abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:49:11 #1
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_97608027
Jaaa het is zover... PinkLow gaat voor het eerst op zichzelf wonen.

Veel dingen zijn al geregeld, maar er is 1 ding waar ik niet uitkom... Welke internetprovider en tv aansluiting moet ik nemen.
Ik heb al op internet gezocht, maar ik heb er geen verstand van hoeveel mb/s ik nodig heb.
Ik doe eigenlijk alle standaard dingen met mijn laptop/computer, af en toe download ik muziek, maar ik zou het ook leuk vinden om af en toe series en films te downloaden om te bekijken.

Wie kan mij advies geven?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_97608061
Voor chill internetten is minimaal 25 mb wel aan te raden.
pi_97608477
Serieus: fatsoenlijk internet begint bij 20Mbit.

Op zich hoor ik wel goede verhalen over Ziggo qua internet en die bieden ook van die alles-in-1-pakketten aan. Moet je alleen even kijken of je het het geld waard vindt, want heel goedkoop is het niet: 52 euro per maand voor 40Mbit internet + TV + bellen en 67 euro voor 120Mbit internet + TV + bellen.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2011 @ 08:28:36 #4
17893 Forno
pi_97612356
De tv-aansluiting kun je niet kiezen, die ligt nog steeds per regio vast. Of je moet het brakke digitenne van kpn nemen.
Wij hebben Ziggo 3 in 1 met 10 mbit internet is best te doen voor 42 euro p/m.
pi_97613825
Het hangt van de plaats waar de woning staat wat er allemaal mogelijk is. Huis waar ik nu ben kan tot 1,5 Mbit komen (ja, dat is prehistorisch...). In de rest van de woningen kan ik tot 100x sneller gaan (ok, bijna dan, 120 Mbit).

Alles vanaf 20 Mbit is goed te doen. Ik heb zelf wel een teringhekel aan wachten en neem dus altijd het hoogst verkrijgbare. Als je films wil gaan downloaden lijkt mij 120 Mbit overigens geen overbodige luxe, met name wanneer je ze in HD wil gaan downloaden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97614930
ligt er maar net aan hoe snel je wilt downloaden en met hoeveel mensen tegelijk online.
ik heb 5mb (ziggo Z1). lijkt weinig maar ik ben amper thuis(savonds paar uurtjes) en zit in mn eentje op het internet. gewoon internetten gaat goed, hoef niet ergens op te wachten ofzo. game doe ik niet dus daarvoor heb ik ook geen snelheid nodig.
ik download wel maar dat zet ik aan als ik slaap of aan het werk ben. boeiend of ik die film/muziek/serie dan binnen een paar min of een paar uur binnen heb, ik ben toch niet thuis.

bij bijvoorbeeld ziggo je per maand je abonnement veranderen. dus mocht het te traag zijn dan ga je wat hoger, mocht het te duur zijn dan wat lager.
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:46:08 #7
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_97617345
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:28 schreef Forno het volgende:
De tv-aansluiting kun je niet kiezen, die ligt nog steeds per regio vast. Of je moet het brakke digitenne van kpn nemen.
Wij hebben Ziggo 3 in 1 met 10 mbit internet is best te doen voor 42 euro p/m.

Zo brak is digitenne niet hoor. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_97618665
Ik ben zelf ook in de markt voor zowel een internet-, als een TV-abonnement. Aangezien ik maar amper TV kijk, lijkt Digitenne voor mij te volstaan. Bijkomend voordeel is dat ik hier, in de grensstreek, hoogstwaarschijnlijk ook nog gratis de Belgische en Duitse DVB-T zenders kan ontvangen.

Blijft over een internetabonnement, op basis van de kosten ben ik geneigd voor ADSL te kiezen. (ik heb nl. ook geen flauw idee of Ziggo überhaupt kabelinternet aanbiedt, wanneer je géén televisie-abonnement bij hen afneemt) Echter zit je volgens mij bij de meeste ADSL-aanbieders met een datalimiet of "fair use policy" opgescheept, iets wat Ziggo dan weer niet kent. Keuze, keuzes...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_97621386
adsl datalimieten? volgens mij kennen we dat in nederland bijna niet meer... of het is zo'n limiet die je alleen bereikt wanneer je constant maximaal download.

bij ziggo is basis tv abonnement verplicht. ik heb het geprobeerd zonder maar dan krijg je automatisch de rekening van het basis-tv abbo.
adsl is bij mij geen optie (geen telefoonlijn) in toekomst komt er wel glasvezel maar dat kan nog maanden duren, dus eigenlijk zit ik vast aan ziggo.

[ Bericht 16% gewijzigd door loecje op 02-06-2011 15:20:04 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:17:09 #10
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97623256
* dribbel79 heeft ook een alles in 1 pakket van ziggo, 40 Mb internet, digitale en interactieve tv en telefonie...ben 70 euro per maand kwijt (incl. Eredivisie live en nog wat tv pakketten)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:02:37 #11
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_97624532
Ik ben ook op zoek naar een internet/tv pakket aangezien ik binnenkort ook op mezelf woon.
Hoe zit dat nou eigenlijk met die kpn lijn? Je betaald voor het gebruiken van de kpn lijn.
Maar moet ik dan kabel internet nemen? Ik heb geen vaste telefoon nodig.
Look who's back in the wrong place at the right time
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:04:42 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97624612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:02 schreef tomegel het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een internet/tv pakket aangezien ik binnenkort ook op mezelf woon.
Hoe zit dat nou eigenlijk met die kpn lijn? Je betaald voor het gebruiken van de kpn lijn.
Maar moet ik dan kabel internet nemen? Ik heb geen vaste telefoon nodig.
Je betaalt alleen voor de KPN-lijn als je via die lijn een dienst afneemt. Zelfde als voor je kabelaansluiting. En je hoeft niet te kiezen voor 3 in 1, dus inclusief vaste telefoon, maar het kan soms wel voordeliger zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97626121
Als ik het goed begrijp ben je dus sowieso verplicht een KPN vast telefoon-abonnement af te nemen, wil je überhaupt van ADSL gebruik kunnen maken? Volgens mij kost het goedkoopste KPN-abonnement 10,95 per maand, waar de kosten van het ADSL-abonnement dan nog eens bovenop komen. Dan is een Ziggo-abonnement wellicht toch nog niet zo gek...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:56:12 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97626187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik het goed begrijp ben je dus sowieso verplicht een KPN vast telefoon-abonnement af te nemen, wil je überhaupt van ADSL gebruik kunnen maken? Volgens mij kost het goedkoopste KPN-abonnement 10,95 per maand, waar de kosten van het ADSL-abonnement dan nog eens bovenop komen. Dan is een Ziggo-abonnement wellicht toch nog niet zo gek...
Nee, dat ben je niet verplicht.
pi_97626344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat ben je niet verplicht.
ja en nee...je moet wel kpn lijnhuur betalen maar je hoeft niet apart bij kpn een abonnement af te sluiten.
dat zit bij meeste adsl al bij de prijs in (zodra je vinkje 'geen kpn" of zoiets dergelijks aanvinkt komt er een paar euro bij)
zoals online.nl staat zo mooi "ook als u geen kpn telefoonabonnement heeft kunt u internet van online bestellen zonder extra kosten" als je het aanvraagt. maar er komt wel 5euro kpn lijnhuur bij de prijs op. ff goed op letten dus!
pi_97626932
TS, als je voor het eerst op jezelf gaat wonen, zou ik me in eerste instantie meer druk maken over wat het kost dan over hoe snel het is. Neem het goedkoopste, dat is nog steeds ruim snel genoeg voor normaal gebruik (waar downloaden dus ook onder valt). Kijk dat een paar maanden aan en als je dan denkt dat het sneller moet, en je kunt dat ook financieel rond krijgen, kun je altijd opwaarderen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:49:38 #17
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_97637900
Bedankt allemaal voor jullie advies :)
Ik zit nu te denken aan digtenne van KNP en dan internet van 25 euro erbij van kpn (8-1mb/s)
maar aan de andere kant wil ik ook best wel van ziggo 5-0.5 mb/s (19,95) en tv (16,95) maar aangezien ik nu weer lees dat de een digitenne niet prettig vind..

Ik zit heel vaak achter de pc en heb de tv aanstaan als achtergrond geluid.

*Dacht dat op mezelf wonen zo gebeurd was, maar er komt nog aardig wat bij kijken)
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:57:36 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97638254
Xs4all heeft sinds kort ook televisie in hun aanbod, dus daar kun je ook nog kijken voor internet plus televisie.
pi_97639059
ken je niet iemand met digitenne? zo'n kastje kan je over( door heel nederland) neerzetten en aansluiten. dan zou je het kunnen testen of het jou wat lijkt en anders toch voor ziggo gaan.

ik vind digitenne goed genoeg. bij mn ouders werkt het beter dan de schotel.

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 04-06-2011 13:52:27 ]
pi_97655956
ik heb tv, telefoon en internet van kpn. Voor internet en telefoon heb ik internet+bellen voor 35 euro ('s avonds na 7 uur 'gratis' bellen) en digitenne voor de tv. Bevalt me prima.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:26:38 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97694168
Bij digitenne is de kwaliteit sterk afhankelijk van de opstelling in huis en de lokatie van het huis tov de zendmast.
Al in de jaren '70 was men het in Nederland zat dat zenders bij slecht weer (en daar komt in geval van digitenne ook nog voorbij razende brommers bij) de tv storing gaf, daarom heeft bijna heel Nederland een kabelaansluiting.
Digitenne is dus een stap terug en KPN biedt het alleen maar aan om zieltjes je winnen om uit te melken. In de afgelopen jaren is de prijs van digitenne sinds de introductie gestegen met zo'n 33%, terwijl kabel tv vrijwel in prijs gelijk is gebleven.
En met alle combinatiepakketten van de kabelproviders (muz van de amateurs bij caiway), is het voordeel van digitenne tov kabel vrijwel verdwenen.
So we just called him Fred
pi_97775292
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef DS4 het volgende:
Als je films wil gaan downloaden lijkt mij 120 Mbit overigens geen overbodige luxe, met name wanneer je ze in HD wil gaan downloaden.
Downloaden in HD _O- _O-

Waarschijnlijk bedoel je het downloaden van HD-films. >:)
pi_97778888
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:46 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Downloaden in HD _O- _O-

dat wil ook nog prima over 20mbit :P
pi_97808282
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat wil ook nog prima over 20mbit :P
ook wel met 5mbit.
pi_97808854
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:46 schreef OnsvirjouSA het volgende:

Downloaden in HD _O- _O-

Gewoon in HD(-kwaliteit). De meeste mensen hebben het niet nodig dat iets voluit geschreven wordt om het te begrijpen... |:(
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')