iemand in de omgeving van de echte ouders, of iemand die het artikel in de krant heeft gelezen en 1+1=2. Ik hou er wel van om het een beetje vaag te laten, en echt in 1000 woorden kreeg ik het er ook niet in _O-
  One tough cookie donderdag 30 juni 2011 @ 23:11:29 #131
169210 liesje1979
pi_98887801
Wat ik ook wel grappig vond was dat toen ik met "De Haai" begon. ik oprecht verrast was dat Karin aan diepzeeduiken deed. Had al zoveel zwembad gelezen dat het totaal niet in mij op was gekomen dat ze ook nog op een andere manier zou kunnen zwemmen. :')
pi_98887822
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:44 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Was Het dal van jou?

Het was niet prettig te lezen door het gebruik van 'zij' in plaats van 'ze'. Alleen 'zij' gebruiken als je er echt de nadruk op wilt leggen.
Het stukje op het schoolplein was nogal vaag. Wie was die man? En Karin vindt zichzelf blijkbaar heel erg mooi, maar walgt van haar man?
Ik snapte de zwembadscene ook niet echt. Waren er verder helemaal geen mensen in het zwembad?
Dat zij en ze vind ik lastig.. Hugo Claus bijvoorbeeld gebruikt in ieder geval één boek heel veel 'zij', dat vond ik toentertijd ook irritant, maar ik begin het mooier te vinden de laatste tijd. 'Ze' vind ik beetje lomp geworden. Niet dat ik je punt niet begrijp, ik heb de tekst zelf al niet meer gelezen en je zal zeker een goed punt hebben.

Verder is die man die ze ziet in de struiken dus de man die haar na jaren gevonden heeft, haar in het zwembad gijselt en haar man vermoordt. Ze walgt van Victor omdat hij een schuilplaats is, in plaats van een geliefde, en de laatste tijd denkt ze daar over na (wat ik dan ook had mogen aangeven denk ik, ik probeerde het meer door te laten schijnen in haar gedrag). En dan is daar die man, enerzijds een ramp omdat ze al zo lang onderduikt, anderzijds misschien wel beter dan dit treurige leven dat ze nu heeft.

Dat was kort gezegd de gedachte
pi_98887981
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:11 schreef liesje1979 het volgende:
Wat ik ook wel grappig vond was dat toen ik met "De Haai" begon. ik oprecht verrast was dat Karin aan diepzeeduiken deed. Had al zoveel zwembad gelezen dat het totaal niet in mij op was gekomen dat ze ook nog op een andere manier zou kunnen zwemmen. :')
Haha dit had ik ook ja! _O-
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:23:41 #134
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_98888512
Gefeliciteerd allemaal! *O*

Ik ben allang blij dat ik in de top 10 sta! :D

En om te reageren op het, zeer gewaardeerde, commentaar van Doodloper.
Het was geen foutje, dat van die ik-vorm. Maar dat was bedoeld als een gedachte van de hoofdpersoon, dus wat Karin op dat moment dacht.

Zulke wedstrijden mogen van mij wel vaker komen. ^O^
Ik vond het heel leuk om mee te doen, en vooral om te lezen wat andere mensen met dezelfde opzet gemaakt hebben. Hoe uiteenlopend het allemaal kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLodge op 30-06-2011 23:32:49 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:00:29 #135
347946 Aardbijna
Bijna, maar niet helemaal
pi_98890367
Gefeliciteerd winnaars! Gedeelde tweede plaats dus? :D
De wereld is weer plat ja, op je bolle bips na!
pi_98896605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:11 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Dat zij en ze vind ik lastig.. Hugo Claus bijvoorbeeld gebruikt in ieder geval één boek heel veel 'zij', dat vond ik toentertijd ook irritant, maar ik begin het mooier te vinden de laatste tijd. 'Ze' vind ik beetje lomp geworden. Niet dat ik je punt niet begrijp, ik heb de tekst zelf al niet meer gelezen en je zal zeker een goed punt hebben.

Verder is die man die ze ziet in de struiken dus de man die haar na jaren gevonden heeft, haar in het zwembad gijselt en haar man vermoordt. Ze walgt van Victor omdat hij een schuilplaats is, in plaats van een geliefde, en de laatste tijd denkt ze daar over na (wat ik dan ook had mogen aangeven denk ik, ik probeerde het meer door te laten schijnen in haar gedrag). En dan is daar die man, enerzijds een ramp omdat ze al zo lang onderduikt, anderzijds misschien wel beter dan dit treurige leven dat ze nu heeft.

Dat was kort gezegd de gedachte
Oké! Op zich een goed plot, maar je hebt het denk ik een beetje te vaag gelaten.

Is er nog iemand die graag feedback op zijn of haar verhaal wil?
  One tough cookie vrijdag 1 juli 2011 @ 09:18:17 #137
169210 liesje1979
pi_98896765
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oké! Op zich een goed plot, maar je hebt het denk ik een beetje te vaag gelaten.

Graag!
Maar moet nu eerst werken dus lees het dan pas vanavond.
pi_98897915
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Graag!
Maar moet nu eerst werken dus lees het dan pas vanavond.
Een nieuw avontuur:

Ze stopte om het zwembad rond te kijken. Ze zag geen vreemde gezichten. --> dit komt vreemd op mij over. Ze kent dus iedereen die in het zwembad komt?

De derde alinea, het mailcontact, komt vlak over. Maar dat komt natuurlijk ook doordat je aan een woordlimiet zit. In een langer verhaal zou je het wat meer uit kunnen schrijven. Wat zijn de dingen die hij tegen haar zegt dat zij er zo ondersteboven van raakt? Dan komt er meer emotie in het verhaal.

Hetzelfde voor de alinea erna, als het contact verbroken wordt. Weinig emoties, behalve dat ze opgelucht is. Vindt ze het dan niet jammer? Zijn er geen verliefde gevoelens meer?
Maar nogmaals, ik begrijp dat je aan de woordlimiet zit.
De alinea erna, waarin ze de 'dreigmailtjes' krijgt, vind ik best sterk.
Ook het stukje met de telefoontjes. Ik mis alleen een beetje hoe lang het duurde, en hoe lang de periode was dat het gestopt was. Dus de periode dat Karin zich weer veilig begint te voelen.

Dan komt de alinea waarin Casper de bloemen aan zijn moeder geeft. Dit had een mooie openingsalinea kunnen zijn! Je had het levendiger kunnen maken met een dialoog:

(Dit onderstaande is zomaar een voorbeeld in mijn eigen schrijfstijl)
Karin hoorde buiten de rennende jongensvoeten en de enthousiaste stem van Jasper die gedag riep naar zijn vriendje. Even later kwam hij via de achterdeur binnen, een brede glimlach op zijn gezicht en een enorme bos bloemen in zijn handen.
'Voor jou, mam,' zei hij.
Karin verstijfde.
'Hoe kom je daar aan?' vroeg ze terwijl ze probeerde haar stem rustig te laten klinken. Ze dacht dat het was opgehouden, maar nu...
'Gekregen van een meneer,' zei Casper. 'Hij zei dat ik ze aan jou moest geven.'
Ze griste de bos uit Caspers handen. 'Je weet toch dat je nooit dingen aan moet nemen van vreemden!' snauwde ze. Ze had direct spijt toen ze het beteuterde gezicht van haar zoontje zag.

Dan kan ze het kaartje lezen en in spanning zitten, besluiten dat ze gaat zwemmen om te ontspannen en dan het verhaal voor de lezer uit de doeken doen.

Het einde is sterk, de laatste drie woorden kunnen inderdaad beter geschrapt worden, maar dat was al gezegd.

Al met al heb je een goed plot. Niet superorigineel, maar voor iemand die niet eerder heeft geschreven heb je echt wel potentie!

Het bovenstaande is dus allemaal mijn persoonlijke visie, en die hoef je niet te delen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Biancavia op 01-07-2011 12:47:00 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:27:45 #139
323626 vp-3
Ik ben de baas!
pi_98901428
gefeliciteerd iedereen. Ik sta helaas niet in de top tien :'(
pi_98904373
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:27 schreef vp-3 het volgende:
gefeliciteerd iedereen. Ik sta helaas niet in de top tien :'(
Welk verhaal was van jou?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:52:20 #141
323626 vp-3
Ik ben de baas!
pi_98904576
quote:
Welk verhaal was van jou?
de haai :')
pi_98905176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:52 schreef vp-3 het volgende:

[..]

de haai :')
Ah, het surrealistische verhaal. ;)
pi_98911077
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Feedback, tof! Als je tijd hebt, dan graag ^O^
pi_98911804
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:20 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ik weet niet of mijn feedback welkom is, maar toch...ik vroeg me af...je schrijft dat Victor nooit een verband zou leggen tussen de foto in de krant en Casper, maar toch slaat Karin op de vlucht. Dat leek me niet erg aannemelijk. Of mis ik iets?
pi_98913123
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:33 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ik weet niet of mijn feedback welkom is, maar toch...ik vroeg me af...je schrijft dat Victor nooit een verband zou leggen tussen de foto in de krant en Casper, maar toch slaat Karin op de vlucht. Dat leek me niet erg aannemelijk. Of mis ik iets?
Ja je mist iets *) in het verhaal staat dat Karin, toen ze terugliep naar haar auto, een briefje onder de ruitenwissers vond. Victor is niet de enige die de krant heeft gelezen, er is iemand anders die wel het verband heeft gelegd, maar die niet zo'n band heeft met de echte ouders dat ze naar de politie gaan, ipv daarvan is chantage voor deze persoon een betere optie. En Karin kan het risico niet lopen dat ze Casper verliest, daarom slaat ze op de vlucht :)
pi_98913350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:59 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ja je mist iets *) in het verhaal staat dat Karin, toen ze terugliep naar haar auto, een briefje onder de ruitenwissers vond. Victor is niet de enige die de krant heeft gelezen, er is iemand anders die wel het verband heeft gelegd, maar die niet zo'n band heeft met de echte ouders dat ze naar de politie gaan, ipv daarvan is chantage voor deze persoon een betere optie. En Karin kan het risico niet lopen dat ze Casper verliest, daarom slaat ze op de vlucht :)
Ok, ja, je hebt gelijk. Ik zie het nu ook. ^O^
pi_98913385
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:05 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ok, ja, je hebt gelijk. Ik zie het nu ook. ^O^
;) trouwens, feedback is altijd welkom hoor ^O^
pi_98913547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:05 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

;) trouwens, feedback is altijd welkom hoor ^O^
Wel erg voor Karin.
pi_98913670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:20 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Zoals het hoort:

Iemand had haar ooit verteld dat het de kans op een overval verminderde, en hoewel ze niet wist of dat waar was was het een gewoonte geworden. Sinds dat artikel in de krant, drie dagen geleden, toen Victor vroeg of alles in orde was omdat ze plots zo bleek was geworden.
-->
Deze zinnen lopen niet lekker. Doet ze dat sinds drie dagen? Dan kan het toch nog geen gewoonte zijn geworden?

Tweede alinea vind ik goed, de lezer komt er kort en bondig achter wat er ongeveer aan de hand is, zonder dat je te uitleggerig wordt.

Bij haar auto aangekomen schrok ze minder dan ze verwacht had van de enveloppe achter de ruitenwissers. --> Ik begrijp wat je bedoelt, maar het komt toch een beetje vreemd over. Net of ze al verwachtte een envelop te vinden en dat ze wist dat ze er heel erg van zou schrikken.
Van enveloppe zou ik envelop maken.

Het verhaal is heel erg beschrijvend. Er komen geen dialogen in voor, weinig actie.
Daardoor zit er ook weinig spanning in en kan ik niet echt heel erg meeleven met Karin.

In een actie kun je ook kortere zinnen gebruiken:
Karin kwam bij haar auto. Haar hart sloeg over toen ze de envelop achter de ruitenwissers zat. Ze wist dat dit ging gebeuren. Toch trilden haar vingers toen ze de envelop openmaakte.

Je zou het beter uit kunnen werken, de lezer kan eerst een hekel krijgen aan Karin, omdat ze een kind ontvoerd heeft. En dan later nog uit de doeken doen dat de biologische moeder van Victor een drugsverslaafde is, die nooit voor hem had kunnen zorgen, waardoor de lezer toch sympathie voor Karin krijgt.
Maar goed, je zat natuurlijk met een maximum woordenaantal.

Aan het eind snap ik het telefoongesprek niet zo goed. Wie belt ze nou? En voegt dat iets toe aan het verhaal?
pi_98913833
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:11 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Zoals het hoort:

Iemand had haar ooit verteld dat het de kans op een overval verminderde, en hoewel ze niet wist of dat waar was was het een gewoonte geworden. Sinds dat artikel in de krant, drie dagen geleden, toen Victor vroeg of alles in orde was omdat ze plots zo bleek was geworden.
-->
Deze zinnen lopen niet lekker. Doet ze dat sinds drie dagen? Dan kan het toch nog geen gewoonte zijn geworden?

Tweede alinea vind ik goed, de lezer komt er kort en bondig achter wat er ongeveer aan de hand is, zonder dat je te uitleggerig wordt.

Bij haar auto aangekomen schrok ze minder dan ze verwacht had van de enveloppe achter de ruitenwissers. --> Ik begrijp wat je bedoelt, maar het komt toch een beetje vreemd over. Net of ze al verwachtte een envelop te vinden en dat ze wist dat ze er heel erg van zou schrikken.
Van enveloppe zou ik envelop maken.

Het verhaal is heel erg beschrijvend. Er komen geen dialogen in voor, weinig actie.
Daardoor zit er ook weinig spanning in en kan ik niet echt heel erg meeleven met Karin.

In een actie kun je ook kortere zinnen gebruiken:
Karin kwam bij haar auto. Haar hart sloeg over toen ze de envelop achter de ruitenwissers zat. Ze wist dat dit ging gebeuren. Toch trilden haar vingers toen ze de envelop openmaakte.

Je zou het beter uit kunnen werken, de lezer kan eerst een hekel krijgen aan Karin, omdat ze een kind ontvoerd heeft. En dan later nog uit de doeken doen dat de biologische moeder van Victor een drugsverslaafde is, die nooit voor hem had kunnen zorgen, waardoor de lezer toch sympathie voor Karin krijgt.
Maar goed, je zat natuurlijk met een maximum woordenaantal.

Aan het eind snap ik het telefoongesprek niet zo goed. Wie belt ze nou? En voegt dat iets toe aan het verhaal?
Dankje voor de feedback :*
Dat eerste, ja, er stond eerst iets van 3 weken geloof ik _O- maar toen bedacht ik, dat is niet handig, want wie gaat er nu 3 weken wachten als je in de krant iets leest (die persoon dus die het briefje heeft gestuurd), maar dat heb ik verder niet meer uitgewerkt :@

Wat de rest betreft, klopt, ik ben altijd heel beschrijverig, meer gevoelens dan dialogen en actie, goed dat je het opmerkt dan kan ik daar nog eens beter op letten ^O^

Ze belt .. de enige persoon die weet hoe het zit, en die kan regelen dat zij naar het buitenland kan. Lekker vaag weer, ik weet het :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')