Ga dan een klacht indienen bij de juiste instantie of zo. Er over klagen op fok! helpt je geen steek verderquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
1) Het gaat er niet om dat er mensen in zitten die liever lui dan moe zijn, het gaat er om dat jongeren die willen en kunnen werken wordt verteld dat ze niet kunnen werken. Aangezien je als jongere nog niet weet wat je wilt en wat je kunt kan een beetje moeite op de arbeidsmarkt (wat bijna elke jongere heeft) in combinatie met een psychische stoornis al gauw gezien worden als arbeidsongeschiktheid.
2) Hoe minder mensen er in de wajong zitten hoe meer geld er is voor mensen zoals jij die er wel terecht in zitten.
Vraag het hun?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:34 schreef Maanvis het volgende:
3) Waarom is het vaak zo dat we bij schoffelwerk icm psychische stoornissen meer horen 'dat wil ik niet' dan 'dat kan ik niet' ?
dit is ook waarom ik "bij sommige" zij... mensen met bijv. bipolar kunnen des al niet te min gewoon werken in periodes waarin ze zich goed voelen. waar een wil is is tenslotte altijd een weg en je kan me niet vertellen dat het voor deze groep mensen onredelijk is om te werken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:23 schreef Re het volgende:
[..]
een ziekte hoeft toch niet constant te zijn, dat kan met golven gaan, neem een bipolair iemand die kan periodes gewoon normaal functioneren totdat er weer een manische of depressieve periode aankomt...
Nee, net als 'whinen' over je eigenwaarde icm een Wajong uitkering. Kom je ook geen steek verder mee, want uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ga dan een klacht indienen bij de juiste instantie of zo. Er over klagen op fok! helpt je geen steek verder
Dat is dus het hele onderwerp van discussie en ook de reden waarom je betoog niet klopt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:51 schreef Mama_Mia het volgende:
We gaan een beetje op herhalingik word moe van het gezeur over psychische aandoeningen die wel of niet erg genoeg zijn om een Wajong te krijgen. Dat kun je als leek niet beoordelen, dat kun je zelfs niet als vriend/collega van zo'n persoon beoordelen, dat kan alleen degene met de problemen zelf en mensen die ervoor gestudeerd hebben - en zelfs in het laatste geval worden daar nog fouten gemaakt. Maar die mensen hebben tenminste wel voldoende ervaring ermee. Het is lekker makkelijk oordelen als je gezond bent, en prima, ga je gang, maar ik word er een beetje flauw van dat het elke keer terugkomt op 'ik vind dat de meeste mensen met psychische problemen het best wel zouden kunnen als ze het zouden willen'. Het is kwetsend en onzin, want ze zitten niet voor niks in de Wajong, je kan niet 100% weten hoe iemand zich voelt puur gebaseerd op een diagnose en wat losse feiten, en degenen die liever lui dan moe zijn worden er uiteindelijk echt wel uitgefilterd. En dat is niet de 'meeste' mensen met een Wajong, dat zijn er een aantal die het inderdaad echt flink voor de rest verpesten.
Vreemd...zelf heb ik die neiging helemaal niet. Vind 't leuk en leerzaam on verhalen van anderen te horen en zelf feedback te krijgen (zolang het wel normale feedback is uiteraard).quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:46 schreef badisbad het volgende:
van alleen maar thuis zitten en altijd alleen meer je jank verhaal uitbalken word je echt niet vrolijk hoor en dat zeg ik ff uit persoonlijke ervaring.
Ja, en die normale feedback kan ook iets zijn wat jou niet zo goed uitkomt natuurlijk. Om dan direct op de kast te zitten schiet je ook niets mee op.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vreemd...zelf heb ik die neiging helemaal niet. Vind 't leuk en leerzaam on verhalen van anderen te horen en zelf feedback te krijgen (zolang het wel normale feedback is uiteraard).
Je kunt eigenlijk zeggen dat ik op fok! zit en toevallig zelf veel ervaring heb met psychische klachten.
maar natuurlijk kan iemand in een goede periode arbeidsgeschikt zijn, moeilijkheid is natuurlijk om in die periode "vast" werk te vinden/behouden en bij terugval niet iets te hebben wat als vangnet kan dienenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vroeg het ook aan jou. Kan iemand die normaal kan functioneren gedurende een bepaalde periode wel volledig arbeidsongeschikt zijn? Er zijn immers periode waarin arbeid wel degelijk mogelijk is.
Er is wel wat meer te doen op fok! dan klagen en whinen hoor. Als je zelf genoeg hebt om dat whinen te lezen, ga dan naar een ander subforum, je kiest er toch zelf voor om in "psychologie en psychiatrie" te komen posten?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, net als 'whinen' over je eigenwaarde icm een Wajong uitkering. Kom je ook geen steek verder mee, want uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten doen.
Als we die redenering volgen heeft heel fok! geen zin natuurlijk.
Je komt anders wel over als iemand die zijn problemen behoorlijk onder de vergrootglas legt, met als toppunt je vergelijking met iemand die een open rug heeft. No offense verder.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vreemd...zelf heb ik die neiging helemaal niet. Vind 't leuk en leerzaam on verhalen van anderen te horen en zelf feedback te krijgen (zolang het wel normale feedback is uiteraard).
Je kunt eigenlijk zeggen dat ik op fok! zit en toevallig zelf veel ervaring heb met psychische klachten.
Ik ben niet diegene die op de kast zit als 't op misstanden binnen de keuring van de wajongers aankomt hoor, dan moet je bij maanvis zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en die normale feedback kan ook iets zijn wat jou niet zo goed uitkomt natuurlijk. Om dan direct op de kast te zitten schiet je ook niets mee op.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er is wel wat meer te doen op fok! dan klagen en whinen hoor. Als je zelf genoeg hebt om dat whinen te lezen, ga dan naar een ander subforum, je kiest er toch zelf voor om in "psychologie en psychiatrie" te komen posten?
Als dat je niet bevalt, ga dan gewoon ergens anders heen.
Dat is natuurlijk nogal krom, je kan niet iemand wegsturen omdat hij een andere mening is toegedaan dan jij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben niet diegene die op de kast zit als 't op misstanden binnen de keuring van de wajongers aankomt hoor, dan moet je bij maanvis zijn.
Trouwens, zelfde geldt net zo hard voor jou. Wat kom je hier doen als je jouw probleem alleen kunt oplossen door zelf stappen te gaan ondernemen i.p.v. te gaan posten in dit subforum?
Jammer dat je dat zo ziet, maar ik hoef mezelf niet uit te leggen aan jou. No offense verder.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je komt anders wel over als iemand die zijn problemen behoorlijk onder de vergrootglas legt, met als toppunt je vergelijking met iemand die een open rug heeft. No offense verder.
Dan kan je op basis daarvan terug de wajong in.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:51 schreef Re het volgende:
[..]
maar natuurlijk kan iemand in een goede periode arbeidsgeschikt zijn, moeilijkheid is natuurlijk om in die periode "vast" werk te vinden/behouden en bij terugval niet iets te hebben wat als vangnet kan dienen
Ik geef alleen maar advies op wat maanvis in bracht over de naar zijn mening slechte keuringen vanuit het UWV. De gemiddelde wajonger kan daar ook verder niks mee en ik denk niet dat het hier overloopt van de UWV keuringsartsenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:54 schreef Scorpie het volgende:
Dat is natuurlijk nogal krom, je kan niet iemand wegsturen omdat hij een andere mening is toegedaan dan jij.
Verder beslis jij niet of iemand al dan niet in een topic wel of niet mag posten, het is geen WAJONG-incrowd topic hier.
Werkquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar het is momenteel het enige wat ik tenminste WEL KAN DOEN, dan doe ik tenminste nog wat waar anderen wat aan kunnen hebben, snap je
Wat moet ik dan? Op de bank zitten? Want dat VERTIK ik dus, ik wil me hoe dan ook nuttig maken voor de maatschappij, linksom of rechtsom
maar het topic gaat toch niet over degene die misbruik maken van de wajong in principe, iedereen is het er toch wel over eens dat mensen die onterecht gebruik maken van de wajong deze ook niet verdienen. De discussie is volgens mij dan ook meer wanneer gebruikt iemand onterecht de wajong, en daarnaast do soms onmogelijkheid van de echte wajongers om te kunnen werken....quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus het hele onderwerp van discussie en ook de reden waarom je betoog niet klopt.
Oh ja, maar ik las wajong, en daar heb ik enige ervaring mee, vandaar dat dit topic kwam kijken. Vervolgens zie ik iemand die wel heel graag de bevestiging wil van dat ie een beetje zielig is. Sorry, maar zo kom je echt over, en iedereen die niet jouw denkbeelden deelt wordt afgefakkeld als zijnde iemand die geen kennis heeft, of wajonghaters zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er is wel wat meer te doen op fok! dan klagen en whinen hoor. Als je zelf genoeg hebt om dat whinen te lezen, ga dan naar een ander subforum, je kiest er toch zelf voor om in "psychologie en psychiatrie" te komen posten?
Als dat je niet bevalt, ga dan gewoon ergens anders heen.
Jammer dat je dat zo ziet, daar kan ik verder ook niks aan doen. Succes ermee!quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja, maar ik las wajong, en daar heb ik enige ervaring mee, vandaar dat dit topic kwam kijken. Vervolgens zie ik iemand die wel heel graag de bevestiging wil van dat ie een beetje zielig is. Sorry, maar zo kom je echt over, en iedereen die niet jouw denkbeelden deelt wordt afgefakkeld als zijnde iemand die geen kennis heeft, of wajonghaters zijn.
Als je zoveel energie steekt je vereenzelvigen met je aandoening dan heb je je prioriteiten in mijn ogen niet echt goed liggen.
Welk probleem heb ik dan volgens jou?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat kom je hier doen als je jouw probleem alleen kunt oplossen door zelf stappen te gaan ondernemen i.p.v. te gaan posten in dit subforum?
Je kent me verder helemaal niet, ben jij een keuringsarts dan die door m'n ethernet kabel in m'n hoofd kan kijken of zo?quote:
Die waar maanvis mee kwam, ongeveer 1 pagina terug.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welk probleem heb ik dan volgens jou?
De discussie ging meer over het feit waarom je met psychische klachten die in periodes opspelen niet zou kunnen gedeeltelijk kunnen werken volgens mij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
maar het topic gaat toch niet over degene die misbruik maken van de wajong in principe, iedereen is het er toch wel over eens dat mensen die onterecht gebruik maken van de wajong deze ook niet verdienen. De discussie is volgens mij dan ook meer wanneer gebruikt iemand onterecht de wajong, en daarnaast do soms onmogelijkheid van de echte wajongers om te kunnen werken....
Pardon? Mijn taal en flames? Waar heb je het over? Doe maar gauw uitleggen via PM .quote:je taal en flames zijn gewoon een beetje vermoeiend in dat opzicht
Kijk, en dit is nou een beetje wat ik bij jou proef. Er bestaat voor jou geen andere waarheid dan jouw waarheid lijkt het wel. Want immers, of je bent het met jou eens, en zo niet dan weet diegene niet waar ie 't over heeft.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jammer dat je dat zo ziet, daar kan ik verder ook niks aan doen. Succes ermee!
Je hebt kennelijk de tijd en capaciteit om anderen te adviseren en achter de computer te hangen. Daar moet wel wat verdiencapaciteit inzitten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kent me verder helemaal niet, ben jij een keuringsarts dan die door m'n ethernet kabel in m'n hoofd kan kijken of zo?
Het helpt mij sowieso niet! Ik heb er geen last van (behoudens die paar belastingcenten maar ik vind het kinderachtig daarover te zeiken), ik vind het erger voor die personen die nu in de wajong zitten en denken dat ze ongeschikt voor welk werk dan ook zijn en daar ongelukkig door worden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ga dan een klacht indienen bij de juiste instantie of zo. Er over klagen op fok! helpt je geen steek verder
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |