kom nou, dat jij blijkbaar niet snapt dat het de combinatie van alle (demotiverende) factoren is, ipv alleen de bestaande vooroordelen zegt genoeg. je trekt het nu in het extreme.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik mag hopen van niet, want dat zou dus betekenen dat de eigenwaarde van die mensen afhankelijk is van hoe mensen in hun omgeving daar op reageren. Dat is makkelijk, dan kun je steeds met je vingertje naar iemand anders wijzen op het moment dat jij een reactie krijgt die je niet zint. Trek dat ver genoeg door en dan is 't straks dat hij het niet meer aankon en voor de trein is gesprongen omdat 'insert random persoon' dingen tegen hem zei die hij niet lief vond.
Kom op zeg. Als je zo zwak in je schoenen staat dat je gemoedstoestand afhangt van wat andere, onbekende mensen over/tegen je zeggen, dan moet je daar eens wat mee doen, en hard schreeuwen en roepen dat het 'door jullie komt' is gelul.
Ah, dus je geeft selectief informatie maar wil wel alleen maar reacties daarop die je zinnen. Dan moet je niet op een forum zijn. Oh ik vind jou wel een grappig gevalletje, dus het is leuk om daar een beetje mee te spelen, maar als ik straks IE dicht klik ben ik magnetronkoffie vergeten, dus in zoverre ben je me een zorg. Snapte je wel, maar je wil wederom gewoon het laatste woord hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Had al aangegeven daar geen antwoord op te geven.
Als ik jou een zorg ben, hoef je me ook niet zoveel aandacht te geven hoor schatje
Tsja...wajonghater...wat doet ge eran he?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:43 schreef dawg het volgende:
[..]
kom nou, dat jij blijkbaar niet snapt dat het de combinatie van alle (demotiverende) factoren is, ipv alleen de bestaande vooroordelen zegt genoeg. je trekt het nu in het extreme.
Zie je wel, jij wilt altijd gelijk hebben!quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft selectief informatie maar wil wel alleen maar reacties daarop die je zinnen. Dan moet je niet op een forum zijn. Oh ik vind jou wel een grappig gevalletje, dus het is leuk om daar een beetje mee te spelen, maar als ik straks IE dicht klik ben ik magnetronkoffie vergeten, dus in zoverre ben je me een zorg. Snapte je wel, maar je wil wederom gewoon het laatste woord hebben.
Jij bent anders degene die straks nog riep 'door mensen zoals jij (ik dus)'. En nu is het toch een combinatie van? Ja, ik snap inderdaad dat het een combinatie van is, maar dat de mening van anderen daarin zo zwaar weegt vind ik zorgelijk. Want als je je daar druk om maakt ben je bezig met geaccepteerd te worden in de situatie waar je in zit, door anderen. Als je doel is om 'uit de situatie' te komen, dan is in dat licht bezien de mening die onbekenden (ergens op internet) over je hebben daarin helemaal niet zo spannend. Die zou je natuurlijk ook naast je neer kunnen leggen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:43 schreef dawg het volgende:
[..]
kom nou, dat jij blijkbaar niet snapt dat het de combinatie van alle (demotiverende) factoren is, ipv alleen de bestaande vooroordelen zegt genoeg. je trekt het nu in het extreme.
Dat is nou precies wat ik bedoel. Jij mag dat allemaal, maar als anderen iets roepen wat jou niet zint dan mag je daar allerlei naampjes aan hangen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja...wajonghater...wat doet ge eran he?
Ze komen geloof ik dan ook vooral flamen, notabene in een topic over wajongers in een "psychologie en psychiatrie" forum, terwijl hun klachten vooral gaan over het misbruik binnen de wajong.
En daarvoor zullen ze toch echt elders moeten zijn!
Right back at ya!quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zie je wel, jij wilt altijd gelijk hebben!
als je dat zorgelijk vindt zou je je blik eens moeten verruimen coolguy. de mens is een sociaal wezen dus zelfacceptatie hangt voor een deel ook af van sociale interactie met anderen, dus ook werkgevers, mensen op een forum, op straat, etc. als 1 iemand vindt dat iemand zich aanstelt maakt het niet zoveel uit, als half nederland hetzelfde vindt wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij bent anders degene die straks nog riep 'door mensen zoals jij (ik dus)'. En nu is het toch een combinatie van? Ja, ik snap inderdaad dat het een combinatie van is, maar dat de mening van anderen daarin zo zwaar weegt vind ik zorgelijk. Want als je je daar druk om maakt ben je bezig met geaccepteerd te worden in de situatie waar je in zit, door anderen. Als je doel is om 'uit de situatie' te komen, dan is in dat licht bezien de mening die onbekenden (ergens op internet) over je hebben daarin helemaal niet zo spannend. Die zou je natuurlijk ook naast je neer kunnen leggen.
Dat snap ik wel Dawg, maar als half nederland die ik niet ken vind dat ik me aanstel, dan moet dat zwaarder wegen dan de mening van mensen die ik wél ken? want daar lijkt het een beetje op. Alle meningen zijn voor mij ondergeschikt aan mijn eigen mening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:51 schreef dawg het volgende:
[..]
als je dat zorgelijk vindt zou je je blik eens moeten verruimen coolguy. de mens is een sociaal wezen dus zelfacceptatie hangt voor een deel ook af van sociale interactie met anderen, dus ook werkgevers, mensen op een forum, op straat, etc. als 1 iemand vindt dat iemand zich aanstelt maakt het niet zoveel uit, als half nederland hetzelfde vindt wel.
er zijn maar heel weinig mensen die zoals jij kunnen denken, redeneren. ik kan het ook goed, meningen van anderen naast me neerleggen. maar niet iedereen kan dat dus dan kan ik ook begrijpen waarom dat grote invloed kan hebben op je eigenwaarde, vooral omdat dat dus niet de enige factor is waar je met obstakels of moeilijkheden te maken krijgt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik wel Dawg, maar als half nederland die ik niet ken vind dat ik me aanstel, dan moet dat zwaarder wegen dan de mening van mensen die ik wél ken. Waarbij alle meningen ondergeschikt zijn aan mijn eigen mening.
Immers, ik doe/zeg iets wel/niet omdat ik dat graag wil, niet omdat half nederland van mening is dat ik dat wel/niet moet zeggen/doen. Als de halve wereld die ik niet ken iets van mij vindt, dan haal ik m'n schouders op en ga ik verder, maar hier lijkt het wel alsof er mensen zijn die die mening van die mensen dermate zwaar vinden wegen dat dat belangrijker lijkt geworden dan een oplossing/workaround voor het eigenlijke probleem.
Via een goed reintegratiebureau ben ik zonder diploma's terecht gekomen bij een groot landelijk bedrijf als JAVA programmeur, het is helaas niet gelukt.. misschien later nog maar het is een voorbeeld wat de WAjong en connecties met bedrijven kan doen. Ook al is dat met subsidie of zijn er altijd dingen waar mensen op willen kankeren; dit soort projecten zorgt er wel voor dat mensen uit de WAjong kunnen stromen. Hoe meer bedrijven zich hier voor openstellen de beter.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Veel grote bedrijven hebben wel connecties met het UWV en hebben ook coaches in dienst om mensen met bijvoorbeeld een Wajong te helpen.
Oke. Fair enough. Let's say dat dat probleem, dus het teveel aantrekken van meningen van anderen opgelost kan worden. Gewoon, for the sake of the argument. Als je dat weg laat, dan hou je dus de 'eigenlijke problemen' over. Zouden die problemen voor veel gevallen dan niet werkbaarder zijn geworden, omdat je op dat moment dus over een fuck-it-attitude beschikt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
er zijn maar heel weinig mensen die zoals jij kunnen denken, redeneren. ik kan het ook goed, meningen van anderen naast me neerleggen. maar niet iedereen kan dat dus dan kan ik ook begrijpen waarom dat grote invloed kan hebben op je eigenwaarde, vooral omdat dat dus niet de enige factor is waar je met obstakels of moeilijkheden te maken krijgt.
niet omdat je dan perse een fuck-it attitude hebt, maar meer omdat je dan niet het gevoel hebt dat je je voor iedereen moet verantwoorden voor je aandoening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke. Fair enough. Let's say dat dat probleem, dus het teveel aantrekken van meningen van anderen opgelost kan worden. Gewoon, for the sake of the argument. Als je dat weg laat, dan hou je dus de 'eigenlijke problemen' over. Zouden die problemen voor veel gevallen dan niet werkbaarder zijn geworden, omdat je op dat moment dus over een fuck-it-attitude beschikt?
En als die problemen werkbaarder zijn geworden, waardoor het probleem effectief minder groot blijkt dan gedacht, dan is het heel kort door de bocht gezien zo dat die uitkering in die gevallen uitgekeerd wordt, niet vanwege het eigenlijke probleem, maar vanwege de maatschappelijke druk die die mensen voelen?![]()
(ik chargeer nu he!)
Doch, contradictio in terminis m.b.t. den TT is inhoudelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:07 schreef Re het volgende:
kan het KLB volkje optiefen... dank
en voor de rest, doe eens aardig tegen elkaar
Krijg je dit niet altijd als WAO/WIA of Wajong aan bod is?quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:05 schreef eriksd het volgende:
Ik probeer een serieus topic ervan te maken en dan krijg je dit.
Dat is toch uiteindelijk the same thing? Of je dat gevoel nou om een andere reden niet hebt, of dat je nou een fuck-it-attitude hebt, uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer. Je trekt je niks/nauwelijks iets aan van meningen van mensen die er niet toe doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:06 schreef dawg het volgende:
[..]
niet omdat je dan perse een fuck-it attitude hebt, maar meer omdat je dan niet het gevoel hebt dat je je voor iedereen moet verantwoorden voor je aandoening.
en nee, al zou ik het me wel kunnen voorstellen dat er minder mensen dan volledig arbeidsongeschikt zullen worden verklaard. als je door de maatschappij gestimuleerd en geaccepteerd wordt krijg je meer zelfvertrouwen, voel je je goed, en dat heeft zijn weerslag op arbeid, en ook wel in andere sferen. denk ik dan.
juist ja, aanhoren is wat anders dan ze uitkramen ... ik dacht wel dat het duidelijk was dat het hier om dat laatste ging en niet om het aanhoren...quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vreemd...zelf heb ik die neiging helemaal niet. Vind 't leuk en leerzaam on verhalen van anderen te horen en zelf feedback te krijgen (zolang het wel normale feedback is uiteraard).
Je kunt eigenlijk zeggen dat ik op fok! zit en toevallig zelf veel ervaring heb met psychische klachten.
Helaas. Zo'n topic werkt als een koeienvlaai op strontvliegen. Een slotje is gewoon het beste.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:07 schreef Re het volgende:
kan het KLB volkje optiefen... dank
en voor de rest, doe eens aardig tegen elkaar
Daar zijn we toch mee bezig, met te accepteren dat je minder kunt dan normale mensen en dus je dromen niet zult bereiken, en je te stimuleren om toch iets te doen qua werk, onverschillig wat dat werk dan is (want je droombaan waar je als kind van droomde zul je als wajong-er niet krijgen).quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:06 schreef dawg het volgende:
[..]
niet omdat je dan perse een fuck-it attitude hebt, maar meer omdat je dan niet het gevoel hebt dat je je voor iedereen moet verantwoorden voor je aandoening.
en nee, al zou ik het me wel kunnen voorstellen dat er minder mensen dan volledig arbeidsongeschikt zullen worden verklaard. als je door de maatschappij gestimuleerd en geaccepteerd wordt krijg je meer zelfvertrouwen, voel je je goed, en dat heeft zijn weerslag op arbeid, en ook wel in andere sferen. denk ik dan.
nee, daar zit wel degelijk een heel groot verschil in. je zegt weer hetzelfde verder.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is toch uiteindelijk the same thing? Of je dat gevoel nou om een andere reden niet hebt, of dat je nou een fuck-it-attitude hebt, uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer. Je trekt je niks/nauwelijks iets aan van meningen van mensen die er niet toe doen.
Exact, die zullen er dan minder arbeidsongeschikt worden verklaard. Wat ook precies het doel is. Ja, maar ik word daar niet zo zeer 'door de maatschappij' in gestimuleerd, maar veel meer door familie, vrienden, en mijn eigen normen en waarden die ik heb (meegekregen).
Als ik een groep vrienden om me heen hebt die me waarderen no matter what, en me steunen en stimuleren, dan is dat super. Dat er dan allerlei onbekenden zijn die het tegenovergestelde doen heb ik dan nóg meer schijt aan.
Als je je niks aantrekt van wat die onbekenden zeggen, heb je ook minder het geveol dat je je moet verdedigen, krijg je meer zelfvertrouwen, voel je je goed en heeft dat zijn weerslag op hoe je overkomt.
om jouw reactie als voorbeeld te nemen: in feite zeg je nu, geef je dromen maar op, stop met zeiken daarover en pak wat je qua werk kan pakken. onzin natuurlijk, en ook niet erg stimulerend.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daar zijn we toch mee bezig, met te accepteren dat je minder kunt dan normale mensen en dus je dromen niet zult bereiken, en je te stimuleren om toch iets te doen qua werk, onverschillig wat dat werk dan is (want je droombaan waar je als kind van droomde zul je als wajong-er niet krijgen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |