abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97681311
Ah, Gerard Cox is ook gearriveerd
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:57:15 #77
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97681437
Buiten huilt de wind om 't huis
Maar de kachel staat te snorren op vier
Er hangt een lapje voor de brievenbus
En in de tochtigste kieren zit papier
We waren heel erg arm en niemand hield van ons
Maar we hadden thee en nog geen tv
Maar wel radio en lange vingers

We gingen nog in 't bad, haartjes nat
Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed"
Dan kregen we een kruik mee
Gezichten op 't behang
Maar niet echt van binnen bang
Toen was geluk heel gewoon

Maar moeder breit 'n warme sjaal
En het ganzenbord op tafel
stond er de volgende morgen nog helemaal
Ook gingen wij naar 't bos
Daar zijn we toen verdwaald
Van de weg geraakt, carrière gemaakt
Heel die pannenkoekensmaak vergeten

En Nederland herrees onder Drees
Fanny Blankers Koen
Die won vier maal goud in Londen
Als je jokte was dat zonde
De legpuzzel kwam klaar
In het derde vredesjaar

Die schooltas bleek het eerste teken
Dat de zaak al was bekeken
Voor zover je zonder plichtsbesef
Je leven leed, je leven leed

Maar binnen stond de kolenkit paraat
En de stoep waarop geknikkerd werd
Was het belangrijkste stukje van de straat
En Nederland was groot en niemand ging nog dood
En gezelligheid kende nauwelijks tijd
Bij waxinelichtjes van Verkade

We gingen nog in 't bad, haartjes nat
Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed"
Dan kregen we een kruik mee
Gezichten op 't behang
Maar niet echt van binnen bang
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:57:35 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97681455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:51 schreef Bayswater het volgende:
Vroeger stonden er nog vakmensen in de bouw, tegenwoordig wordt het vak uitgeoefend door VMBO roemenen . Wellicht dat het materiaal wat beter is maar van vakmanschap is geen sprake meer.
edit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:00:00 #79
43642 Bayswater
pi_97681551
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:54 schreef tjoptjop het volgende:
Ah, Gerard Cox is ook gearriveerd
Yep, beetje zitten zuipen in de tuin, bbq, buren enzo. :)

Foto van vroeger en the pianoman draaien enzo.
Life lies a slow suicide
pi_97682177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:00 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Yep, beetje zitten zuipen in de tuin, bbq, buren enzo. :)

Foto van vroeger en the pianoman draaien enzo.
Klagen over de jeugd
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:20:09 #81
43642 Bayswater
pi_97682478
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Klagen over de jeugd

^O^ (ook nog gedraaid)
Life lies a slow suicide
pi_97692458
quote:
Perfect storm voor de huizenmarkt

AMSTERDAM - Van alle huishoudens in Nederland woont 60% in een koopwoning. En als u tussen de 50 en 70 jaar bent, is deze kans nog veel groter. Uw huis zal in veel gevallen het grootste deel van uw vermogen uitmaken. Dit komt niet in de laatste plaats doordat het eigen woningbezit in de jaren 60 en 70 zeer sterk gepromoot is door de overheid.

Dit leidde tot een enorme verschuiving van huur- naar koophuizen. Deze vraag naar woningen, mede gevoed door de sterke bevolkingsgroei, leidde tot een enorme prijsstijging; ruwweg een vertienvoudiging van de prijs in 40 jaar tijd.

Juist nu het grootste deel van de huishoudens een eigen woning bezit, de bevolkingsgroei stokt en de vergrijzing toeslaat, rijst de vraag aan wie u uw huis gaat verkopen voor een goede prijs. De markt, die al een tijdje dalende prijzen laat zien, zit muurvast vanwege economische onzekerheden en strengere banken.

En daar komt als klap op de vuurpijl waarschijnlijk per 1 augustus een nieuwe overheidswet bij. Het wordt dan verplicht om minstens 50% in 30 jaar af te lossen op elke nieuwe hypotheek. Ook voor kleine verhogingen (bv voor een uitbouw) gaat dit gelden. De gevolgen zijn haast niet te overzien, want het afkappen van de aflossingsvrije hypotheek mogelijkheid leidt gemakkelijk tot vele honderden euro’s extra maandlasten.

Aangezien woningen vooral gekocht worden op de netto maandlasten, heeft dit grote gevolgen voor alle huizen die boven de NHG (Nationale Hypotheek Garantie) grens liggen. De zo geroemde middenklasse die Nederland groot heeft gemaakt, waartoe u in veel gevallen behoort, zal de komende jaren waarschijnlijk niet veel lol beleven aan het eigen woningbezit.

Als u de zaak niet af wilt wachten, zou u kunnen overwegen uw woning op een softe prijs over te dragen aan uw nazaten, dan wel te verkopen en te gaan huren. Nog niet zo’n slechte optie voor de komende jaren lijkt mij. Vergeet vervolgens niet voor vrijkomend geld een goede schuilhaven te zoeken tegen mogelijke inflatie, anders is de hele exercitie uiteindelijk weinig zinvol.

Bron: Telegraaf
Terwijl de kopers hun huis goed vastzetten met stormlijntjes gaan huurders lekker op stap met een ultra light tentje.... vol vertrouwen dat het voor hun wel lekker weer zal worden :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97692941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:
Terwijl de kopers hun huis goed vastzetten met stormlijntjes gaan huurders lekker op stap met een ultra light tentje.... vol vertrouwen dat het voor hun wel lekker weer zal worden :D
Niet om het een of ander, maar ik zou me niet lekker voelen als uitgerekend de Telegraaf mijn standpunten zou onderschrijven. Dan zou ik me juist zorgen gaan maken. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:46:52 #84
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97694781
quote:

[..]

Hoi, Gisteravond belt net en zegt dat hij zijn telegraaf-stukje terug wil. :')

Anyways, veel plezier met de huurverhogingen op je ultra-light tentje wanneer je tenten-corporatie ontdekt dat het vastgoed op hun balans nog maar de helft waard is. Tegen die tijd kijk ik nog maar eens naar mijn maandlasten en realiseer dat die de storm net zo goed doorstaan als mijn met stormlijntjes vastegezette koophuis.
Als ik dan naar buiten kijk zal ik even naar je zwaaien als je langs komt vliegen, vastgeklamptgeketend aan je huurtent :W
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_97694975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:46 schreef Whuzz het volgende:
Als ik dan naar buiten kijk zal ik even naar je zwaaien als je langs komt vliegen, vastgeklamptgeketend aan je huurtent :W
En dan op de FP:

Fokker inclusief 12 klonen gestikt door eigen scheerlijnen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:10:05 #86
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97695474
Er zijn nog 3 ontkenners over....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_97695536
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:10 schreef Censuur-152 het volgende:
Pssssttt.... Die FP headline ging over de toekomst, dat is nog niet gebeurt...
pi_97695611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan nog, je kunt beter dood gaan met 10 miljoen schuld, dan met 10 miljoen op de bank.

Want dan heb je (bij gelijke omstandigheden) toch mooi 20 miljoen meer uit kunnen geven tijdens je leven. :D
Zullen je kinderen blij met zijn.
pi_97695653
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zullen je kinderen blij met zijn.
Die zeggen dan toch gewoon nee tegen de erfenis? Denk jij heus dat die dan niet allang voorzien zijn ;)
pi_97695845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die zeggen dan toch gewoon nee tegen de erfenis? Denk jij heus dat die dan niet allang voorzien zijn ;)
Kortom je laat de belastingbetaler opdraaien voor je schulden. :P
pi_97695876
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nee, de bank. :P
pi_97695950
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, de bank. :P
Die dan weer gered moeten worden door de belastingbetaler. :P
pi_97696165
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die dan weer gered moeten worden door de belastingbetaler. :P
Klaag me tegen die tijd maar aan :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:50:34 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97696639
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Klopt, net zoals "ze" dat met de Staatsschuld doen. Ik stem voor een EU-breed verbod op overheidsschulden, binnen 5 jaar alles aflossen en daarna nooit meer lenen.
censuur :O
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:45:49 #95
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97698242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:10 schreef Censuur-152 het volgende:
Ben jij nog niet gesmolten met dit weer? :P
Boerderijtje al verkocht?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:46:46 #96
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97698277
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt, net zoals "ze" dat met de Staatsschuld doen. Ik stem voor een EU-breed verbod op overheidsschulden, binnen 5 jaar alles aflossen en daarna nooit meer lenen.
Ik stel voor dat we net als de grieken gewoon wat verkopen om de schulden mee af te lossen. Dronten... Delft... ik noem maar een dwarsstraat :P
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:13:12 #97
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97699152
Banken werden makkelijker in het verstrekken van hypotheken. Hierdoor konden huishoudens de prijsstijging van hun woning verzilveren. Dit geld consumeerden huishoudens, waardoor de economie harder kon groeien. Een vermogensversneller in feite. Omgekeerd werkt dit proces helaas ook: Bij tegenwind dalen de huizenprijzen, de consumptie loopt extra terug, economie krimpt verder, banken worden nog strenger, wat de daling van de huizenprijzen verder stimuleert.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:15:20 #98
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_97699206
:O
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:28:50 #99
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97699685
Individuele huishoudens hebben te maken met een betalingsrisico en een restschuldrisico. Het betalingsrisico bestaat erin dat de omstandigheden zodanig kunnen wijzigen dat een huishouden de periodieke woonlasten niet meer kan opbrengen en mogelijk in een gedwongen verkoop terecht komt. Het restschuldrisico bestaat erin dat bij een al dan niet gedwongen verkoop, de hypotheekschuld niet geheel afgelost kan worden. Dit risico kan zich vertalen naar een betalingsrisico als een huishouden de financiering van de restschuld niet kan opbrengen. In een dergelijk geval zal de nare weg van schuldsanering bewandeld moeten worden.

Een indicatie voor het betalingsrisico is hoe dicht de woonuitgaven als fractie van het inkomen zitten tegen de door NIBUD samengestelde probleemquote. Dit is het deel van het inkomen dat maximaal aan wonen besteed kan worden na maximale bezuiniging op overige uitgaven. In 2008 zaten zon 430 duizend huishouden op of boven de probleemquote. De indruk is dat dit aantal de afgelopen paar jaar gestegen is. Indien de magere economische omstandigheden aanblijven en bovendien de reële rente verder gaat stijgen bij dalende huizenprijzen zal dit aantal groter worden.

Een indicatie voor het restschuldrisico is de LTV-ratio, de verhouding tussen de omvang van de lening en de aanschafprijs van de woning. In 2008 hadden zon 425 duizend huishoudens een LTV hoger dan 100%. In een markt van stijgende huizenprijzen zal het restschuldrisico gestaag afnemen, maar in een markt met dalende huisprijzen lopen huishoudens een steeds groter wordend risico.

Slimme mensen stappen dus niet in deze financiële afgrond. Dat heeft niets met vertrouwen te maken, maar met nadenken

[ Bericht 21% gewijzigd door Censuur-152 op 04-06-2011 16:34:29 ]
pi_97699690
quote:

[..]

Wat een goed stuk zeg, de telegraaf lijkt tegenwoordig ook wel een maatje van xeno!
Nu gaat iedereen snel zijn huis te koop zetten, het wordt dringen bij de uitgang :7
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')