abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:44:36 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97822757
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:15 schreef sleppie het volgende:
ik ben een 36 jarige man, geboren met spina bifida(oftewel een open rug)
ik kan staan en lopen maar alleen zolang ik mij ergens aan vasthoud.

Het hebben van een lichamelijk beperking vergt een hoop van je geestelijke gesteldheid. Dat komt met name omdat je met een lichamelijk beperking “anders” bent dan andere mensen. Dat ervaar ik eigenlijk als mijn handicap. Veel mensen kijken anders naar en je wordt anders behandeld. Vaak is dit onwetendheid. Misschien heb jezelf ook wel is gedacht als je iemand in een rolstoel zag of iemand die moeilijk praat dat diegene ook geestelijk gehandicapt is. Dit is natuurlijk soms waar maar in heel veel gevallen niet waar.

Bij sollicitatie gesprekken (als ik die al had omdat je van een uitzendorganisatie ook niet veel hoeft te verwachten) werd ik afgewezen met een lullige smoes, terwijl de ware reden kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat het mijn andere manier van bewegen was. En dat terwijl ik op een functie solliciteerde waarbij ik kon zitten maar ik ook nog eens helaas niet over de juiste papieren beschikte. Bij sommige uitzendorganisaties kon ik me niet eens inschrijven omdat “ze waarschijnlijk toch geen werk voor me konden vinden”. Dit werd mij zeer duidelijk verteld door zo’n omhoog gevallen muts die net zo oud was als ik zelf. Zo kwam ik bij het Centrum voor Werk en Inkomen het CWI meteen in het bakje “niet te bemiddelen”. Ook weer omdat ze toch geen werk voor me konden vinden. En dit terwijl ik van het UWV me daar moest inschrijven vanwege mijn uitkering. Vandaag de dag is in dat opzicht weinig verbeterd.

Al die stress, financiėle zorgen en slapeloze nachten doet je eigenwaarde bepaald geen goed. „Iedereen moet veel regelen, maar chronisch zieken en gehandicapten wel tien keer meer dan een gezond iemand. „Je bent er dag en nacht mee bezig, het vreet energie en die heb je, vanwege je ziekte, toch al te weinig.
nog niet zo lang geleden besloot het kabinet de uitkeringen op de schop te nemen.
en veel mensen wilden gaan herkeuren...op zich niks mee...maar wat dan regelmatig voorkwam was dat als je een oproep kreeg voor een herkeuring.
je dan door een of andere arts moest laten herkeuren.en die arts die je voor het eerst ontmoet en binnen een half uur hij even kon bepalen of je herkeurd was of niet.
wat ik om mij heen heb gezien/gehoord en soms las op het internet.hiermee tal van herkeurde mensen in een financieel en psychische strop terecht kwamen. en voor sommige het niet al te best is afgelopen.
het kabinet vond ook dat reguliere bedrijven verplicht waren dat er mensen met een beperking aan moesten nemen...om ze meer te betrekken in het bedrijfsleven.
maar doordat voor elkaar te krijgen moest het kabinet er wel eerst veel geld in pompen om het door te laten gaan.
op papier klonk het logisch.
in praktijk was het zo dat het lang niet het gewenste effect had als dat ze op hadden gehoopt.
omdat het voor veel bedrijven te veel geld zou kosten om zulke mensen aan te nemen.
dus vaak mensen alsnog werden geweigerd.
en het is ook haast niet meer duidelijk qua regels omdat het kabinet de regels meer dan genoeg hebben veranderd.waardoor er veel onduidelijk is geworden.

aan de ene kant mogen wij hier in nederland in ons handje knijpen dat we hier de mogelijkheden hebben om te leven van een uitkering.
en in veel gevallen hebben mensen het recht op een vergoeding(wat en waarvoor dat ook moge zijn)de ene persoon heeft meer hulp en aanpassing nodig dan de andere.
dat wordt dan in veel gevallen door de gemeente vergoed.
maar elke gemeente heeft zo zijn eigen regels en manier van beleid.
dus het is per gemeente verschillend dus maar afwachten of je iets voor elkaar krijgt of niet.
en je moet je bekkie mee hebben.want daarme kun je makkelijker en veel voor elkaar krijgen.
bezit je dat niet(wat veel mensen dus niet hebben)...dan walzen de mensen zo over je heen en hebben ze je zo waar ze jou hebben willen.
en bespaart hun dat weer geld(waar ze het uiteindelijk wel weer aan andere dingen uit kunnen geven)

als je in een situatie zit waardoor je moet leven van een uitkering.
zul je merken dat wat je krijgt nooit meer zult worden dan wat je krijgt.
dus gevoelsmatig zul je er nooit beter van worden.
en zul je altijd harder moeten blijven knokken en op elke cent letten wat je uitgeeft.
en weinig de kans hebt om te kunnen sparen...
en er zullen altijd wel mensen tussen zitten die het net beter hebben getroffen..of die er beter mee om kunt gaan en er vrede mee heeft...maar dat is voor lang niet iedereen zo.

mensen die een baan te hebben (en zien te behouden)doen hun uiterste best om geld in het laatje te krijgen om zo hun rekeningen te kunnen betalen.en daarnast leuke dingen kunnen doen of kopen...en als het meezit wat geld opzij zetten om te sparen (voor ieder weer een eigen doel)
mensen die hard werken kunnen promotie krijgen...dus je salaris wordt hoger...dus je hebt meer te spenderen...wat je leven kan verrijken. en je een trots gevoel kan opleveren en gevoel van eigenwaarde en onafhakelijk zijn..

mijn uitkering is nog niet zo heel lang geleden ietsjes verhoogd..toen ik dat hoorde werd ik er blij van..en kreeg het gevoel dat ik wat meer lucht kreeg..en wat stress van mij af gleed.
maar dat was al snel over en werd boos omdat ik blij werd gemaakt met een dooie mus, toen bleek dat de huur hoger werd..en je meer moest betalen aan gas en electriciteit.
ik ging er uiteindelijk 0 komma 0 op vooruit.
mensen om je heen zie je groeien..
.bedrijven gaan staken omdat ze meer willen verdienen(en in veel gevallen krijgen ze het voor elkaar...
directeuren krijgen een bonus boven hun salaris.
veel geld wordt gepomp in oorlog...
hoeveel miljarden werden er ook alweer uitgegeven aan jsf?
of griekenland...terwijl je steeds meer mensen hoort hoe moeilijker wordt om rond te kunnen komen..zelfs de mensen die het 2 dubbele verdienen wat ik krijg per maand.

ik en vele andere die in het vergelijkbare zelfde schuitje zitten als ik blijven staan waar we stonden.

ok er zijn landen waar het veel slechter aan toe gaat.
ook in eigen land zijn er mensen die het met nog minder(tot niks) moeten doen.
vind ik ook vervelend voor die andere en praat ook beetje namens die mensen....maar ik ben ik en niet een ander...kom ik verwend en verwaand over..(wat me niks zou verbazen)
maar al te graag zou ik ruilen met diegene die dat vind!
en mag je mijn handicaps er gratis erbij hebben(maar helaas dat is niet mogelijk. en was dat wel echt mogelijk..dan haken de meeste al snel af omdat ze dan niet meer durven of willen)
zoals ik al eerder aangaf is dat we het nog zo slecht niet hebben.maar de boven genoemde dingen komen je absoluut niet in je koude kleren te zitten.

en waar ik ook pissig van wordt zijn steeds al die negatieve reacties van mensen die maar klakkeloos kunnen oordelen over anderen en dan negatieve stempel op je kop drukken.
en het lef hebben om dan te zeggen dat we te lui zijn..of het wel makkelijk vinden zo'n uitkering..of tal van andere kwetsende kortzichtige leeghoofden klote opmerking...en ook al moet ik het me niet zo aantrekken wat andere zeggen (wat me lang niet altijd even goed lukt)denk gewoon na voordat je je oordeel klaar hebt.

dus zo ervaar ik de wajong uitkering en mijn eigenwaarde.

groetjes.
Wat vind je nou van al die mensen met milde psychische stoornissen zoals ADHD-ers en PDD-NOS-ers die ervoor zorgen dat jouw uitkering niet verhoogd wordt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:56:05 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97823232
Maareh Sleppie, waarom focus je je niet op iets anders dan een betaalde baan bij een werkgever? Er zijn nog meer wegen die naar een gelukkig bestaan kunnen leiden. Je komt over alsof je vol zit van jaloezie en van afgunst. Terwijl je zo'n leuk leven kunt hebben, met vrienden, intellectuele uitdagingen en persoonlijke ontwikkeling. Misschien een boek schrijven of leren schaken/dammen. Voor iedereen is er wat :).
Het leven is niet eerlijk. Ik heb een bierbuik en ik ben kaal. Ik zal dus nooit een fotomodel worden. Net zoals jij bepaalde zaken niet zult kunnen vanwege je ziekte.
Maar focus je nou eens op wat je wel kunt, wat je wel kunt bereiken, ondanks je open rug. En niet op wat anderen allemaal kunnen. Anderen hebben het ook niet makkelijk. Die moeten zich krom werken om hun dure leaseauto en hypotheek te betalen. Ze zien hun gezin en kinderen bijna nooit. Ze zijn uit het oog verloren wat geluk daadwerkelijk is.
En jij ook , triest genoeg.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97823605
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:15 schreef sleppie het volgende:en waar ik ook pissig van wordt zijn steeds al die negatieve reacties van mensen die maar klakkeloos kunnen oordelen over anderen en dan negatieve stempel op je kop drukken.
en het lef hebben om dan te zeggen dat we te lui zijn..of het wel makkelijk vinden zo'n uitkering..of tal van andere kwetsende kortzichtige leeghoofden klote opmerking...en ook al moet ik het me niet zo aantrekken wat andere zeggen (wat me lang niet altijd even goed lukt)denk gewoon na voordat je je oordeel klaar hebt.
Dat zijn gewoon wajonghaters. Die kun je 't beste negeren want ze weten en begrijpen niks (al beweren ze 't tegendeel).
pi_97824791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 00:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat vind je nou van al die mensen met milde psychische stoornissen zoals ADHD-ers en PDD-NOS-ers die ervoor zorgen dat jouw uitkering niet verhoogd wordt?
waar haal jij je info vandaan dat je denkt die mensen ervoor zorgen dat mijn uitkering niet word verhoogd?(tenzij je het hebt over die in het kabinet zitten)
dan alsnog ik kan niet over die mensen een oordeel geven omdat iedereen daarin weer heel anders is.
en niet allemaal hetzelfde.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:53:25 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97824954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:46 schreef sleppie het volgende:

[..]

waar haal jij je info vandaan dat je denkt die mensen ervoor zorgen dat mijn uitkering niet word verhoogd?(tenzij je het hebt over die in het kabinet zitten)
dan alsnog ik kan niet over die mensen een oordeel geven omdat iedereen daarin weer heel anders is.
en niet allemaal hetzelfde.
het is een potje met geld. als dat op is is het op. en als er nog veel geld in het potje zit zal niemand er op willen bezuinigen.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 10:25:34 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97830667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon wajonghaters. Die kun je 't beste negeren want ze weten en begrijpen niks (al beweren ze 't tegendeel).
Sjongejongejonge. Het is wat he, als iemand iets zegt wat je niet uitkomt. Probeer eens een beetje te relativeren :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97830765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Sjongejongejonge. Het is wat he, als iemand iets zegt wat je niet uitkomt. Probeer eens een beetje te relativeren :')
Dat is juist de reden waarom ze in de WAJONG zijn gekomen; het gebrek aan relativisme en realiteitszin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 10:33:20 ]
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 10:34:50 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_97830928
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is juist de reden waarom ze in de WAJONG zijn gekomen; het gebrek aan relatisvme en realiteitszin.
Gast.. :X d'r zijn ook wel mensen die wel terecht in de wajong zitten natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97831036
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gast.. :X d'r zijn ook wel mensen die wel terecht in de wajong zitten natuurlijk.
O dat klopt.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 10:41:11 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_97831094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O dat klopt.

[..]

SPOILER
Een open rug is natuurlijk heel wat anders dan 'jezelf keer op keer voorbij lopen', om maar een dwarsstraat te noemen.

SPOILER
pi_97831153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een open rug is natuurlijk heel wat anders dan 'jezelf keer op keer voorbij lopen', om maar een dwarsstraat te noemen.

SPOILER
SPOILER
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 10:46:59 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_97831230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

SPOILER
Exact. Daarom vind ik dus dat de Wajong op de schop mag en opnieuw mag worden vormgegeven. Ik vind dat er hardere regels mogen komen. Mensen die in de categorie 'vage psychische klachten' vallen moeten niet zo snel een uitkering krijgen. Wel echte klachten, maar dus die kleine groep die het verpest voor de grote groep, die mag eruit. Dat geld wat bespaard wordt komt vervolgens ten goede aan mensen die er zonder discussie recht op hebben'.

Nou inderdaad. Ik vind het raar dat iemand met een open rug idd bij wijze van hetzelfde bedrag ontvangt als iemand die 'zichzelf voorbij loopt'. Ik vind dat niet met elkaar stroken. Dat bedrag voor iemadn met een open rug zou hoger moeten zijn.
pi_97831280
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Exact. Daarom vind ik dus dat de Wajong op de schop mag en opnieuw mag worden vormgegeven. Ik vind dat er hardere regels mogen komen. Mensen die in de categorie 'vage psychische klachten' vallen moeten niet zo snel een uitkering krijgen. Wel echte klachten, maar dus die kleine groep die het verpest voor de grote groep, die mag eruit. Dat geld wat bespaard wordt komt vervolgens ten goede aan mensen die er zonder discussie recht op hebben'.

Beetje raar dat iemand met een open rug idd bij wijze van hetzelfde bedrag ontvangt als iemand die 'zichzelf voorbij loopt'. Ik vind dat niet met elkaar stroken.
Sowieso moeten die twee groepen anders benaderd worden. Waar je met vage psychische klachten vaak nog wel wat voortgang kan boeken is dat bij iemand met lichamelijke klachten een stuk moeilijker voor elkaar te boksen. Twee verschillende groepen, twee verschillende manieren van aanpak, twee verschillende manieren van vergoeden. Ik zeg doen.
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 10:55:28 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_97831438
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sowieso moeten die twee groepen anders benaderd worden. Waar je met vage psychische klachten vaak nog wel wat voortgang kan boeken is dat bij iemand met lichamelijke klachten een stuk moeilijker voor elkaar te boksen. Twee verschillende groepen, twee verschillende manieren van aanpak, twee verschillende manieren van vergoeden. Ik zeg doen.
True. Nou ja, kijk, bij een lichamelijke klacht kan er natuurlijk ook heus wel het eea verbeterd worden in sommige gevallen, en zoals in mijn geval, dat ik er volgens de wet 'recht op heb', maar dat vind ik klets. Ik kan zowat alles (goed, geen beroepen waar je de hele dag moet staan) dus ik vind niet dat ik recht heb op die uitkering.

helemaal mee eens verder. Dat zijn echt situaties die niet met elkaar te vergelijken zijn, dus inderdaad, de manier waarop daar mee wordt omgegaan mag wat mij betreft wel verschillen met elkaar.

Of dat je dus wel recht hebt op een uitkering, maar met de kanttekening dat je wel moet werken wat je kunt werken. Dus als jij maar een halve dag kunt werken per dag, dat je die ook daadwerkelijk werkt, daar gewoon geld voor verdiend, en de rest wordt bijbetaald vanuit de uitkering, om tot een bepaald minimumbedrag te komen. Niet om de mensen die echt in de shit zitten te kloten, maar ik vermoed dat de mensen die het wel makkelijk vinden nu, en dan dus geen volledige uitkering meer krijgen zonder daar zelf wat voor te doen, dan minder trek daarin hebben. De mensen die wajong hebben maar heel graag willen werken, maken zich op dat moment nuttig, en zijn daarmee dus ook geholpen.

Dat samen met de mensen die dan denken 'als ik dan moet gaan werken, dan maar helemaal, want als ik toch al bezig ben wil ik ook wel meer geld dan het minimum bedrag' en dan dus toch blijken te kunnen werken. Prima, uit de uitkering, dat geld kan gebruikt worden voor de echte gevallen.
pi_97831469
We zijn het volkomen met elkaar eens.
pi_97832798
quote:
Of dat je dus wel recht hebt op een uitkering, maar met de kanttekening dat je wel moet werken wat je kunt werken. Dus als jij maar een halve dag kunt werken per dag, dat je die ook daadwerkelijk werkt, daar gewoon geld voor verdiend, en de rest wordt bijbetaald vanuit de uitkering, om tot een bepaald minimumbedrag te komen. Niet om de mensen die echt in de shit zitten te kloten, maar ik vermoed dat de mensen die het wel makkelijk vinden nu, en dan dus geen volledige uitkering meer krijgen zonder daar zelf wat voor te doen, dan minder trek daarin hebben.
Dit zijn ze al jaren aan het proberen hoor :+

Overigens heb ik zo alweer mijn derde arbeidsdeskundige in 2 jaar :X
♥ scars make us who we are ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 12:03:22 #117
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97833481
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:40 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Dit zijn ze al jaren aan het proberen hoor :+

Overigens heb ik zo alweer mijn derde arbeidsdeskundige in 2 jaar :X
Hoe vaak moet je dan gekeurd worden?
pi_97833670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:03 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je dan gekeurd worden?
:? Ik ben nog niet herkeurd, binnenkort als het goed is wel. Maar arbeidsdeskundigen keuren je niet he ;)
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 12:12:05 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97833722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:10 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

:? Ik ben nog niet herkeurd, binnenkort als het goed is wel. Maar arbeidsdeskundigen keuren je niet he ;)
Je gaat toch normaal eerst langs een verzekeringsarts en dan naar de arbeidsdeskundige?
pi_97833882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:12 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je gaat toch normaal eerst langs een verzekeringsarts en dan naar de arbeidsdeskundige?
Ja, maar dat is dus een keer gebeurd en toen ben ik 100% afgekeurd. Vervolgens kreeg ik een nieuwe arbeidsdeskundige en nu net weer een nieuwe.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 12:19:14 #121
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97833926
Waarom moet je naar de arbeidsdeskundige als de arts je al volledig afgekeurd bent?
pi_97834003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom moet je naar de arbeidsdeskundige als de arts je al volledig afgekeurd bent?
Standaard procedure. Ik vond het ook raar maar kennelijk is dat de regel, je krijgt een arbeidsdeskundige ook als je 100% bent afgekeurd :{
pi_97834918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 00:56 schreef Maanvis het volgende:
Maareh Sleppie, waarom focus je je niet op iets anders dan een betaalde baan bij een werkgever? Er zijn nog meer wegen die naar een gelukkig bestaan kunnen leiden. Je komt over alsof je vol zit van jaloezie en van afgunst. Terwijl je zo'n leuk leven kunt hebben, met vrienden, intellectuele uitdagingen en persoonlijke ontwikkeling. Misschien een boek schrijven of leren schaken/dammen. Voor iedereen is er wat :).
Het leven is niet eerlijk. Ik heb een bierbuik en ik ben kaal. Ik zal dus nooit een fotomodel worden. Net zoals jij bepaalde zaken niet zult kunnen vanwege je ziekte.
Maar focus je nou eens op wat je wel kunt, wat je wel kunt bereiken, ondanks je open rug. En niet op wat anderen allemaal kunnen. Anderen hebben het ook niet makkelijk. Die moeten zich krom werken om hun dure leaseauto en hypotheek te betalen. Ze zien hun gezin en kinderen bijna nooit. Ze zijn uit het oog verloren wat geluk daadwerkelijk is.
En jij ook , triest genoeg.
jammer dat ik die indruk achter heb gelaten(wat ik me wel beetje voor kan stellen als ik het nu achteraf terug lees )
laat ik wel duidelijk zijn.
wat ik heb is geen ziekte(wat regelmatig voorkomt wat mensen zeggen) en vast niet bewust of kwetsend is bedoelt...maar wat ik heb is een handicap.
dat komt net zo over, dat wat ik zeer vaak heb gehoord van mensen in de kroeg of een verjaardag ofzo.
dat ze ook weten wat het is om in een rolstoel te zitten,want ze hebben er ook in gezeten toen ze een been hadden gebroken,of een operatie hebben gehad.
YEAH RIGHT!
.
het is niet een kwestie van jaloezie en afgunst...het is soms gewoon moeilijk en frustrerend en een machteloos gevoel,dat je op financieel gebied gezien, geen ene ruk verder komt.

en ik zal dan ook nooit beweren,dat andere oh zo makkelijk hebben.
en mensen die met hun dure leaseauto zich helemaal krom moeten werken,is ook lang niet leuk of makkelijk.maar in veel gevallen is dat wel een eigen keuze.
in mijn geval is het vaak niet een kwestie van een keuze die ik kan maken...maar een keuze die voor mij wordt gemaakt.en dat is niet echt fijn voor je eigenwaarde....want eigenwaarde daar gaat het uiteindelijk hier om.

.laat ik even duidelijk iets uit de wereld helpen.

ik ben gelukkig getrouwd met een hele lieve zorgzame mooie vrouw.

ik heb zat vrienden om mij heen die voor mij door het vuur gaan als het nodig is.(en ik voor hun)

vroeger had ik hobby's die met alle liefde en plezier deed.
ik had een eigen band..en gingen we elke week oefenen in een oefenruimte,en dat kost geld.
en hadden zo nu en dan wat erg leuke optredens.
ik heb ook jarenlang zangles gehad.
toen kon ik het nog allemaal zelf betalen.
ik woon nu samen waardoor het moeilijker is om het te doen.

ik probeer mij zo nuttig mogelijk te maken als dat ik kan.
ik help mensen waar ik ze mee kan helpen, met alle liefde.en dat kan om klusjes gaan.of een luisterend oor bieden.
ik doe vrijwilligerswerk zo nu en dan.
dat houd mij lekker bezig.en ben er trots op dat ik dat wel kan doen.
maar daar word ik financieel niet beter van.en sta voor mijn gevoel stil.
ik kan mijzelf daarmee niet ontplooien.
sparen is ook iets wat bijna niet gaat.
ik moet nog elke dag letten op wat ik uitgeef.
en het dubbeltje 4x omdraaien om de maand door te komen.
ik red mij wel gelukkig...maar neemt niet weg dat voor mijn gevoel ik er niet op vooruit ga.maar eerder achteruit.
en das een gevoel wat je hebt...en een gevoel kun je niet zomaar 1 2 3 negeren of uitschakelen.

en als laatste...geluk.
ja wat is nou eigenlijk geluk?
wat voor jou een geluk is.
wil nog niet zeggen dat dat ook mijn geluk moet zijn.
dat verschilt per persoon.

.
pi_97835035
Daarom vind ik dus ook dat vrijwilligerswerk terwijl je in de WAJONG zit meer gestimuleerd moet worden.
pi_97835599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omdat ze altijd gaan kijken of je toch nog iets kan doen of betekenen. Dat wat iedereen ook loopt te schreeuwen... Je hoort veel mensen zeggen dat er altijd wel iets is wat je kan doen ongeacht je handicap. Mensen willen over het algemeen ook graag werken, zeker als je al een tijdje niet werkt en weg zit te kwijnen op een laag inkomen (uitzonderingen zijn er ook), en vaak is er ook met wat hulp,aanpassingen,begrip, etc etc.. nog best wel wat mogelijk. En daarom krijg je dus altijd een arbeidsdeskundige om samen te gaan kijken wat er mogelijk is.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')