abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97640863
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef Landysh het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar zijn cevapcici's niet gewoon gegrilde gehakt worstjes? Die kun je toch ook heel makkelijk zelf maken? :@
Het is gehakt met kalfsvlees er in verwerkt, het vlees heeft ook een speciaal percentage aan vet in zich daardoor zijn de cevape zo lekker als ze goed gemaakt zijn. Helaas in Nederland tot zover heeft mijn moeder niet het juiste vlees gevonden.
If not now, then when.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 00:48:48 #32
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_97643459
-oprotten, en wel heeeel snel }:| -

[ Bericht 72% gewijzigd door BrandX op 03-06-2011 13:15:44 ]
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_97646761
Na al dat gespam van de TS: :W
pi_97646798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:49 schreef essentieel het volgende:
Waarom staat Kosovo er niet bij? :+
Niet elke Servische provincie wordt apart vermeld. :)
pi_97646910
*O*
If not now, then when.
pi_97648433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:39 schreef Landysh het volgende:
Tj

[..]

Tja, als je het zo bekijkt zijn de Slavische volkeren op de Balkan (Yugoslaven) ook kolonisten. Zij hebben tenslotte het land van de Albanezen afgepakt. Zij waren er eerder dan jullie.
:')

Albanië bestaat nog niet eens 100 jaar man! :D
pi_97649559
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:13 schreef Landysh het volgende:

[..]

Hongaren komen niet uit Mongolië. Hongaren zijn een Finno-Ugrisch volk. En Atilla was een Turk, geen Hongaar. :p

Mijn punt was dat je niet kunt zeggen dat Albanezen kolonisten zijn omdat Kosovo niet altijd Servisch is geweest. Dus vanuit Your_Mother_In_Law's beredenering kunnen we stellen dat niet de Kosovaren, maar de Yugoslaven kolonisten zijn omdat 1. De Albanezen veel eerder in dat gebied waren 2. De Slavische volkeren het een hele tijd terug van de Albanezen hebben veroverd. Dus in feite hebben de Kosovaren hun land terug veroverd.

Maar goed, ik ben pro-Servisch noch pro-Albanees. Mij kan de hele Kosovo kwestie niet zoveel schelen. Ik reageerde puur op Your_Mother_In_Law omdat hij gewoon verkeerd zat met zijn 'Kosovo was altijd Servisch' argument. :p
volgens mij hebben hongaren degelijk wel mongoolse roots
pi_97649716
een vriend van mij komt ook uit kosovo, en hij vindt zichzelf gewoon een yugoslaaf, z'n ouders zijn servisch maar hebben albaanse roots

zelf vind ik kosovo wel bij yugoslavie horen, maar albanie zelf is een ander verhaal
pi_97653634
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:48 schreef ecktebaas het volgende:
[walgelijk filmpje verwijderd]

Dodik _O_ :') _O-
Ey, dit soort 'grapjes' vind ik dus echt niet tof hé! Vooral de ONTZETTEND grove/beledigende taal! :{w :r
Daarnaast mag dat hele gezever over Albanië ook wel achterwege blijven, haat verspreiden
doen jullie maar elders. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Gadverdamme man, ik schaam me
gewoon om met jullie in 1 topic te zitten. Eerlijk gezegd ga ik dit topic zelfs een tijdje mijden. :r
Nee.
pi_97653846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

:')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:10:03 #41
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_97654591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kosovo is een onafhankelijke staat ;) Dat zou jij toch moeten weten, of wat is de achterliggende gedachte achter je UI i.c.m deze post :)?
AFC AJAX
pi_97654663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:41 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Ey, dit soort 'grapjes' vind ik dus echt niet tof hé! Vooral de ONTZETTEND grove/beledigende taal! :{w :r
Daarnaast mag dat hele gezever over Albanië ook wel achterwege blijven, haat verspreiden
doen jullie maar elders. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Gadverdamme man, ik schaam me
gewoon om met jullie in 1 topic te zitten. Eerlijk gezegd ga ik dit topic zelfs een tijdje mijden. :r
opa is mod? lol sinds wanneer?
pi_97654685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:41 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Deda, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :'(

Waar ging het filmpje eigenlijk over? Ik heb hem niet gezien... :@
pi_97654714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:12 schreef Shalimar het volgende:

[..]

opa is mod? lol sinds wanneer?
Sinds Opa de Yugo-eindbaas is op Fok!
  Boks-Chick vrijdag 3 juni 2011 @ 13:14:03 #45
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97654724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:12 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Deda, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :'(

Waar ging het filmpje eigenlijk over? Ik heb hem niet gezien... :@
Oi, trollen en flamen doe je maar ergens anders (nav je Albanië post)
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 3 juni 2011 @ 13:26:56 #46
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97655080
en Ecktebaas heeft FOK! vakantie.

Gewoon normaal posten, heb respect voor elkaars achtergronden en laat alsjeblieft het politieke gedeelte HEEL VER achterwege :r

Als je een hekel hebt aan iemand hier, ofwel gewoon als user, ofwel vanwege zijn achtergrond, bij deze het vriedelijke doch uiterst dringende verzoek gewoon weg te blijven uit dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door BrandX op 03-06-2011 13:33:28 ]
lolwut
pi_97655136
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:14 schreef BrandX het volgende:

[..]

Oi, trollen en flamen doe je maar ergens anders (nav je Albanië post)
Trollen? Waar? Vanwege die 'anus van'?
  Boks-Chick vrijdag 3 juni 2011 @ 13:29:53 #48
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97655165
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:28 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Trollen? Waar? Vanwege die 'anus van'?
Ja.
Dat soort grapjes zijn gewoon geen grapjes in een topicreeks waar dit soort dingen gevoelig liggen. Gewoon niet doen.
lolwut
pi_97655187
RIP Ecktebaas. Je kan veel van hem zeggen, maar het was dus echt wel een eckte baas... :Y

284024.jpg
Afb.: Ecktebaas.

Opdat wij nooit vergeten. :N
pi_97655203
voor hoe lang is ie gebanned lol
pi_97655247
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:29 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ja.
Dat soort grapjes zijn gewoon geen grapjes in een topicreeks waar dit soort dingen gevoelig liggen. Gewoon niet doen.
Het was niet mijn bedoeling. ;(
pi_97656645
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Over Turken gesproken trouwens... ik las vandaag dat de naam "Turks" ook gegeven werd aan verzetsstrijders die, hoewel ook communisten, na WOII beschouwd werden als verraders door de partizanen (omdat ze bijvoorbeeld lange tijd gevangen waren geweest in een vijanding kamp)

Ik vind hierover niks meer over internet, ik vind "Turk" wel een vreemde naam daarvoor?
Dit hoor ik voor het eerst. Misschien heeft het iets te maken met de Krim-Tataren en andere ex Sovjet Turkse volken?
pi_97656718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:04 schreef Shalimar het volgende:

[..]

volgens mij hebben hongaren degelijk wel mongoolse roots
Nope, ze zijn een Finno-Ugrisch volk. Oeraalse roots, ja. Maar geen Mongoolse.

Nogmaals over Kosovo: Of Kosovo bij de Serviërs of Albanezen hoort interesseert mij niet echt, maar je kunt gewoon niet zeggen dat Kosovo Servisch is omdat de Serviërs er eerder waren. Wat gewoon niet zo is.
pi_97656733
If not now, then when.
pi_97656754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het is gehakt met kalfsvlees er in verwerkt, het vlees heeft ook een speciaal percentage aan vet in zich daardoor zijn de cevape zo lekker als ze goed gemaakt zijn. Helaas in Nederland tot zover heeft mijn moeder niet het juiste vlees gevonden.
Zelfde geldt voor onze Adana kebab. Het is gewoon onmogelijk om dezelfde kebab hier te maken/krijgen terwijl het eigenlijk ook gewoon kalfsgehakt is. :')
pi_97656797
Wtf ik kan me bericht niet editten, maar ik wist niet dat we in Sarajevo deze hardcore rapper hebben.. :P

If not now, then when.
  Boks-Chick vrijdag 3 juni 2011 @ 14:19:47 #57
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97656806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:17 schreef Landysh het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor onze Adana kebab. Het is gewoon onmogelijk om dezelfde kebab hier te maken/krijgen terwijl het eigenlijk ook gewoon kalfsgehakt is. :')
En net zoals in Italie elke familie haar eigen tiramisu heeft O+
Daar is ook niet een echt vast recept voor :D
lolwut
pi_97656888
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef BrandX het volgende:

[..]

En net zoals in Italie elke familie haar eigen tiramisu heeft O+
Daar is ook niet een echt vast recept voor :D
Haha ja maar het heeft niet zoveel met het recept te maken. Het gaat meer om het vlees, het is gewoon niet hetzelfde als in Turkije. Ik weet niet precies waarom maar het heeft iets met het vet percentage te maken zoals Yuri het al zei. Ik vraag me af of je ergens kalfsvet kunt kopen en het door het gehakt kan kneden? Zou je dan wel Adana kebab zoals in Turkije krijgen?
  Boks-Chick vrijdag 3 juni 2011 @ 14:26:57 #59
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97657036
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:22 schreef Landysh het volgende:

[..]

Haha ja maar het heeft niet zoveel met het recept te maken. Het gaat meer om het vlees, het is gewoon niet hetzelfde als in Turkije. Ik weet niet precies waarom maar het heeft iets met het vet percentage te maken zoals Yuri het al zei. Ik vraag me af of je ergens kalfsvet kunt kopen en het door het gehakt kan kneden? Zou je dan wel Adana kebab zoals in Turkije krijgen?
Why the 9.gif-face :o

Ik denk dat als je naar de betere buitenlandse slager in volksbuurten gaat, dat je dat wellicht best kan vinden? Geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat ik bij de Turkse slager hier ander(sgemaakt) vlees kan krijgen dan bij een Nederlandse slager en vice versa (los van varkensvlees, wat je bij de Turk niet snel zal vinden natuurlijk :P)
lolwut
pi_97657119
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:26 schreef BrandX het volgende:

[..]

Why the [ afbeelding ]-face :o

Ik denk dat als je naar de betere buitenlandse slager in volksbuurten gaat, dat je dat wellicht best kan vinden? Geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat ik bij de Turkse slager hier ander(sgemaakt) vlees kan krijgen dan bij een Nederlandse slager en vice versa (los van varkensvlees, wat je bij de Turk niet snel zal vinden natuurlijk :P)
Omdat ik lekkere Adana kebab wil en het gewoon onmogelijk is om dat hier te krijgen. :(

Ja ik koop mijn vlees meestal bij de Marokkaanse slager hier in de buurt, maar het is nog steeds anders. In ga een keer kalfsvet kopen en het door mijn gehakt kneden. Kijken of het dan wel lukt. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')