editquote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:51 schreef Bayswater het volgende:
Vroeger stonden er nog vakmensen in de bouw, tegenwoordig wordt het vak uitgeoefend door VMBO roemenen . Wellicht dat het materiaal wat beter is maar van vakmanschap is geen sprake meer.
Yep, beetje zitten zuipen in de tuin, bbq, buren enzo.quote:
Klagen over de jeugdquote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:00 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Yep, beetje zitten zuipen in de tuin, bbq, buren enzo.
Foto van vroeger en the pianoman draaien enzo.
quote:
Terwijl de kopers hun huis goed vastzetten met stormlijntjes gaan huurders lekker op stap met een ultra light tentje.... vol vertrouwen dat het voor hun wel lekker weer zal wordenquote:Perfect storm voor de huizenmarkt
AMSTERDAM - Van alle huishoudens in Nederland woont 60% in een koopwoning. En als u tussen de 50 en 70 jaar bent, is deze kans nog veel groter. Uw huis zal in veel gevallen het grootste deel van uw vermogen uitmaken. Dit komt niet in de laatste plaats doordat het eigen woningbezit in de jaren 60 en 70 zeer sterk gepromoot is door de overheid.
Dit leidde tot een enorme verschuiving van huur- naar koophuizen. Deze vraag naar woningen, mede gevoed door de sterke bevolkingsgroei, leidde tot een enorme prijsstijging; ruwweg een vertienvoudiging van de prijs in 40 jaar tijd.
Juist nu het grootste deel van de huishoudens een eigen woning bezit, de bevolkingsgroei stokt en de vergrijzing toeslaat, rijst de vraag aan wie u uw huis gaat verkopen voor een goede prijs. De markt, die al een tijdje dalende prijzen laat zien, zit muurvast vanwege economische onzekerheden en strengere banken.
En daar komt als klap op de vuurpijl waarschijnlijk per 1 augustus een nieuwe overheidswet bij. Het wordt dan verplicht om minstens 50% in 30 jaar af te lossen op elke nieuwe hypotheek. Ook voor kleine verhogingen (bv voor een uitbouw) gaat dit gelden. De gevolgen zijn haast niet te overzien, want het afkappen van de aflossingsvrije hypotheek mogelijkheid leidt gemakkelijk tot vele honderden euro’s extra maandlasten.
Aangezien woningen vooral gekocht worden op de netto maandlasten, heeft dit grote gevolgen voor alle huizen die boven de NHG (Nationale Hypotheek Garantie) grens liggen. De zo geroemde middenklasse die Nederland groot heeft gemaakt, waartoe u in veel gevallen behoort, zal de komende jaren waarschijnlijk niet veel lol beleven aan het eigen woningbezit.
Als u de zaak niet af wilt wachten, zou u kunnen overwegen uw woning op een softe prijs over te dragen aan uw nazaten, dan wel te verkopen en te gaan huren. Nog niet zo’n slechte optie voor de komende jaren lijkt mij. Vergeet vervolgens niet voor vrijkomend geld een goede schuilhaven te zoeken tegen mogelijke inflatie, anders is de hele exercitie uiteindelijk weinig zinvol.
Bron: Telegraaf
Niet om het een of ander, maar ik zou me niet lekker voelen als uitgerekend de Telegraaf mijn standpunten zou onderschrijven. Dan zou ik me juist zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:
Terwijl de kopers hun huis goed vastzetten met stormlijntjes gaan huurders lekker op stap met een ultra light tentje.... vol vertrouwen dat het voor hun wel lekker weer zal worden
Hoi, Gisteravond belt net en zegt dat hij zijn telegraaf-stukje terug wil.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Terwijl de kopers hun huis goed vastzetten met stormlijntjes gaan huurders lekker op stap met een ultra light tentje.... vol vertrouwen dat het voor hun wel lekker weer zal worden
En dan op de FP:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:46 schreef Whuzz het volgende:
Als ik dan naar buiten kijk zal ik even naar je zwaaien als je langs komt vliegen, vastgeklamptgeketend aan je huurtent
Pssssttt.... Die FP headline ging over de toekomst, dat is nog niet gebeurt...quote:
Zullen je kinderen blij met zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan nog, je kunt beter dood gaan met 10 miljoen schuld, dan met 10 miljoen op de bank.
Want dan heb je (bij gelijke omstandigheden) toch mooi 20 miljoen meer uit kunnen geven tijdens je leven.
Die zeggen dan toch gewoon nee tegen de erfenis? Denk jij heus dat die dan niet allang voorzien zijnquote:
Kortom je laat de belastingbetaler opdraaien voor je schulden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die zeggen dan toch gewoon nee tegen de erfenis? Denk jij heus dat die dan niet allang voorzien zijn
Nee, de bank.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom je laat de belastingbetaler opdraaien voor je schulden.
Klaag me tegen die tijd maar aanquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die dan weer gered moeten worden door de belastingbetaler.
Klopt, net zoals "ze" dat met de Staatsschuld doen. Ik stem voor een EU-breed verbod op overheidsschulden, binnen 5 jaar alles aflossen en daarna nooit meer lenen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom je laat de belastingbetaler opdraaien voor je schulden.
Ben jij nog niet gesmolten met dit weer?quote:
Ik stel voor dat we net als de grieken gewoon wat verkopen om de schulden mee af te lossen. Dronten... Delft... ik noem maar een dwarsstraatquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt, net zoals "ze" dat met de Staatsschuld doen. Ik stem voor een EU-breed verbod op overheidsschulden, binnen 5 jaar alles aflossen en daarna nooit meer lenen.
Wat een goed stuk zeg, de telegraaf lijkt tegenwoordig ook wel een maatje van xeno!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |