ligt eraan wie en waaromquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:22 schreef Hippe_Student het volgende:
Stel, een moord.
Hoe erg het ook zou zijn, ik zou (waarschijnlijk) mijn mond houden.
Van zwijgen behoudt je je vrienden, van verklikken niet.
En vrienden zijn belangrijk!
quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:21 schreef Blobje het volgende:
Dat hangt af van de ernst van het misdrijf.
Stel ik ben je vriend, ik maak je pa af. Zou je dan in staat zijn om me te verraden aan de politie? Natuurlijk zal je ja zeggen, maar wat als het een ander persoon betrof dan zou je netjes je mond houden? Maar wie dingen doet die zeker niet door de beugel kunnen moet gestraft worden, klaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:22 schreef Hippe_Student het volgende:
Stel, een moord.
Familie heeft bij mij een hogere prioriteit dan vrienden, maar onbekenden hebben bij mij vrijwel geen prioriteit.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:32 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Stel ik ben je vriend, ik maak je pa af. Zou je dan in staat zijn om me te verraden aan de politie? Natuurlijk zal je ja zeggen, maar wat als het een ander persoon betrof dan zou je netjes je mond houden? Maar wie dingen doet die zeker niet door de beugel kunnen moet gestraft worden, klaar.
Precies, die vriend weet dat ik vastzit door hem. Dan zou hij zichzelf al aan moeten geven om mij vrij te krijgen. Doet hij dat niet, praat ik met de overheid en hoeft hij zich nooit meer bij mij te melden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:40 schreef Isambard het volgende:
Iemand die een dergelijk ernstig misdrijf pleegt waardoor ik word opgesloten totdat ik informatie geef, zo iemand is mijn vriend niet. Dus ja, hij verdient gewoon die straf en daarvoor hoef ik niet vast te zitten.
dat ook natuurlijkquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:40 schreef Isambard het volgende:
Iemand die een dergelijk ernstig misdrijf pleegt waardoor ik word opgesloten totdat ik informatie geef, zo iemand is mijn vriend niet. Dus ja, hij verdient gewoon die straf en daarvoor hoef ik niet vast te zitten.
Hoezo een eikel? ik vind mezelf juist een eikel dat ik iemand waarvan ik hou aan zou geven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:35 schreef Hippe_Student het volgende:
[..]
Familie heeft bij mij een hogere prioriteit dan vrienden, maar onbekenden hebben bij mij vrijwel geen prioriteit.
Ik weet niet hoe het in het echt zou gaan maar nu kan ik zeggen dat ik als ie een onbekende vermoord ik mijn mond houd.
noem me een eikel maar dat is wat ik op dit moment denk.
Wat heb je aan het opnemen van de schuld voor vrienden als je onterecht vastgehouden wordt?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:22 schreef Hippe_Student het volgende:
Stel, een moord.
Dit dus, een beetje de consequenties dragen van andermans achterlijk gedragquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:40 schreef Isambard het volgende:
Blij dat wij geen vrienden zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:49 schreef diginoob2 het volgende:
Ik zou die vriend altijd verraden of ik nou zelf vastgehouden wordt of niet want als je iets doet waarvoor je levenslang kunt krijgen ga ik je geen hand boven het hoofd houden. Dan zal ik de eerste zijn die naar de politie stapt.
Ik denk dat zo een samenleving er niet voor schuwt om je te martelenquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:13 schreef Fingon het volgende:
Gewoon vertellen, hij mag dan wel een vriend zijn maar hoe dient gewoon wel verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden. Hetzelfde geval voor familie, ik ga serieuze zaken echt niet verbloemen ofzo.
Het is jouw daad, neem je verantwoordelijkheid dan ook en als je dat niet doet geef ik je wel een zetje om dat te doen...
(Aangenomen dat we in een normale samenleving zitten en niet 1tje die m'n vriend/familie voor homoseksualiteit oid wil vervolgen, dan help ik natuurlijk niet ..)
Tja in dat geval zullen we zien hoe trouw ik kan blijven aan mijn principesquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:18 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik denk dat zo een samenleving er niet voor schuwt om je te martelen
Ligt ook aan de context. Heeft die gene zijn buurman doodgeschoten die hem jarenlang misbruikt en vernederd heeft: dan verraad ik hem niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Ligt er nogal aan wat die vriend(in) gedaan heeft. Misschien verdient die gene wel een levenslange opsluiting, en is hij/zij op het moment dat ik weet wat die gene gedaan heeft mijn vriend(in) niet meer.