Het begint op te vallen dat zo ongeveer alle biermerken kutreclames maken.
Laten we beginnen met Grolsch. Grolsch is een biermerk, oorspronkelijk uit Groenlo en tegenwoordig wordt het gebrouwen in Enschede. Van de achterhoek naar Twente, boers dus. Wat doet Grolsch vervolgens? Reclames maken alsof ze heel hip zijn. Flikker toch een kuteind op man. Alleen boeren drinken Grolsch. Ga naar een boerderij, laat een paar boeren in de tractor over het land rijden terwijl ze Grolsch drinken en laat een boer tijdens het melken van de koeien Grolsch drinken. Dat is Grolsch. Grolsch is niet hip, Grolsch is voor boeren. Gedraag je daar naar.
Dan gaan we verder met Bavaria. Bavaria is sowieso al niet te zuipen, maar het ergste is dat ze het zelf niet doorhebben en vervolgens met allerlei kutreclames aan komen zetten. Hoe durf je reclame te maken voor Bavaria witbier 0%. Wtf, wat voor een achterlijke haas moet je zijn om Bavaria te drinken, wtf moet je voor een absurd achterlijke haas zijn om Bavaria witbier te drinken, wat voor een onmogelijk absurde achterlijke haas moet je wel niet zijn om alcoholvrij Bavaria witbier te drinken? Mochten hier mensen zijn die dit durven te drinken, gratis tip van mij is om een trein te koppen, dan ben je het leven dus echt niet waard. Dan heb je natuurlijk ook nog de reclame voor Bavaria rosé 0%, mocht ik ooit een kerel zien die dat drinkt, sla ik ‘m tot bloedens toe tegen z’n ketel aan, wat een homo ben je dan als je dat durft te drinken.
Het dieptepunt is nog wel Brand. Brand heeft een reclame waarin ze stellen dat Brand het beste bier van heel de wereld is. Het is godverdomme maar goed dat ik een riem heb, anders was m’n broek afgezakt. Maar goed dat ik niet in een Grolsch drinkend gebied woon, anders was mijn klomp gebroken. Hoe kun je nu in godsnaam PILS, nota bene BRAND PILS het beste bier noemen? Wat voor een afschuwelijke kronkel van je ene oor naar je andere oor moet je dan wel niet in je kop hebben? Het beste bier is godverdomme toch geen pils, zeker niet als je ooit een fatsoenlijk speciaal biertje hebt gedronken. Drink eens een Grimbergen en dan een pilsje, dan kun je pils toch nooit het beste bier noemen? Sterker nog, Brand pils. Degene die de reclame heeft bedacht mag echt tegen een muur gezet worden want ik word echt ontoepasselijk van de reclame.
Nu ik toch bezig ben, Heineken. Heineken maakt in vergelijking met de eerder genoemde biermerken een stuk betere reclames, maar in plaats van al die reclames zouden ze beter eens aan de smaak van hun bras gaan werken, ik zou mijn dode cavia nog geen Heineken laten drinken.
Amstel. Ons bier. Nee, jullie bier. Ik at nog liever een fles spiritus. Zoek het maar uit met je smerige kutbier en je reclames, door al die reclames word je bier niet minder kut.
De conclusie is dat bijna alle reclames van Nederlandse biermerken kut zijn. Gewoon kut. Bovendien is het meeste Nederlandse pils ook nog eens niet te drinken. Daar gaat dit topic eigenlijk niet over, maar ik moet het toch even kwijt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.