Ook dat kan nog het euvel zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:54 schreef willemwaus het volgende:
Misschien beetje roestig omdat ie te lang stil gestaan heeft? Heeft ie hiervoor tijd stil gestaan of gewoon meegereden?
Als ie al die tijd buiten heeft gestaan ontstaat er wel wat roest ja.. Maar neem aan dat je garantie hebt? Laat 't ff checken, als hij zegt dat 't roest is en na 2 weken rijden hoor je 't nog kan je ervan uit gaan dat ze versleten zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:08 schreef starla het volgende:
Denk niet dat ie td lang heeft stil gestaan. Tussen inleveren bij dealer en de koop zat ongeveer 1,5 maand. Of is dat in autoland lang?
APK is maar een momentopname en ze checken alleen of alles aan de minimum eisen voldoet. Dus ja, kan zo zijn dat een week later je uitlaat eronder vandaan klettert.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:12 schreef starla het volgende:
Checken ze bij apk niet de remblokken? In principe wordt een auto dan veilig gekeurd voor een jaar. Kan het zo zijn dat een week na keuring allemaal 'nieuwe' euvels ontstaan?
Nee hoor. Meestal komt het piepende geluid van de metalen plaatjes die aan je remblokken zitten. Die zitten er als waarschuwing dat de blokken dun zijn geworden. Je moet niet denken dat je remblokken nu totaal zijn weggesleten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:34 schreef starla het volgende:
Maar versleten remblokken zijn tot op zekere hoogte niet gevaarlijk? Anders hadden ze het niet goed gekeurd toch?
Naja, vroeg of laat zit je met metaal op metaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:34 schreef starla het volgende:
Maar versleten remblokken zijn tot op zekere hoogte niet gevaarlijk? Anders hadden ze het niet goed gekeurd toch?
Wel als hij een "verkoop" apk krijgtquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:12 schreef starla het volgende:
Checken ze bij apk niet de remblokken? In principe wordt een auto dan veilig gekeurd voor een jaar. Kan het zo zijn dat een week na keuring allemaal 'nieuwe' euvels ontstaan?
Ik heb er ook wel eens een week meer rondgereden voordat ik tijd had om het te vervangen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:37 schreef Cool_Runner het volgende:
[..]
Nee hoor. Meestal komt het piepende geluid van de metalen plaatjes die aan je remblokken zitten. Die zitten er als waarschuwing dat de blokken dun zijn geworden. Je moet niet denken dat je remblokken nu totaal zijn weggesleten.
Hoezo? Ze sturen je met een onveilige auto de weg op? Stel ik kan morgen niet remmen en knal tegen een boom. Laat ik ze de remblokken checken en wat blijkt, totaal versleten. Dan heeft de dealer toch een probleem als ik verhaal ga halen?quote:
de APK wet geving is hier in nog al krom.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:12 schreef starla het volgende:
Checken ze bij apk niet de remblokken? In principe wordt een auto dan veilig gekeurd voor een jaar. Kan het zo zijn dat een week na keuring allemaal 'nieuwe' euvels ontstaan?
Naja, gevaarlijk als je er te lang mee door blijft rijden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:43 schreef Mercer het volgende:
Mijn remblokken waren wel totaal weggesleten, en als je nu flink geschuur hoort als je remt, dan is de kans groot dat dat bij jou ook zo is. En ja dat is gevaarlijk. Remblokken heb je niet voor niets.
Gekocht bij een echte dealer of een handelaar?quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:42 schreef starla het volgende:
[..]
Hoezo? Ze sturen je met een onveilige auto de weg op? Stel ik kan morgen niet remmen en knal tegen een boom. Laat ik ze de remblokken checken en wat blijkt, totaal versleten. Dan heeft de dealer toch een probleem als ik verhaal ga halen?
Nee, dealer heeft geen probleem, netjes is wat andersquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:42 schreef starla het volgende:
[..]
Hoezo? Ze sturen je met een onveilige auto de weg op? Stel ik kan morgen niet remmen en knal tegen een boom. Laat ik ze de remblokken checken en wat blijkt, totaal versleten. Dan heeft de dealer toch een probleem als ik verhaal ga halen?
enquote:Personenauto’s moeten zijn voorzien van een
reminrichting waarvan de:
a. onderdelen deugdelijk zijn bevestigd met de
daarvoor bestemde bevestigings- en
borgmiddelen, indien er sprake is van corrosie is
het bepaalde in Aanvullende permanente eisen,
hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3, van
toepassing;
b. onderdelen niet in ernstige mate door corrosie
zijn aangetast. Indien er sprake is van corrosie
aan de remleiding of remschijf is het bepaalde
in Aanvullende permanente eisen,
artikelen 53 en 54, van toepassing;
c. onderdelen niet zijn beschadigd, gescheurd of
gebroken;
d. onderdelen geen inwendige of uitwendige
lekkage vertonen, en
e. remschijven geen dusdanige slijtage mogen
vertonen dat er gevaar op breuk ontstaat.
quote:Artikel 54 Remschijf
1. Een remschijf mag niet zodanig door corrosie zijn aangetast dat per kant de breedte van het effectieve
gedeelte, over de gehele omtrek van de remschijf, minder bedraagt dan 50% van de maximumbreedte van
het remblok.
2. Onder het in het eerste lid bedoelde effectief gedeelte wordt verstaan: een nagenoeg glad oppervlak,
zonder blijvende corrosievorming ("glimmend" gedeelte).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |