abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4728175
quote:
Op maandag 24 juni 2002 12:39 schreef Jarno het volgende:
Uiteraard heeft Herben zijn uitspraken nog geen dag later weer ingetrokken dan wel genuanceerd. Way to go, Mat!
Man man man, hij heeft gezegd dat hij zo een mogelijkheid niet uitsloot en dat FOrtuyn zelf had gezegd dat hij als 'frisse' wind niet langer dan 8 jaar 'fris' zou kunnen zijn en dat er dan een vervanger voor hem moest komen. Meer heeft Herben ook niet gezegd maar men pikt zo graag kleine zinnetjes eruit bij de LPF
pi_4738339
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 17:08 schreef Vibromass het volgende:
Top entertainment, die Mat Herben
At your servize!

wat een kul verhaal trouwens, zo kan ik ook wel wat vergelijkingen bedenken.

en die pepermunt uit dokkum.. was dat toevallig Fortuyn Pepermunt? (of komt dat niet uit dokkum)

pi_4738866
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Op temijn zal dit moeten gebeuren, zegt Herben, doelend op een uitlating van Fortuyn dat hij over 8 jaar zou zijn "ingekapseld".. De vraag is alleen nog op welke termijn, het kan snel zijn, maar uiterlijk over 8 jaar...aldus Herben...

De vraag rijst dan, met welke partij wil de LPF samengaan en wil die andere partij dat wel? Momenteel lijkt de LPF aan de lijband te lopen bij de VVD, gezien het komende regeeraccoord heeft de VVD eigenlijk al zo'n 50 zetels....een logische stap dus, de andere partijen lijken me minder een optie...

Bron: diverse media..

Haha Ja lol, sterker nog, NOVA Journalist speelde het tape met de interview af waar duidelijk uit opgemaakt kon worden dat wat 'Herben' betrefd de LPF opgaat in een andere partij

Terug bij af, althans dat 'zou' het gevoel van de LPF kiezer moeten zijn.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4738915
quote:
Op maandag 24 juni 2002 13:10 schreef planethugo het volgende:

[..]

Man man man, hij heeft gezegd dat hij zo een mogelijkheid niet uitsloot en dat FOrtuyn zelf had gezegd dat hij als 'frisse' wind niet langer dan 8 jaar 'fris' zou kunnen zijn en dat er dan een vervanger voor hem moest komen. Meer heeft Herben ook niet gezegd maar men pikt zo graag kleine zinnetjes eruit bij de LPF

Onjuist. Herben heeft wel degelijk gezegd dat de mogelijkheid om te fuseren met een andere partij in de toekomst zeker geen ondenkbaar punt zou zijn. Had niets met , enkel, het vervangen van de partijvoorzitter te doen.

Staat letterlijk op de tape.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4740317
Ik zie het probleem niet zo. Besef wel dat een aantal van de huidige partijen onstaan zijn uit fusies:
CDA, PvdA, GroenLinks...
Waarom zou de lpf het niet uitsluiten dat ze op termijn eventueel gaan fuseren?

Weer eens een storm in een glas water m.i. , ik hoor liever inhoudelijke zaken dan het geblaat van een journalist die zich verveelt.

woensdag 26 juni 2002 @ 10:10:40 #31
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4759671
Cosmic-Shiva schreef nog in een inmiddels gesloten topic (voor hen die het nog niet gezien hebben):
quote:
De LPF heeft de ochtend na de moord de oudste broer van Pim Fortuyn, Marten, gevraagd de nieuwe leider te worden. Dat zegt Marten Fortuyn in een interview met de Volkskrant.

Peter Langendam en John Dost, mede-oprichters en bestuursleden van de LPF, polsten Marten tijdens het gesprek dat de LPF met het kabinet had in het Catshuis. Marten Fortuyn en zijn zoon waren daar namens de familie.

'Ik heb de heren alleen maar aangekeken en niks gezegd. Het was doodstil. Ik ben niet geschikt voor het politieke gekonkel. Bovendien zou ik altijd worden vergeleken met Pim. Daar heb ik geen zin in.'

Volgens Marten Fortuyn dreigde in het Catshuis een grimmige sfeer te ontstaan doordat Langendam en Dost het kabinet bleven verwijten Pim Fortuyn niet te hebben beveiligd.

Door krachtig ingrijpen van Marten Fortuyn bonden de twee interim-leiders van de LPF in. 'Ik verhief mijn stem en zei: heren, stop ermee!'

Nog geen week later zei Langendam dat de kogels van links kwamen. Fortuyn: 'Die meneer moet nadenken voordat hij wat zegt.'

Als er geen charismatische leider opstaat, overleeft de LPF niet, voorspelt Marten Fortuyn. 'Mat Herben doet het helemaal niet slecht, maar hij is geen krachtpatser.'

Herben zelf verwacht dat de LPF misschien op termijn moet worden opgeheven of fuseren met een andere partij. Volgens hem is het onvermijdelijk dat de partij op den duur ingekapseld raakt in de bestaande politieke cultuur. Dat zei de LPF-leider zaterdag in een interview met de GPD-dagbladen. Hij noemde geen beoogde fusiepartner.

Herben geeft zijn partij nog acht jaar. Hij citeerde een uitlating die Pim Fortuyn tegen hem deed: 'Mat, over acht jaar is mijn effect uitgewerkt. Dan ben ik ingekapseld.'

bron: Volkskrant

Kunnen we spoedig een centraal LPF-topic kweken? Dit wordt erg onoverzichtelijk zo.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_4759880
quote:
'Herben beschuldigde Fortuyn van drugsgebruik'

AMSTERDAM - Mat Herben heeft in januari Pim Fortuyn, die toen lijsttrekker was van Leefbaar Nederland, beschuldigd van drugsgebruik. Dat schrijft de Volkskrant woensdag. LPF-fractievoorzitter Herben zou tijdens een sollicitatiegesprek van de partij de beschuldiging hebben geuit om op de kandidatenlijst van de Tweede Kamer te komen.

Het incident leidde ertoe dat Herben geen plek kreeg op de kieslijst. "Het kwam op ons over als: ik weet dit, ik moet dus op de lijst", verklaart Erik Laken, voorzitter van de sollicitatiecommissie van het district Utrecht. "Hij probeerde ons voor het blok te zetten. Unaniem concludeerden we dat Herben niet op de lijst hoorde. Wat hij deed was niet oprecht. Je gaat niet bij je sollicitatie je lijsttrekker zwart maken."

Het voorval deed zich voor op 18 januari in een zaaltje waar de commissie gesprekken hield met potentiėle kandidaten voor de Tweede Kamer. "Ik ben stomverbaasd over Herbens rol nu. Dat hij steeds zo positief over Fortuyn praat. Dit rijmt niet", aldus Laken.

Herben
In een eerste reactie verwerpt Herben de beschuldigingen. "Pim gebruikte, voor zover ik weet, geen drugs", vertelt hij in de Volkskrant. "Ik heb wel met de commissie, nadat zij mij had gevraagd of er iets uit mijn verleden kon opduiken, in het algemeen gesproken over de flamboyante levensstijl van Fortuyn. Maar ik heb hem zeker niet beschuldigd van drugsgebruik."

Lammetje
"Ze vroegen mij verder of ik iets wist over Fortuyn dat nadelig kon zijn voor de partij. Ik zei dat ik vrienden van Pim kende en die zeiden dat Fortuyn niet chantabel was. Aan Schnetz (tot dinsdag vice-voorzitter van Leefbaar Nederland, red.) heb ik later nog gezegd dat Fortuyn zo onschuldig was als een lammetje."

www.nu.nl

woensdag 26 juni 2002 @ 10:54:38 #33
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4760142
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 10:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat een fijn stel is het toch.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')