abonnement Unibet Coolblue
pi_195705420
quote:
Ik ben nu aan het kijken... ik hoop dat ik daarna nog kan slapen ;(
pi_195705771
nou.... tja we wisten het al.. al járen -O-

https://www.parool.nl/nie(...)olfinarium~b6ba6670/

Hoe blij is een dolfijn in Dolfinarium?
23 november 2009, 10:41 Dolfinarium Harderwijk:
dierenverrijking of dierenmishandeling? Foto ANPAMSTERDAM -
Geen dierenpark is zo populair als een dolfinarium, maar volgens dierenwelzijnsorganisatie WSPA is er sprake van verhuld dierenleed. De organisatie begint een Europese campagne tegen dolfinaria, ook in Nederland. Het Dolfinarium in Harderwijk snapt weinig van de kritiek op het park.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu zijn het wel snel afgelopen zijn...

https://www.ad.nl/binnenl(...)u-echt-vol~af3eaa53/

https://images0.persgroep(...)a453bd7f&quality=0.8

Voorstellingen Dolfinarium in strijd met Europese regels: ‘Maat is nu echt vol’

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sluiten die handel.. je kan ze niet zomaar terug dumpen in de zee, maar een goed verblijf en goede verzorging
en dan kunnen de robotdolfijnen gebruiken om de kinderen laten zien wat een dollfijn is en dan wel de Juiste
informatie geven, want wat ze nu doen is gewoon glashard liegen...


dank Candaasje voorde link! :*

[ Bericht 2% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 18-10-2020 01:56:18 ]
pi_196286080
Goed dat dit topic er is, jammer dat het zo weinig wordt bekeken. Er zijn zoveel dingen gaande wat dierenmishandeling betreft, om misselijk van te worden. :r

Goed om nu inderdaad nogmaals eens te waarschuwen voor het eten van foie gras. Ik bedoel als je toch eenmaal weet waar het vandaan komt en hoe het tot stand komt dan wil je dat toch gewoonweg niet meer! :'(
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196370491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:13 schreef Sangha het volgende:
Goed dat dit topic er is, jammer dat het zo weinig wordt bekeken. Er zijn zoveel dingen gaande wat dierenmishandeling betreft, om misselijk van te worden. :r

Goed om nu inderdaad nogmaals eens te waarschuwen voor het eten van foie gras. Ik bedoel als je toch eenmaal weet waar het vandaan komt en hoe het tot stand komt dan wil je dat toch gewoonweg niet meer! :'(
In een ander topic was iemand die zei dat ik 10 jaar achterliep en dat er restaurants waren die ganzenlever
serveren is ''diervriendelijk'' zou zijn...

maar ik geloof er niet zo erg in eigenlijk... :{

quote:
Diervriendelijke foie gras is gebakken lucht

Restaurants die zogenaamd diervriendelijke foie gras serveren?
Dat is bijna altijd onzin.

Er is maar één kleine boer in de wereld die dat maakt.
Verder is foie gras altijd het resultaat van dwangvoeding.
In de Franse wet is dit zelfs vastgelegd.
Hooguit gebeurt het voeren met een rubberen in plaats van stalen buis.
Of wordt er geen pneumatische pomp gebruikt.
Hoe dan ook: de eend of gans heeft gegarandeerd de laatste weken van zijn leven een buis in de strot gekregen.

Geen prettig einde.
En in Oost-Europa en Azië worden ganzen levend geplukt voor dons ....

Ook erg fijn.. maar niet heus...


https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/dieren/ganzen/

ganzen

https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/dieren/eenden/

en eenden

[ Bericht 2% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 22-11-2020 22:25:05 ]
pi_196371190
Dit is ook idioot.

https://www.npo3.nl/zondag-met-lubach/25-10-2020/VPWON_1314458

ZONDAG MET LUBACH

Coronabont
AFLEVERING
25 OKT 2020, 21:15 - 21:45
Veel bontkragen die Nederlanders dragen zijn gemaakt van wasbeerhonden. Het fokken is niet alleen zielig, maar ook gevaarlijk, omdat ze corona overdragen op mensen. Waarom importeren wij hondenbont?
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:23:14 #231
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196374934
Het enge is dat ik er eigenlijk gewoon vanuit ging vaak dat de bontjes langs winterjassen nepbont waren, maar dat is dus echt ook gewoon nog regelmatig niet zo.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_196388906
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:23 schreef senesta het volgende:
Het enge is dat ik er eigenlijk gewoon vanuit ging vaak dat de bontjes langs winterjassen nepbont waren, maar dat is dus echt ook gewoon nog regelmatig niet zo.
Dus dan verkopen ze gewoon écht bont als nep bont?
Idioot gewoon....
Misschien omdat je het gewoon niet meer kan maken in deze tijd om echt bont te dragen...
Wat een instinker weer.. bah... Godzijdank heb ik geen jassen met die bontkraagjes anders zou ik
het meteen checken :Y Vroeger had is een Parka met nep bont maar die was zo goedkoop dat
wel geen écht bont zijn geweest, je zou het dat toch wel kunnen zien aan prijsverschil of niet? :o

Vroeger kreeg mijn moeder van de buurvrouw eens laarsjes van zeehondjesbont, buurvrouw had ze
kado gekregen van familie uit het buitenland, het was laarsjes van maat 36 dus ik was de enige die
ze aankon maar ik heb al eens op TV gezien hoe die Zeehondjes werden doodgeknuppeld :r
dus ik wilde ze niet en mijn moeder zei ook dat ze dat niet wilde, dus teruggeven aan de buurvrouw
en die zei ook, ''ik weet het en ik snap het'' zij wist ook ook van de zeehondjes jacht dus ik geloof
dat ze die laarsjes nu weggegooid had. Of misschien aan iemand anders gegeven, geen idee,
maar dat was de reden dat ze die laarsjes niet ging dragen, haar familie had beter moet weten of
ze kende haar niet zo goed anders had ze die laarsje niet gekregen denk ik...

En ze gaan gewoon door...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeehondenjacht

Zeehondenjacht

Zeehondenjacht of robbenjacht is de commerciële of particuliere jacht op zeehonden.
Tegenwoordig wordt in drie landen op zeehonden gejaagd: Canada, Namibië en Groenland.
Tot voor kort vond er ook een kleinschalige jacht plaats in Noorwegen, waar de laatste zeehondenjager in 2015 definitief stopte.

In Canada is het jagen op pasgeboren zeehonden verboden.
Als ze twaalf tot veertien dagen oud zijn en hun witte vacht vergrijst, mag er op zijn vroegst op ze gejaagd worden.

Jacht

Knuppelen is een manier om dieren zoals zeehonden te doden door ze met een hakapik (knuppels met een scherpe metalen haak aan het eind) de schedel in te slaan.

Vervolgens wordt de punt van de knuppel in hun ogen, wangen of mond gehaakt om te voorkomen dat hun vacht beschadigd raakt.

De dieren worden ook wel gevangen door middel van netten die onder het ijs worden geplaatst (deze methode wordt toegepast in Groenland wanneer er onvoldoende zonlicht is om op andere manier te jagen) en met geweren geschoten.

Gedode dieren worden gevild, de vacht wordt verkocht als bont.
Het voordeel van knuppelen boven bijvoorbeeld afschieten is dat de vacht niet beschadigt.

Het knuppelen van zeehonden is, behalve in Canada, overal verboden.
In dat land worden anno 2015 nog enkele tienduizenden zeehonden op deze wijze gedood.
Er is veel verzet tegen door organisaties als Bont voor Dieren, IFAW en HSI.

Het doden van jonge zeehonden met witte vacht is sinds 1987 verboden in Canada.
De commerciële jacht, die jaarlijks plaatsvindt, richt zich op zeehonden van ongeveer twee weken oud die hun witte vacht beginnen te verliezen.

In april vindt deze grootschalige zeehondenjacht plaats in Canada.
In het verleden werden er gemiddeld 250.000 zeehonden jaarlijks gedood, maar de laatste jaren worden er gemiddeld 50.000 zeehonden gedood.

Er zijn verschillende resultaten geboekt tegen de zeehondenjacht, zoals een importverbod op zeehondenproducten in Nederland, België en sinds 2009 voor de gehele EU.

Inmiddels hebben al 35 landen een importverbod op zeehondenproducten.
Canada kan de zeehondenproducten op steeds minder markten kwijt en probeert nu een nieuwe afzetmarkt aan te boren in China.

China is op dit moment de grootste bontproducent en bontafnemer ter wereld.
Met anderhalf miljard inwoners is er een constante mogelijkheid dat er meer mensen geïnteresseerd raken in
bont als statussymbool. :r

Nederland

In Nederland is de jacht op de zeehond sinds 1962 verboden.
Het verbod werd ingesteld toen het dier in de Waddenzee en de toen nog niet afgesloten zeearmen in Zeeland bijna was uitgeroeid.


https://www.bontvoordiere(...)t-vandaag-van-start/
9 april 2019 –

Vandaag begint om 6.00 uur lokale tijd (10.30 uur Nederlandse tijd) de Canadese zeehondenjacht.
Vanaf dat moment zullen er weer duizenden voornamelijk jonge zeehonden gedood worden.
Hoeveel dat er zullen zijn weten we niet.

De Canadese overheid heeft het quotum (het aantal zeehonden die gedood mogen worden) voor dit jaar niet bekend gemaakt.

In 2018 zijn er 59.076 zeehonden gedood tijdens deze commerciële jacht.

Maar liefst 35 landen hebben de import van zeehondenbont verboden waardoor de jacht verlieslijdend is. De overheid subsidieert de jacht al jaren, maar dit haalt niets uit. De verliezen blijven oplopen. Veel jagers geven aan dat zij liever worden uitgekocht dan dat zij doorgaan met de jacht.





Zeehondenpups mogen als ze slechts twee weken oud zijn en hun witte vacht zijn verloren al bejaagd worden.
Ze worden neergeschoten of met een houten knuppel met een ijzeren punt (‘hakapik’) geslagen.
Vaak wordt de zeehond gewond achtergelaten om later aan zijn verwondingen te overlijden.
De jagers gaan gehaast te werk en controleren regelmatig niet of het dier buiten bewustzijn is.

Levende dieren worden soms bij vol bewustzijn aan stalen haken gespietst.
Er wordt op zadelrobben, klapmutsen en grijze zeehonden gejaagd.

Tja bij dit bericht staat "Hoopvol" maar dat is natuurlijk BS

https://www.bontvoordiere(...)teld-tot-1-mei-2020/


16 april 2020 –

Hoopvol nieuws voor de zeehonden in Canada!
Vanwege de wereldwijde Coronacrisis is er door het Canadese DFO (Department of Fisheries and Oceans) besloten dat de jaarlijkse zeehondenjacht tot ten minste 1 mei 2020 is uitgesteld.

Op 15 maart 2020 werd het leefgebied van de zeehonden al afgesloten voor vissers, zodat de dieren in rust konden baren. Dit gebeurt ieder jaar. Normaal gesproken wordt dit gebied rond begin april weer vrijgegeven.

Zeehonden mogen vanaf twee weken of ouder bejaagd worden voor hun vacht. Dit gebied is tot op heden nog niet geopend voor jagers.

Begin mei zijn de zeehonden al wat groter en kunnen zij beter zwemmen.
Zodra zij aan hun migratie naar het noorden beginnen, zijn ze amper of niet meer te bereiken voor de jagers.
Het is daarom afwachten of de jacht überhaupt door zal gaan en als de jacht doorgaat, hoeveel dieren dan uit de handen weten te blijven van de bontindustrie.

dit is een leuker bericht O+
Deze zijn dus ontsnapt omdat de jacht niet doorging...


b]https://www.nieuwsbladtra(...)aradijs/?gdpr=accept[/b]

Zeehondenparadijs

Niet alleen containerschepen, ook zeehonden zijn in groten getale aanwezig in de Rotterdamse haven.
In de Zuid-Hollandse Delta en dus ook in en rond de haven leven ongeveer 1500 grijze zeehonden en 1000 gewone zeehonden, blijkt uit een inventarisatie.

Twee van die zeezoogdieren worden nu nog filmsterren ook. O+



Volgens manager Marlies de Kraauw van A Seal Zeehondenopvang bevestigen de kersverse statistieken dat het goed gaat met de knuffelbaar ogende dieren.

De Rotterdamse zeehondenpopulatie nam de laatste tijd voor de kenners al waarneembaar toe.
Het lijkt goed toeven in de haven voor de zeehonden, ondanks alle drukte en bedrijvigheid.
Dat komt hoofdzakelijk doordat er ook nog genoeg plekken in het havengebied zijn waar zelden mensen komen, met een rijk aanbod aan rustige terreinen met hekken eromheen, zo vertelt De Kraauw.
Heel veel diersoorten trekken naar dit soort plekken toe, en zo dus ook de zeeroofdieren, op zoek naar eten.

Duizend kilo vis

Havenbedrijf Rotterdam is trots op zijn zeehondenpopulatie.
‘De zeehonden bij eiland Kleine Beer zijn het visitekaartje van de haven.

Ze begroeten alle zeelieden die de haven verlaten of arriveren.
De veerboot van Hoek van Holland naar de Maasvlakte maakt elke tocht een ommetje om de passagiers de beesten te laten fotograferen.

De zeehonden hebben hier hun plekje gevonden om hun maaltje bij elkaar te jagen en ongestoord te rusten.
Ze eten per dag ongeveer 10% van hun lichaamsgewicht aan vis.
Dus onze zeehonden verorberen al gauw een paar duizend kilo vis per dag’, aldus adviseur natuur en milieu Robbert Wolf van het havenbedrijf.

Op het strand van de Maasvlakte wordt druk gefilmd voor de film ‘Wild Port of Europe – De Nieuwe Wildernis 2.0’, volgend jaar in de bioscoop te zien, met filmrollen voor twee jonge zeehonden die door verzorgers worden losgelaten.

De film laat zien waar dieren in de haven graag naartoe trekken.
Zo zijn er broedende torenvalken in containers te zien en reeën op een zonnepark bij Shell Moerdijk.
En dus die twee vrijheidslievende zeehondjes.

pi_196497283
In dit kader, wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/23(...)-buba-beslissen.html

Ik zou Frankrijk wel een goede optie vinden, maar dan moeten er wel nog een paar olifanten bij. Alleen is ook niet goed voor Buba.
Ik begrijp dat hij het prima heeft bij deze familie en zag ook een video waarin ie goed verzorgd lijkt te worden.
Moeilijk.. maar de circusfamilie, die echt het beste voor heeft met 'm, kan het financiëel ook niet echt meer bolwerken met de kerona.
pi_196501286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:46 schreef Blues het volgende:
In dit kader, wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/23(...)-buba-beslissen.html

Ik zou Frankrijk wel een goede optie vinden, maar dan moeten er wel nog een paar olifanten bij. Alleen is ook niet goed voor Buba.
Ik begrijp dat hij het prima heeft bij deze familie en zag ook een video waarin ie goed verzorgd lijkt te worden.
Moeilijk.. maar de circusfamilie, die echt het beste voor heeft met 'm, kan het financiëel ook niet echt meer bolwerken met de kerona.
Ik denk ook dat Frankrijk de beste optie is :Y
Er is vast een mogelijkheid om Buba apart te zetten, maar wél zo dat de die andere Olifanten kan zien.
Wie weet met goede verzorgers en een expert of desnoods een heel team zou het misschien lukken.
Genoeg vrijwilligers die hun tijd willen en kunnen opofferen, daar ben ik van overtuigd!

En ook mensen die net als Brigitte Bardot geld willen doneren. _O_
Zoals in dat bericht staat...

quote:
De olifant gaat naar Frankrijk
In Frankrijk kwam een Europese olifantenopvang wél van de grond, mede door een donatie van de Franse actrice en olifantenliefhebber Brigitte Bardot.
Die heeft toen ook héél veel voor de zeehondjes gedaan...

en dat doet ze nog steeds.......

https://www.trouw.nl/nieu(...)zeehondjes~bfa57ab6/

Brigitte Bardot opnieuw in de bres voor zeehondjes
(Novum) - Brigitte Bardot zet zich opnieuw in voor het lot van zeehondjes. Met een groep dierenrechtenactivisten is ze een schijnproces begonnen tegen de zeehondenjacht in Canada. "We hervatten het gevecht dat we al 28 jaar voeren tegen deze monsterlijke afslachting", zegt de 71-jarige voormalig filmster. "Ik laat me niet tot rust manen. Voor mijn dood wil ik resultaat". Bardot speelde maandag tijdens het proces de rol van aanklager.

7 december 2005, 12:12

Volgens Bardot is de zeehondenjacht elke drie jaar goed voor 'een wreed bloedblad waarin één miljoen zeehonden op gruwelijke wijze omkomen'. Het schijnproces wordt niet erkend, maar Canada krijgt het verzoek de jacht onmiddellijk te staken. Andere landen worden opgeroepen het land te boycotten.

In 1969 werd voor het eerst heftig geprotesteerd tegen de zeehondenjacht. Bardot was één van de vele beroemdheden die zich er toentertijd met hart en ziel voor inzetten. De acties leidden tot een verbod op de jacht van withuiden -babyzeehondjes, populair om hun sneeuwwitte vacht- in 1983. In 1996 hief Canada het verbod op en kon de strijd opnieuw beginnen. Volgens Canadese autoriteiten is de jacht noodzakelijk voor het inkomen van gemeenschappen die aan de kust leven.

Ik denk dat ze dóór gaat tot haar dood... maar ze leeft nog steeds O+

Niet zomaar een stoeipoes hoor..
Ik denk dat de jongste generatie niet eens meer wie ze is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brigitte_Bardot

Brigitte Bardot (Parijs, 28 september 1934) is een Frans fotomodel, actrice en zangeres. Als ondeugende "stoeipoes" en frivole pin-upgirl maakte ze zeer snel internationaal furore en vooral in Europa was ze een icoon van de jaren vijftig. Als sekssymbool was zij een Frans antwoord op de Amerikaanse Marilyn Monroe (MM).

Haar naam werd vaak afgekort als BB, wat vanwege de alliteratie erg voor de hand lag, maar wat nog meer populair werd door een tophit van Dario Moreno (1961), waarin Bardot in het Frans en Portugees wordt bezongen.[1][2]

Ze is nu 86 jaar ! Als ik me niet vergis :D



pi_196501798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:46 schreef Blues het volgende:
In dit kader, wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/23(...)-buba-beslissen.html

Ik zou Frankrijk wel een goede optie vinden, maar dan moeten er wel nog een paar olifanten bij. Alleen is ook niet goed voor Buba.
Ik begrijp dat hij het prima heeft bij deze familie en zag ook een video waarin ie goed verzorgd lijkt te worden.
Moeilijk.. maar de circusfamilie, die echt het beste voor heeft met 'm, kan het financiëel ook niet echt meer bolwerken met de kerona.
Frankrijk, absoluut en zonder twijfel.
Bubba is pas 45 jaar oud, kan nog wel een jaar of 20 mee, en zou dat moeten kunnen doen in een omgeving waar meer aan zijn 'ethological needs' voldaan kan worden (dus niet op sleeptouw mee en de dagen slijten op een grasveld.Dat dier is intelligent en heeft uitdaging nodig.) En ja, het liefst met soortgenoten of in elk geval er naartoe werkend dat 'ie daar weer mee kan communiceren. Maar opvangen doen hun best wel daar mee doorgaans. (Zie ook bijvoorbeeld Kavaan, de olifant die nu door VierVoeters gered is).

Bubba bij het circus houden zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld een konijn (ook een groepsdier) alleen houden; ja, de dieren zoeken dan meer contact met je, maar als mens zul je nooit volledig de taal begrijpen. Je zal nooit samen slapen, samen eten, op dezelfde (heel erg lage frequentie in het geval van olifanten, voor ons mensen niet eens hoorbaar) kunnen communiceren... echt, je legt als mens af tegenover een soortgenoot.

Daarbij zet ik ook sterk mijn vraagtekens bij die goede verzorging... De familie heeft zich al niet aan de voorwaarden gehouden voor de ontheffing (https://www.animalstoday.nl/circus-freiwald-buba-kamervragen/ )
en ik zag ook beelden dat 'ie een mep kreeg met iets van een hark.

Kortom; op naar een goede opvang. :Y Het zou een grove schande zijn imho als 'ie nog steeds als reclamebord gebruikt mag worden door dat circus.
pi_196502273
quote:
Shit. Klote PVV en CDA en ruggengraatloze Schouten :r
pi_196502299
Ik had het wel verwacht }:|
pi_196502320
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:10 schreef Candaasje het volgende:

Bubba bij het circus houden zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld een konijn (ook een groepsdier) alleen houden; ja, de dieren zoeken dan meer contact met je, maar als mens zul je nooit volledig de taal begrijpen. Je zal nooit samen slapen, samen eten, op dezelfde (heel erg lage frequentie in het geval van olifanten, voor ons mensen niet eens hoorbaar) kunnen communiceren... echt, je legt als mens af tegenover een soortgenoot.

Yup. Dit.
pi_196502399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:43 schreef Blues het volgende:
Ik had het wel verwacht }:|
Ja ik ook wel helaas ;(

De eerstvolgende keer dat het CDA of de PVV roepen dat ze ook maar een zier om dierenwelzijn geven....lach ze dan alsjeblieft kei, en kei-hard uit. Echt, ik zou die lui zelf aan de ketting willen leggen }:|
pi_196511279
Meer informatie over de opvang en de situatie van Buba staat op de website van Vrienden van de olifant.
Ik vond vanmorgen dit artikel wel interessant:

https://olifanten.org/alg(...)-valse-voorlichting/
pi_196656732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:13 schreef Sangha het volgende:
Goed dat dit topic er is, jammer dat het zo weinig wordt bekeken. Er zijn zoveel dingen gaande wat dierenmishandeling betreft, om misselijk van te worden. :r

Goed om nu inderdaad nogmaals eens te waarschuwen voor het eten van foie gras. Ik bedoel als je toch eenmaal weet waar het vandaan komt en hoe het tot stand komt dan wil je dat toch gewoonweg niet meer! :'(
Waarom worden die dieren zo gevoerd dan?

Dat is hetzelfde wanneer je er voor uit komt dat je vegetariër bent en vleeseters zeggen dat ze vlees daar veel te lekker voor is. Alsof je vegetariër wordt om de smaak van vlees :')
pi_196657454
quote:
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:00 schreef Candaasje het volgende:
Meer informatie over de opvang en de situatie van Buba staat op de website van Vrienden van de olifant.
Ik vond vanmorgen dit artikel wel interessant:

https://olifanten.org/alg(...)-valse-voorlichting/
Aha!

Ik hoop dat de beslissing teruggedraaid gaat worden!

https://nos.nl/artikel/23(...)familie-blijven.html

NOS NIEUWS • POLITIEK • DI 1 DECEMBER, 15:44 • AANGEPAST DI 1 DECEMBER, 17:03
Minister: olifant Buba mag bij circusfamilie blijven
Olifant Buba mag bij circusfamilie Freiwald blijven, als die dat wil. Minister Schouten van Landbouw volgt daarmee een ruime meerderheid van de Tweede Kamer. Die stemde vandaag in met twee moties over Buba, die aanvankelijk naar een opvang in het buitenland zou gaan.

De PVV diende een motie in om de olifant in Nederland op te vangen in een "Buba-waardig verblijf'. De tweede, van het CDA, wilde dat het dier bij de circusfamilie Freiwald zou blijven, waar het al dertig jaar mee rondreist. Beide moties zijn aangenomen. PVV-leider Wilders noemde het "het beste nieuws van de dag".

Sinds 2015 geldt in Nederland een verbod op het optreden en rondreizen met wilde dieren. Voor Buba werd een uitzondering gemaakt, omdat er niet direct een oplossing voorhanden was. Het circus kreeg een ontheffing tot 30 juni 2020. Die datum is ruim verstreken, maar er is nog geen alternatief gevonden. De minister benadrukt steeds dat het er uiteindelijk om gaat wat het beste voor het dier is.

Wat de beste oplossing is, is moeilijk te zeggen. Er is in Nederland geen speciale opvang voor olifanten en circus Freiwald verkeert door de coronacrisis in zwaar weer, waardoor het financiële steun nodig heeft om Buba te kunnen onderhouden. Het houden van een olifant kost volgens de familie 70.000 euro per jaar.

Nou ... 70.000 euro per jaar?

Ik denk dat ze daar ook wel zelf mee kunnen eten :')
pi_196657546
quote:
83s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Aha!

Ik hoop dat de beslissing teruggedraaid gaat worden!

https://nos.nl/artikel/23(...)familie-blijven.html

NOS NIEUWS • POLITIEK • DI 1 DECEMBER, 15:44 • AANGEPAST DI 1 DECEMBER, 17:03
Minister: olifant Buba mag bij circusfamilie blijven
Olifant Buba mag bij circusfamilie Freiwald blijven, als die dat wil. Minister Schouten van Landbouw volgt daarmee een ruime meerderheid van de Tweede Kamer. Die stemde vandaag in met twee moties over Buba, die aanvankelijk naar een opvang in het buitenland zou gaan.

De PVV diende een motie in om de olifant in Nederland op te vangen in een "Buba-waardig verblijf'. De tweede, van het CDA, wilde dat het dier bij de circusfamilie Freiwald zou blijven, waar het al dertig jaar mee rondreist. Beide moties zijn aangenomen. PVV-leider Wilders noemde het "het beste nieuws van de dag".

Sinds 2015 geldt in Nederland een verbod op het optreden en rondreizen met wilde dieren. Voor Buba werd een uitzondering gemaakt, omdat er niet direct een oplossing voorhanden was. Het circus kreeg een ontheffing tot 30 juni 2020. Die datum is ruim verstreken, maar er is nog geen alternatief gevonden. De minister benadrukt steeds dat het er uiteindelijk om gaat wat het beste voor het dier is.

Wat de beste oplossing is, is moeilijk te zeggen. Er is in Nederland geen speciale opvang voor olifanten en circus Freiwald verkeert door de coronacrisis in zwaar weer, waardoor het financiële steun nodig heeft om Buba te kunnen onderhouden. Het houden van een olifant kost volgens de familie 70.000 euro per jaar.

Nou ... 70.000 euro per jaar?

Ik denk dat ze daar ook wel zelf mee kunnen eten :')
Animal Rights en Bite Back hebben bezwaar aangetekend (of stappen in elk geval naar de rechter, ik ken al die juridische termen niet :P ) .

Ze willen graag zien hoe Schouten op basis van moties die ze gewoon naast zich neer kan leggen (doet ze immers wel vaker), precies de wet wil overtreden. Want die wet is vrij duidelijk.
pi_196657788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:02 schreef colivo het volgende:

[..]

Waarom worden die dieren zo gevoerd dan?

Dat is hetzelfde wanneer je er voor uit komt dat je vegetariër bent en vleeseters zeggen dat ze vlees daar veel te lekker voor is. Alsof je vegetariër wordt om de smaak van vlees :')
Er schijnen nog steeds Restaurants op de Kaart hebben staan de rest komt via Kanalen binnen denk ik..

@golfer had een paar adresjes van ''denk ik'' best wel dure restaurants, ik heb die informatie opgeslagen
dus ik weet niet waar je ''diervriendelijke'' foie gras kan kopen en waarom je uberhaupt dat wil eten :D

Nou je vraagt waarom ze zo gevoerd worden?

Simpel... om ze vet te mesten...
Net als varkens, koeien, .. megastallen? Dat weet je toch wel... kippetje?
Je mag blij zijn dat je in ieder geval eieren kan eten van loslopende kippen.

dus foie gras

https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/dieren/ganzen/

Als het niet mag dan halen ze het gewoon van elders.......

Ganzen in binnen- en buitenland
In Nederland worden ganzen niet op grote schaal gehouden.
Wel importeren we vervette ganzenlever uit andere landen: foie gras d’oie.
Naast foie gras van ganzen, importeren we ook foie gras van vervette eendenlevers: foie gras de canard.

Zo’n tachtig procent van de wereldwijde foie gras productie komt uit Hongarije.
Ook Frankrijk, Bulgarije, Spanje en België produceren foie gras.
In 2017 heeft Nederland ongeveer 539.788 kilo foie gras geïmporteerd.

Diervriendelijke foie gras is gebakken lucht
Restaurants die zogenaamd diervriendelijke foie gras serveren?
Dat is bijna altijd onzin.
[b]Er is maar één kleine boer in de wereld die dat maakt.


Dit zouden er nu meerdere kunnen zijn... maar die adresjes kennen ze in CUL wel !!

Verder is foie gras altijd het resultaat van dwangvoeding.
In de Franse wet is dit zelfs vastgelegd.
Hooguit gebeurt het voeren met een rubberen in plaats van stalen buis. Of wordt er geen pneumatische pomp gebruikt. Hoe dan ook: de eend of gans heeft gegarandeerd de laatste weken van zijn leven een buis in de strot gekregen.

Geen prettig einde.
pi_196657837
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Animal Rights en Bite Back hebben bezwaar aangetekend (of stappen in elk geval naar de rechter, ik ken al die juridische termen niet :P ) .

Ze willen graag zien hoe Schouten op basis van moties die ze gewoon naast zich neer kan leggen (doet ze immers wel vaker), precies de wet wil overtreden. Want die wet is vrij duidelijk.
Ik denk dat het wel goed komt.. dit kan je gewoon niet maken...
pi_196658434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Er schijnen nog steeds Restaurants op de Kaart hebben staan de rest komt via Kanalen binnen denk ik..

@:golfer had een paar adresjes van ''denk ik'' best wel dure restaurants, ik heb die informatie opgeslagen
dus ik weet niet waar je ''diervriendelijke'' foie gras kan kopen en waarom je uberhaupt dat wil eten :D

Nou je vraagt waarom ze zo gevoerd worden?

Simpel... om ze vet te mesten...
Net als varkens, koeien, .. megastallen? Dat weet je toch wel... kippetje?
Je mag blij zijn dat je in ieder geval eieren kan eten van loslopende kippen.

dus foie gras

https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/dieren/ganzen/

Als het niet mag dan halen ze het gewoon van elders.......

Ganzen in binnen- en buitenland
In Nederland worden ganzen niet op grote schaal gehouden.
Wel importeren we vervette ganzenlever uit andere landen: foie gras d’oie.
Naast foie gras van ganzen, importeren we ook foie gras van vervette eendenlevers: foie gras de canard.

Zo’n tachtig procent van de wereldwijde foie gras productie komt uit Hongarije.
Ook Frankrijk, Bulgarije, Spanje en België produceren foie gras.
In 2017 heeft Nederland ongeveer 539.788 kilo foie gras geïmporteerd.

Diervriendelijke foie gras is gebakken lucht
Restaurants die zogenaamd diervriendelijke foie gras serveren?
Dat is bijna altijd onzin.
[b]Er is maar één kleine boer in de wereld die dat maakt.


Dit zouden er nu meerdere kunnen zijn... maar die adresjes kennen ze in CUL wel !!

Verder is foie gras altijd het resultaat van dwangvoeding.
In de Franse wet is dit zelfs vastgelegd.
Hooguit gebeurt het voeren met een rubberen in plaats van stalen buis. Of wordt er geen pneumatische pomp gebruikt. Hoe dan ook: de eend of gans heeft gegarandeerd de laatste weken van zijn leven een buis in de strot gekregen.

Geen prettig einde.

Dit is wel heel erg offtopic voor dit topic.

Ik las overigens het linkje van @Candaasje en vind het schrijnend dat die olifantenhaken nog steeds overal gebruikt worden.
Ik blijf hopen dat de olifant naar de opvang kan ^O^
pi_196669555
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:40 schreef Blues het volgende:

[..]

Dit is wel heel erg offtopic voor dit topic.

Ik las overigens het linkje van @:Candaasje en vind het schrijnend dat die olifantenhaken nog steeds overal gebruikt worden.
Ik blijf hopen dat de olifant naar de opvang kan ^O^
Ja dat klopt ook wel @:Blues en het was niet persoonlijk maar er is zóveel dierenleed misschien moet
de TT veranderd worden in dierenleed ofzo :@ want je ziet het... sommige mensen hebben nog steeds
geen idéé wat ze eigenlijk eten en wat ze doen. Net als die zeehond bont laarsjes uit een eerdere
post hier ergens boven en zo kwam ik weer bij Brigitte Bardot terecht :D omdat zij zich dus ook nog steeds
vecht voor de zeehondjes én de olifanten.

F&F / Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren


quote:
De olifant gaat naar Frankrijk
In Frankrijk kwam een Europese olifantenopvang wél van de grond, mede door een donatie van de Franse actrice en olifantenliefhebber Brigitte Bardot.
dus het loopt nu een beetje door elkaar allemaal, (zegt iemand zoals ik met een paar nieuwe hartkleppen
van runderen :') hoe ironisch is dát! :D )

Maar goed ... weer optopic of hoe zeg je dat?

Ik blijf hopen dat de olifant naar de opvang kan net als jij en net als @Candaasje en net als misschien
andere vele anderen.

In ieder geval hebben we wél met zijn allen in dit topic een klein beetje meegeholpen dat
Circusdieren niet meer mogen en inmiddels elders een béter leven gekregen. O+

én dat is de kern van het verhaal toch?

Dus we gaan volgen waar Buba terecht komt en duimen dat hij naar het opvang mag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')